Beste bezoeker, het lijkt erop dat je Internet Explorer 6 als browser gebruikt. Helaas wordt Hardware.Info niet 100% correct weergegeven in deze, inmiddels verouderde, browser. Voor een optimale ervaring raden we je aan om gebruik te maken van up-to-date versie van Mozilla Firefox, Microsoft Internet Explorer, Google Chrome, Apple Safari of Opera.

Ultimate PC - september 2009

hwi-h  PC Advies » Ultimate PC - september 2009

Ultimate PC

De ultieme PC: louter de allerbeste en allersnelste componenten, maar wel met een astronomisch prijskaartje. Beter dan dit krijg je het niet! Let wel: ook bij dit advies houden we het zinnig, dus de terabytes aan solid state opslag of bunker met airconditioning voor de koeling laten we aan jouw fantasie over.

Configuratie

Intel Core i7 975 Extreme Edition

Intel Core i7 975 Extreme Edition

Processors
De Intel Core i7 Extreme Edition 975 volgde de 965 op als snelste desktop processor die op dit moment verkrijgbaar is. Deze quad-core krachtpatser met HyperThreading is voorzien van de geheel nieuwe Nehalem architectuur met onder meer een geïntegreerde geheugencontroller en een QuickPath Interface in plaats van een frontside bus. Kenmerkend aan de Core i7 is de mogelijkheid dynamisch kernen uit te schakelen en de kloksnelheid van de actieve cores te verhogen. De 975 is voorzien van een unlocked multiplier en dat betekent dat overklokkers nóg hogere prestaties uit het nieuwste - en duurste - wonder van Intel kunnen persen.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Prolimatech Megahalems

Prolimatech Megahalem + Noiseblocker S-Series MF12-P 120mm

CPU-koelers
Hij heeft lange tijd onaangetast een plaats gehad in het Ultimate PC Advies - en vele andere PC Adviezen - maar: de Scythe Mugen 2 is niet meer de beste luchtkoeler. Zoals in de review in Hardware.Info Magazine 2/2009 te lezen is, ontvingen we de Megahalems van het weinig bekende Prolimatech in ons lab, en deze koeler zet nóg betere prestaties neer. Hij is nog niet overal te koop, maar voor het Ultimate PC Advies geldt dat we de beste componenten selecteren. Prolimatech levert alleen de heatsink, de fans moeten apart worden aangeschaft. Wij selecteren de uitstekend geteste Noiseblocker S-Series MF12-P 120mm fan. Deze combinatie levert een tot dusver ongekend resultaat op - ideaal voor de Ultimate PC.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Corsair Triple3X Dominator 6GB DDR3-1866 CL9 triple kit

Corsair Triple3X Dominator 6GB DDR3-1866 CL9 triple kit

Geheugenmodules
De Core i7 heeft DDR3 geheugen nodig in een triple channel configuratie. Dat betekent dat we drie banken tegelijk moeten vullen. Het is verleidelijk om 12 GB geheugen te plaatsen in de Ultimate PC, maar de keus valt dan ofwel op langzamere modules, ofwel op het vullen van alle geheugenbanken. Beide opties hebben een negatieve impact op de prestaties, voor veruit de meeste toepassingen meer dan "slechts" 6 GB geheugen plaatse. Vandaar dat we vooralsnog kiezen voor minder, maar wel supersnel geheugen.

Met deze set van Corsair plaatsen we 6 GB van een van de snelste modules die momenteel verkrijgbaar zijn, uitermate geschikt voor onze Ultimate PC.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

EVGA X58 SLI Classified

EVGA X58 SLI Classified

Moederborden
De EVGA Classified is een bijzonder bord. Het biedt overklokmogelijkheden waar geen enkele andere fabrikant aan heeft gedaan. Ondermeer de resultaten van Master of Overclocking Viss geven wel aan dat het bord potentie heeft. Andere halen bijna 4,7 GHz op lucht, een mooie prestatie.

Dankzij een zwarte PCB en puur rode en zwarte connectors maakt de Classified direct een gevaarlijke indruk zodra je het bord uit z'n doos haalt. Op het bord vinden we een zestal DDR3 geheugenslots en verder een viertal PCI-Express x16 sloten - waarop dankzij een extra nVidia NF200 chip 48-lanes beschikbaar zijn. Het bord biedt met negen SATA300 aansluitingen en één externe eSATA aansluiting potentieel voor een enorme hoeveelheid opslag. Het perfecte bord voor een Ultimate PC.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

ASUS MARS/2DI/4GD3

2x ASUS MARS/2DI/4FD3

Videokaarten
We hebben even getwijfeld, want er zijn maar 1000 exemplaren geproduceerd: de ASUS Mars, momenteel de snelste videokaart die er is. Maar dit is een Ultimate PC en daar worden er ook niet zoveel van gemaakt - en er moet in ieder geval een aantal exemplaren van de Mars in Nederland beschikbaar zijn.

De Asus Mars bestaat uit twee Geforce GTX285's, elk voorzien van 2 GB geheugen voor een totaal van 4 GB per kaart. En zo is dit het eerste PC Advies met meer videogeheugen dan werkgeheugen geworden. De Mars beschikt over de volledige 512-bits geheugenbandbreedte van de GTX285; samen met de hogere kloksnelheid maakt dit hem significant sneller dan de GTX295. Het kost wat, maar dan heb je ook wat.

Een korte 'alle gekheid op een stokje' waarschuwing: we weten allemaal dat 'Ultimate' in de computerwereld staat voor 'niet de beste prijs/prestatie' en ook 'verliest snel waarde'. Dat geldt meer dan ooit voor deze videokaarten, die met 1000 euro per stuk vermoedelijk zeer binnenkort minder snel zullen zijn dan de komende generatie van ATI en nVidia, zeker wanneer die in Crossfire/SLI worden geplaatst (wat makkelijk zal kunnen voor de prijs van 1 Mars). Dit is de configuratie voor wie nu, ongeacht de prijs, het beste wil. Morgen kan weer een ander verhaal zijn ;-)
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

ASUS Xonar HDAV1.3 Deluxe

ASUS Xonar HDAV1.3 Deluxe

Geluidskaarten
High end audio wordt niet meer high end dan de ASUS Xonar HDAV 1.3 Deluxe geluidskaart. Met recordwaardes voor signaal/ruisverhouding en totale harmonische vervorming is dit bovendien de eerste geluidskaart die een Protected Audio Path biedt. Hiermee kun je Dolby TrueHD en DTS-HD Master Audio van Blu-ray afspelen op je receiver zonder enig kwaliteitsverlies.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Intel X25-E 64GB SATA2

2x Intel X25-E 64 GB (RAID 0)

Harddisks/SSD's
Voor opslagruimte zijn traditionele harde schijven ongeslagen, en qua doorvoersnelheid spant het er nog om, maar waar het op toegangstijd aankomt zijn Solid State Disks de nieuwe snelheidskoningen. De 64 GB X-25-E Solid State Disk van Intel is gebaseerd op SLC chips,en biedt de beste lees- en schrijfprestaties. Voor het besturingssysteem en swap file, alsmede applicaties is dit de beste schijf die je maar kan wensen. Wij configureren er twee in een RAID-0, voor superhoge schrijf doorvoersnelheden naast lage access times - wie dat niet aandurft, kan ze ook gewoon configureren.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Western Digital Caviar RE4 GP 2TB SATA2

4x Western Digital RE4 GP 2TB

Harddisks/SSD's
Voor pure opslagruimte zijn weinig keuzes op dit moment beter dan Western Digital's RE4 GP schijven met een capaciteit van 2 TB. Getuige onze benchmarks kunnen deze disks zich meten met prestatiegerichte schijven, terwijl ze als stille en energiezuinige exemplaren bedoeld zijn. In het Ultimate systeem plaatsen we er vier, voor een zee van ruimte van 8 TB. Voor hogere performance kun je deze uiteraard in Raid-0 configureren, maar ook andere indelingen zijn mogelijk voor meer zekerheid of een combinatie van beide.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Lite-On DH-4O1S-10C

Lite-On DH-4O1S-10C

Optische drives
Geen Ultimate systeem is compleet zonder twee optische drives. Je wilt per slot van rekening snel een backup kopie kunnen maken, of lezen van één drive terwijl je schrijft naar de andere. Voor het afspelen van Blu-ray en alle anndere gangbare disc formaten heb je een prima keuze aan de Lite-On DH-401S.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

LG BH08LS

LG BH08LS

Optische drives
Uiteraard is het enige passende tweede optische station voor de Ultimate PC een Blu-ray brander. De LG BH08LS schrijft niet alleen Blu-ray disks, maar brandt ook DVD's met betere resultaten dan menig 'gewone' DVD-brander.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Lian Li PC-P80

Lian Li PC-P80

Behuizingen
Deze maand hebben we een nieuwe behuizing voor het Ultieme PC systeem, de werkelijk ontzagwekkende Lian-Li PC-P80, een enorme behuizing opgetrokken in hoge kwaliteit aluminium. Dit is de eerste behuizing met maar liefst drie 14 cm intake fans, met nog heel wat andere koelingvoorzieningen aan alle kanten. Met een zee van ruimte aan de binnenzijde en handige features zoals een uitneembare moederbord tray is de nieuwe behuizing voor de Ultimate PC terecht de Lian-Li PC-P80.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.
Dit product is getest in Hardware.Info Magazine #5/2008.

Cooler Master UCP 1100W

Cooler Master UCP 1100W

Voedingen
De voeding die we deze maand plaatsen in ons Ultimate systeem is een Cooler Master UCP 1100W. Deze voeding is niet alleen zeer krachtig met stabiele voltages en een hoog rendement, maar ook nog redelijk stil.Hoewel er voedingen zijn met een nog hoger wattage, bleek in onze test dat de 'slechts' 1100 Watt van Cooler Master het beter deden dan de 1200W en meer van de tegenstanders.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Dell UltraSharp 3008WFP Black

Dell UltraSharp 3008WFP Black

Monitoren
Bij een monster-pc hoort een monsterscherm. En dan kun je stellen dat je tegenwoordig per definitie bij een ultra-high-res 30" monitor terecht komt. De Dell UltraSharp 3008WFP is sinds enige tijd ook via de reguliere shops en niet alleen bij Dell te koop. Het heeft een S-IPS paneel met een resolutie van 2560x1600 beeldpunten, een dynamische contrastverhouding van meer dan 3000:1, uitstekende reactiesnelheid en zeer bescheiden input lag. Het scherm biedt zo ongeveer elke aansluiting die je je zou wensen en beschikt over een goede interne scaler om ook andere bronnen dan een PC uitstekend weer te geven. Hiermee is dit reuzenscherm de ideale monitor voor het Ultimate systeem.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Creative Gigaworks S750

Creative Gigaworks S750

Speakersets
Drie jaar oud en nog altijd dé set voor 7.1-kanaals surround geluidsliefhebbers: de Creative Gigaworks S750 is de perfecte compagnon van de ASUS Xonar HDAV 1.3 Deluxe. De THX-gecertificeerde set heeft zeven 70 Watt RMS satellieten met een titanium tweeter voor de hoge tonen en een driver voor de middentonen. De subwoofer heeft een RMS vermogen van 210 Watt: voldoende om de ramen te laten trillen en dus ideaal voor deze pc.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Logitech Cordless Desktop MX5500 Revolution

Logitech Cordless Desktop MX5500 Revolution

Toetsenborden
Natuurlijk, je kan op zoek gaan naar de Optimus Maximus met OLED displays in elke toets - maar een toetsenbord moet ook nog fijn zijn om op te typen, en dan kun je beter gaan voor de Cordless Desktop MX5500, Logitechs topmodel desktop set met een zeer luxe draadloos toetsenbord dat werkelijk van alle gemakken is voorzien en daarnaast de befaamde MX Revolution muis. Niet goedkoop, maar wel zo'n beetje de beste producten die je onder handen kunt krijgen.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Logitech MX Revolution

Logitech MX Revolution

Muizen
De Logitech MX Revolution (behorend bij de MX5500 set) is de beste compromis voor de ultieme alleskunner: een grote nauwkeurigheid van de muis, de comfortabele grip, het draadloze gemak, het instelbare scrollwiel en nog andere eigenschappen maken de Logitech MX Revolution tot de ultieme muis. Alleen diegenen die de ultieme PC enkel gaan gebruiken om te gamen verwijzen we naar een exemplaar als de Razer Deathadder.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Advertentie: Direct bestellen

Azerty
Dit systeem is verkrijgbaar bij Azerty voor circa € 8500. Klik hier voor de actuele dagprijs.

Verzending: Gratis verzending voor alle Hardware.Info PC Advies systemen in de maand september.

Algemene Voorwaarden


Salland Automatisering
Dit systeem is verkrijgbaar bij Salland Automatisering voor circa € 9020. Klik hier voor de actuele dagprijs.

Garantie: 3 jaar (carry-in)
Actie: Van 14 t/m 30 september 2009 gratis producten bij bestelling van een door Salland geassembleerd systeem, klik voor details.

Algemene Voorwaarden

Antwoord
17 september 2009, 11:01#2
Hardware.Info Editor
 
David van Dantzig is Hardware.Info Crew
Re: Ultimate PC - september 2009
De prijs bij Azerty wordt vermeld zodra we deze hebben ontvangen.
David van Dantzig is offline   
17 september 2009, 11:43#3
Member
 
Triwen
-1 score
Re: Ultimate PC - september 2009
bij salland klopt hij niet. je krijgt 2 evga 295 co-op een ander scherm en ander moederbord. beetje fail.
Triwen is offline   
17 september 2009, 11:57#4
Senior Member
 
Strijdhagen
0 score
Re: Ultimate PC - september 2009
Salland: Hardware.Info Ultimate PC Augustus 2009

Moet denk ik nog ge-update worden
Strijdhagen is offline   
17 september 2009, 12:03#5
Member
 
 
Giell
+1 score
Re: Ultimate PC - september 2009
Hieronder het lijstje met de componenten, afkomstig van Azerty.nl:



Ik moet er wel even aan toevoegen, er zijn een paar componenten waarvan de levertijd langer is dan 2-3 dagen.
Giell is offline   
17 september 2009, 12:19#6
Senior Member
 
Poison Paradise
0 score
Re: Ultimate PC - september 2009
Ja het inderdaad wel ultiem. Daar kan je niet om heen, jammer dat je hem niet echt inmekaar gezet kan zien ergens.

Maar waarom is er niet gekozen voor de Corsair Dominator GT 6GB DDR3-1866 CL7 triple.

Die heeft een lage CL. Is wel iets duurder, maar dat zou hier niks uit mogen maken.
Poison Paradise is offline   
17 september 2009, 12:33#7
Member
 
SKTupac
-1 score
Re: Ultimate PC - september 2009
2x een ASUS mars o.0, volgens mij vliegt dat ding echt naar mars.
SKTupac is offline   
17 september 2009, 12:42#8
Member
 
dtkb
0 score
Re: Ultimate PC - september 2009
Waarom geen niet 3 maal de MARS, 2 in SLI en één voor Physx
en 4 maal 2TB HDD ipv 4 maal 1TB HDD
dtkb is offline   
17 september 2009, 12:44#9
Senior Member
 
BGBurn
0 score
Re: Ultimate PC - september 2009
Ik vind een ding van dit systeem al een hele tijd best vaag, er word al meer dan een kaar vastgeklampt aan de Spinpoint F1, als of er in de tussentijds niet iets snellers en of beters op de markt is gekomen..
BGBurn is offline   
17 september 2009, 13:29#10
Junior Member
 
mentvlo
0 score
Re: Ultimate PC - september 2009
Mocht je dit systeem echt willen kopen, en niet de mogelijkheid hebben om aan die Mars videokaarten te komen dan is dit een evensnel alternatief.

EVGA X58 Classified 4-Way SLI
http://www.evga.com/products/moreInf...board%20Family
in combinatie met de volgende videokaart 4x
http://www.evga.com/products/moreInf...eries%20Family

damn me want:
mentvlo is offline   
17 september 2009, 14:10#11
Member
 
olifire
0 score
Re: Ultimate PC - september 2009
goed samengesteld hoor, echter vind ik de Asus Mars keuze nergens op slaan..., die kaart is er maar in een oplage van 1000 stuks. ik vind dat je alleen producten behoort te kiezen voor een gamesysteem advies die voor iedereen beschikbaar zijn.(dan heb ik het dus niet over de prijs)
olifire is offline   
17 september 2009, 15:09#12
Member
 
DingeZ
0 score
Re: Ultimate PC - september 2009
Quote:
Originally Posted by dtkb View Post
Waarom geen niet 3 maal de MARS, 2 in SLI en één voor Physx
en 4 maal 2TB HDD ipv 4 maal 1TB HDD
Dat past niet want de MARS neemt 3 slots in.
DingeZ is offline   
17 september 2009, 16:05#13
Member
 
herrtim1992
0 score
Re: Ultimate PC - september 2009
het is de ultimate pc, maar voor 9020 euro zou ik toch liever zo'n dingetje kopen:
http://www.autotrader.nl/auto/kopen/...total=24&pos=1
herrtim1992 is offline   
17 september 2009, 16:11#14
Senior Member
 
Visje66
0 score
Re: Ultimate PC - september 2009
Quote:
Originally Posted by herrtim1992 View Post
het is de ultimate pc, maar voor 9020 euro zou ik toch liever zo'n dingetje kopen:
http://www.autotrader.nl/auto/kopen/...total=24&pos=1
Wat moet je nou weer met een vrouwen auto?

Zo zie je maar, ieder zijn ding. Ik zie alleen niet snel iemand een PC kopen van 9000 euro, maar als hij of zij dat liever doet dan een leuke wagen dan is het zijn of haar keus. Waarschijnlijk heeft diegene allang een dikke bak ernaast staan anders kan je ook geen PC van bijna 10 ruggen kopen.
Visje66 is offline   
17 september 2009, 16:29#15
Junior Member
 
 
ScorpionX
0 score
Re: Ultimate PC - september 2009
0O prijzig grapje die 2 videokaarten..
ScorpionX is offline   
17 september 2009, 16:34#16
Member
 
dtkb
0 score
Re: Ultimate PC - september 2009
Quote:
Originally Posted by DingeZ View Post
Dat past niet want de MARS neemt 3 slots in.
weet je dat zeker, want als ik op de foto's kijk dan is die naar mijn mening 2 slots hoog/dik
dtkb is offline   
17 september 2009, 16:45#17
Junior Member
 
Tomro1
0 score
Re: Ultimate PC - september 2009
Mooie samenstelling.

Waarom wordt er eigenlijk nooit waterkoeling voorgesteld?
Tomro1 is offline   
17 september 2009, 17:21#18
Member
 
PC-Dude
0 score
Re: Ultimate PC - september 2009
Leuk allemaal dat Mars gedoe. Maar de Mars heeft 2 x 8 pin aansluiting. Die Cooler Master heeft 3 x 6+2 en 3 x 6 aansluiting. Gaat niet werken zonder een verloopkabel. Dan heb je aan de Be Quiet 1000W meer denk ik.
PC-Dude is offline   
17 september 2009, 17:30#19
Member
 
Thekilldevilhill
0 score
Re: Ultimate PC - september 2009
Verloopstukje van 2x6 naar 1x8 zit er als het goed is bij, bij mijn 850 watt iig wel.
Thekilldevilhill is offline   
17 september 2009, 17:39#20
Junior Member
 
sweltsy
0 score
Re: Ultimate PC - september 2009
Verder een goed systeem, maar een systeem moet wel te koop zijn, en die mars gevallen zijn dat eigenlijk niet. Dat vind ik er een beetje jammer aan. Aan de andere kant, het is wel het ultimate systeem, en ja dat moet natuurlijk het beste van het beste bevatten.
sweltsy is offline   
17 september 2009, 17:52#21
Member
 
Thanatos45
0 score
Re: Ultimate PC - september 2009
9.000... nog even en we doorbreken de 10.000 euro grens
Thanatos45 is offline   
17 september 2009, 17:54#22
Junior Member
 
 
Peterselie
0 score
Re: Ultimate PC - september 2009
Quote:
Originally Posted by dtkb View Post
Waarom geen niet 3 maal de MARS, 2 in SLI en één voor Physx
en 4 maal 2TB HDD ipv 4 maal 1TB HDD
4x 1TB omdat je met 2 schijven niet een RAID 0+1 kan realiseren.
2 TerraByte snelle zekerheid!
Peterselie is offline   
17 september 2009, 17:55#23
Member
 
PC-Dude
0 score
Re: Ultimate PC - september 2009
Quote:
Originally Posted by Thekilldevilhill View Post
Verloopstukje van 2x6 naar 1x8 zit er als het goed is bij, bij mijn 850 watt iig wel.
Niet bij deze 1100 Watt in ieder geval.
PC-Dude is offline   
17 september 2009, 18:12#24
Member
 
herrtim1992
0 score
Re: Ultimate PC - september 2009
Quote:
Originally Posted by Visje66 View Post
Wat moet je nou weer met een vrouwen auto?

Zo zie je maar, ieder zijn ding. Ik zie alleen niet snel iemand een PC kopen van 9000 euro, maar als hij of zij dat liever doet dan een leuke wagen dan is het zijn of haar keus. Waarschijnlijk heeft diegene allang een dikke bak ernaast staan anders kan je ook geen PC van bijna 10 ruggen kopen.

tsja, het is een vrouwenauto volgens velen (vind ik ook een beetje) maar het is maar voor het idee, je hebt voor 9000 euro ook een leuke (2ehands) BMW 3 serie coupe.

dat laatste ben ik het niet mee eens, de meeste mensen met geld daarvoor denken meer dan 1x na voordat ze iets kopen, en bedenken dat zo'n pc over 1 jaar ofzo nog maar de helft waard is, als ze niet heel de tijd zo dachten waren ze ook niet rijk geworden

lijkt me eerder iets voor een hobbyist zo'n duur systeempje
herrtim1992 is offline   
17 september 2009, 18:45#25
Hardware.Info Editor
 
David van Dantzig is Hardware.Info Crew
Re: Ultimate PC - september 2009
Zojuist de prijs bij Azerty toegevoegd.
David van Dantzig is offline   
17 september 2009, 19:25#26
Junior Member
 
Pimmetj3
0 score
Re: Ultimate PC - september 2009
Quote:
Originally Posted by David van Dantzig View Post
Zojuist de prijs bij Azerty toegevoegd.
Huh? Maar dat scheelt gewoon ff ¤1000. Daar kun je nog een MARS voor halen
Pimmetj3 is offline   
17 september 2009, 20:04#27
Senior Member
 
warri
0 score
Re: Ultimate PC - september 2009
Quote:
ook bij dit advies houden we het zinnig
2x de Asus Mars is dan ook echt op het randje van zinnigheid
warri is offline   
17 september 2009, 20:08#28
Senior Member
 
red hot
0 score
Re: Ultimate PC - september 2009
Quote:
Originally Posted by Poison Paradise View Post

Maar waarom is er niet gekozen voor de Corsair Dominator GT 6GB DDR3-1866 CL7 triple.

Die heeft een lage CL. Is wel iets duurder, maar dat zou hier niks uit mogen maken.
Inderdaad, snap niet dat dit ondertussen nog niet aangepast is/getest.


Quote:
Originally Posted by BGBurn View Post
er word al meer dan een kaar vastgeklampt aan de Spinpoint F1, als of er in de tussentijds niet iets snellers en of beters op de markt is gekomen..
Een caviar black of een F3 zou inderdaad niet mistaan.

Op de 2 bovenstaande puntjes na is het zeker een leuk systeempje
red hot is offline   
19 september 2009, 11:49#29
Senior Member
 
Freezera
+1 score
Re: Ultimate PC - september 2009
Quote:
Originally Posted by dtkb View Post
Waarom geen niet 3 maal de MARS, 2 in SLI en één voor Physx
en 4 maal 2TB HDD ipv 4 maal 1TB HDD
Het is helemaal niet zinnig van 3x mars te gaan nemen omdat de Physx berekenen weinig rekenwerk kost dan ben je evengoed met een 260GTX als met een extra mars.
Trouwens 3x mars zal al een wonder zijn om daar aan te geraken.

Verder vind ik het niet zinvol van 2x MARS te nemen ten eerste zijn er maar 1000 geproduceerd en ten tweede ben ik er zeker van dat het EVGA X58 Classified 4-Way SLI
met bijhorende 285GTX kaarten sneller is omdat men bij de mars de bandbreedte van de PXI-Express lane moet delen door 2 chips en wat niet het geval is bij de EVGA X58. want die heeft 4x 16 lanes
En het is bovendien ook nog goedkoper bij!

Verder is het zo dat binnen dit en 2 maand de Ati 5870X2 wss sneller zal zijn dan de MARS en zal de prijs minder dan de helft bedragen. En je hebt DX11 dus zoals aangegeven zou dit wss één van de domste aankopen zijn die je op dit moment kunt doen!
Freezera is offline   
20 september 2009, 06:22#30
Member
 
PC-Dude
0 score
Re: Ultimate PC - september 2009
Ik ben het HELEMAAL met je eens. Zoals ik al bij eerdere adviezen heb aangegeven voegt de vierde GPU core weinig extra snelheid to bij nvidia. Dat komt door de drivers. Dan is 3 x EVGA 285 SCC 2GB sneller. Omdat ze overclocked zijn en je met 3 GPU's een hoger rendement hebt. Kost je iets meer dan een enkele Mars terwijl je sneller zal zijn.

Aan de andere kant moet HWI NU ook gewoon een advies geven natuurlijk. Ze kunnen niet zeggen we stellen het een maand uit wegen de komende ATI kaarten. Maar dan had ik nog liever een copy paste gezien van vorige maand in dit geval. Het is een beetje raar als een maand later de gewone game pc grafisch sneller zal zijn dan je net aangeschafte "Ultimate" PC.
PC-Dude is offline   
21 september 2009, 01:20#31
Member
 
 
Server4u
0 score
Re: Ultimate PC - september 2009
kijk nu nog een z-drive en we zijn compleet, dames, dit is een ultimate systeem
Server4u is offline   
23 september 2009, 01:19#32
Member
 
Bimmer
0 score
Re: Ultimate PC - september 2009
Nog een vraagje; waarom is er gekozen voor een 'softraid' en niet voor bijvoorbeeld een Areca PCI-E controller met 256Mb cache? Natuurlijk heeft de processor voldoende overhead om de raid-taken af te handelen maar ja, het gaat hier om een Ultimate setje dus ik vermoed dat met name die 4 harddisks er baat bij hebben.
Bimmer is offline   
23 september 2009, 11:28#33
Senior Member
 
warri
0 score
Re: Ultimate PC - september 2009
Omdat er geen PCI-E slot meer vrij is. In dat slot zit al de geluidskaart.
Het enigste vrije slot is het pci slot, maar om daar nu een raid kaart in te duwen lijkt me vrij nutteloos gezien de beperkte doorvoersnelheid van PCI.
warri is offline   
23 september 2009, 20:44#34
Hardware.Info Editor
 
David van Dantzig is Hardware.Info Crew
Re: Ultimate PC - september 2009
En omdat we geen Areca raid controller hebben getest, eerlijk is eerlijk. Maar de invulling die je aan 'Ultimate' geeft is natuurlijk altijd multi-interpretabel. Gezien de doelgroep van deze site (het Ultimate advies is het enige dat echt op de hardware afficionado's is gericht - zelfs al is het voornamelijk hypothetisch) ligt de nadruk op processor en videokaart rekenkracht, niet op de snelheid van de storage. Uiteraard is een fibrechannel controller met ditto schijven sneller, maar we hebben gekozen voor extreem snelle SSD's in raid voor de data waarbij access time cruciaal is, en conventionele storage voor de vakantiefoto's
David van Dantzig is offline   
4 oktober 2009, 21:25#35
Junior Member
 
WATTS
-2 score
Re: Ultimate PC - september 2009
Waterkoeling wordt niet aanbevolen omdat de grote commerciele pc winkels daar te schijterig voor zijn om het in te bouwen en te garanderen , ook willen ze niet de tijd nemen om dit werkend te testen .
tevens kunnen de meeste pc wizzkids/nerds waterkoeling niet bevatten omdat het te mechanisch is en zij enkel maar softwarematig / electronisch bezig willen en kunnen zijn .
WATTS is offline   
8 oktober 2009, 09:19#36
Member
 
Tommichiels
0 score
Re: Ultimate PC - september 2009
Vind toch ook dat op een ultimate pc een iets ultimere koeling op mag.
Allé jongens volgende keer op zijn minst toch waterkoeling in de optie lijst.
Tommichiels is offline   
9 oktober 2009, 16:27#37
Junior Member
 
Jeffers0n
0 score
Re: Ultimate PC - september 2009
nou daar ben ik het wel mee eens! waarom geen systeem met waterkoeling? hwi staat vol met overclock's op zowel lucht als water, ik denk dat als je een evga classified koopt, samen met een i7 975, dat je gek bent als je hem niet overclockt! het staat nota bene op de verpakking! nu ben ik al eeuwen benieuwd welke configuratie het best overclockt, welk bord, welk geheugen, welke lucht en waterkoeling je ervoor nodig zou hebben.... HWI, HELP!!

voor de rest moet ik ff kwijt... dit is toch wel een ultimate systeem, waarbij je ook een ultimate portomonnee mag hebben...
Jeffers0n is offline   
13 oktober 2009, 16:55#38
Junior Member
 
Gmontel
0 score
Re: Ultimate PC - september 2009
Hey ik vraag me af waarom die 64GB intel SSD in RAID 0.

Kan het niet beter met de onderstaande? Volgens mij heeft deze een behoorlijke lees en schrijfsnelheid. Ik hoor het wel van jullie.

OCZ Z-Drive p84 PCI-Express SSD 1TB

http://www.salland.eu/product/282900?ref=2
Gmontel is offline   
Antwoord
Hardware.Info in andere landen: België - Nederland - United Kingdom - United States