Beste bezoeker, het lijkt erop dat je Internet Explorer 6 als browser gebruikt. Helaas wordt Hardware.Info niet 100% correct weergegeven in deze, inmiddels verouderde, browser. Voor een optimale ervaring raden we je aan om gebruik te maken van up-to-date versie van Mozilla Firefox, Microsoft Internet Explorer, Google Chrome, Apple Safari of Opera.

Ultimate PC - augustus 2009

hwi-h  PC Advies » Ultimate PC - augustus 2009

Ultimate PC

De ultieme PC: louter de allerbeste en allersnelste componenten, maar wel met een astronomisch prijskaartje. Beter dan dit krijg je het niet! Let wel: ook bij dit advies houden we het zinnig, dus de terabytes aan solid state opslag of bunker met airconditioning voor de koeling laten we aan jouw fantasie over.

Configuratie

Intel Core i7 975 Extreme Edition

Intel Core i7 975 Extreme Edition

Processors
De Intel Core i7 Extreme Edition 975 volgde onlangs de 965 op als snelste desktop processor die op dit moment verkrijgbaar is. Deze quad-core krachtpatser met HyperThreading is voorzien van de geheel nieuwe Nehalem architectuur met onder meer een geïntegreerde geheugencontroller en een QuickPath Interface in plaats van een frontside bus. Kenmerkend aan de Core i7 is de mogelijkheid dynamisch kernen uit te schakelen en de kloksnelheid van de actieve cores te verhogen. De 975 is voorzien van een unlocked multiplier en dat betekent dat overklokkers nóg hogere prestaties uit het nieuwe wonder van Intel kunnen persen.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Prolimatech Megahalems

Prolimatech Megahalem + Noiseblocker S-Series MF12-P 120mm

CPU-koelers
Hij heeft lange tijd onaangetast een plaats gehad in het Ultimate PC Advies - en vele andere PC Adviezen - maar het moment is nu toch gekomen: de Scythe Mugen 2 is niet meer de beste luchtkoeler. Zoals in de review in Hardware.Info Magazine 2/2009 te lezen is, ontvingen we recent de Megahalems van het weinig bekende Prolimatech in ons lab, en deze koeler zet nóg betere prestaties neer. Hij is nog niet overal te koop, maar voor het Ultimate PC Advies geldt dat we de beste componenten selecteren. Prolimatech levert alleen de heatsink, de fans moeten apart worden aangeschaft. Wij selecteren de uitstekend geteste Noiseblocker S-Series MF12-P 120mm fan. Deze combinatie levert een tot dusver ongekend resultaat op - ideaal voor de Ultimate PC.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Corsair Triple3X Dominator 6GB DDR3-1866 CL9 triple kit

Corsair Triple3X Dominator 6GB DDR3-1866 CL9 triple kit

Geheugenmodules
De Core i7 heeft DDR3 geheugen nodig in een triple channel configuratie. Dat betekent dat we drie banken tegelijk moeten vullen. Het is verleidelijk om 12 GB geheugen te plaatsen in de Ultimate PC, maar de keus valt dan ofwel op langzamere modules, ofwel op het vullen van alle geheugenbanken. Beide opties hebben een negatieve impact op de prestaties, voor veruit de meeste toepassingen meer dan "slechts" 6 GB geheugen plaatse. Vandaar dat we vooralsnog kiezen voor minder, maar wel supersnel geheugen.

Met deze set van Corsair plaatsen we 6 GB van een van de snelste modules die momenteel verkrijgbaar zijn, uitermate geschikt voor onze Ultimate PC.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

EVGA X58 SLI Classified

EVGA X58 SLI Classified

Moederborden
De EVGA Classified is een bijzonder bord. Het biedt overklokmogelijkheden waar geen enkele andere fabrikant aan heeft gedaan. Ondermeer de resultaten van Master of Overclocking Viss geven wel aan dat het bord potentie heeft. Andere halen bijna 4,7 GHz op lucht, een mooie prestatie.

Dankzij een zwarte PCB en puur rode en zwarte connectors maakt de Classified direct een gevaarlijke indruk zodra je het bord uit z'n doos haalt. Op het bord vinden we een zestal DDR3 geheugenslots en verder een viertal PCI-Express x16 sloten - waarop dankzij een extra nVidia NF200 chip 48-lanes beschikbaar zijn. Het bord biedt met negen SATA300 aansluitingen en één externe eSATA aansluiting potentieel voor een enorme hoeveelheid opslag. Het perfecte bord voor een Ultimate PC.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

EVGA GeForce GTX 295 CO-OP 1792MB

2x EVGA GeForce GTX 295 Single PCB 1792MB

Videokaarten
ATI's 4870 kaarten bieden een uitstekende prijs/prestatieverhouding, maar met de introductie van de GTX295 door nVidia heeft de 4870x2 vooralsnog het nakijken. Het is de natuurlijke keuze voor de videokaart in het Ultimate systeem, behalve dat twee nog een stapje beter is dan één. Voor het Ultimate systeem combineren we dan ook twee van deze snelheidsduivels in een SLI configuratie, een combinatie die garant staat voor de hoogste prestaties in vrijwel alle 3D games.

De single PCB versie van de GTX 295 biedt dezelfde prestaties als de oudere dubbele PCB versies, maar zijn potentieel beter koel te houden. Aangezien de oude GTX 295 End of Life is kiezen we voor twee Single PCB uitvoeringen en wel van EVGA.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

ASUS Xonar HDAV1.3 Deluxe

ASUS Xonar HDAV1.3 Deluxe

Geluidskaarten
High end audio wordt niet meer high end dan de ASUS Xonar HDAV 1.3 Deluxe geluidskaart. Met recordwaardes voor signaal/ruisverhouding en totale harmonische vervorming is dit bovendien de eerste geluidskaart die een Protected Audio Path biedt. Hiermee kun je Dolby TrueHD en DTS-HD Master Audio van Blu-ray afspelen op je receiver zonder enig kwaliteitsverlies.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Intel X25-E 64GB SATA2

2x Intel X25-E 64 GB (RAID 0)

Harddisks/SSD's
Voor opslagruimte zijn traditionele harde schijven ongeslagen, en qua doorvoersnelheid spant het er nog om, maar waar het op toegangstijd aankomt zijn Solid State Disks de nieuwe snelheidskoningen. De 64 GB X-25-E Solid State Disk van Intel is gebaseerd op SLC chips,en biedt de beste lees- en schrijfprestaties. Voor het besturingssysteem en swap file, alsmede applicaties is dit de beste schijf die je maar kan wensen. Wij configureren er twee in een RAID-0, voor superhoge schrijf doorvoersnelheden naast lage access times - wie dat niet aandurft, kan ze ook gewoon configureren.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Samsung Spinpoint F1 1TB SATA2

4x Samsung Spinpoint F1 1 TB

Harddisks/SSD's
De Samsung Spinpoint F1 1 TB schijven behoren blijkens onze meest recente testgegevens van 'gewone' harde schijven nog altijd tot de absolute top qua performance. De hoge platterdichtheid zorgt ervoor dat deze 7200 rpm schijf qua doorvoersnelheid volgens onze benchmarks nog beter presteert dan de Western Digital Raptor. In het UItimate systeem plaatsen we vier van deze begerenswaardige schijven. Deze kun je naar wens in RAID 0, RAID 0+1 of RAID 5 gebruiken.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Lite-On DH-4O1S-10C

Lite-On DH-4O1S-10C

Optische drives
Geen Ultimate systeem is compleet zonder twee optische drives. Je wilt per slot van rekening snel een backup kopie kunnen maken, of lezen van één drive terwijl je schrijft naar de andere. Voor het afspelen van Blu-ray en alle anndere gangbare disc formaten heb je een prima keuze aan de Lite-On DH-401S.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

LG GGWH20L

LG GGWH20L

Optische drives
Uiteraard is het enige passende tweede optische station voor de Ultimate PC een Blu-ray brander. De LG GGW-H20 schrijft niet alleen Blu-ray disks, maar lees ook HD-DVD en brandt DVD's met betere resultaten dan menig 'gewone' DVD-brander.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Lian Li PC-P80

Lian Li PC-P80

Behuizingen
Deze maand hebben we een nieuwe behuizing voor het Ultieme PC systeem, de werkelijk ontzagwekkende Lian-Li PC-P80, een enorme behuizing opgetrokken in hoge kwaliteit aluminium. Dit is de eerste behuizing met maar liefst drie 14 cm intake fans, met nog heel wat andere koelingvoorzieningen aan alle kanten. Met een zee van ruimte aan de binnenzijde en handige features zoals een uitneembare moederbord tray is de nieuwe behuizing voor de Ultimate PC terecht de Lian-Li PC-P80.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.
Dit product is getest in Hardware.Info Magazine #5/2008.

Cooler Master UCP 1100W

Cooler Master UCP 1100W

Voedingen
De voeding die we deze maand plaatsen in ons Ultimate systeem is een Cooler Master UCP 1100W. Deze voeding is niet alleen zeer krachtig met stabiele voltages en een hoog rendement, maar ook nog redelijk stil.Hoewel er voedingen zijn met een nog hoger wattage, bleek in onze test dat de 'slechts' 1100 Watt van Cooler Master het beter deden dan de 1200W en meer van de tegenstanders.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Dell UltraSharp 3008WFP Black

Dell UltraSharp 3008WFP Black

Monitoren
Bij een monster-pc hoort een monsterscherm. En dan kun je stellen dat je tegenwoordig per definitie bij een ultra-high-res 30" monitor terecht komt. De Dell UltraSharp 3008WFP is sinds enige tijd ook via de reguliere shops en niet alleen bij Dell te koop. Het heeft een S-IPS paneel met een resolutie van 2560x1600 beeldpunten, een dynamische contrastverhouding van meer dan 3000:1, uitstekende reactiesnelheid en zeer bescheiden input lag. Het scherm biedt zo ongeveer elke aansluiting die je je zou wensen en beschikt over een goede interne scaler om ook andere bronnen dan een PC uitstekend weer te geven. Hiermee is dit reuzenscherm de ideale monitor voor het Ultimate systeem.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Creative Gigaworks S750

Creative Gigaworks S750

Speakersets
Drie jaar oud en nog altijd dé set voor 7.1-kanaals surround geluidsliefhebbers: de Creative Gigaworks S750 is de perfecte compagnon van de ASUS Xonar HDAV 1.3 Deluxe. De THX-gecertificeerde set heeft zeven 70 Watt RMS satellieten met een titanium tweeter voor de hoge tonen en een driver voor de middentonen. De subwoofer heeft een RMS vermogen van 210 Watt: voldoende om de ramen te laten trillen en dus ideaal voor deze pc.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Logitech Cordless Desktop MX5500 Revolution

Logitech Cordless Desktop MX5500 Revolution

Toetsenborden
Natuurlijk, je kan op zoek gaan naar de Optimus Maximus met OLED displays in elke toets - maar een toetsenbord moet ook nog fijn zijn om op te typen, en dan kun je beter gaan voor de Cordless Desktop MX5500, Logitechs topmodel desktop set met een zeer luxe draadloos toetsenbord dat werkelijk van alle gemakken is voorzien en daarnaast de befaamde MX Revolution muis. Niet goedkoop, maar wel zo'n beetje de beste producten die je onder handen kunt krijgen.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Logitech MX Revolution

Logitech MX Revolution

Muizen
De Logitech MX Revolution (behorend bij de MX5500 set) is de beste compromis voor de ultieme alleskunner: een grote nauwkeurigheid van de muis, de comfortabele grip, het draadloze gemak, het instelbare scrollwiel en nog andere eigenschappen maken de Logitech MX Revolution tot de ultieme muis. Alleen diegenen die de ultieme PC enkel gaan gebruiken om te gamen verwijzen we naar een exemplaar als de Razer Deathadder.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Advertentie: Direct bestellen

Salland Automatisering
Dit systeem is verkrijgbaar bij Salland Automatisering voor circa € 7250. Klik hier voor de actuele dagprijs.
Antwoord
13 augustus 2009, 08:45#2
Senior Member
 
b2bHans
0 score
Re: Ultimate PC - augustus 2009
Jammer dat er nog geen waterkoeling in zit
Voor de rest een awsome systeem
b2bHans is offline   
13 augustus 2009, 09:45#3
Junior Member
 
maxoomen
-4 score
Re: Ultimate PC - augustus 2009
waarom geen ln2 koeling zoals bij het systeem van hwi?
maxoomen is offline   
13 augustus 2009, 09:52#4
Senior Member
 
gangster175
0 score
Re: Ultimate PC - augustus 2009
@ maxoomen: LN2 kan je niet 24/7 gebruiken hea.. dat is een kwestie van steeds bijvullen.. dat is niet voor 24/7 weggelegd..
gangster175 is offline   
13 augustus 2009, 12:08#5
Senior Member
 
 
F4RR3L
0 score
Re: Ultimate PC - augustus 2009
tja idd ultimate. maar wat hierboven al wordt gezegd, een waterkoeling zou niet verkeerd staan
F4RR3L is offline   
13 augustus 2009, 13:15#6
Junior Member
 
WebWolf
0 score
Re: Ultimate PC - augustus 2009
Het blijkt dat luchtkoeling met een goede airflow meer dan voldoende is om flink wat Ghz er uit te persen. Geeft toch wat meer werk zo'n waterkoeling.
Met deze luchtkoeler is het wisselen en werken aan een pc toch wel prettiger.
Zie steeds meer systemen die draaien met lucht koeling en top benchmarks.
Je kan natuurlijk je processor nog lappen voor betere koeling.
WebWolf is offline   
13 augustus 2009, 13:42#7
Junior Member
 
Malaysia
0 score
Re: Ultimate PC - augustus 2009
hoeveel jaren kan je met dit systeem werken/gamen? je betaald er zo ontsettend veel geld voor, maar heb je er dan bijvoorbeeld wel 10 jaar lol van? of werkt het niet zo?
Malaysia is offline   
13 augustus 2009, 13:51#8
Member
 
psychome
0 score
Re: Ultimate PC - augustus 2009
Ik denk als je niet super veeleisend bent dat dit wel een systeem is waar je toch makkelijk 5-6 jaar mee goed zit. Nogmaals als je niet superverwend bent
psychome is offline   
13 augustus 2009, 14:01#9
Senior Member
 
Visje66
0 score
Re: Ultimate PC - augustus 2009
Ultiemer: 2x een Asus Mars....
Visje66 is offline   
13 augustus 2009, 14:21#10
Member
 
Cyraxke
-2 score
Re: Ultimate PC - augustus 2009
lekker syteempje,

zit nie zo ver af van dit syteempje
Cyraxke is offline   
13 augustus 2009, 14:40#11
Senior Member
 
Freezera
0 score
Re: Ultimate PC - augustus 2009
Quote:
Originally Posted by b2bHans View Post
Jammer dat er nog geen waterkoeling in zit
Voor de rest een awsome systeem
"dus de terabytes aan solid state opslag of bunker met airconditioning voor de koeling laten we aan jouw fantasie over. "

Zegt genoeg lijkt me.

Mooi systeem,

Toch ben ik zeer oneens met deze uitspraak!:
"Ondermeer de resultaten van Master of Overclocking Viss geven wel aan dat het bord potentie heeft. Andere halen bijna 4,7 GHz op lucht, een mooie prestatie."

Dit haal je evengoed met een Gigabyte X58 Extreme bord of een Asus Rampage 2.
dat Viss 4.7GHZ haalt is gewoon te weten aan het feit dat Viss mazelen had met
de CPU chip dat ie gewoon zo hoog kon klokken en dus lage spanning nodig had voor een hoge interne klok. + uiterraard zijn overclock skills. Maar geef een ander High-end bord aan
Viss met dezelfde chip en hij haalt ook 4.7GHZ. Dit ligt niet aan het bord! wel aan de chip.

Wat niet wil zeggen dat ik de keuze van het bord niet goed vind. Het is een zeer extreem bord met zen 4x PCI express x16 lanes.

Laatst gewijzigd door Freezera; 14:56 om 14:56
Freezera is offline   
13 augustus 2009, 14:56#12
Senior Member
 
 
F4RR3L
0 score
Re: Ultimate PC - augustus 2009
Quote:
Originally Posted by WebWolf View Post
Het blijkt dat luchtkoeling met een goede airflow meer dan voldoende is om flink wat Ghz er uit te persen. Geeft toch wat meer werk zo'n waterkoeling.
Met deze luchtkoeler is het wisselen en werken aan een pc toch wel prettiger.
Zie steeds meer systemen die draaien met lucht koeling en top benchmarks.
Je kan natuurlijk je processor nog lappen voor betere koeling.
dat is waar heb je helemaal gelijk in. maar een waterkoeling is natuurlijk gewoon wel 'cooler'. zo bedoel ik het meer, niet dat een luchtkoeler slechter is. integendeel zelfs.
F4RR3L is offline   
13 augustus 2009, 15:01#13
Senior Member
 
Freezera
0 score
Re: Ultimate PC - augustus 2009
Quote:
Originally Posted by F4RR3L View Post
dat is waar heb je helemaal gelijk in. maar een waterkoeling is natuurlijk gewoon wel 'cooler'. zo bedoel ik het meer, niet dat een luchtkoeler slechter is. integendeel zelfs.
Je gaat me nu toch niet vertellen dat een goeie waterkoeling het minder doet dan een goeie luchtkoeler. Ik heb 2x quad rad push-pull op 1 loop steken voor men i7 940. en haal idle 37 graden op 4.1GHZ. (en de chip is echt bagger haalt maar 182 interne klok 1.48V) Met men true haalde ik idle 60 graden. Een goeie WC setup blijft veruit de betere optie van een luchtkoeler!
Freezera is offline   
13 augustus 2009, 17:22#14
Senior Member
 
CoolerMeister
-3 score
Re: Ultimate PC - augustus 2009
Gelukkig zijn ze van dat waardeloze msi eclipse plus bord geloof afgestapt! Mooie config!
CoolerMeister is offline   
13 augustus 2009, 18:01#15
Senior Member
 
 
F4RR3L
-1 score
Re: Ultimate PC - augustus 2009
@freezera: ja dat bedoel ik ook niet. maar even kijkend naar de prijs.
en vanaf wanneer noem je het nou echt een grote verbetering t.o.v. lucht? Idle zalhet niet veel schelen. maarja, wel als je 'm overclocked, of zware applicaties gaat draaien(voordeel dan is dat het ook stil blijft) maar ik heb nooit gezegd dat WC geen beter optie is (zie bijv. mijn eigen user-sys)
F4RR3L is offline   
13 augustus 2009, 19:51#16
Junior Member
 
 
migimu
-1 score
Re: Ultimate PC - augustus 2009
Wel jammer dat op de site van Salland kijk zie ik een ander moederbord MSI Eclipse Plus en vier van deze jongens WD RE4-GP 2 TB, 5400 Rpm, 64 MB, S-ATA II/300 en dan ook nog een andere monitor, LG TFT W3000H 30 Inch / 76.2 Cm, 5 Ms, Zwart.

Wie neemt wie over?? Bedoel wie stelt dit systeem samen??

Laatst gewijzigd door migimu; 20:00 om 20:00
migimu is offline   
14 augustus 2009, 08:14#17
Senior Member
 
 
Jopk1992
0 score
Re: Ultimate PC - augustus 2009
Als het zo ultimate is, en je het beste van het beste wilt krijgen, waarom ga je dan niet als muis en toetsenbord voor de Razer Lachesis of Logitech G9x(hoewel deze nog niet getest is) met de Logitech G19? Want Razer Lachesis is echt de ultieme muis en G19 het ultieme toetsenbord naar mijn mening. Dan heb je echt het beste van het beste.

Gr Jopk
Jopk1992 is offline   
14 augustus 2009, 13:17#18
Junior Member
 
Brummi3
0 score
Re: Ultimate PC - augustus 2009
Quote:
Originally Posted by Jopk1992 View Post
Als het zo ultimate is, en je het beste van het beste wilt krijgen, waarom ga je dan niet als muis en toetsenbord voor de Razer Lachesis of Logitech G9x(hoewel deze nog niet getest is) met de Logitech G19? Want Razer Lachesis is echt de ultieme muis en G19 het ultieme toetsenbord naar mijn mening. Dan heb je echt het beste van het beste.

Gr Jopk
Als er eens een keer gelezen word.
Ten eerste is dit een ultimate pc en geen ultimate game pc
ten 2e zijn de logitech mxrevo muis en toetsenbord
topklasse in het algemene segment
terwijl de g19 en lachesis alleen in games tot ze recht komen
maargoed dat is mijn mening

excuses als het een beetje chaotisch getypt lijkt zit op me iphone in de auto haha

Brummi3_NL
Brummi3 is offline   
14 augustus 2009, 16:27#19
Junior Member
 
nemo_bts
0 score
Re: Ultimate PC - augustus 2009
Ziet er heel leuk uit, wat een hebbeding!

Ik vraag me af of die soundcard er wel in past naast die toren en ook waar je het dochterbordje voor analoge surround kanalen (als je het gaat gebruiken hè - je betaald er tenslotte ook voor ) dan moet steken?

Blijft wel een heel leuke ver-van-mijn-bed-set-up!!!!
nemo_bts is offline   
16 augustus 2009, 14:21#20
Senior Member
 
red hot
0 score
Re: Ultimate PC - augustus 2009
Erg mooi systeem. Vraag me wel af of het geen tijd wordt dat HWI een keer wat nieuwer geheugen gaat testen zodat dit eindelijk kan worden meegenomen in het systeem. Nu gaat men uit van 6GB DDR3-1866 CL9 terwijl je bij OCZ ook al een setje kunt vinden van 6GB DDR3-2000 CL7. Dat is toch wel een aardig groot verschil.
AantalProductPrijsSubtotaal
1OCZ Blade 6GB DDR3-2000 CL7 triple kit¤ 322,32¤ 322,32
1 productenImporteren als eigen wensenlijstTotaal¤ 322,32
red hot is offline   
16 augustus 2009, 15:29#21
Member
 
 
Server4u
0 score
Re: Ultimate PC - augustus 2009
nu nog 2 van die i7 en wat meer ram en ik ben helemaal blij kzou et zo bouwen als ik het geld had
Server4u is offline   
16 augustus 2009, 19:48#22
Member
 
rednax
0 score
Re: Ultimate PC - augustus 2009
Quote:
Originally Posted by b2bHans View Post
Jammer dat er nog geen waterkoeling in zit
Voor de rest een awsome systeem
zoals er ook al boven staat:
"Let wel: ook bij dit advies houden we het zinnig, dus de terabytes aan solid state opslag of bunker met airconditioning voor de koeling laten we aan jouw fantasie over"
rednax is offline   
17 augustus 2009, 16:26#23
Junior Member
 
etz
0 score
Re: Ultimate PC - augustus 2009
3 keer een GTX 285 en een PhysX kaart (GTX 275), daar is het desbetreffende moederbord toch voor bedoeld?

Correct me if I'm wrong!

Groetjes,

etz
etz is offline   
20 augustus 2009, 21:38#24
Junior Member
 
Toy
0 score
Re: Ultimate PC - augustus 2009
En deze dan?

http://www.dag.nl/multimedia/ibm-bou...-wereld-223142

Ook leuk voor thuis, toch?
Toy is offline   
26 augustus 2009, 09:55#25
Member
 
Tommichiels
0 score
Re: Ultimate PC - augustus 2009
In verband met de keuze van cpu koeler zou ik toch eens het volgende artikel lezen en zien welke koeler het beste is op een overklokt core i7 systeem.
http://www.xbitlabs.com/articles/coo...s-roundup.html

Laatst gewijzigd door Tommichiels; 10:00 om 10:00
Tommichiels is offline   
29 augustus 2009, 13:18#26
Junior Member
 
Huibino
0 score
Re: Ultimate PC - augustus 2009
Quote:
Originally Posted by Jopk1992 View Post
Als het zo ultimate is, en je het beste van het beste wilt krijgen, waarom ga je dan niet als muis en toetsenbord voor de Razer Lachesis of Logitech G9x(hoewel deze nog niet getest is) met de Logitech G19? Want Razer Lachesis is echt de ultieme muis en G19 het ultieme toetsenbord naar mijn mening. Dan heb je echt het beste van het beste.

Gr Jopk
de Lachesis is niet de meest ultieme muis, je hebt altijd de mamba nog, en voor de mmo spelers hebben ze de Razer naga. En met de G19 ben ik het met je eens, dit is gewoon het ultieme toetsenbord, en niet alleen voor gaming.
Huibino is offline   
31 augustus 2009, 19:41#27
Junior Member
 
luilakkie
0 score
Re: Ultimate PC - augustus 2009
zet dan gelijk het hele systeem in de mineraal olie
luilakkie is offline   
2 september 2009, 17:23#28
Junior Member
 
Douwe63
0 score
Re: Ultimate PC - augustus 2009
Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat die Samsung F1 disks niet zo betrouwbaar zijn in een RAID configuratie? Heeft iemand daar ervaring mee?
Douwe63 is offline   
2 september 2009, 22:20#29
Junior Member
 
Toy
0 score
Re: Ultimate PC - augustus 2009
Ja, dit had ik ook al gelezen. Interessant, is het niet?
Toy is offline   
5 september 2009, 10:34#30
Senior Member
 
Freezera
0 score
Re: Ultimate PC - augustus 2009
Quote:
Originally Posted by Douwe63 View Post
Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat die Samsung F1 disks niet zo betrouwbaar zijn in een RAID configuratie? Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik heb er 2 steken F1's of beter had er 2 steken, Het is niet zozeer de RAID config, wel als je 2 dezelfde schijven in je PC duwt gaan ze ambras maken met veel schijfcontrolles en uiteindelijk crashen van één van de F1's. Weet niet wat het juist is maar de schijven zijn niet zo goed als ze bij HWI beweren als je het mij vraagt. Miss is het een driver probleem met de schijven weet het niet maar ik koop me geen F1's meer, heb er al veel ambras mee gehad geef mij voortaan maar WD!
Freezera is offline   
9 september 2009, 16:29#31
Junior Member
 
maxoomen
0 score
Re: Ultimate PC - augustus 2009
Ik mis bij dit systeem de 9800 gt voor de phisix
maxoomen is offline   
Antwoord
Hardware.Info in andere landen: België - Nederland - United Kingdom - United States