Beste bezoeker, het lijkt erop dat je Internet Explorer 6 als browser gebruikt. Helaas wordt Hardware.Info niet 100% correct weergegeven in deze, inmiddels verouderde, browser. Voor een optimale ervaring raden we je aan om gebruik te maken van up-to-date versie van Mozilla Firefox, Microsoft Internet Explorer, Google Chrome, Apple Safari of Opera.

Ultimate PC - maart 2009

hwi-h  PC Advies » Ultimate PC - maart 2009

Ultimate PC

De ultieme PC: louter de allerbeste en allersnelste componenten, maar wel met een astronomisch prijskaartje. Beter dan dit krijg je het niet! Let wel: ook bij dit advies houden we het zinnig, dus de terabytes aan solid state opslag of bunker met airconditioning voor de koeling laten we aan jouw fantasie over.

Configuratie

Intel Core i7 965 Extreme Edition

Intel Core i7 965 Extreme Edition

Processors
De koning is dood, leve de koning: met de introductie van de Intel Core i7 Extreme Edition 965 werd de Intel Core 2 Extreme QX9770 van de troon gestoten als de snelste processor die op dit moment verkrijgbaar is. Deze quad-core krachtpatser is voorzien van een geheel nieuwe architectuur met onder meer een geïntegreerde geheugencontroller en een QuickPath Interface in plaats van een frontside bus. Kenmerkend aan de Core i7 is de mogelijkheid dynamisch kernen uit te schakelen en de kloksnelheid van de actieve cores te verhogen. De 965 is voorzien van een unlocked multiplier en dat betekent dat overklokkers nóg hogere prestaties uit het nieuwe wonder van Intel kunnen persen.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Scythe Mugen 2

Scythe Mugen 2

CPU-koelers
Deze maand valt onze keuze voor de CPU koeler voor het Ultimate PC Advies op een model dat in de voetstappen volgt van een van de meest populaire koelers die we ooit getest hebben. Die koeler heeft zijn weg gevonden naar tientallen PC Adviezen, biedt uitstekende koelprestaties, gecombineerd met een minimum aan geluidsproductie, terwijl hij ook nog redelijk betaalbaar is. De Scythe Mugen, je hebt er vast wel eens van gehoord. Onlangs testten we een set nieuwe koelers voor Socket1366 en de Scythe Mugen 2 overtrof onze hooggespannen verwachtingen. De details lees je binnenkort, maar geloof ons als we deze koeler aanbevelen om de i7 965 koel te houden, of je nu overklokt of niet.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Corsair Triple3X Dominator 6GB DDR3-1866 CL9 triple kit

Corsair Triple3X Dominator 6GB DDR3-1866 CL9 triple kit

Geheugenmodules
De Core i7 heeft DDR3 geheugen nodig in een triple channel configuratie. Dat betekent dat we drie banken tegelijk moeten vullen. Met deze set van Corsair plaatsen we 6 GB van een van de snelste modules die momenteel verkrijgbaar zijn, uitermate geschikt voor onze Ultimate PC.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

MSI Eclipse SLI

MSI Eclipse SLI

Moederborden
De Core i7 vereist een nieuw moederbord, met Socket 1366. Tot dusver zijn alleen exemplaren gebaseerd op de Intel X58 chipset beschikbaar. Alle zijn high end borden met een fors prijskaartje - en dito prestaties. MSI's Eclipse SLI bord ondersteunt zowel ATI's CrossFire als nVidia's SLI, maar behoort bovendien tot de absolute top van nu verkrijgbare X58 moederborden qua aansluitmogelijkheden en features, en is hiermee een uitstekende keuze voor het Ultimate PC Advies.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

MSI N295GTX-M2D1792

2x MSI N295GTX/M2D1792

Videokaarten
ATI's 4870 kaarten bieden een uitstekende prijs/prestatieverhouding, maar met de introductie van de GTX295 door nVidia heeft de 4870x2 vooralsnog het nakijken. Het is de natuurlijke keuze voor de videokaart in het Ultimate systeem, behalve dat twee nog een stapje beter is dan één. Voor het Ultimate systeem combineren we dan ook twee van deze snelheidsduivels in een SLI configuratie, een combinatie die garant staat voor de hoogste prestaties in vrijwel alle 3D games.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

ASUS Xonar HDAV1.3 Deluxe

ASUS Xonar HDAV1.3 Deluxe

Geluidskaarten
High end audio wordt niet meer high end dan de ASUS Xonar HDAV 1.3 Deluxe geluidskaart. Met recordwaardes voor signaal/ruisverhouding en totale harmonische vervorming is dit bovendien de eerste geluidskaart die een Protected Audio Path biedt. Hiermee kun je Dolby TrueHD en DTS-HD Master Audio van Blu-ray afspelen op je receiver zonder enig kwaliteitsverlies.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Intel X25-M 80GB SATA2

2 x Intel X25-M 80GB SATA2 (RAID 0)

Harddisks/SSD's
Voor opslagruimte zijn traditionele harde schijven ongeslagen, en qua doorvoersnelheid spant het er nog om, maar waar het op toegangstijd aankomt zijn Solid State Disks de nieuwe snelheidskoningen. De 80GB X-25-M Solid State Disk, geproduceerd door Intel, biedt momenteel de beste leesprestaties met maar liefst 250MB/s. Voor het besturingssysteem en swap file, alsmede applicaties is dit de beste schijf die je maar kan wensen. Wij configureren er twee in een RAID-0, voor superhoge schrijf doorvoersnelheden naast lage access times - wie dat niet aandurft, kan ze ook gewoon configureren.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Samsung Spinpoint F1 1TB SATA2

4x Samsung Spinpoint F1 1 TB

Harddisks/SSD's
De Samsung Spinpoint F1 1 TB schijven behoren blijkens onze meest recente testgegevens van 'gewone' harde schijven nog altijd tot de absolute top qua performance. De hoge platterdichtheid zorgt ervoor dat deze 7200 rpm schijf qua doorvoersnelheid volgens onze benchmarks nog beter presteert dan de Western Digital Raptor. In het UItimate systeem plaatsen we vier van deze begerenswaardige schijven. Deze kun je naar wens in RAID 0, RAID 0+1 of RAID 5 gebruiken.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Lite-On DH-4O1S-10C

Lite-On DH-4O1S-10C

Optische drives
Geen Ultimate systeem is compleet zonder twee optische drives. Je wilt per slot van rekening snel een backup kopie kunnen maken, of lezen van één drive terwijl je schrijft naar de andere. Voor het afspelen van Blu-ray en alle anndere gangbare disc formaten heb je een prima keuze aan de Lite-On DH-401S.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

LG GGWH20L

LG GGWH20L

Optische drives
Uiteraard is het enige passende tweede optische station voor de Ultimate PC een Blu-ray brander. De LG GGW-H20 schrijft niet alleen Blu-ray disks, maar lees ook HD-DVD en brandt DVD's met betere resultaten dan menig 'gewone' DVD-brander.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Lian Li PC-P80

Lian Li PC-P80

Behuizingen
Deze maand hebben we een nieuwe behuizing voor het Ultieme PC systeem, de werkelijk ontzagwekkende Lian-Li PC-P80, een enorme behuizing opgetrokken in hoge kwaliteit aluminium. Dit is de eerste behuizing met maar liefst drie 14 cm intake fans, met nog heel wat andere koelingvoorzieningen aan alle kanten. Met een zee van ruimte aan de binnenzijde en handige features zoals een uitneembare moederbord tray is de nieuwe behuizing voor de Ultimate PC terecht de Lian-Li PC-P80.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.
Dit product is getest in Hardware.Info Magazine #5/2008.

Cooler Master UCP 1100W

Cooler Master UCP 1100W

Voedingen
De voeding die we deze maand plaatsen in ons Ultimate systeem is een Cooler Master UCP 1100W. Deze voeding is niet alleen zeer krachtig met stabiele voltages en een hoog rendement, maar ook nog redelijk stil.Hoewel er voedingen zijn met een nog hoger wattage, bleek in onze test dat de 'slechts' 1100 Watt van Cooler Master het beter deden dan de 1200W en meer van de tegenstanders.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

LG W3000H-BN

LG W3000H-BN

Monitoren
Bij een monster-pc hoort een monsterscherm. En dan kun je stellen dat je tegenwoordig per definitie bij een ultra-high-res 30" monitor terecht komt. De LG W3000H-BN heeft een S-IPS paneel met een resolutie van 2560x1600 beeldpunten, een contrastverhouding van meer dan 900:1, uitstekende reactiesnelheid en zeer bescheiden input lag. Hiermee is dit reuzenscherm de ideale monitor voor het Ultimate systeem.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Creative Gigaworks S750

Creative Gigaworks S750

Speakersets
Drie jaar oud en nog altijd dé set voor 7.1-kanaals surround geluidsliefhebbers: de Creative Gigaworks S750 is de perfecte compagnon van de ASUS Xonar HDAV 1.3 Deluxe. De THX-gecertificeerde set heeft zeven 70 Watt RMS satellieten met een titanium tweeter voor de hoge tonen en een driver voor de middentonen. De subwoofer heeft een RMS vermogen van 210 Watt: voldoende om de ramen te laten trillen en dus ideaal voor deze pc.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Logitech Cordless Desktop MX5500 Revolution

Logitech Cordless Desktop MX5500 Revolution

Toetsenborden
Natuurlijk, je kan op zoek gaan naar de Optimus Maximus met OLED displays in elke toets - maar een toetsenbord moet ook nog fijn zijn om op te typen, en dan kun je beter gaan voor de Cordless Desktop MX5500, Logitechs topmodel desktop set met een zeer luxe draadloos toetsenbord dat werkelijk van alle gemakken is voorzien en daarnaast de befaamde MX Revolution muis. Niet goedkoop, maar wel zo'n beetje de beste producten die je onder handen kunt krijgen.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Logitech MX Revolution

Logitech MX Revolution

Muizen
De Logitech MX Revolution (behorend bij de MX5500 set) is de beste compromis voor de ultieme alleskunner: een grote nauwkeurigheid van de muis, de comfortabele grip, het draadloze gemak, het instelbare scrollwiel en nog andere eigenschappen maken de Logitech MX Revolution tot de ultieme muis. Alleen diegenen die de ultieme PC enkel gaan gebruiken om te gamen verwijzen we naar een exemplaar als de Razer Deathadder.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Advertentie: Direct bestellen

Salland Automatisering
Dit systeem is verkrijgbaar bij Salland Automatisering voor circa € 0. Klik hier voor de actuele dagprijs.
Antwoord
9 maart 2009, 09:06#2
Junior Member
 
VonDutch
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
Er wordt niet bespaard op de:
- procesor
- geheugen
- gfx
- en mobo'

en toch worden er 2 SSD's ingstoken van 80 GB, die makelijk verplaats kunnen worden met een 2 SSD's van 200GB+

of moet de PC uiteindelijk toch wel betaal baar blijven?
Als dat zo is snap ik de naam niet echt ''ultimate''

verder is het natuurlijk een top systeem!

groetjes VD
VonDutch is offline   
9 maart 2009, 09:11#3
Member
 
Toontje_78
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
Er is wel op cve en moederbord bespaart; anders zou er toch een dual nehalem xeon genomen zijn?
Toontje_78 is offline   
9 maart 2009, 09:13#4
Member
 
DruidShade
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VonDutch
Er wordt niet bespaard op de:
- procesor
- geheugen
- gfx
- en mobo'

en toch worden er 2 SSD's ingstoken van 80 GB, die makelijk verplaats kunnen worden met een 2 SSD's van 200GB+

of moet de PC uiteindelijk toch wel betaal baar blijven?
Als dat zo is snap ik de naam niet echt ''ultimate''

verder is het natuurlijk een top systeem!

groetjes VD
Lezen is een kunst niet waar??
Citaat:
De ultieme PC: louter de allerbeste en allersnelste componenten, maar wel met een astronomisch prijskaartje.
Staat boven aan.
Het "Ultimate" systeem is altijd vreselijk duur geweest, maar bevat ook altijd de best presterende componenten van dit moment!!
DruidShade is offline   
9 maart 2009, 09:13#5
Senior Member
 
pantera
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VonDutch
Er wordt niet bespaard op de:
- procesor
- geheugen
- gfx
- en mobo'

en toch worden er 2 SSD's ingstoken van 80 GB, die makelijk verplaats kunnen worden met een 2 SSD's van 200GB+

of moet de PC uiteindelijk toch wel betaal baar blijven?
Als dat zo is snap ik de naam niet echt ''ultimate''

verder is het natuurlijk een top systeem!

groetjes VD
de ssd's zijn voor het besturingssysteem dan is 80 gb meer dan groot genoeg

ultimate wil niet zeggen verspilling
pantera is offline   
9 maart 2009, 09:34#6
Member
 
Drinkalot
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pantera
de ssd's zijn voor het besturingssysteem dan is 80 gb meer dan groot genoeg

ultimate wil niet zeggen verspilling
Niet alleen voor het OS, ook je games wil je het liefst daarop installeren,
ivm laad tijden enzo.. dus dan is 160gb ERG weinig, 40gb voor het OS en swap etc,
dan 120gb voor games. Houd er rekening mee dat de nieuwe total war game al ongeveer 17gb op je schijf is, en dat zal als je het ultieme gamers systeem hebt vast niet de enige game zijn..
Drinkalot is offline   
9 maart 2009, 09:37#7
Junior Member
 
AtemI
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drinkalot
Niet alleen voor het OS, ook je games wil je het liefst daarop installeren,
ivm laad tijden enzo.. dus dan is 160gb ERG weinig, 40gb voor het OS en swap etc,
dan 120gb voor games. Houd er rekening mee dat de nieuwe total war game al ongeveer 17gb op je schijf is, en dat zal als je het ultieme gamers systeem hebt vast niet de enige game zijn..

@ hierboven heb je de nieuwe total war al? en goeie configuratie
AtemI is offline   
9 maart 2009, 09:54#8
Junior Member
 
rx-s
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
Volgens mij zit er in de 200GB schijven die ik tot nu toe gezien heb niet die snelle Intel controller, wat waarschijnlijk de keuze op kleinere maar snellere heeft laten vallen. Ben trouwens beniewd wat de winsat score van dit systeem in windows 7 wordt, tot nu toe heeft daar volgens mijn nog niemand die magische 7.9 gehaald!
rx-s is offline   
9 maart 2009, 10:22#9
Member
 
Festina
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VonDutch

en toch worden er 2 SSD's ingstoken van 80 GB, die makelijk verplaats kunnen worden met een 2 SSD's van 200GB+

of moet de PC uiteindelijk toch wel betaal baar blijven?
Als dat zo is snap ik de naam niet echt ''ultimate''

groetjes VD
lezen = begrijpen
Let wel: ook bij dit advies houden we het zinnig, dus de terabytes aan solid state opslag of bunker met airconditioning voor de koeling laten we aan jouw fantasie over.

En deze 200gb sd's hoeven in de regel niet sneller te zijn...
Festina is offline   
9 maart 2009, 12:08#10
Senior Member
 
Poison Paradise
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
Ja kan natuurlijk ook gewoon na een tijdje de games wissen. Doe het zelf ook nooit, maar het is een mogelijkheid.
Poison Paradise is offline   
9 maart 2009, 12:56#11
Senior Member
 
ElPaco
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
En als het je nu ultiem genoeg is wissel je een paar van de 1 TB schijven voor nog meer Intel SSD's in RAID 0. Zeg 4 SSD's en 2 terabyte schijven. Dan zit je met 320 GB aan bootdisk en 2 TB aan liedjes en andere meuk.

Systeempje ziet er uiteraard weer goed uit, hoewel we waarschijnlijk wel wer een discussie gaan krijgen over wat nou de beste 1 TB schijven zijn. Ook zou de nieuwe 2 TB schijven van WD misschien een leuke toevoeging zijn. Dan heb je 320 GB aan SSD's en nog steeds 4 TB aan losse ruimte
ElPaco is offline   
9 maart 2009, 13:01#12
Senior Member
 
NightCrawler™
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
Ik heb van het weekend voor een vriend van me ook een ultimate pc in elkaar gezet..

I7 965
3x EVGA 285GTX SSC
OCZ Vertex 120GB
Asus P6T Revolution

Ik heb bewust gekozen voor 3x 285GTX SSC ipv 2x295GTX vanwege de microstuttering met die laatste twee.. en het is nog sneller ook.. beetje jammer dat dit niet meegenomen is..
NightCrawler™ is offline   
9 maart 2009, 14:26#13
Member
 
merijntjuh
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
ziet er wel wreed uit!
maar waarom nu niet gelijk 12 gig geheugen? als het tog een ultimate systeem is:S?
merijntjuh is offline   
9 maart 2009, 15:50#14
Member
 
Shizly
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VonDutch
Er wordt niet bespaard op de:
- procesor
[bericht]
Ik citeer: "Let wel: ook bij dit advies houden we het zinnig, dus de terabytes aan solid state opslag"

@Merijntjuh
Zolang je er niet eens van in de buurt komt zal je er bar weinig van merken ga ik van uit .
Shizly is offline   
9 maart 2009, 16:00#15
Member
 
SKTupac
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
Idd. zoveel geheugen heb je niet nodig, 6GB is meer dan genoeg, tegenwoordig zit je goed met 3GB, je kunt GTA VI (hoge eisen) spelen (2,5 GB) en daarnaast komen andere programma's etc. Met 6 GB zit je ver boven die grens en zal voorlopig ook zo blijven denk ik, dus 12 GB geheugen is overbodig.
SKTupac is offline   
9 maart 2009, 16:58#16
Member
 
sjoerdke
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
hadden ze misschien niet beter voor de g19 kunnen gaan, als ze voor de best presterende producten gaan, verders een zeer ultiem systeem hoor
mischien ng een physx kaart erbij, 9800gt ofzo
sjoerdke is offline   
9 maart 2009, 17:11#17
Junior Member
 
 
savage-man
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Toontje_78
Er is wel op cve en moederbord bespaart; anders zou er toch een dual nehalem xeon genomen zijn?
Bestaat zo'n moederbord al wel?
savage-man is offline   
9 maart 2009, 18:06#18
Junior Member
 
 
be-tuned
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
ultimate is het beste van het beste, dus het moet dan niet egt betaalbaar blijven hé welke zot zal er zulke pc kopen?
be-tuned is offline   
9 maart 2009, 18:48#19
Senior Member
 
NightCrawler™
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
Ik ken er in ieder geval 1... het is wat je er voor wilt uitgeven.. maar om zo'n iemand nou een zot te noemen...
NightCrawler™ is offline   
9 maart 2009, 19:17#20
Senior Member
 
 
F4RR3L
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjoerdke
hadden ze misschien niet beter voor de g19 kunnen gaan, als ze voor de best presterende producten gaan, verders een zeer ultiem systeem hoor
mischien ng een physx kaart erbij, 9800gt ofzo
ja, kan, maar 't is geen GAME-pc. en dus hoort er in principe geen "game-keyboard" bij.
dus vandaar denk ik.
2xGTX295, heb jij geen physics kaartje extra meer nodig schat ik zo
F4RR3L is offline   
9 maart 2009, 19:52#21
Member
 
Deodatus
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
G-19 past niet bij mijn plaatje van een ultimate pc. Goedkope afwerking en lelijk, maar toch meer dan 100(!) euro.
Deodatus is offline   
9 maart 2009, 19:53#22
Senior Member
 
NightCrawler™
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F4RR3L
2xGTX295, heb jij geen physics kaartje extra meer nodig schat ik zo
Wel als je de extra physics features wilt zien...
NightCrawler™ is offline   
9 maart 2009, 20:32#23
Senior Member
 
 
F4RR3L
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
als je dan zo'n soort toetsenbord als de g15/19 neemt zou ik eerder gaan voor een Saitek Cyborg. dat is, vind ik, echt een mooi toetsenbord met lekker veel features.
but then again, doesn't fit in this picture eh
F4RR3L is offline   
9 maart 2009, 20:40#24
Member
 
Hunter20
0 score
Re: Hardware.Info Magazine #1/2009
Waarom wordt er wel een onbetaalbaar systeem samengesteld die miss 3 of 4 mensen kopen hier op HWI ipv een betaalbaar/budget(am2/3) systeem die miss voor 40%? van HWI interessant zou zijn. Ik zie veel goedkopere systemen in de userlists.
Hunter20 is offline   
9 maart 2009, 21:02#25
Senior Member
 
ShowteQ
0 score
Re: Hardware.Info Magazine #1/2009
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hunter20
Waarom wordt er wel een onbetaalbaar systeem samengesteld die miss 3 of 4 mensen kopen hier op HWI ipv een betaalbaar/budget(am2/3) systeem die miss voor 40%? van HWI interessant zou zijn. Ik zie veel goedkopere systemen in de userlists.
1. Waarom plaats je deze vraag in dit topic?
2. Hardware liefhebbers vinden het leuk om te weten wat het nieuwste van het nieuwste is, en vinden daarom een ultimate systeem erg interessant.
ShowteQ is offline   
9 maart 2009, 21:09#26
Member
 
JBgangster
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drinkalot
Niet alleen voor het OS, ook je games wil je het liefst daarop installeren,
ivm laad tijden enzo.. dus dan is 160gb ERG weinig, 40gb voor het OS en swap etc,
dan 120gb voor games. Houd er rekening mee dat de nieuwe total war game al ongeveer 17gb op je schijf is, en dat zal als je het ultieme gamers systeem hebt vast niet de enige game zijn..
Het is een ultimate pc,,geen game pc mooie config!
JBgangster is offline   
9 maart 2009, 21:54#27
Senior Member
 
MW1F
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NightCrawler™
Wel als je de extra physics features wilt zien...
Hoezo, je kan physx ook gewoon combineren hoor. Met een enkele kaart kan je toch ook gewoon physx enablen... Een extra kaart voor physx is puur om de andere kaarten te ontlasten. En dat is met 2x GTX295 niet zo snel nodig
MW1F is offline   
9 maart 2009, 22:55#28
Non-actief
 
mustang9
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
6587¤ 8o
mustang9 is offline   
9 maart 2009, 23:02#29
Member
 
Toontje_78
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door savage-man
Bestaat zo'n moederbord al wel?
CeBit had er een uitgestalt bij asus schijnt.

Maar je hebt gelijk denk ik, nog niet verkrijgbaar.

Als iemand denkt: Server chip, da's niet voor gamers; er schijnen best wat mensen op een 940 opteron bezig te zijn geweest (niet echt de tijd dat ik veel met it-achtige dingen bezig was).

Laatst gewijzigd door Toontje_78; 23:05 om 23:05
Toontje_78 is offline   
10 maart 2009, 00:29#30
Junior Member
 
MaartenB
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
@ de hele SSD discussie. 2x 80gb is simpelweg te weinig. Het is een ultimate pc bedoeld voor elke willekeurige toepassing, dat betekend inclusief games dus. Ik ben echt geen die hard gamer en heb zeker niet de grootste spellen geinstalleerd staan maar ik gebruik toch wel al 130gb op m'n c:/ schijf. En dat is nadat ik recentelijk wat ongebruikte dingen heb gedeinstalleerd en zonder swap file, die staat ergens anders. Als je maar een c:/ schijf hebt van 160gb totaal dan staat die al veel te vol. Je wilt namelijk helemaal geen zeer volle schijven hebben, dan krijgen die controllers veel te veel werk. Tuurlijk d'r zijn zat mensen die er wel genoeg aan hebben, maar je moet alle mensen met zo'n ultimate pc bedienen, daar is het een ultimate pc voor. Ik hoef bijvoorbeeld echt niet al die terrabytes aan data opslag. Ik heb meer dan genoeg aan 500gb.
MaartenB is offline   
10 maart 2009, 01:05#31
Senior Member
 
murk
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
Daarom wordt er ook bij gezegd: voor besturings systeem, swap files en applicaties. Voor opslag heb je de mooie HDDtjes nog tot je beschikking staan
murk is offline   
10 maart 2009, 09:28#32
Junior Member
 
MARVIC_NL
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
Weet iemand het exacte verschil tussen de Liteon DH-4O1S-10C en DH-4O1S-06C? Ondanks de 10c en 06c zie ik geen verschil in specs, toch worden deze beiden verkocht overal. Wel verschil in prijs overigens (06 is duurder).
MARVIC_NL is offline   
10 maart 2009, 10:43#33
Senior Member
 
NightCrawler™
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MW1F
Hoezo, je kan physx ook gewoon combineren hoor. Met een enkele kaart kan je toch ook gewoon physx enablen... Een extra kaart voor physx is puur om de andere kaarten te ontlasten. En dat is met 2x GTX295 niet zo snel nodig
Je hebt helemaal gelijk...
NightCrawler™ is offline   
10 maart 2009, 10:59#34
Member
 
olifire
0 score
Re: Hardware.Info Magazine #1/2009
ik snap je vraag heel goed, ik zou het ook een goed idee vinden om meer te focussen op de "grote massa" ipv de enkele personen die duizenden euro's willen uitgeven aan een pc. het probleem is namelijk dat mensen heel goed de duurste pc zelf kunnen samenstellen, het gaat er juist om dat er advies wordt gegeven over een gewoon goed systeem. niet het beste van het beste. anders heeft bijna niemand er iets aan.
olifire is offline   
10 maart 2009, 11:10#35
Hardware.Info Editor
 
David van Dantzig is Hardware.Info Crew
Re: Hardware.Info Magazine #1/2009
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShowteQ
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hunter20
Waarom wordt er wel een onbetaalbaar systeem samengesteld die miss 3 of 4 mensen kopen hier op HWI ipv een betaalbaar/budget(am2/3) systeem die miss voor 40%? van HWI interessant zou zijn. Ik zie veel goedkopere systemen in de userlists.
1. Waarom plaats je deze vraag in dit topic?
2. Hardware liefhebbers vinden het leuk om te weten wat het nieuwste van het nieuwste is, en vinden daarom een ultimate systeem erg interessant.
Ik begrijp ook niet helemaal wat dit te maken heeft met Hardware.Info Magazine 1/2009.

Neem aan dat het bedoeld is als reactie op het 'Ultimate PC Advies' en ik zal 't dan ook wel afsplitsen.

Om de oorspronkelijke vraag van Hunter20 te beantwoorden: kijk eens naar ons Budget Internet PC Advies en ga er niet klakkeloos van uit dat iedereen dezelfde wensen/eisen of interesses heeft.

Laatst gewijzigd door David van Dantzig; 11:14 om 11:14
David van Dantzig is offline   
10 maart 2009, 13:54#36
Junior Member
 
y-zero
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
kan iemand mij uitlegen of een review schrijven over de asus rampage 2 want ik denk dat die beter is dan die msi of ben ik nou gek
y-zero is offline   
10 maart 2009, 15:01#37
Senior Member
 
MW1F
0 score
Re: Hardware.Info Magazine #1/2009
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door olifire
ik snap je vraag heel goed, ik zou het ook een goed idee vinden om meer te focussen op de "grote massa" ipv de enkele personen die duizenden euro's willen uitgeven aan een pc. het probleem is namelijk dat mensen heel goed de duurste pc zelf kunnen samenstellen, het gaat er juist om dat er advies wordt gegeven over een gewoon goed systeem. niet het beste van het beste. anders heeft bijna niemand er iets aan.
Uhm, heb jij wel eens gekeken bij tab-blad 'PC Advies' bovenaan de site? Daar staan 10 verschillende soorten pc's in zowat elke prijsklasse die je kan verzinnen. Dus misschien eerst ff de site beter verkennen voordat je een post maakt die dus nergens op slaat.
En daarbij, de Ultimate PC is gewoon een soort 'droom pc', die ook niet echt bedoeld is als serieus advies. Het is toch gewoon leuk om dit soort pc's samen te stellen en ik snap die serieuze reacties hier dan ook niet echt m.b.t. "wat heeft iemand hier nu aan?"
MW1F is offline   
10 maart 2009, 18:11#38
Member
 
Mofisto
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
FF offtopic: Wat is dat grote koelblok op foto 3 van het mobo eingelijk?

Ontopic: Vet systeem ben benieuwd wat het stroom verbruik is (stressed)
12 gig is nu overkill, over een paar jaar waarschijnlijk een must

Tis dat ik mijn inkomen moet delen , maar anders.........

Greetz
Mofisto is offline   
10 maart 2009, 19:04#39
Senior Member
 
MW1F
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mofisto
Ontopic: Vet systeem ben benieuwd wat het stroom verbruik is (stressed)
Tussen de 600 en 650 watt, beetje afhankelijk van overclock...bron
MW1F is offline   
11 maart 2009, 07:16#40
Junior Member
 
rx-s
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SKTupac
Idd. zoveel geheugen heb je niet nodig, 6GB is meer dan genoeg, tegenwoordig zit je goed met 3GB, je kunt GTA VI (hoge eisen) spelen (2,5 GB) en daarnaast komen andere programma's etc. Met 6 GB zit je ver boven die grens en zal voorlopig ook zo blijven denk ik, dus 12 GB geheugen is overbodig.
Klopt niet helemaal, ikzelf heb 8GB geheugen en als ik aan het 3d-moddelen ben in maya met allerlei effecten aan ga ik soms richting de 7 GB in gebruik
rx-s is offline   
11 maart 2009, 07:21#41
Member
 
Deodatus
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
Nogmaals dit is het Ultimate systeem. Daarin zitten nou eenmaal dingen die je niet per se nodig hebt. Twee videokaarten bijvoorbeeld, een 30" monitor, het topmodel Core i7. Waarom? Omdat het kan!
Deodatus is offline   
11 maart 2009, 09:09#42
Senior Member
 
pantera
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door y-zero
kan iemand mij uitlegen of een review schrijven over de asus rampage 2 want ik denk dat die beter is dan die msi of ben ik nou gek
gek niet maar als het gaat om deze categorie moederborden dan is het marginaal
pantera is offline   
11 maart 2009, 13:12#43
Member
 
Mella015
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
De gtx295 in sli, gevaarlijk hoor.

Maar wat dachten jullie van 3 x GTX285 in tri sli en dan de versie van msi met 2 GB aan ddr3 geheugen ?

GTX295 heeft wel veel pk's maar ik denk dat het effectieve geheugen 896 mb in de toekomst zo vol is in games.

Je moet het vergelijken met een ferrari die door de jungle rijd. Ik denk het, weet het niet zeker. Nu is het al te merken met bijv. gta 4. Een gtx280 heeft aanzienlijk een hogere framerate dan een gtx260 core216. Dit komt omdat de gtx280 1gb heeft en de gtx260 896 mb
Mella015 is offline   
11 maart 2009, 13:16#44
Junior Member
 
donny007x
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
Dit is een vreed systeem, maar wel onbetaalbaar !

Voor het toetsenbord kon er beter voor een optimus maximus gekozen worden, als je dan toch "ulitmate" hardware wil.
donny007x is offline   
11 maart 2009, 16:08#45
Junior Member
 
Theend587
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
er kon idd beter 6 gb geheugen in.
voor de rest prima keuze

en de disscusie over het moederbord is een persoonlijke keuze vindt de Razer Tarantula betere papieren hebben vooral omdat deze anti-ghosting op ALLE toetsen heeft.
Theend587 is offline   
12 maart 2009, 11:57#46
Junior Member
 
Sdu7cb
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
Wat ik nog mis in het ultimate systeem: een behoorlijke harddisk controller, zeker als je met SSD's aan de slag gaat. Gezien het ultimate systeem zich toch wel richt op gaming zou ik eerder kiezen voor een normaal toetsenbord en muis (niet draadloos dus), bijvoorbeeld een G35 en G9 van logitech, of Razer concurrenten hiervan. Zelf zou ik wat betreft de monitor eerder voor een Dell 3008WFP gaan, deze heeft oa 2x DVI, HDMI en DisplayPort.
Sdu7cb is offline   
5 april 2009, 13:44#47
Junior Member
 
Steffan
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
Hoi allemaal,

Dit is een ultimate pc, waarom zit er dan geen waterkoeling bij? Dat vind ik ultiemer dan een scyte mugen 2!

Groet,

Steffan
Steffan is offline   
5 april 2009, 14:14#48
Member
 
detoren
0 score
Re: Ultimate PC - maart 2009
Het is misschien wel leuk om bij benchmarks passmark toe te voegen deze meet alle componenten en erkent hier een waarde aan .
Met de ultimate pc moet het dan zo zijn dat je altyd de hoogste score bereikt ,dus niet alleen een game bundel of een rekenwonder maar alround de beste .
detoren is offline   
Antwoord
Hardware.Info in andere landen: België - Nederland - United Kingdom - United States