Beste bezoeker, het lijkt erop dat je Internet Explorer 6 als browser gebruikt. Helaas wordt Hardware.Info niet 100% correct weergegeven in deze, inmiddels verouderde, browser. Voor een optimale ervaring raden we je aan om gebruik te maken van up-to-date versie van Mozilla Firefox, Microsoft Internet Explorer, Google Chrome, Apple Safari of Opera.

All-round Deluxe PC - februari 2009

hwi-h  PC Advies » All-round Deluxe PC - februari 2009

All-round Deluxe PC

Een PC waarmee je net een beetje meer kan doen, die zonder upgrades de komende jaren voldoet qua snelheid en capaciteit: dat is de all-round deluxe PC. Hij kost wat meer, maar hij is erg compleet. Internetten, gamen, zakelijk software, video's en foto's bewerken; met een goede all-round PC zou dat allemaal mogelijk moeten zijn, zonder dat je bij één van deze gebruiksdoelen het gevoel krijgt dat je te weinig prestaties hebt.

Dat betekent een goede processor en videokaart uit de bovenkant van het middensegment: snel, maar nog wel betaalbaar. Maar ook: ruim voldoende geheugen en opslagruimte. En natuurlijk een fraaie behuizing en een stille voeding die ook na een paar jaar gebruik voldoende efficient is. Een uitstekende monitor, muis en toetsenbord: bezuinigen op de meest gebruikte onderdelen is nooit een goed idee.

Deze PC kost wat meer dan de 'standaard' all-round PC, maar biedt dan ook hogere prestaties en meer luxe. Voor als je een écht complete PC wilt, die toch nog betaalbaar is. Vind je de totaalprijs te hoog, dan kun je eens kijken naar het All-round PC Advies.

Configuratie

Intel Core 2 Quad Q9300

Intel Core 2 Quad Q9300

Processors
Steeds meer software wordt multi-threaded en kan zodoende goed gebruik maken van meerdere processorkernen. Dual-core is inmiddels eerder regel dan uitzondering en quad-core (vier kernen)n is natuurlijk de volgende stap. Tot enige tijd geleden waren quad-core processors nog onbetaalbaar met prijskaartjes richting de 1000 euro. Die tijd is gelukkig voorbij: de Core 2 Quad Q9300 die we kiezen voor het all-round systeem is al voor slechts een paar honderd euro beschikbaar. Deze processor komt uit de ieuwe 45 nm Yorkfield serie en is niet alleen lekker snel, maar ook zeer energiezuinig.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Corsair Twin2X 4GB DDR2-800 CL5 kit

Corsair Twin2X 4GB DDR2-800 CL5 kit

Geheugenmodules
Dankzij de immer dalende prijzen van geheugenmodules en het steeds verder stijgende geheugengebruik van moderne software, zijn we inmiddels op het punt aanbeland waar we ook voor een all-round PC al 4 GB aanbevelen. Wij kiezen voor een set Corsair TwinX XMS2 6400. Deze modules hebben zich als zeer degelijk bewezen in onze tests en daarnaast bieden deze DDR2-800 modules een prima prijs/prestatie-verhouding.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

OCZ Vanquisher

OCZ Vanquisher

CPU-koelers
In onze laatste CPU koelertest verrastte de OCZ Vanquisher ons als koeler die voor een zeer beperkt bedrag toch duidelijk betere prestaties dan een boxed cooler wist te behalen, zowel qua koelcapaciteit als qua geluidsproductie. Een ideale keuze zodoende voor een luxer all-round systeem.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Gigabyte GA-EP45C-DS3R

Gigabyte GA-EP45C-DS3R

Moederborden
De juiste keuze qua chipset voor Intel moederborden is Intels eigen P45. De Gigabyte EP45C-DS3R is een goede keuze voor een snelle en stabiele all-round PC. Dit bord biedt alle denkbare zinnige extra functionaliteit, zonder al te veel onnodige toeters en bellen. De Dynamic Energy Saver functionaliteit zorgt verder voor een laag stroomverbruik. De -C versie is identiek aan de 'gewone' EP45-DS3R, maar biedt ook ruimte aan twee DDR3 sloten.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Sapphire Radeon HD 4870 512MB

Sapphire Radeon HD 4870 512MB

Videokaarten
De ATI Radeon HD 4870 heeft een vriendelijke prijs, waardoor we de kaart als mid-range model zouden moeten bestempelen. Kijk je naar de prestaties, dan blijkt het echter een wolf in schaapskleren: tenzij je een echte die-hard gamer bent, heb je eigenlijk geen krachtigere kaart nodig. Alle moderne games draaien als een zonnetje op de 4870. Ook op het vlak van video presteert deze kaart zeer goed. Ideaal dus voor het all-round deluxe systeem.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Samsung Spinpoint F1 640GB SATA2

2x Samsung Spintpoint F1 640 GB (RAID 0 of 1)

Harddisks/SSD's
De Samsung Spinpoint F1 reeks biedt dankzij de grote platters van 320 GB per stuk betere prestaties dan welke andere 7200 rpm schijf dan ook. In dit systemen plaatsen we twee exemplaren van 640 GB, waarbij je zelf kunt kiezen hoe je die indeelt: in RAID 0 heb je in totaal 1,28 Terabyte capaciteit en zijn de prestaties extra hoog. In RAID 1 heb je in totaal 640 GB, zijn de prestaties zoals met één schijf, maar weet je wel zeker dat al je data bewaard blijft als er één schijf crasht. Een mooie tussenoplossing, die ook door het gekozen moederbord wordt geboden, is Matrix RAID; een gedeelte van de schijven als RAID 0 (bijvoorbeeld voor besturingssysteem en programma's) en een gedeelte als RAID 1 (bijvoorbeeld door documenten).
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Samsung SH-S223F

Samsung SH-S223F

Optische drives
Tegenwoordig zijn alle DVD-branders eigenlijk bijna even goedkoop. Dan kun je natuurlijk het best direct voor de beste kiezen! In onze nieuwste vergelijkingstest uit Hardware.Info Magazine #2/2008 komt de 20-speed Samsung SD-S203D als winnaar uit de bus, als we brandsnelheid, brandkwaliteit en prijs meewegen. Deze brander maakt uiteraard gebruik van de moderne SATA-interface. De laatste versie heet de S223F en claimt een iets hogere schrijfsnelheid.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Lite-On DH-4O1S-06C

Lite-On DH-4O1S-06C

Optische drives
Dankzij de als maar dalende prijzen is het logisch nu een Blu-ray speler in te bouwen in de Allround Deluxe PC. Of je 'm nu aan je Full HD televisie hangt of gewoon op het beeldscherm kijkt, Blu-ray biedt de best mogelijk beeldkwaliteit - en nu dus betaalbaar ook.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Cooler Master Sileo 500

Cooler Master Sileo 500

Behuizingen
De nieuwe Sileo 500 behuizing van Cooler Master is een sterk staaltje. Met een zeer efficiënte interne layout voorziet deze kast niet alleen in een prima airflow en voldoende inbouwruimte, maar ook zijn tal van maatregelen genomen om de geluidsproductie van een systeem binnen de perken te houden. Samen met de strake vormgeving van het aluminium front en de aantrekkelijke prijs maken deze eigenschappen de Sileo 500 een uitstekende keuze voor ons All-Round Deluxe systeem.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Antec NeoPower 650

Antec NeoPower 650

Voedingen
In onze recente voedingen vergelijkingstest bleek de Antec NeoPower 650 de ideale voeding voor PC's met slechts één videokaart. Deze voeding weet zeer stabiele voltages te combineren met een zeer hoge efficiëntie en een extreem lage geluidsproductie. Daarnaast is deze voeding ook nog eens modulair opgebouwd, zodat je geen kabel teveel in je PC hebt.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Creative Sound Blaster X-Fi Titanium

Creative Sound Blaster X-Fi Titanium

Geluidskaarten
Of het nu is voor een betere geluidskwaliteit bij het bekijken van films of beluisteren van muziek, of juist voor een betere 3D beleving bij het spelen van games. In een goede, gebalanceerde all-round PC mag eigenlijk geen losse geluidskaart ontbreken. De Creative X-Fi Titanium is betaalbaar, biedt op alle vlakken uitstekende kwaliteit en mogelijkheden en heeft in tegenstelling tot de Xtreme Audio variant daadwerkelijk een hardwarematige DSP aan boord. De ondersteuning voor Dolby Digital Live en DTS Interactive is een prettige extra.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Logitech Cordless Desktop MX3200 Laser

Logitech Cordless Desktop MX3200 Laser

Toetsenborden
Bij een stevige PC horen natuurlijk ook een toetsenbord en muis van formaat. Wij kiezen voor de Logitech Cordless Desktop MX3200, een set van een draadloos toetsenbord en een draadloze, optische muis. Het toetsenbord van de Cordless Desktop MX3200 ziet er zeer gelikt uit, maar is ook zeer prettig in gebruik, vanwege de uitstekende aanslag en het platte 'zero-tilt' design. Vanzelfsprekend heeft Logitech het toetsenbord aangevuld met een riant aanbod aan multi-media toetsen. Daarnaast is het toetsenbord helemaal toegespitst op Windows Vista. De bijbehorende muis is een uiterst precieze draadloze muis, vanwege de geïntegreerde lasertechnologie.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Creative Inspire T3100

Creative Inspire T3100

Speakersets
Tenzij je een gamer bent of heel vaak films bekijkt op de PC, kun je in de regel beter een 2.1 (stereo + subwoofer) dan een 5.1 speakserset kiezen. De Creative Inspire T3100 biedt volgens onze tests een zeer goede geluidskwaliteit, heeft qua volume voldoende te bieden en is verkrijgbaar voor een schappelijk bedrag.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Samsung SyncMaster 2443NW

Samsung SyncMaster 2443NW

Monitoren
Samsung's SyncMaster 2443 NW biedt Full HD, uitstekende specificaties en een schitterend plaatje, voor een zeer acceptabele prijs.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Advertentie: Direct bestellen

Salland Automatisering
Dit systeem is verkrijgbaar bij Salland Automatisering voor circa € 0. Klik hier voor de actuele dagprijs.
Antwoord
21 februari 2009, 00:21#2
Senior Member
 
 
Jopk1992
0 score
Re: All-round Deluxe PC - februari 2009
1e reactie

Ziet er goed uit, valt me alleen tegen dat het geen i7 core 920 of 940 is. 965 zou overkill zijn, maar i7 is voor ons een groot licht in de toekomst.

Andere mogelijkheid zou zijn een AMD Phenom II

Mvg, Jopk
Jopk1992 is offline   
21 februari 2009, 00:58#3
Member
 
PC-Dude
0 score
Re: All-round Deluxe PC - februari 2009
Dit is een all-round systeem. Er is dus geen specifieke taak waarin de pc echt uit moet blinken. Hij moet gewoon alles redelijk tot goed moeten kunnen Ook al zou je hiermee prima spellen mee kunnen draaien. Maar prijs is hier ook van belang. Dit haal je nooit met een i7 op dit moment.

Ik doe het nog steeds met een Q6600 en ben in principe niet van plan een nieuwe cpu te gaan halen. Het is maar dat ik straks alles nieuw wil hebben in me casemod. Dan wel een i7.

Dit is een prima systeem.
PC-Dude is offline   
21 februari 2009, 01:00#4
Senior Member
 
 
aNt3k
0 score
Re: All-round Deluxe PC - februari 2009
Nadeel van de Core i7 is natuurlijk de prijs die eraan vast zit. Voor een 920 + goedkoop X58 bord en 3gb ddr3 geheugen ben je al snel 550 tot 600 euro kwijt.
Voor bovenstaande Gigabyte moederbord + 4gb geheugen en Q9300 zit je op zon 400 tot 450 euro.
Wel grappig trouwens, bij Azerty is de Q9400 goedkoper als deQ9300...
aNt3k is offline   
21 februari 2009, 03:20#5
Senior Member
 
amiguito
0 score
Re: All-round Deluxe PC - februari 2009
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PC-Dude

Ik doe het nog steeds met een Q6600 en ben in principe niet van plan een nieuwe cpu te gaan halen. Het is maar dat ik straks alles nieuw wil hebben in me casemod. Dan wel een i7.

Dit is een prima systeem.
Helemaal mee eens. Ik doe al twee jaar (of langer) met mijn Q6600 en tot aan de i7 heb ik nog geen veel betere processor van dezelfde prijsklasse zien voorbijkomen. Ik wacht nog wel even op een i7 of i5 als de prestaties veel beter zijn in dezelfde prijsklasse als toen ik die Q6600 heb gekocht. Met hetzelfde systeem heb ik nog steeds een vrij aardige all-round computer waarmee ik regelmatig videobewerking doe.
Verder is dit een prima systeem weer!
amiguito is offline   
21 februari 2009, 08:07#6
Senior Member
 
Poison Paradise
0 score
Re: All-round Deluxe PC - februari 2009
Volgens mij is die Q9300 niet echt super goed meer verkrijgbaar. De Q9400 is dan inderdaad beter verkrijgbaar en goedkoper.
Poison Paradise is offline   
21 februari 2009, 08:44#7
Senior Member
 
 
Jopk1992
0 score
Re: All-round Deluxe PC - februari 2009
Citaat:
Dit is een all-round systeem. Er is dus geen specifieke taak waarin de pc echt uit moet blinken. Hij moet gewoon alles redelijk tot goed moeten kunnen Ook al zou je hiermee prima spellen mee kunnen draaien. Maar prijs is hier ook van belang. Dit haal je nooit met een i7 op dit moment.

Ik doe het nog steeds met een Q6600 en ben in principe niet van plan een nieuwe cpu te gaan halen. Het is maar dat ik straks alles nieuw wil hebben in me casemod. Dan wel een i7.

Dit is een prima systeem.
Okee mee eens. Maar zoals ik al wel zei, het wordt zeker wat in de toekomst.
Jopk1992 is offline   
21 februari 2009, 10:19#8
Senior Member
 
Sander.p
0 score
Re: All-round Deluxe PC - februari 2009
@Jobk

ik vraag me af tot hoever je in de toekomst kan kijken in computer land....? volgens mij kan je dat gewoon beter niet doen.

overigens ziet het systeem er dit keer wel prima uit en zie ik niet veel punten van verbetering. Ik zou misschien alleen de voeding veranderen naar een M620 o.i.d. diezijn net wat goedkoper en bieden ook prestaties zat.

mvg,

Sander.P
Sander.p is offline   
21 februari 2009, 10:59#9
Member
 
Thmz159
0 score
Re: All-round Deluxe PC - februari 2009
De CPU lijkt me toch echt wel Low-End. Voor zo'n grafische kaart en de rest zou ik toch een andere CPU verwachten zoals de Phenom II of de Q9550
Thmz159 is offline   
21 februari 2009, 11:36#10
Junior Member
 
 
be-tuned
0 score
Re: All-round Deluxe PC - februari 2009
1 woord : geslaagd

maakt niet uit het is niet voor zware dx10 games ofz
waarom een amd het heeft wel de snelheid maar het is sneller belast
be-tuned is offline   
21 februari 2009, 11:41#11
Senior Member
 
 
Noord26
0 score
Re: All-round Deluxe PC - februari 2009
Alleen jammer dat de link naar Salland er Value-RAM in zet.
De Corsair XMS2 kit zijn toch wel een stapje hoger..

Wel aangenaam dat er de toxic versie van de 4870 in wordt gezet. Vooral vanwege de standaard relatief luide fan.

Laatst gewijzigd door Noord26; 11:46 om 11:46
Noord26 is offline   
21 februari 2009, 14:10#12
Senior Member
 
 
Jopk1992
0 score
Re: All-round Deluxe PC - februari 2009
@ Sander

Ik wou dat ik in de toekomst KON kijken dan zou ik alvast sparen voor best komende systeem ooit
Jopk1992 is offline   
21 februari 2009, 14:26#13
Member
 
 
HilleG
0 score
Re: All-round Deluxe PC - februari 2009
Phenom II 940 + GTX260 55nm? Ik begrijp deze keuze niet echt.
HilleG is offline   
21 februari 2009, 17:34#14
Junior Member
 
metalblade
0 score
Re: All-round Deluxe PC - februari 2009
@ HilleG

ik snap jou reactie niet, waarom een amd met een Nvidia? waarom niet gewoon een 4870 1G (en dan heb je gelijk een Dragon systeem,) met mogelijkheid om een tweede 48*0 in crossfire erbij te zetten
metalblade is offline   
21 februari 2009, 22:07#15
Senior Member
 
jvm
0 score
Re: All-round Deluxe PC - februari 2009
Er wordt nu al bijna een jaar gekozen voor deze processor,terwijl een AMD phenom || 920/940 in mijn ogen de betere keuze is op dit moment.
jvm is offline   
22 februari 2009, 00:26#16
Non-actief
 
Verwijderde gebruiker 43024
0 score
Re: All-round Deluxe PC - februari 2009
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thmz159
De CPU lijkt me toch echt wel Low-End. Voor zo'n grafische kaart en de rest zou ik toch een andere CPU verwachten zoals de Phenom II of de Q9550
Je hebt er geen bal verstand van. de CPU is juist een goede keuzen
Verwijderde gebruiker 43024 is offline   
22 februari 2009, 01:47#17
Senior Member
 
pantera
0 score
Re: All-round Deluxe PC - februari 2009
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jopk1992
1e reactie

Ziet er goed uit, valt me alleen tegen dat het geen i7 core 920 of 940 is. 965 zou overkill zijn, maar i7 is voor ons een groot licht in de toekomst.

Andere mogelijkheid zou zijn een AMD Phenom II

Mvg, Jopk
weet je ik vraag me dat af

straks komt de i5 als mainstream, andere socket etc, iets zegt me dat de i7 de pentium pro van de toekomst gaat worden, of meer naar de serverkant gaat

phenom 2 oke, maar de q9300 is bewezen, moederbord, chipset etc ook, alle eigenaardigheden zijn bekend

am3 tja, dat loopt nu 2 jaar achter, nu zie je de problemen met ddr3, amd doet zijn best, probeert in te halen maar c2q is gewoon verder uitontwikkeld, phenom 2 goed idee maar wacht meer tot de volgende revisie
pantera is offline   
22 februari 2009, 13:15#18
Senior Member
 
janwillem_5000
0 score
Re: All-round Deluxe PC - februari 2009
bij amd heb je voor minder geld (mobo meegerekent) dezelfde prestaties met een 940. Dit is dan (volgens mij) een beter alternatief. Omdat dit de snelste AMD processor is en ze achterlopen op intel hoeft het niet PERSE slecht te zijn. het zijn prima processors die dienst kunnen doen in midrange, semi-high end pc's
janwillem_5000 is offline   
22 februari 2009, 13:32#19
Member
 
 
HilleG
0 score
Re: All-round Deluxe PC - februari 2009
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metalblade
@ HilleG

ik snap jou reactie niet, waarom een amd met een Nvidia? waarom niet gewoon een 4870 1G (en dan heb je gelijk een Dragon systeem,) met mogelijkheid om een tweede 48*0 in crossfire erbij te zetten

Dragon systeem is toch niets anders dan een benaming voor phenom II + HD48xx? De 55nm GTX260 is rond de prijs van de HD4870 1GB maar presteerd wel beter als het goed is. De GTX260 normaal zou al een betere keuze zijn dan de HD4870 512Mb met de nieuwe prijzen en deze nieuwe GTX260 heeft ook nog 216 cores en is op 55nm, dus voor rond de 255 euro lijkt dit mij een betere keuze.
Nu jij weer

Ow, ik zie nu dat de HD4870 1Gb toch een stuk goedkoper nog is:
http://www.azerty.nl/8-971-199370/ev...re-216-55.html
http://www.azerty.nl/8-970-199697/hi...e-adapter.html
HilleG is offline   
22 februari 2009, 14:10#20
Junior Member
 
metalblade
0 score
Re: All-round Deluxe PC - februari 2009
het engiste wat ik zeg is: http://www.alternate.nl/html/product...l2=PCIe&l3=ATI
daar heb ik liever 2 van dan 1 - 260gtx 216core
(ookal heeft die 4870 maar 512mb)

Laatst gewijzigd door metalblade; 14:13 om 14:13
metalblade is offline   
22 februari 2009, 14:38#21
Member
 
 
HilleG
0 score
Re: All-round Deluxe PC - februari 2009
Die uit de configuratie is ¤ 226,- Maar 169,- is wel erg goedkoop, is wel leuk om in CF of gewoon single te draaien dan. Zou ik ook liever hebben dan een GTX260
HilleG is offline   
22 februari 2009, 19:17#22
Junior Member
 
metalblade
0 score
Re: All-round Deluxe PC - februari 2009
Die nieuwe Nvidia kaarten zien er trouwens wel altijd beter uit moet ik toegeven, maar soms kwa prestatie een beetje overpriced, ten opzichte van ATi
metalblade is offline   
22 februari 2009, 20:02#23
Senior Member
 
Poison Paradise
0 score
Re: All-round Deluxe PC - februari 2009
Die gigabyte is mischien op dit moment een aanbieding op Alternate, maar verder zie ik geen 4870 kaarten met 512 MB voor minder dan 200 euro.

Een Nvidia 260 216 cores haal je al voor 240 euro.
http://www.alternate.nl/html/product...PCIe&l3=NVIDIA

En die doet het toch echt iets sneller (tevens krijg je er tijdelijk een game bij).
Poison Paradise is offline   
22 februari 2009, 21:07#24
Senior Member
 
 
ThE BoW
0 score
Re: All-round Deluxe PC - februari 2009
beter laat dan nooit zal ik maar zeggen.

[IMG]http://i262.photobucket.com/albums/ii119/thebow1987/all-rounddeluxefebruari09.jpg[/IMG]

@ Poison Paradise: de graka in mijn lijstje is 175eu...

Laatst gewijzigd door ThE BoW; 21:12 om 21:12
ThE BoW is offline   
22 februari 2009, 22:24#25
Senior Member
 
Cyanid
0 score
Re: All-round Deluxe PC - februari 2009
En weer wordt er gekozen voor die gammele F1 van Samsung, beetje jammer, voor de rest een mooi systeem.
Cyanid is offline   
22 februari 2009, 22:34#26
Member
 
 
HilleG
0 score
Re: All-round Deluxe PC - februari 2009
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Poison Paradise
Die gigabyte is mischien op dit moment een aanbieding op Alternate, maar verder zie ik geen 4870 kaarten met 512 MB voor minder dan 200 euro.

Een Nvidia 260 216 cores haal je al voor 240 euro.
http://www.alternate.nl/html/product...PCIe&l3=NVIDIA

En die doet het toch echt iets sneller (tevens krijg je er tijdelijk een game bij).
15 euro meer en je hebt de 55nm versie? Jammer alleen dat de 55nm versie goedkoper te maken is en duurder is Maarja, wel nieuwe fabrieken voor nodig
HilleG is offline   
23 februari 2009, 12:31#27
Member
 
Mofisto
0 score
Re: All-round Deluxe PC - februari 2009
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Poison Paradise
Volgens mij is die Q9300 niet echt super goed meer verkrijgbaar. De Q9400 is dan inderdaad beter verkrijgbaar en goedkoper.
Waar praten dan over qua prijsverschil ?
Ben nl van plan om deze aan te schaffen
Ik ben er alleen nog niet helemaal uit.

Greetz
Mofisto is offline   
23 februari 2009, 15:43#28
Senior Member
 
 
ThE BoW
0 score
Re: All-round Deluxe PC - februari 2009
bij Salland momenteel 28 euro verschil...
Maar allebei staan ze trouwens op 1-5 werkdagen levertijd.
ThE BoW is offline   
23 februari 2009, 17:54#29
Member
 
Mofisto
0 score
Re: All-round Deluxe PC - februari 2009
Persoonlijk heb ik deze http://www.alternate.nl/html/summary...2=235&cat3=063 in gedachten.

Goeie keus ?

Greetz
Mofisto is offline   
26 februari 2009, 17:00#30
Junior Member
 
vinni
0 score
Re: All-round Deluxe PC - februari 2009
Is dit systeem ook stabiel te draaien met een Zalman ZM500-HP heatpipe cooled 500 WATT voeding ? Of kom ik dan te kort ? Graag zou ik dat willen weten, heb nog zo'n voeding liggen.

Ik zie graag een reactie tegemoet.
vinni is offline   
27 februari 2009, 16:45#31
Non-actief
 
Verwijderde gebruiker 43024
0 score
Re: All-round Deluxe PC - februari 2009
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vinni
Is dit systeem ook stabiel te draaien met een Zalman ZM500-HP heatpipe cooled 500 WATT voeding ? Of kom ik dan te kort ? Graag zou ik dat willen weten, heb nog zo'n voeding liggen.

Ik zie graag een reactie tegemoet.
500 watt is voldoende en zalman is een goed merk... dus
Verwijderde gebruiker 43024 is offline   
7 maart 2009, 09:51#32
Junior Member
 
johan588
0 score
Re: All-round Deluxe PC - februari 2009
VRAAG:

Ik heb de allround de luxe pc gekocht op enkele uitzonderingen,zoals monitor,HD ,enz

Op het moederbord gigabyte zit de internal connector +MSG- message/power/sleep led

Op de Case sileo 500 zitten alle leds zoals reset ,power switch,speaker,hd
Maar ook een die ik niet thuis kan brengen 2 hele smalle leds met opschrift
power led + power led -

Moeten die op de +MSG- message/power/sleep led aansluiting ???

Wat onduidelijk is eerst vragen vind ik.

Ik heb alles bij 6 verschillende bedrijven besteld,waarbij me opviel ,dat er maar ...1...
het goed deed,wat voorraad en levering.
De rest gaf mij verkeerde voorraad's meldingen,na een week na dat ik betaald had
kreeg ik de melding dat het niet op voorraad en wat de levertijd was.
Van 1 kreeg het idee dat hun verhaal juist was en de andere logen gewoon.

Van de laatste moest ik zelfs de order annuleren dat na vele email's .
Het geld heb ik nog steeds niet retour.
Ook andere bedrijven gaven na het sturen van email's geen enkele reactie.
Ook was /is een bedrijf pixmania die voor een zending 2 x verzendkosten rekende.
Ook TNT post geef ik een 2 voor het bezorgen die luistert totaal niet naar hun klanten.
De bezorger kwam steeds op de zelfde tijd tussen 12:15 -13:30 op die tijd ben ik nooit thuis.
Ik heb diverse keren gevraagd voor andere tijd bezorging ,aan de bezorger 3x ,TNT post klachten 3x,TNT post ben zelfs bij de TNT expeditie geweest.
Elk pakje word 2x aangeboden dus elke keer 2x voor niets aanbieden.
Ik had dit pakje pas na 3 dagen .
Dit gebeurde 5x ,dus hij is dus 10 x voor niets geweest.
Hoe noem je dit soort categorie mensen ......

wel vreemd het advies van de vanquisher terwijl er een bij de processor zat.
Ook de voorraad meldingen moeten veel beter want zeggen dat er een voorraad is
en dan melden dat er niets is vind ik tamelijk je zaak afbreken.


Wie wil antwoorden,moet het wel zeker weten anders geen advies

alvast bedankt

johan

Laatst gewijzigd door johan588; 9:56 om 9:56
johan588 is offline   
10 maart 2009, 18:20#33
Member
 
Mofisto
0 score
Re: All-round Deluxe PC - februari 2009
Welkom in de wereld van Bureaucratie
Dat weet ik wel......
Mofisto is offline   
12 maart 2009, 17:07#34
Junior Member
 
vreemdeling
0 score
Re: All-round Deluxe PC - februari 2009
Hm, ik kan deze PC helemaal niet vinden bij Salland. Trouwens niet een All-round Deluxe PC. Ik ben benieuwd of er nog eentje verschijnt voor de maand maart.
vreemdeling is offline   
14 maart 2009, 18:35#35
Junior Member
 
johan588
0 score
Re: All-round Deluxe PC - februari 2009
Ik heb al eerder een bericht geplaatst over MB Gigabyte GA-EP45-DS3R ,na veel problemen , 3 DVD writers weigerde te booten of halverwege stopte de setup.
Ook de drivers installeren na het indrukken van F6 krijg je de keuze van 4 verschillende drivers ,lekker makkelijk.
Na plaatsing sata dvd writer ging alles goed.
Alleen bij configuring sata controller mode in bios setup van ahci mode naar een andere mode,ging de computer in een loop booten,waarbij ik zeker ben dat dit niet aan het besturings systeem ligt.
Ook na terugzetten van de oorspronkelijke settings bleef MB gigabyte dit doen.
alle 2 de HD deden het .
Ik heb alles losgekoppeld en de batterij er uit gehaald,in de hoop dat na een dag het van zelf weer in orde is.
PCadvies met alround de luxe pc ,ik vind dat hardware info een slecht advies hebben gegeven,ik heb vele computers gehad maar nooit een met zoveel problemen en ook boot problemen.

Gigabyte staat er schijnbaar voor bekend google maar eens ......
Ook dat er geen fatsoenlijke nederlandse gebruiksaanwijzing er bij is ,of een
nederlands service adres.
Blijft dit probleem ,dan nooit geen gigabyte moederbord meer,ik kan het nog
omruilen/terug geven.
johan588 is offline   
22 maart 2009, 02:37#36
Non-actief
 
Verwijderde gebruiker 43024
0 score
Re: All-round Deluxe PC - februari 2009
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyanid
En weer wordt er gekozen voor die gammele F1 van Samsung, beetje jammer, voor de rest een mooi systeem.
Je hebt helemaal gelijk. ik ben er zelf ook niet erg enthousiast over. Ik heb hem zelf, maar hijs is een stuk trager dan mijn seagate barracuda. dus voor mij hierna noooit meer een F1
Verwijderde gebruiker 43024 is offline   
Antwoord
Hardware.Info in andere landen: België - Nederland - United Kingdom - United States