Country:
 
 
Beste bezoeker, het lijkt erop dat je Internet Explorer 6 als browser gebruikt. Helaas wordt Hardware.Info niet 100% correct weergegeven in deze, inmiddels verouderde, browser. Voor een optimale ervaring raden we je aan om gebruik te maken van up-to-date versie van Mozilla Firefox, Microsoft Internet Explorer, Google Chrome, Apple Safari of Opera.

Media Center PC - november 2008

hwi-h  PC Advies » Media Center PC - november 2008

Media Center PC

Een media center PC moet dienst doen als muziek en films jukebox, als TV, als videorecorder, als fotoverzameling, en zo verder. In feite is het Media Center systeem dus het middelpunt van de digitale woonkamer. Juist het feit dat zo'n apparaat in de woonkamer komt te staan en moet worden aangesloten worden op de TV zorgt ervoor dat er voor veel componenten extra eisen zijn, zoals een stijlvolle behuizing of een voor LCD-TV's geschikte videokaart.

Configuratie

 Processors
De nVidia 9300 chipset van ons gekozen moederbord handelt het decoderen van DVD's en Blu-ray af, maar wie een niet-standaard H.264 bestand wil afspelen, om maar iets te noemen, heeft toch nog enige processorkracht nodig. De Intel Pentium Dual-Core E5200 is voordelig en snel genoeg voor dit doeleinde, en hiermee een prima keuze.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Scythe Shuriken Scythe Shuriken CPU-koelers
Een stille koeling is een vereiste voor een goede Media Center PC. Veel bekende stille koelers passen dankzij hun grote afmetingen niet in de gebruikte behuizing. Een prettige uitzondering is de Shuriken van Scythe. Deze koeler weet prima koelresultaten met een zeer stille werking te combineren.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

2 GB (2x 1 GB) DDR2-800 Geheugenmodules
We voorzien het media center systeem van 2 GB geheugen van het DDR2-800 type, meer dan voldoende voor alle multimedia toepassingen.

ASUS P5N7A-VM ASUS P5N7A-VM Moederborden
Tot dusver was de AMD 780G chipset de beste geïntegreerde chipset voor mediacenter PC's. Met de Geforce 9300 heeft nVidia echter een nieuwe topper in handen, die de keuze doet doorslaan naar een Intel platform. De 9300 handelt probleemloos decoderen van VC-1 en H.264 af op Blu-ray discs en presteert uitstekend in de postprocessing tests. ASUS biedt een aantrekkelijk micro atx moederbord met de nieuwe chipset in de vorm van de P5N7A-VM. Echter, als je kiest voor installatie van twee Digital Everywhere DVB-C tuners, ben je beter uit bij de MSI P7NGM-Digital, want dit moederbord beschikt in tegenstelling tot de ASUS wel over een FireWire controller.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Geïntegreerd Videokaarten
De in de Geforce 9300 chipset geïntegreerde videokaart heeft nVidia's PureVideo technologie aan boord en is daarmee geschikt voor het afspelen van alle soorten HD-video. Het door ons gekozen ASUS moederbord heeft een HDMI-uitgang voor eenvoudige connectie met een LCD-TV.

Western Digital Caviar GP 500GB 16MB SATA2 Western Digital Caviar GP 500GB 16MB SATA2 Harddisks/SSD's
Op een Media Center PC worden natuurlijk extreem veel TV-opnames, films, foto's en muzieknummers opgeslagen. Een grote harddisk is dus meer dan welkom! Wij kiezen voor 500 GB. Onze keuze valt verder op de Western Digital Caviar GP reeks; deze schijven zijn volgens onze test immers extreem stil en daardoor zeer geschikt voor een computer die in de woonkamer moet staan.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Lite-On DH-4O1S-10C Lite-On DH-4O1S-10C Optische drives
De strijd om de opvolger van de DVD is beslist en Blu-ray is het geworden. Lite-On brengt met de DH-401S ook eindelijk een zeer betaalbare Blu-ray ROM drive op de markt. Met deze 401S kun je geen schijven branden, maar wel probleemloos alle DVD's en Blu-rays afspelen. Ideaal voor een Media Center.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

SilverStone Lascala LC17 Silver SilverStone Lascala LC17 Silver Behuizingen
Inmiddels betaalbaar en met alles aan boord voor een Media Center PC, de SilverStone Lascala LC17. Opgetrokken uit geborsteld staal is dit een fraaie verschijning, of je nu de zwarte of de zilveren uitvoering kiest. De kast heeft de traditionele breedte van high-end audioapparatuur. Er is meer dan voldoende ruimte om extra harde schijven in te bouwen.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.
Dit product is getest in Hardware.Info Magazine #6/2005.

Be Quiet Straight Power 400W Be Quiet Straight Power 400W Voedingen
De keuze voor de SilverStone behuizing maakt het mogelijk een aparte voeding te selecteren. We kiezen voor de 400 watt uitvoering van de Be Quiet Straight Power serie, welke in onze tests als stilste naar voren kwam. Uiteraard is deze voeding ruim voldoende om de gebruikte componenten van stroom te voorzien, terwijl hij met een efficiëntie van 80% ook nog eens energiezuinig is.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Digital Everywhere FloppyDTV C/CI 2x Hauppauge WinTV PVR-150 (OEM) of 2x Digital Everywhere FloppyDTV TV-kaarten
De Hauppauge WinTV PVR-150 TV-kaart is inmiddels al ruim twee jaar op de markt, maar wat ons betreft nog steeds onovertroffen. De kaart biedt een prima beeldkwaliteit bij analoge TV en genereert vanwege de onboard hardwarematige MPEG2-compressie slechts een zeer beperkte belasting voor de CPU. Door het plaatsen van twee tuners kun je van twee zenders tegelijkertijd opnemen. Wil je gebruik maken van digitale kabel TV, dan is er slechts één type TV-kaart dat goed werkt met MCE. Kies dus voor de Digital Everywhere FloppyDTV, of bij voorkeur voor twee exemplaren om twee zenders tegelijk op te kunnen nemen. Verdiep je er echter wel even in; Bij Casema en @Home heb je een extra CAM-module nodig. Alleen Caiway en UPC-gebruikers kunnen direct aan de slag. Bij die laatste is het bekijken van extra zenderpakketten echter een no-go. Zie ook onze review. Let op: als je gaat voor de DVB-C optie van Digital Everywhere, kies dan de MSI P7NGM-Digital als moederbord.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Microsoft MCE Remote Afstandsbediening
De beste manier om je media center PC te bedienen is en blijft Microsofts eigen MCE remote, inclusief de bekende 'groene knop'.

Antwoord
Oud 19-11-2008, 12:46   #2
roydamgrave
Junior Member
 
roydamgrave heeft de eerste trede bereikt
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Mooie setup. Maar de keus van het moederbord vind ik niet zo logisch. Deze heeft namelijk geen firewire aansluiting, en die heb je wel nodig voor de FloppyDTV kaarten.
Ik denk dat een GigaByte GA-E7AUM-DS2H een betere keus is. Deze heeft namelijk firewire, esata (altijd handig) en misschien nog wel belangrijker: een hele goede ingebouwde geluidskaart. Volgens mij is dit moederbord wel iets duurder (omdat het een Gforce 9400 ipv een 9300is), maar dat lijkt mij de meerprijs wel waard.

Zelf zit ik aan het volgende setje te denken (is bijna hetzelfde):

Kingston HyperX Dual Channel 2 GB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2
GigaByte GA-E7AUM-DS2H
Intel Core 2 Duo E5200 2.50 GHz, 800 MHz, 2 MB, Boxed
Scythe Processorkoeler Ninja Mini Aluminium, Koper
WD Caviar GP 750 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
LG GGC-H20L Hybrid S-ATA
OrigenAE S16V Zwart, Geen Voeding
Seasonic S12II-430 380 Watt, 20+24 Pins, 80 Plus Rating
roydamgrave is offline   Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 13:44   #3
amiguito
Senior Member
 
Avatar van amiguito
 
amiguito is op weg naar de top
Stuur een bericht via MSN naar amiguito
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Ik sluit me bij de vorige poster aan... een firewire aansluiting vind ik essentieel voor een mediacenter. Niet alleen vanwege de TV kaart, maar ik zou ook graag direct mijn videofilms op de harde schijf willen zetten vanaf mijn digitale videocamera.
Verder heb ik al een tijdje een Mediacenter bij de TV staan en ik merk dat 500GB toch niet echt veel is als je ziet wat ik in de loop der tijd al voor films erop heb gezet of heb opgenomen van TV. Ik gooi niet graag iets weg, dus ik zou zelf eerder kiezen voor een 1TB of wellicht 2 x 1TB schijf. Die vallen in prijs ook steeds meer mee. Misschien moet je zelfs wel denken aan een SSD voor het OS en programma's en een 1TB voor al je content en opslag.
amiguito is offline   Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 13:52   #4
Renegade89
Senior Member
 
Renegade89 is op weg naar de top
Stuur een bericht via MSN naar Renegade89
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Veel opslag kan ik begrijpen, maar een SSD is niet nodig in een Media Center. Snelheid en snel opstarten is niet van belang bij dit systeem, opslag voor het opnemen van TV wel. Een SSD draagt hier qua opslag niet aan bij, met de torenhoge prijs/gigabyte verhouding is het dan ook geen logische keuze.

@roydamgrave: Kingston HyperX Dual Channel 2 GB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2
is ook niet echt een passende geheugenkit. Overklokken wordt in de regel toch niet gedaan bij HTPC'S, en de CPU heeft maar een FSB van 800 = 200 MHz. DDr2-533 laat al overklokruimte over tot 3.3 GHz dus 2 GB aan Kingston ValueRam op deze snelheid lijkt mij een verstandigere keuze

Laatst aangepast door Renegade89 : 19-11-2008 om 13:56.
Renegade89 is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 14:34   #5
Ganndlas
Junior Member
 
Ganndlas heeft de eerste trede bereikt
Stuur een bericht via MSN naar Ganndlas
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Denk dat de SSD is voor het geluidsniveau
Ganndlas is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 14:49   #6
amiguito
Senior Member
 
Avatar van amiguito
 
amiguito is op weg naar de top
Stuur een bericht via MSN naar amiguito
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door Renegade89
Veel opslag kan ik begrijpen, maar een SSD is niet nodig in een Media Center. Snelheid en snel opstarten is niet van belang bij dit systeem, opslag voor het opnemen van TV wel. Een SSD draagt hier qua opslag niet aan bij, met de torenhoge prijs/gigabyte verhouding is het dan ook geen logische keuze.

Ik ga met je mee hierin, maar... mijn opmerking was dat we misschien moeten denken aan een SSD want hoe je het ook went of keert... het wordt toch de toekomst. Misschien nu nog te vroeg, maar als ze wat beter worden qua prestatie en wat goedkoper... geen verkeerde (toekomst) keuze lijkt me.
amiguito is offline   Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 14:57   #7
Jeroen Weimar
Senior Member
 
Avatar van Jeroen Weimar
 
Jeroen Weimar is gewoon hartstikke aardig
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Wat mij ideaal lijkt is je media extern opslaan en dan gewoon je OS op alleen een SSD gooien van een paar GB zet..
De Keuze voor een CPU die in staat is gewoon alles zelf te kunnen kan ik alleen maar toejuichen. Ik meen me te herinneren dat ik dit ooit zelf had opgemerkt, maar ik kan me vergissen
Jeroen Weimar is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 16:09   #8
Wilibrord
Senior Member
 
Wilibrord is een ruwe diamant
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Waar vind je tegenwoordig nog een Microsoft MCE Remote?
In geen enkele winkel zijn ze nog te vinden...
Wilibrord is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 16:29   #9
Renegade89
Senior Member
 
Renegade89 is op weg naar de top
Stuur een bericht via MSN naar Renegade89
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door Ganndlas
Denk dat de SSD is voor het geluidsniveau

Dat is een goed punt, maar een goede harde schijf hoeft geen herrie te maken. In elastieken hangen is een welbekende oplossing, maar zit natuurlijk niet inbegrepen bij het PC advies

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door amiguito
Ik ga met je mee hierin, maar... mijn opmerking was dat we misschien moeten denken aan een SSD want hoe je het ook went of keert... het wordt toch de toekomst. Misschien nu nog te vroeg, maar als ze wat beter worden qua prestatie en wat goedkoper... geen verkeerde (toekomst) keuze lijkt me.

SSD is inderdaad de toekomst als het gaat om betrouwbaarheid en prestaties. Het is nu nog te vroeg, het echte goede 'spul' is voor een consument op dit moment gewoon nog niet haalbaar, en het 'betaalbare spul' is eigenlijk nog steeds te duur

Met SSD's is het gewoon nog even afwachten. Ik kan me nog herinneren dat ik jaren geleden een 4-speed Nec-brander kocht voor ruim 100 euro, nu heb je 5 x sneller voor 1/5 van dat bedrag. Niet meer dan logisch dus dat het met SSD's vanzelf ook die kant op gaat

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door Wilibrord
Waar vind je tegenwoordig nog een Microsoft MCE Remote?
In geen enkele winkel zijn ze nog te vinden...

Ik denk dat je dit punt als gebruiker zelf moet invullen. Bijvoorbeeld deze Philps MCE2005 remote, of deze Trust RC-2400 Vista RMC (heb deze zelf ook in mijn bezit (GameOn! v2) en doet zijn werk meer dan goed (echt zoals ik niet van Trust gewend ben )
Renegade89 is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 18:24   #10
warri
Senior Member
 
warri kan niet meer stuk
Stuur een bericht via MSN naar warri
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door Wilibrord
Waar vind je tegenwoordig nog een Microsoft MCE Remote?
In geen enkele winkel zijn ze nog te vinden...

misschien de Conceptronic Lounge n Look dit is een RF afstandbediening en werkt perfect
warri is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 18:47   #11
PC-Dude
Member
 
PC-Dude heeft de eerste trede bereikt
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

[quote=@roydamgrave: Kingston HyperX Dual Channel 2 GB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2 is ook niet echt een passende geheugenkit. Overklokken wordt in de regel toch niet gedaan bij HTPC'S, en de CPU heeft maar een FSB van 800 = 200 MHz. DDr2-533 laat al overklokruimte over tot 3.3 GHz dus 2 GB aan Kingston ValueRam op deze snelheid lijkt mij een verstandigere keuze[/QUOTE]

Met de huidige prijzen kan je best wel gewoon 800MHz nemen hoor. En als je Windows Vista gaat gebruiken zou ik zelfs 4 GB aanraden als je echt gaat multitasken. 533MHz en 800MHz Dus je zou eerder zeggen dat de 533MHz geheugen toch wel duur is.
PC-Dude is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 21:27   #12
F Scheltens
Senior Member
 
Avatar van F Scheltens
 
F Scheltens is op weg naar de top
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Citaat:
In elastieken hangen is een welbekende oplossing, maar zit natuurlijk niet inbegrepen bij het PC advies

Bij sommige kasten worden deze standaard geleverd. Of dat bij deze kast zo is weet ik helaas niet.
F Scheltens is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 20-11-2008, 09:07   #13
pantera
Senior Member
 
pantera is op weg naar de top
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door warri
misschien de Conceptronic Lounge n Look dit is een RF afstandbediening en werkt perfect
ja en nee, hij is namelijk nergens te krijgen heb het een keer geprobeerd (oke was 2 maanden geleden)

opslag, tja, nu neem ik niet meer zoveel op echter als ik zou opnemen dan nog is 500gb een hoop (zou dan wel voor een 2,5 inch in een box gaan)

ik heb recent een xp machine met het os in een transcend ide flash module gebouwd, 4gb is groot genoeg voor het os (geen pagefile genoeg ram) en voor 40 euro een makkelijke tussenoplossing (en gebruikte de ide poort toch al niet)

start snel op ook

maar ja je ziet hoe het kan verkeren, lang was de amd E serie in combinatie met de 780g onverslaanbaar. Nu komt intel met een reeks dual cores met een 35w tdp en quadcores met 65w, zelfs deze markt, eigenlijk de enige waar je nog een premie kon pakken in de prijs is dus nu niet meer veilig voor amd.

einde note:

ik vind die silverstone kast niet bijzonder, heb nu paar kasten geprobeerd ze hebben allemaal wel wat de kasten van antec (fusion) zijn goedkoop en perfecte plaatsing van de fans (die je dan wel door betere stillere moet vervangen) om de cpu passief te koelen, silverstone heeft een paar grote kasten die ook erg mooi zijn, maar deze nee doet het toch niet voor me.
pantera is offline   Met citaat reageren
Oud 20-11-2008, 19:19   #14
SOEPSTENGEL
Senior Member
 
SOEPSTENGEL is op weg naar de top
Stuur een bericht via MSN naar SOEPSTENGEL
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Grappig om te zien dat er ook weer eens een Intel Media Center is. Toch zou ik voor mijn media center nog steeds voor een AMD gaan ivm prijs.
SOEPSTENGEL is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 21-11-2008, 13:25   #15
XPfan
Junior Member
 
XPfan heeft de eerste trede bereikt
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Ik heb lange tijd deze (en andere) adviezen gevolgd. Paar maanden geleden heb ik de knoop doorgehakt en ging voor ATI. De basis werd:

Gigabyte GA-MA78GM-S2H
Athlon X2 4850e
4 Gig intern geheugen

Alles draait prima (hoewel niet meer lukt om geluid via HDMI uit mn flatscreen te krijgen, dat gaat nu maar via de stereo). Echter...

Ik kijk vaak mkv-bestanden met Media Player Classic. De 1080p bestanden lijken minder 'smooth' te lopen dan de 720p versies. Kennelijk omdat ik die postprocessing mis van de phenom?

Wat kan ik nu het beste doen om 1080p MKV's soepel te kijken?

- een nieuwe processor erin prikken?
- of een extra grafische kaart erin die 1080p aankan?
- Kan een eventuele ATI kaart dan in Crossfire opstelling met m'n onboard ATI HD 3200? Of is dat alleen voor games interessant?

Hoop dat iemand me kan helpen!
XPfan is offline   Met citaat reageren
Oud 21-11-2008, 18:59   #16
SOEPSTENGEL
Senior Member
 
SOEPSTENGEL is op weg naar de top
Stuur een bericht via MSN naar SOEPSTENGEL
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Het is niet nodig bovenstaand bericht volledig te quoten.

Kzou een ATI videokaart erin doen, verbruikt minder dan de Phenom in idle, HD4350 3Watt volgens mij en heeft beter post processing, maar ik heb niet echt ervaring met de supported codecs en containers van chips, want niet alles wordt vblgens mij hardwarematig decoded.

Laatst aangepast door Dirk de Visscher : 23-11-2008 om 20:13.
SOEPSTENGEL is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 21-11-2008, 19:06   #17
25overload
Member
 
25overload heeft de eerste trede bereikt
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

mkv's maken veelal gebruik van x264 codecs. Een betere videokaart zal hierbij dus niet helpen doordat deze alleen h264 kunnen decoderen (blu-ray schijf). Je zult dus een snellere processor nodig hebben. x264 decoderen gebeurt door de cpu.
25overload is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 22-11-2008, 12:47   #18
Goldstrike36
Senior Member
 
Goldstrike36 is op weg naar de top
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Mooi, ik ben al een tijdje aan het rond kijken voor een MediaCenter. Maar wat voor speakerset zou hier bij moeten. Je wil natuurlijk niet het geluid van je TV dat is meestal niet zo best.
Goldstrike36 is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 22-11-2008, 18:02   #19
shockwae
Member
 
Avatar van shockwae
 
shockwae heeft de eerste trede bereikt
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door Goldstrike36
Mooi, ik ben al een tijdje aan het rond kijken voor een MediaCenter. Maar wat voor speakerset zou hier bij moeten. Je wil natuurlijk niet het geluid van je TV dat is meestal niet zo best.
Dit systeem sluit je aan op je bestaande 5.1 receiver voor het beste geluidsresultaat.
Heb je die niet en je wilt een goede 5.1 of 7.1 set van bijvoorbeeld Logitech dan zit je tegenwoordig qua prijs gelijk aan een complete receiver met speakers de keus is dus aan jezelf.
shockwae is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 23-11-2008, 19:25   #20
NurKs
Senior Member
 
Avatar van NurKs
 
NurKs kan niet meer stuk
Stuur een bericht via ICQ naar NurKs Stuur een bericht via MSN naar NurKs
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Is het niet mogelijk om de processor met een grotere koeler passief te koelen? Met een Z600 bijvoorbeeld?
NurKs is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 24-11-2008, 07:49   #21
pantera
Senior Member
 
pantera is op weg naar de top
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door NurKs
Is het niet mogelijk om de processor met een grotere koeler passief te koelen? Met een Z600 bijvoorbeeld?
je moet rekening houden met de hoogte van de kast, een scythe mini ninja past wel, zou met goede casefans moeten kunnen (mijn 4850e + noctua 12cm fans lukt)
pantera is offline   Met citaat reageren
Oud 24-11-2008, 09:27   #22
Niels1973
Junior Member
 
Niels1973 heeft de eerste trede bereikt
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Ik heb zelf ook een HTPC met een andere configuratie, maar die koel ik ook passief middels de scythe mini ninja.
Ik heb dus alleen twee case fans draaien (degene die standaard in de Antec Fusion kast zitten)
Lekker stil en geen problemen mee!

Laatst aangepast door Niels1973 : 24-11-2008 om 09:30.
Niels1973 is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 24-11-2008, 17:54   #23
25overload
Member
 
25overload heeft de eerste trede bereikt
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Jammer dat de meest in aanmerking komende moederborden alleen Digitaal Toslinks hebben. Heb destijds een z5500 gekocht omdat ik dacht dat me oude setje stuk was, deze bevalt nog genoeg om hem niet te vervangen, maar de Toslink aansluiting is al in gebruik.

Weet iemand een goedkope mogelijkheid om Digitaal Coax toe te voegen aan het in dit topic genoemde Asus of Gigabyte bord?
25overload is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 24-11-2008, 19:13   #24
Niels1973
Junior Member
 
Niels1973 heeft de eerste trede bereikt
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door 25overload
Jammer dat de meest in aanmerking komende moederborden alleen Digitaal Toslinks hebben. Heb destijds een z5500 gekocht omdat ik dacht dat me oude setje stuk was, deze bevalt nog genoeg om hem niet te vervangen, maar de Toslink aansluiting is al in gebruik.

Weet iemand een goedkope mogelijkheid om Digitaal Coax toe te voegen aan het in dit topic genoemde Asus of Gigabyte bord?

Ben je op zoek naar deze Asus SPDIF-Out optisch/coax bracket?
Te bestellen voor 15 euries bij Alternate
http://www.alternate.nl/html/product...&l2=Toebehoren
Niels1973 is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 25-11-2008, 11:30   #25
RezzZ
Member
 
RezzZ heeft de eerste trede bereikt
Stuur een bericht via MSN naar RezzZ
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

ik ben zelf nu in het bezit van een htpc met een gigabyte GigaByte GA-MA78GPM-DS2H icm met een AMD Phenom X3,8750, Boxed. Toch ben ik er niet helemaal tevreden over omdat het upscalen van dvd's ed naar 720p niet goed gaat.

Ik ben dus van plan dit bordje en processor te vervangen voor een intel varriant. Iemand interesse? ik heb er 215 euro voor betaald, voor 150 euro mag je het ophalen (Den Haag)
RezzZ is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 25-11-2008, 20:47   #26
Krulle
Member
 
Krulle heeft de eerste trede bereikt
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Zou een E1200 al voldoende zijn als CPU om alle media vlot af te spelen?
Krulle is offline   Met citaat reageren
Oud 26-11-2008, 17:42   #27
shockwae
Member
 
Avatar van shockwae
 
shockwae heeft de eerste trede bereikt
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door Krulle
Zou een E1200 al voldoende zijn als CPU om alle media vlot af te spelen?
Bedoel je deze?
Je kan er media mee afspelen ja maar vlot?????
Blu-ray die je binnenhaald via downloads is vaak niet de juiste codec dus niet hardware ondersteund en dus niet afspeelbaar omdat deze via de processor loopt en niet via de gpu unit.
Tijdens het kijken van een film gaat je antivirusproggie zichzelf updaten, je firwall wil graag een update en windows doet ook nog een duit in het zakje dan loopt je filmpje niet zo lekker meer denk ik.
Heb zelf nog een oude p4 3ghz, 4 jaar terug de duurste en snelste processor nu wordt hij qua benchmarkpunten al voorbij gestreefd door een amd athlon 1600 van 30 euries.
Kij ik via powelink dvd naar een film dan loopt eerst de pc vast voordat de film opstart dit duurt zo'n 30 sec ofzo.
Advies wat hw.info geeft voor een singlecore processor, goed voor een server of data opslag maar totaal ongeschikt voor de huidige thuisgebruiker.
shockwae is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 27-11-2008, 15:46   #28
djiewan
Junior Member
 
djiewan heeft de eerste trede bereikt
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Hallo , heeft iemand nog een tip wat betreft een geschikt draadloos toetsenbord en muis om vanaf de bank te internetten en films te starten ?
djiewan is offline   Met citaat reageren
Oud 27-11-2008, 16:33   #29
RezzZ
Member
 
RezzZ heeft de eerste trede bereikt
Stuur een bericht via MSN naar RezzZ
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

ik heb zelf nu een trust vista mce toetsenbord met zo'n trackbal muisje rechtsboven en moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben. trust is niet het eerste merk dat ik zou kopen maar met dit toetsenbord hebben ze een goed product neergezet. muisje werkt snel en fijn. alleen de usb dongle oogt goedkoop en zit op sommige apparaten zelfs wat los, ook is het ontvangst aan de achterkant van je pc niet echt goed, dit kan je met een usb verlengkabeltje verhelpen. Het toetsenbord zelf is lekker compact en typt fijn.

ik kan hem je aanraden.

prijs vanaf ong. 30 euro op het internet, bij de mediamarkt in Zoetermeer voor 39 euro op te halen met beroep op de laagste prijs garantie. Alternate verkoopt hem ook voor die prijs.

Laatst aangepast door RezzZ : 27-11-2008 om 16:36.
RezzZ is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 28-11-2008, 05:58   #30
djiewan
Junior Member
 
djiewan heeft de eerste trede bereikt
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

nog een vraagje over het geluid. Ik lees niets over een aparte geluidskaart.
Hoe sluit je deze nu aan op een Receiver ? Zit er een optische uitgang op dit moederbord ?
djiewan is offline   Met citaat reageren
Oud 28-11-2008, 11:02   #31
RezzZ
Member
 
RezzZ heeft de eerste trede bereikt
Stuur een bericht via MSN naar RezzZ
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

jep (onderaan de pagina, hij zit boven de hdmi poort), en geluid kan ook over hdmi als je een av receiver hebt.
RezzZ is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 28-11-2008, 11:15   #32
jinschoelink
Junior Member
 
jinschoelink heeft de eerste trede bereikt
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door Wilibrord
Waar vind je tegenwoordig nog een Microsoft MCE Remote?
In geen enkele winkel zijn ze nog te vinden...

http://www.multimediamachines.nl/
jinschoelink is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 28-11-2008, 13:24   #33
Steefdh
Junior Member
 
Steefdh heeft de eerste trede bereikt
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Hardwarematig heb ik t nu allemaal wel op een rijtje, bedankt daarvoor.

Ik wil de media center echt puur gebruiken om mijn dvd-speler en xbox (als media center)te vervangen en digitale tv te behandelen, dus niet gamen/internetten etc.

Nu is mijn vraag alleen, is de media center softwarematig al zo ver dat het werkt als media apparatuur? Hiermee bedoel ik onder andere of het op standby gaan en er weer snel vanaf komen (als een tv) snel gaat? Of ik tijdens het kijken van tv/film kan overschakelen naar een andere tv (als het op de juiste wijze aangesloten is)? Kan je enkel met een universele afstandsbediening (logitech) uit de voeten?

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn.
Steefdh is offline   Met citaat reageren
Oud 29-11-2008, 17:00   #34
JPtjee
Junior Member
 
JPtjee heeft de eerste trede bereikt
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Hoelang denken jullie dat je met zo'n PC kan doen?
Dat het nog wel gewoon goed kan internetten enzo.

Gr. Jean-Paul
JPtjee is offline   Met citaat reageren
Oud 30-11-2008, 18:22   #35
shockwae
Member
 
Avatar van shockwae
 
shockwae heeft de eerste trede bereikt
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door JPtjee
Hoelang denken jullie dat je met zo'n PC kan doen?
Dat het nog wel gewoon goed kan internetten enzo.

Gr. Jean-Paul
Ik doe met mijn P4 bakkie nu al 4 jaar ofzo internet is nooit een probleem maar eerder de normale aplicaties die je gaat draaien.
Bijvoorbeeld adobereader 8 hoef ik niet te proberen loopt hij bijna vast hou het lekker nog bij 7.
shockwae is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 30-11-2008, 21:00   #36
F Scheltens
Senior Member
 
Avatar van F Scheltens
 
F Scheltens is op weg naar de top
Thumbs up Re: Media Center PC - november 2008

Citaat:
Bijvoorbeeld adobereader 8 hoef ik niet te proberen loopt hij bijna vast hou het lekker nog bij 7.

Off topic: Ik raad je aan gewoon Foxit Reader te gebruiken ipv. Adobe, veel sneller en lichter. Alleen ondersteunt foxit sommige functies zoals multimediabestanden in een PDF niet. Maar voor normaal gebruik werkt het uitstekend.
On Topic: Heeft een 9400 chipset nu ook de zelfde beeldverbeterings technieken als een losse Nvidia videokaart? Ik zit erover te denken om op basis hiervan een htpc te bouwen.

Laatst aangepast door F Scheltens : 30-11-2008 om 21:15.
F Scheltens is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 01-12-2008, 07:38   #37
pantera
Senior Member
 
pantera is op weg naar de top
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door F Scheltens
Off topic: Ik raad je aan gewoon Foxit Reader te gebruiken ipv. Adobe, veel sneller en lichter. Alleen ondersteunt foxit sommige functies zoals multimediabestanden in een PDF niet. Maar voor normaal gebruik werkt het uitstekend.
On Topic: Heeft een 9400 chipset nu ook de zelfde beeldverbeterings technieken als een losse Nvidia videokaart? Ik zit erover te denken om op basis hiervan een htpc te bouwen.
op zich mee eens adobe reader is 1 van de ergste stukken bloatware die ik ooit heb gezien, groter dan oude versies van ms office

de 9400 heeft min of meer het zelfde idee als de 780g de basis is een oude core zoals je hem op een videokaart had zitten samen met speciale hardware om video af te spelen, als je een htpc gaat gebruiken en basic gamen niet je ding is kun je de 9300 ook gebruiken. Beide hebben uitstekende hd video capaciteiten.
pantera is offline   Met citaat reageren
Oud 02-12-2008, 13:30   #38
djiewan
Junior Member
 
djiewan heeft de eerste trede bereikt
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door RezzZ
jep (onderaan de pagina, hij zit boven de hdmi poort), en geluid kan ook over hdmi als je een av receiver hebt.

ik zie het ja, maar ik heb zelf een andere pc gebruikt en hier zit geen standaard optische uitgang op het moederbord, Ik heb dit opgelost dmv een extern sweex geluidskaartje ( USB met optisch IN en optisch OUT) was maar ¤ 20,-
djiewan is offline   Met citaat reageren
Oud 02-12-2008, 14:21   #39
cornedekruijf
Junior Member
 
cornedekruijf heeft de eerste trede bereikt
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

ik zou van hw.info wel een mediacenter deluxe willen zien, met bv SSD, passieve voeding, luxe afstandsbediening,hybrid sli of hybrid crosfire passief videokaart, geluidskaart en speakerset.
cornedekruijf is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 02-12-2008, 19:03   #40
shockwae
Member
 
Avatar van shockwae
 
shockwae heeft de eerste trede bereikt
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door F Scheltens
Off topic: Ik raad je aan gewoon Foxit Reader te gebruiken ipv. Adobe, veel sneller en lichter.
tnx gaat ik even binnenslurpen
shockwae is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 18:14   #41
Goldstrike36
Senior Member
 
Goldstrike36 is op weg naar de top
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door cornedekruijf
ik zou van hw.info wel een mediacenter deluxe willen zien, met bv SSD, passieve voeding, luxe afstandsbediening,hybrid sli of hybrid crosfire passief videokaart, geluidskaart en speakerset.

Ja idd speakerset hoort er toch echt wel bij.
Net zo belangrijk als bij de andere systemen.
Voor een mediacenter is het geluid toch ook 1 van de belangrijkste punten waar je op moet letten.
Goldstrike36 is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 16-12-2008, 18:17   #42
Ruud Hofmans
Junior Member
 
Ruud Hofmans heeft de eerste trede bereikt
Standaard DVB-T kaart icm digitenne van KPN

Heeft iemand ervaring met een DVB-T kaart icm digitenne van KPN?
Ruud Hofmans is offline   Met citaat reageren
Oud 16-12-2008, 18:33   #43
ferryb
Junior Member
 
ferryb heeft de eerste trede bereikt
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Ben al maanden aan het dubben over en mediacenter.Heb nu op een rijtje wat mijn wensen zijn zit alleen nog met een klein probleempje. de bediening ervan. Weet iemand een goede afstandsbediening die niet al te duur is?
ferryb is offline   Met citaat reageren
Oud 17-12-2008, 11:50   #44
KlaassieM
Junior Member
 
KlaassieM heeft de eerste trede bereikt
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Komt er een dezer dagen nog een nieuw advies voor een Media Center PC?

Ben van plan tijdens de feestdagen er een te bouwen, zal dus onderhand wel moeten gaan bestellen...
Ben wel benieuwd of er nog nieuwe ontwikkelingen, cq betere keuzes dan het advies van November zijn.
KlaassieM is offline   Met citaat reageren
Oud 18-12-2008, 19:11   #45
shockwae
Member
 
Avatar van shockwae
 
shockwae heeft de eerste trede bereikt
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door ferryb
Ben al maanden aan het dubben over en mediacenter.Heb nu op een rijtje wat mijn wensen zijn zit alleen nog met een klein probleempje. de bediening ervan. Weet iemand een goede afstandsbediening die niet al te duur is?
De originele mce remote van microsoft schijnt de beste te zijn maar die blijkt erg moeilijk te krijgen te zijn momenteel.
Een goede 2e naar horen zeggen en hij lijkt ook verdacht veel op de mce is de Pinnacle PCTV Remote kit for Windows Vista

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door KlaassieM
Komt er een dezer dagen nog een nieuw advies voor een Media Center PC?

Ben van plan tijdens de feestdagen er een te bouwen, zal dus onderhand wel moeten gaan bestellen...
Ben wel benieuwd of er nog nieuwe ontwikkelingen, cq betere keuzes dan het advies van November zijn

Nieuw advies komt eraan de rest wordt ook geupdate maar veel verandering komt er niet denk ik, mobo is net deze maand veranderd en nog geen opvolger voor die beter is, de rest loopt al langer mee en tot nu toe nog steeds een goede keuze.
shockwae is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 19-12-2008, 07:55   #46
pantera
Senior Member
 
pantera is op weg naar de top
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

je kunt als je rondkijkt wel de basismodellen van logitech de harmony 525 en 575 voor redelijke bedragen vinden, werken uitstekend als mce remote plus dat ze veel extra bieden

moet je natuurlijk nog wel een ir sensor regelen.

denk dat er niet zo veel veranderd aan nieuwe advies (mis ik in huidige nu een cpu of ben ik gek?)

c2d 7serie met nvidia 9300/9400 is de zuinigste en snelste oplossing, voor de rest is het een kwestie van details hoe koel je etc,

ik heb inmiddels in mijn een 32gb ocz ssd gegooid, dat is toch de richting waar je op termijn heengaat (puur voor os opslag heb ik apart)

ik zit op het moment te dubben over de antec micro fusion, een kast die niet te groot is maar waar veel mee kan, zou daar wel eens mee aan de slag willen. De fans vervangen door noctua's misschien een picopsu erin ipv de voeding (al zag ik dat de voeding van de kast zo gemaakt is dat je hem met de remote aan en uit kan zetten)

kortom 2009 wordt weer een probeer jaar
pantera is offline   Met citaat reageren
Oud 19-12-2008, 13:05   #47
KlaassieM
Junior Member
 
KlaassieM heeft de eerste trede bereikt
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

De Processor lijkt inderdaad ineens verdwenen uit het advies. Heeft er wel in gestaan: een Core 2 Duo E5200. Is een E7200 echt veel sneller of zuiniger? Is nog wel een stuk duurder dan een E5200 namelijk.

Zit zelf te denken aan de Antec Fusion Remote (black) als behuizing. Lees alleen wat negatieve berichten over de LCD hiervan.
KlaassieM is offline   Met citaat reageren
Oud 20-12-2008, 11:23   #48
djiewan
Junior Member
 
djiewan heeft de eerste trede bereikt
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

ik heb een vraagje, ik heb nu een Radeon 3450 grafische kaart in 1920x1080 resolutie op mijn Pioneer tv, maar dan is het maar 60 Hertz en dan flikkert het beeld toch enigszins als ik het vergelijk met de PS3 die wel een strak beeld geeft. Is hier nog wat aan te doen dmv een betere grafische kaart die 100 Hertz kan uitsturen voor 1920x1080 ?
djiewan is offline   Met citaat reageren
Oud 20-12-2008, 11:30   #49
djiewan
Junior Member
 
djiewan heeft de eerste trede bereikt
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

http://www.microsoft.com/hardware/mo...Requi rements

Ik heb bovenstaand setje ( bluetooth) gekocht op de hcc dagen € 50,-
bevalt goed.
djiewan is offline   Met citaat reageren
Oud 20-12-2008, 16:14   #50
pantera
Senior Member
 
pantera is op weg naar de top
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door djiewan
ik heb een vraagje, ik heb nu een Radeon 3450 grafische kaart in 1920x1080 resolutie op mijn Pioneer tv, maar dan is het maar 60 Hertz en dan flikkert het beeld toch enigszins als ik het vergelijk met de PS3 die wel een strak beeld geeft. Is hier nog wat aan te doen dmv een betere grafische kaart die 100 Hertz kan uitsturen voor 1920x1080 ?
volgens mij is er geen kaart die 100hz uitgooit en geen tv die het oppakt, de 100hz functie is intern, dwz dat men een signaal neemt en dat 2x op het scherm zet, misschien kun je proberen het signaal van je kaart op 50hz te zetten, zodat de 2x functie glad werkt

anders moet je je tv opdracht geven gewoon beeld op 60hz weer te geven zonder trucs
pantera is offline   Met citaat reageren
Oud 20-12-2008, 16:18   #51
pantera
Senior Member
 
pantera is op weg naar de top
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door KlaassieM
De Processor lijkt inderdaad ineens verdwenen uit het advies. Heeft er wel in gestaan: een Core 2 Duo E5200. Is een E7200 echt veel sneller of zuiniger? Is nog wel een stuk duurder dan een E5200 namelijk.

Zit zelf te denken aan de Antec Fusion Remote (black) als behuizing. Lees alleen wat negatieve berichten over de LCD hiervan.
de lcd (eigenlijk zoals alle soundgraph producten) is niet brilliant, eigenlijk de enige redenen om de fusion producten over hun nk 1480 en 2480 soortgenoten te kiezen is de remote aan functie om je pc mee op te starten

voor de rest kan ik zeggen dat de 2480 fusion een fatsoenlijke kast is, door de lokatie van de fans is het heel goed mogelijk om een niet te heftig processor (amd 4850e in mijn) geval met een scythe ninja passief te koelen en de fans (die er vlak naast zitten) de hete lucht te laten afkoelen. Heb er nu tijdelijk een nvidia 8800 gts 320 naast staan, toch niet de koelste videokaart en alles blijft binnen de perken (ik heb 2 noctua fans ipv de antec fans)
pantera is offline   Met citaat reageren
Oud 21-12-2008, 19:39   #52
shockwae
Member
 
Avatar van shockwae
 
shockwae heeft de eerste trede bereikt
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door KlaassieM
De Processor lijkt inderdaad ineens verdwenen uit het advies. Heeft er wel in gestaan: een Core 2 Duo E5200. Is een E7200 echt veel sneller of zuiniger? Is nog wel een stuk duurder dan een E5200 namelijk.

Met een E7200 kan je ook hd downloadspul afspelen, veel hd films die je download zijn niet in H264 maar in X264 gecodeerd.
Wel Hd dus maar de interne chipsset doet daar niks mee die pakt alleen de H264 codec.
Je processor krijgt dus de volle laag om de X264 gecodeerde film af te spelen aangezien het dus softwarematig moet gaan gebeuren met een E5200 gaat dat niet helemaal goed lukken ben ik bang.
shockwae is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 07:55   #53
pantera
Senior Member
 
pantera is op weg naar de top
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

zie het als hetzelfde als met de athlon/phenom waar de ht 3.0 het verschil maakt tussen wel of niet sommige functies

de 800mhz bus van de 5 serie is een beperking
pantera is offline   Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 16:34   #54
KlaassieM
Junior Member
 
KlaassieM heeft de eerste trede bereikt
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Bedankt voor de reacties!
Had ondertussen de bestelling voor mijn systeem al de deur uit. Een E5200 met als moederbord de Gigabyte GA-E7AUM-DS2H.

Door deze reacties ben ik toch weer aan het twijfelen gegaan om de bestelling nog om te zetten naar een E7200/E7300. Heb wat benchmarks gezocht, maar de verschillen lijken dan toch marginaal. Zie ook: Benchmarks E5200 cq E7200

De prijs voor een E5200 bij Azerty is 68 euro terwijl je voor een E7200/E7300 nog 105 euro betaald... Denk dat ik het toch maar zo hou, misschien later dan nog wat overklokken.
KlaassieM is offline   Met citaat reageren
Oud 23-12-2008, 11:27   #55
vcrrr
Member
 
Avatar van vcrrr
 
vcrrr heeft de eerste trede bereikt
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Even kort samengevat (corrigeer me waar nodig): de Asus heeft een optische geluidsuitgang, de MSI niet, maar de MSI heeft een Firewire aansluiting die de Asus weer moet missen..
Weet iemand hoe het met het Gigabyte bord zit? (GA-E7AUM-DS2H).
Als ik naar de plaatjes kijk zie ik wél Firewire, maar heeft deze ook een digitale uitgang voor het geluid?

Is het niet zo dat, wanneer je een bord hebt zonder Firewire, je dit kunt oplossen met een interne Firewire kaart? En andersom, een bord zonder dititale audioaansluiting kun je toch uitrusten met een PCI(e) geluidskaart (Creative o.i.d.)?
Hoe dan ook, welk moederbord adviseren jullie?

Mijn situatie:
Ik heb digitale TV via de kabel (@home/ziggo).
Verder beschik ik over een Dolby Digital / DTS receiver met zowel optische als coaxiale audio aansluitingen.


Ik zie uit naar jullie reacties en verder mijn complimenten aan HWI voor haar PC adviezen!!


M.v.g.

RUBEN

Laatst aangepast door vcrrr : 23-12-2008 om 14:59.
vcrrr is offline   Met citaat reageren
Oud 23-12-2008, 21:24   #56
haneg112
Junior Member
 
haneg112 heeft de eerste trede bereikt
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

Ben al een tijdje aan het kijken voor een media center. Heb reeds een silverstone kast, maar ga nu toch voor OrigenAE SV14, zeer stijlvol

Interessant optie Intel, met Geforce 9300.
Werkt de CUDA technologie ook op deze chipset? Dan hoef ik wat mij betreft geen aparte videokaart. Ik zou dan o.a. graag Badaboom Media Converter willen draaien.
haneg112 is offline   Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 07:10   #57
kikkegek
Junior Member
 
kikkegek heeft de eerste trede bereikt
Standaard Re: Media Center PC - november 2008

ik heb nu sinds een maand een HTPC met het Asus P5N7-VM moederbord, maar vindt dat de passief gekoelde onboard videokaart wel erg warm wordt.

Soms zie ik met Speedfan temperaturen van wel 70C. Is dat wel OK?
kikkegek is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Antwoord

Discussieopties Zoek in discussie
Zoek in discussie:

Zoek uitgebreid


Hardware.Info in andere landen: België - Nederland - United Kingdom - United States