Country:
 

Mid-range Systeem - mei 2007

hwi-h  PC Advies » Mid-range Systeem - mei 2007

Mid-range Systeem

De ultieme mid-range PC, samengesteld met gebalanceerde onderdelen die goed uit onze tests komen en met een prijskaartje van circa € 1500.

Configuratie

Intel Core 2 Duo E6400 Intel Core 2 Duo E6400 Processors
Met de introductie van de Core 2 Duo processors heeft Intel de markt helemaal op zijn kop gezet. De nieuwe generatie processors is veel sneller en energiezuiniger dan Intels vorige generatie processors en ook de producten van concurrent AMD worden flink voorbijgestreefd. De prijzen waarvoor Intel het nieuwe type processor in de markt heeft gezet zijn zeker niet te hoog en ondanks de enorme prijsverlagingen van AMD blijft de prijs/prestatie-verhouding van de Core 2 Duo ongekend. Voor het mid-range systeem kiezen we een Core 2 Duo E6400, werkend op 2.13 GHz met 2 MB cache.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Scythe Mine Scythe Mine CPU-koelers
In de CPU-koelers vergelijkingstest van Hardware.Info Magazine #6/2006 kwam de Scythe Mine naar voren als één van de beste betaalbare koelers. De koelcapaciteiten van de Mine zijn prima en daarnaast is de koeler echt opvallend stil! Wanneer we deze drie aspecten (koelcapaciteit, geluid en prijs) alle drie meewegen, blijkt de Scythe Mine de ideale koeler voor een mid-range systeem.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.
Dit product is getest in Hardware.Info Magazine #6/2006.

Team Xtreem Dark 2GB DDR2-800 kit Team Xtreem Dark 2GB DDR2-800 kit Geheugenmodules
Xtreem Dark is een nieuwe geheugenserie van het merk Team, waarbinnen men kwalitatief uitstekende geheugenmodules aanbiedt voor een scherpe prijs. De gekozen DDR2-800 modules konden we tijdens onze test overklokken tot 1100 MHz op de voor dit systeem gekozen Intel P965 chipset. Overduidelijk de juiste keuze voor een mid-range systeem.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

MSI P965 Platinum MSI P965 Platinum Moederborden
Speciaal voor de Core 2 Duo processors heeft Intel de 965 chipsetreeks geïntroduceerd. De 965 is de opvolger van de bekende 945 chipset en is zodoende gericht op het mid-range segment. Naast ondersteuning voor Core 2 Duo biedt de P965 chipset ondermeer een DDR2-800 geheugencontroller en de ICH8 south bridge. Alle bekende moederbordfabrikanten hebben borden op basis van de P965 - de variant van de chipset zonder geïntegreerde videokaart - beschikbaar. Onze keuze op dit moment is de MSI P965 Platinum, een keurig verzorgd moederbord, waarop alle aspecten van de nieuwe chipset prima naar voren komen. Daarnaast is het bord van MSI scherper geprijs dan de luxe 965 borden van bijvoorbeeld ASUS en Gigabyte.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

MSI NX8600GTS-T2D256E-HD-OC MSI NX8600GTS-T2D256E-HD-OC Videokaarten
Met de komst van de GeForce 8600 hoe je je spaarvarken niet langer helemaal te plunderen om je een DirectX 10 videokaart te kunnen permitteren. De snellere GTS-versie is volgens onze tests snel genoeg voor iedereen die zich net geen echte die-hard gamer noemt. Niet alleen gamen gaat perfect op de kaart: de geïntegreerde videodecoder maakt ook het vloeiend bekijken van 1080p HD-video mogelijk. Onze keuze gaat uit naar de MSI NX8600GTS-T2D256E-HD-OC; deze kaart is net zo scherp geprijsd als de meeste andere GeForce 8600 GTS kaarten en daarnaast ook standaard overklokt en zodoende net wat sneller dan de concurrentie. Ander pluspunt is de bundeling van het spel Company of Heroes.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Multifunctionele cardreader Multifunctionele cardreader Cardreader
Zeker met de komst van Windows Vista is er geen reden meer te bedenken om een diskdrive in je PC te plaatsen. Wel raden we aan om als alternatief een cardreader in de PC te plaatsen. Zo kun je eenvoudig diverse soorten geheugenkaartjes rechtstreeks uitlezen.

Hitachi Deskstar T7K500 320GB Hitachi Deskstar T7K500 320GB Harddisks/SSD's
BIj het huidige prijspijl van harddisks is 320 GB een geschikte harddisk capaciteit voor een mid-range systeem. Wanneer we kijken naar de prestaties en prijzen van verschillende 320 GB harddisks in onze productdatabase, dan komt de Hitachi Deskstar T7K500 320 GB naar voren met de beste prijs/prestatie-verhouding.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Samsung SH-D162A 16x DVD-ROM SATA Samsung SH-D162A 16x DVD-ROM SATA Optische drives
De Samsung SH-D162 is een prima 16x DVD-ROM drive, met goede snelheden en een relatief laag geluidsniveau. Daarnaast is deze DVD-ROM drive voorzien van een moderne SATA-aansluiting. Voor dit systeem kiezen we uiteraard de variant met een zwart frontje.

Lite-On LH-20A1H-487C Lite-On LH-20A1S Optische drives
In onze laatste grote vergelijkingstest van DVD-branders kwam de Lite-On LH-20A1H overtuigend als beste uit de test. Niet alleen wist Lite-On gemeten over 44 verschillende soorten DVD-schijfjes gemiddelde de beste brandkwaliteit te bieden, ook was de Lite-On brander ook nog eens de snelste. Met een maximale snelheid van 20x weet Lite-On menig schijfje ruim binnen vijf minuten te vullen. Als klap op de vuurpijl is Lite-On ook nog eens goedkoper dan de meeste van haar concurrenten. De Lite-On LH-20A1S is de Serial ATA versie van de geteste drive en is prima compatible met het gekozen moederbord.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.

Creative Inspire T6100 5.1 speakerset Creative Inspire T6100 5.1 speakerset Speakersets
Voor nog geen 80 euro biedt Creative met de T6100 een prima 5.1 speakerset. De speakers bieden een uitstekend geluid, dat games en films tot leven doet wekken.

Logitech Cordless Desktop EX110 Logitech Cordless Desktop EX110 Muis en Toetsenbord
Met de Cordless Desktop EX110 haal je voor een relatief laag bedrag een uitstekende combinatie van een draaloos toetsenbord en muis in huis. Ondanks de lage prijs is de kwaliteit uitstekend, zoals we van Logitech gewend zijn.

Samsung SyncMaster 205BW Samsung SyncMaster 205BW Monitoren
Grote monitoren worden steeds betaalbaarder, zodat we deze maand ook bij het mid-range systeem voor een 20" model kunnen kiezen. De keuze valt op de Samsung 205BW breedbeeld monitor, die een prima resultaat boekte in de vergelijkingstest van Hardware.Info Magazine #3/2006. Widescreen monitoren hebben niet alleen het voordeel van een prettiger ogende beeldverhouding, maar ook van een hogere resolutie. Het scherm werkt met 1680x1050 beeldpunten, veel meer dan een conventionele 19 inch TFT-monitor. Uit onze tests blijkt dat de monitor op het gebied van reactietijd, maar ook contrast en helderheid heel goed scoort.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.
Dit product is getest in Hardware.Info Magazine #3/2006.

Procase Zirco Procase Zirco Behuizingen
De Procase Zirco behuizing combineert een mooi design en voldoende inbouwmogelijkheden met een zeer scherpe prijs.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.
Dit product is getest in Hardware.Info Magazine #4/2005.

Antec SmartPower 2.0 400W Antec SmartPower 2.0 400W Voedingen
Voor het mid-range systeem raden we de behuizing aan in combinatie met een Antec SmartPower 2.0 400W voeding. Uit onze laatste voedingentest bleek dat deze voeding een uitstekende prijs/prestatie-verhouding biedt.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.
Dit product is getest in Hardware.Info Magazine #2/2006.

Advertentie: Direct bestellen

PCSNEL.NL
Bij PCSNEL.NL kost deze configuratie € 1364.

Antwoord
Oud 07-05-2007, 08:23   #2
timvdr
Senior Member
 
timvdr kan niet meer stuk
Standaard Re: Mid-range Systeem - mei 2007

Waarom geen E6420 die evenveel kost maar wel de dubbele chache heeft?
Verder zou er ook wel de nieuwere 206BW in mogen staan vind ik ipv de verouderdere 205BW.
Voor de rest ziet het er goed uit.
timvdr is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 09:44   #3
maardein
Senior Member
 
Avatar van maardein
 
maardein is een licht in de duisternis
Standaard Re: Mid-range Systeem - mei 2007

wel een aardig systeem, maar mocht je het echt als game systeem willen gebruiken, zou ik voor die 50,- meer een 8800gts 320 halen. Die 50,- maakt een flinke hoop uit in prestaties, ik vind dan ook dat de 8600gts een beetje een te dure kaart is voor de prestaties die hij levert.

Verder inderdaad: waarom geen 206BW (ik gok omdat jullie hem niet zelf hebben getest?) toch vind ik het raar een verouderd model aan te raden.
maardein is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 12:05   #4
jvm
Senior Member
 
jvm is op weg naar de top
Standaard Re: Mid-range Systeem - mei 2007

Jullie kiezen inderdaad voor de nog iets verouderde hardware.
Ik zou persoonlijk nooit meer voor een 6400 kiezen nu de 6420 er is voor het zelfde geld met het dubbele aan cache.
De videokaart kan om de prijs te drukken ook nog wel een 8600gt xxx van xfx wezen.
Wat ik ook nog een beetje vreemd vindt is de reden om voor de team xtreem dark geheugen modules te kiezen,aangezien weinig mensen die zo een computer als dit kopen gaan overclocken.
Persoonlijk zou ik veel eerder Kingston HyperX kopen voor minstens 50 euro minder en prestaties die weinig onderdoen voor de team xtreem dark versie.

Als je deze besparingen meeneemt kan je weer een andere kast kopen,vindt die zircon maar een erg goedkoop ogend geval in een toch redelijk mooi samen gestelde computer.
jvm is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 12:47   #5
NurKs
Senior Member
 
Avatar van NurKs
 
NurKs kan niet meer stuk
Stuur een bericht via ICQ naar NurKs Stuur een bericht via MSN naar NurKs
Standaard Re: Mid-range Systeem - mei 2007

Waarom een 20" scherm voor een mid-range systeem?
En een kleine 1400 euro vind ik ook niet mid-range, dan denk ik eerder aan ongeveer een 1000 euro's.
NurKs is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 13:05   #6
Ralf Schilders
Senior Member
 
Ralf Schilders is werkelijk schitterend
Standaard Re: Mid-range Systeem - mei 2007

ik hoop dat er eindelijk eens een reactie komt vanaf de kant van hw.info
want mensen beginnen zich af te vragen waarom jullie ze proberen bij winkels als pc snel hun systeem te laten samenstellen terwijl het soms tot 300 euro goedkoper kan bij winkels als 4launch/azerty.
en een mid range pc van 1400 euro? dat noem ik eerder high end pc (mits je bij azerty samenstelt dan heb je voorr dat geld een high end)

Laatst aangepast door Ralf Schilders : 07-05-2007 om 13:08.
Ralf Schilders is offline   Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 13:11   #7
Karel Souffriau
Hardware.Info Developer
 
Avatar van Karel Souffriau
 
Karel Souffriau is Hardware.Info Crew
Standaard Re: Mid-range Systeem - mei 2007

Het is een pc advies, een richtlijn dus, zodat je een idee van de prijs hebt. Dit is ook een gemiddelde overigens, aangezien er ook duurdere shops zijn. Niemand verplicht je echter om bij pc snel te kopen.
Karel Souffriau is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 13:26   #8
Ilja de Roode
Senior Member
 
Ilja de Roode is een ruwe diamant
Standaard Re: Mid-range Systeem - mei 2007

Het kan niet vaak genoeg vermeld worden : Hoe stelt Hardware.Info de maandelijkse PC Advies systemen samen?
Ilja de Roode is offline   Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 13:28   #9
Ralf Schilders
Senior Member
 
Ralf Schilders is werkelijk schitterend
Standaard Re: Mid-range Systeem - mei 2007

nee ok maar jij snapt toch wel wat ik wil zeggen?
mensen die op deze site komen kijken(en niet veel verstand van pc's ed hebben)kijken naar jullie pc advies en die zien dat jullie bij die winkel laten samenstellen die kunnen denken heey dat is een hele goede winkel want hw.info laat alles daar samenstellen.( en die gaan niet altijd verder kijken naar andere winkels)
terwijl je veel meer voor je geld kan hebben. dat wil ik alleen aankaarten en ik hoop dat
jullie daar echt iets mee gaan doen, want waarom niet elke maand bij 4launch/azerty een systeem laten samenstellen? dan heb je een veel beter systeem en daar word iedereen beter van toch? en je zegt het is een idee van de prijs nou dat is niet waar want meer dan 200 euro verschil is geen idee van een prijs meer..

ik bedoel dit niet verkeerd ofzo
ik wil alleen het beste voor mensen die het meeste waar voor hun geld willen.

Laatst aangepast door Ralf Schilders : 07-05-2007 om 13:31.
Ralf Schilders is offline   Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 13:28   #10
Jan-Willem Hopman
Senior Member
 
Jan-Willem Hopman is een ruwe diamant
Standaard Re: Mid-range Systeem - mei 2007

Nogmaals, het gaat om de onderdelen en niet voor welke prijzen de onderdelen te koop zijn. We hebben niet voor niets een prijsvergelijker.

EDIT:

Wij bedoelen het ook niet verkeerd. De opmerkingen in de trend van "Ik kan het hier veel goedkoper samenstellen" worden wel elke maand weer gemaakt.

Laatst aangepast door Jan-Willem Hopman : 07-05-2007 om 13:31.
Jan-Willem Hopman is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 14:08   #11
Ralf Schilders
Senior Member
 
Ralf Schilders is werkelijk schitterend
Standaard Re: Mid-range Systeem - mei 2007

ik snap jullie ook heel goed hoor, maar ik vond het gewoon raar snap je..
ik zal er over op houden. als ik iemand beledigd heb in wat voor manier ook dan mijn excuses.
Ralf Schilders is offline   Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 17:08   #12
ME4ME
Senior Member
 
ME4ME is gewoon hartstikke aardig
Standaard Re: Mid-range Systeem - mei 2007

Citaat:
Het is een pc advies, een richtlijn dus, zodat je een idee van de prijs hebt. Dit is ook een gemiddelde overigens, aangezien er ook duurdere shops zijn

Maar hoezo nemen jullie dan het gemiddelde eigenlijk? is het niet veel makkelijker voor iedereen om gewoon direkt de goedkoopste te nemen (dus azerty).

Verder vind ik ook dat een paar van dingen beter hadden gekunt (E6420 en 206BW inplaats van oude hardware), maar daar zullen jullie wel een reden voor hebben (niet getest ofzo?)
ME4ME is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 18:42   #13
DJustin
Senior Member
 
DJustin kan niet meer stuk
Stuur een bericht via MSN naar DJustin Stuur een bericht via Yahoo naar DJustin
Standaard Re: Mid-range Systeem - mei 2007

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door HenryKruijf
Is het niet veel makkelijker voor iedereen om gewoon direkt de goedkoopste te nemen (dus azerty).

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door HardwareInfo PC-Advies
Er zijn voortdurend winkels die de Hardware.Info PC Advies systemen kant-en-klaar verkopen. Deze vind je dan ook terug op de PC-advies pagina. Mocht een winkel daarin geïnteresseerd zijn, dan kunnen ze contact met ons opnemen. Het kan natuurlijk nooit kwaad om met een afdruk van het PC Advies naar de computerwinkel op de hoek te lopen en te vragen of ze een hierop gelijkend systeem kunnen samenstellen.

Niet lullig bedoeld, maar bel ff naar azerty om een contract met HWI aan te gaan, misschien willen ze dat wel, en ben je ook tevreden.

Dit is een (on)zichtbare* manier van adverteren van een winkel, wat voor inkomsten zorgt voor de HWI-group. Als PC-snel een contract afsluit bij HWI, dan mogen zij dat doen, dat is de keuze van PC-snel & HWI-group.

Verder lijkt het mij dat je even de tekst van Ilja de Rode even doorneemt, misschien begrijp je het dan beter

* Op google.nl wordt ook geadverteerd
DJustin is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 19:23   #14
Karel Souffriau
Hardware.Info Developer
 
Avatar van Karel Souffriau
 
Karel Souffriau is Hardware.Info Crew
Standaard Re: Mid-range Systeem - mei 2007

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door HenryKruijf
Maar hoezo nemen jullie dan het gemiddelde eigenlijk? is het niet veel makkelijker voor iedereen om gewoon direkt de goedkoopste te nemen (dus azerty).

Niet iedereen neemt de goedkoopste prijs, 90% van de mensen komt gewoon de winkel binnen en koopt wat hij/zij nodig heeft.

Citaat:
Verder vind ik ook dat een paar van dingen beter hadden gekunt (E6420 en 206BW inplaats van oude hardware), maar daar zullen jullie wel een reden voor hebben (niet getest ofzo?)

Dat nemen we in het volgende advies wel mee.
Karel Souffriau is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 21:04   #15
Samod
Member
 
Avatar van Samod
 
Samod heeft de eerste trede bereikt
Standaard Re: Mid-range Systeem - mei 2007

Kunnen jullie niet bij de prijs zetten bv. 1000-1500 euro ofzo?
een richtprijs laten we zeggen?

Volgens mij is dit geheugen iets meer dan mid-range.
idd dat overclocken past niet voor een mid-range (vind ik)

Maar voor de rest durf ik jullie niet tegen te spreken.
Samod is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 23:48   #16
Ralf Schilders
Senior Member
 
Ralf Schilders is werkelijk schitterend
Standaard Re: Mid-range Systeem - mei 2007

ach we snappen elkaar nu wel, ik denk dat het gewoon met sponsering te maken heeft
maar t zou idd geen slecht idee zijn azerty of 4launch te benaderen

Laatst aangepast door Ralf Schilders : 08-05-2007 om 08:58.
Ralf Schilders is offline   Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 00:10   #17
Thanatos45
Member
 
Thanatos45 heeft de eerste trede bereikt
Standaard Re: Mid-range Systeem - mei 2007

Ik zou dat geheugen vervangen voor 2GB Kingston Valueram DDR667 (DDR800 hoort idd niet in een midrange systeem thuis vind ik, overklokkers kopen meestal toch de high-end systemen), de videokaart voor een 8800GTS 320 en de processor voor een E6420... kost minder en presteert veel beter.
Thanatos45 is offline   Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 12:01   #18
B-man
Junior Member
 
B-man heeft de eerste trede bereikt
Standaard Re: Mid-range Systeem - mei 2007

euhm zo als ie hier op de website staat staat ie niet op de site van pc snel
er zit namelijk wel een 6420 in en ook is het geheugen compleet anders...
B-man is offline   Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 17:45   #19
Quasti
Member
 
Quasti heeft de eerste trede bereikt
Standaard Re: Mid-range Systeem - mei 2007

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door Jan-Willem Hopman
Wij bedoelen het ook niet verkeerd. De opmerkingen in de trend van "Ik kan het hier veel goedkoper samenstellen" worden wel elke maand weer gemaakt.

Pfff, ja, en iedere maand hebben ze wel weer gelijk. Waarom zouden dergelijke opmerkingen niet geplaatst mogen worden?

Ik snap ook wel dat die 1400¤ een gemiddelde is, maar als je hetzelfde systeem voor pakweg 400 euro goedkoper kan krijgen is dat voor de meeste mensen reden genoeg om voor die goedkopere shop te gaan ipv. voor een low-end systeem te kiezen. (ik heb het dus niet over duurdere versus goedkopere winkels, maar over wat je uiteindelijk krijgt voor je geld.)

Het is super simpel, mensen bepalen wat ze gaan kopen op basis van 2 dingen, ten eerste voornamelijk hun budget en ten tweede hun persoonlijke eisen. Die twee zaken kun je helaas niet los van elkaar zien, richtlijnen of niet.

Citaat:
euhm zo als ie hier op de website staat staat ie niet op de site van pc snel
er zit namelijk wel een 6420 in en ook is het geheugen compleet anders...

Dat is wel vaker zo, wederom dit samengestelde systeem is slechts een richtlijn van Hardware.info.

Citaat:
Dit is een (on)zichtbare* manier van adverteren van een winkel, wat voor inkomsten zorgt voor de HWI-group. Als PC-snel een contract afsluit bij HWI, dan mogen zij dat doen, dat is de keuze van PC-snel & HWI-group.

Persoonlijk vindt ik dat wel een deuk slaan in de veronderstelde objectiviteit, niet dat dit bij andere sites anders is, en het is ook niet echt zo dat Hardware.info valt te betrappen op subjectieve promotie van hardware, maar puur gevoelsmatig is het raar.

Ik ben er ook wel voor om de prijzen aan te geven in 'richtlijn-prijzen', dwz. mid-range 1000-1500€ ipv. 1400€.

Laatst aangepast door Quasti : 08-05-2007 om 17:52.
Quasti is offline   Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 18:55   #20
Jan-Willem Hopman
Senior Member
 
Jan-Willem Hopman is een ruwe diamant
Standaard Re: Mid-range Systeem - mei 2007

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door Quasti
Pfff, ja, en iedere maand hebben ze wel weer gelijk. Waarom zouden dergelijke opmerkingen niet geplaatst mogen worden?

Ik zeg ook niet dat deze mensen geen gelijk hebben.

Het gaat er mij om dat er continu gezeverd wordt over de prijs van het systeem terwijl het toch duidelijk om de samenstelling van de onderdelen gaat. We nemen enkel de prijsindicatie over van PC-snel. Nogmaals, we hebben niet voor niets een prijsvergelijker.

Daarnaast blijkt telkens weer dat iedereen een totaal andere opvatting heeft van een Budget, Mid-range of High-end PC. Je moet ergens de grens trekken lijkt mij, maar inderdaad blijft die prijsstelling lastig..
Op- en aanmerkingen zijn verder natuurlijk altijd welkom.

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door Quasti
Persoonlijk vindt ik dat wel een deuk slaan in de veronderstelde objectiviteit

Die snap ik even niet? De onderdelen zijn toch overal hetzelfde lijkt mij.

Laatst aangepast door Jan-Willem Hopman : 08-05-2007 om 18:58.
Jan-Willem Hopman is offline Systemen van gebruikers   Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 03:53   #21
Quasti
Member
 
Quasti heeft de eerste trede bereikt
Standaard Re: Mid-range Systeem - mei 2007

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door Jan-Willem Hopman
Ik zeg ook niet dat deze mensen geen gelijk hebben.

Het gaat er mij om dat er continu gezeverd wordt over de prijs van het systeem terwijl het toch duidelijk om de samenstelling van de onderdelen gaat. We nemen enkel de prijsindicatie over van PC-snel. Nogmaals, we hebben niet voor niets een prijsvergelijker.

Ja, qua gezever, daar heb je wel gelijk in, in principe zou men niet zo moeten fixeren op prijzen, maar zoals gezegd, dat is waar veel mensen het eerst naar kijken. "Kan ik het betalen" gaat voor "oww er wordt een Geforce 8800 GTS aangeraden". Dus ergens is het ook wel logisch.

Goed, een echte oplossing is er niet vanwege de indeling, maar wanneer het enkel om de onderdelen gaat, laat dan de prijs en eventueel de link naar een (sponsorende) winkel weg. Laat de mensen zelf de prijs opzoeken. Zet een duidelijke link naar de prijsvergelijker van jullie bijvoorbeeld.

Je kunt globaal nog wel aangeven in welke prijscategorie de gekozen onderdelen vallen en dat kan eigenlijk heel simpel (goedkoop(st), gemiddeld, duur), maar ook door middel van het aangeven van een soort grenzen. Dat wil zeggen, low-end <1000¤, mid-range 1000-1500¤, high-end >1500¤, ik noem maar iets.

Citaat:
Daarnaast blijkt telkens weer dat iedereen een totaal andere opvatting heeft van een Budget, Mid-range of High-end PC. Je moet ergens de grens trekken lijkt mij, maar inderdaad blijft die prijsstelling lastig..


Klopt en helemaal mee eens, objectief gezien valt een goede indeling ook eigenlijk niet te maken, voornamelijk omdat het altijd gaat om een 'all-round' systeem (wat prima is overigens). Wanneer het aankomt op meer specifieke taken is het mogelijk makkelijker in te delen, echter als consequentie geldt wederom dat je bepaalde eisen moet stellen, iets waar iemand het altijd mee eens of oneens kan zijn. (Moet een low-end gaming PC Oblivion nou wel nog of niet meer kunnen draaien, om maar wat te noemen ... )