Beste bezoeker, het lijkt erop dat je Internet Explorer 6 als browser gebruikt. Helaas wordt Hardware.Info niet 100% correct weergegeven in deze, inmiddels verouderde, browser. Voor een optimale ervaring raden we je aan om gebruik te maken van up-to-date versie van Mozilla Firefox, Microsoft Internet Explorer, Google Chrome, Apple Safari of Opera.

Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op

hwi-h  Nieuws » Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op

Nieuwsberichten

Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op

Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op

Auteur: Frank Knopers

Publicatiedatum: 21-03-2010 16:10

Categorie: Productnieuws

Bron: Chiphell

Views: 6375

Het aftellen voor de lancering van de nVidia GeForce GTX 470/480 videokaarten is begonnen en de eerste review samples van de kaarten zijn inmiddels ook al verstuurd. Het is dan ook niet verwonderlijk dat er nu ook meer foto's opduiken van deze langverwachte DirectX11 videokaart. Bij Chiphell zijn nu meer foto's verschenen die de videokaart en diens imposante koeling van alle kanten laten zien. De GTX 480 komt qua lengte overeen met de Radeon HD5870 en is voorzien van een koelblok met vier dikke heatpipes. Dit blok bedekt bijna de hele kaart, want in het frame zijn louter uitsparingen gemaakt voor de condensatoren, spoelen en de aansluitingen van de PCI-Express connectors en de ventilator. Met een zespins en een achtpins connector is de GTX 480 een stuk minder zuinig dan de HD5870, die voldoende heeft aan twee zespins connectors.

De foto's laten verder zien dat er aan de achterkant geen backplate is geplaatst, wat logisch is gezien het feit dat alle geheugenchips aan dezelfde kant zitten als de GPU. De GTX 480 werkt met een 384-bits geheugeninterface en heeft zodoende 12 GDDR5 geheugenchips. De langzamere GTX 470 beschikt over een 320-bits interface en komt zodoende met tien GDDR5 chips, die tevens een stuk lager geklokt zullen zijn.

Waarschijnlijk zal het niet lang meer duren voordat de eerste benchmarks van de kaart uitlekken, zodat we een indicatie krijgen van de prestaties die deze videokaarten neerzetten tegenover de reeds ingeburgerde HD5800 modellen en de snelste HD5970 dual-GPU kaart.

De GeForce GTX 480 in detail op de foto gezet

De GTX 480 mag het gaan opnemen tegen de Radeon HD5970 van AMD

Advertentie

Gerelateerd nieuws
Gelekte nVidia slide toont retail GTX 480
Pre-order prijs nVidia's GTX 460 768MB bekend
GeForce GTX 480 heeft 480 shaderunits
GeForce GTX 460 komt in twee varianten
Eerste details midrange Fermi-kaarten bekend


Antwoord
21 maart 2010, 16:20#2
Member
 
 
fasster
+3 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
aan de looks zal het niet liggen, maar de rest is nog maar afwachten
fasster is offline   
21 maart 2010, 16:23#3
Junior Member
 
Pimponator
+1 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Hoeveel zou dat ding wel niet wegen? Dat koelblok is echt HUGE:S. Blijft er wel gaaf uitzien. Maar eens kijken naar de prestaties als ze binnenkomen.
Pimponator is offline   
21 maart 2010, 16:23#4
Senior Member
 
Freakster
0 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Volgens mij, gezien 't koelblok, een enorm heethoofd....
Freakster is offline   
Bekijk bericht21 maart 2010, 16:28
WeeMan89
Dit bericht is onzichtbaar omdat het het laagste waarderingsniveau heeft.
21 maart 2010, 16:32#6
Member
 
Mette2
+1 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WeeMan89 Bekijk bericht
Daar moet ik er toch maar 2 van bestellen
+ een nieuwe voeding

OT : ziet er inderdaad een zware koelblok uit...
Mette2 is offline   
Bekijk bericht21 maart 2010, 16:38
JoeyBonte
Dit bericht is onzichtbaar omdat het het laagste waarderingsniveau heeft.
Bekijk bericht21 maart 2010, 16:41
katjang1991
Dit bericht is onzichtbaar omdat het het laagste waarderingsniveau heeft.
21 maart 2010, 16:43#9
Junior Member
 
Collo
+2 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Leuk ding hoor, maar ik wil helemaal geen foto's. Ik wil benchmarks!
Collo is offline   
21 maart 2010, 16:45#10
Member
 
 
peterdimitri
+6 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
hier zijn de definitieve specs volgens de OCH die het were respectieflijk van tweakers heeft:
GTX 470 GTX 480
Codenaam GF100 GF100
Kloksnelheid gpu 607MHz 700MHz
Kloksnelheid geheugen 1215MHz 1401MHz
Shader-eenheden 448 480
Rekencapaciteit 1089Gigaflops 1345Gigaflops
TMU's 56 60
ROP's 40 48
Pixelfillrate 24,3MP/s 33,6MP/s
Geheugengrootte 1280MB 1536MB
Geheugeninterface 320bit-gddr5 384bit-gddr5
Geheugenbandbreedte 133,9GB/s 177,4GB/s
Tdp 215W 250W
Prijs 349 dollar 499 dollar
peterdimitri is offline   
21 maart 2010, 16:48#11
Senior Member
 
red hot
+25 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mette2 Bekijk bericht
OT : ziet er inderdaad een zware koelblok uit...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katjang1991 Bekijk bericht
haha inderdaad. zal niet een ligt kaart worden.
Zouden we kunnen proberen een beetje fatsoenlijk nederlands te typen?
red hot is offline   
21 maart 2010, 16:48#12
Non-actief
 
Verwijderde gebruiker 31623
+6 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Leuke specs. Zal wel niet zo lang meer duren voor dat wij ook de eerste benchmarks
te zien krijgen. Hopelijk presteert het een beetje goed.
Verwijderde gebruiker 31623 is offline   
21 maart 2010, 16:53#13
Member
 
LorDoFShaDoW
+1 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Ziet er mooi uit.

Nog 5 daagjes wachten!!
Hoop ook snel benchmarks te zien
LorDoFShaDoW is offline   
Bekijk bericht21 maart 2010, 16:55
b2bHans
Dit bericht is onzichtbaar omdat het het laagste waarderingsniveau heeft.
21 maart 2010, 16:56#15
Member
 
crass
+1 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
ik had niet verwacht dat die kleiner zou zijn dan de hd5800, ziet er strak en solide uit
crass is offline   
21 maart 2010, 16:58#16
Hardware.Info Developer
 
Karel Souffriau is Hardware.Info Crew
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door b2bHans Bekijk bericht
Het koelblok dat je aan de buitenkant ziet lijkt mij niet echt functioneel.
Het lijkt er eerder gewoon op geplakt.
Dat noemen we heatpipes ...
Karel Souffriau is offline   
21 maart 2010, 17:02#17
Master of Overclocking
 
ME4ME
-1 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Nog een paar dagen...

vrijdag de kaart op LN2
ME4ME is offline   
21 maart 2010, 17:03#18
Senior Member
 
sean
+4 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ludo Bekijk bericht
Hopelijk presteert het een beetje goed.
Helemaal mee eens. Niet dat ik zo pro-nv ben, maar een beetje gezonde concurrentie tussen die 2 bedrijven zou niemand kwaad doen.

En wbt de foto's... Tsja, het is een mooi kaartje? Het boeit me eerlijk gezegd meer hoe hij presteert.
sean is offline   
21 maart 2010, 17:03#19
Junior Member
 
Pimponator
0 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Souffriau Bekijk bericht
Dat noemen we heatpipes ...
Volgens mij bedoelt B2Bhans de bovenkant (of onderkant) van de kaart, die plaat metaal die er bovenop zit. En ik vind dat die er inderdaad niet erg functioneel uitziet, maar wel best gaaf.
Pimponator is offline   
21 maart 2010, 17:05#20
Senior Member
 
 
Noord26
0 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Niet helemaal correct als je zegt dat de GTX480 het op moet gaan nemen tegen de 5970. De 5970 is immers een dual-core GPU en de GTX480 heeft maar 1 core..

Noord26 is offline   
21 maart 2010, 17:08#21
Senior Member
 
MW1F
+12 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Er wordt gesproken over vier heatpipes, maar het zijn er volgens mij vijf. Op de vierde foto zie je boven de 'E' van 'force' een vijde heatpipe. Deze valt echter veel minder op aangezien deze niet uitsteekt buiten de plastic behuizing en PCB.
Dit is hier ook te zien;

Verder is het koelblok idd erg indrukwekkend en zegt wel iets over de warmte die de GPU kan produceren, maar tegelijkertijd lijkt het zo ook wel dat het goed afgevoerd gaat worden...
Ook is het apart dat de bovenkant dus door de plastic-cover heen komt. Buiten de prestaties qua fps in games ben ik nu ook wel erg benieuwd naar de temps en geluidsproductie van dit 'monster'.

EDIT; @Crass; De kaart is idd korter als de 5970, maar das logisch aangezien dat natuurlijk een duo GPU kaart is. De kaart is vrijwel even lang als de 5870 en dus langer als de 5850.

Laatst gewijzigd door MW1F; 17:13 om 17:13
MW1F is offline   
Bekijk bericht21 maart 2010, 17:13
Roedi
Dit bericht is onzichtbaar omdat het het laagste waarderingsniveau heeft.
21 maart 2010, 17:13#23
Hardware.Info Developer
 
Karel Souffriau is Hardware.Info Crew
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noord26 Bekijk bericht
Niet helemaal correct als je zegt dat de GTX480 het op moet gaan nemen tegen de 5970. De 5970 is immers een dual-core GPU en de GTX480 heeft maar 1 core..

Het aantal GPU's is niet boeiend, de uiteindelijke performance is wat telt. Als de GTX480 evenveel moet kosten als de HD5970 dan wil je deze met elkaar vergelijken.
Karel Souffriau is offline   
21 maart 2010, 17:15#24
Member
 
schur009
0 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peterdimitri Bekijk bericht
hier zijn de definitieve specs volgens de OCH die het were respectieflijk van tweakers heeft:
GTX 470 GTX 480
Codenaam GF100 GF100
Kloksnelheid gpu 607MHz 700MHz
Kloksnelheid geheugen 1215MHz 1401MHz
Shader-eenheden 448 480
Rekencapaciteit 1089Gigaflops 1345Gigaflops
TMU's 56 60
ROP's 40 48
Pixelfillrate 24,3MP/s 33,6MP/s
Geheugengrootte 1280MB 1536MB
Geheugeninterface 320bit-gddr5 384bit-gddr5
Geheugenbandbreedte 133,9GB/s 177,4GB/s
Tdp 215W 250W
Prijs 349 dollar 499 dollar

Als vergelijk leek me de spec's van de HD5870 wel handig:

Speeds & Feeds

Engine clock speed: 850 MHz
Processing power (single precision): 2.72 TeraFLOPS
Processing power (double precision): 544 GigaFLOPS
Polygon throughput: 850M polygons/sec
Data fetch rate (32-bit): 272 billion fetches/sec
Texel fill rate (bilinear filtered): 68 Gigatexels/sec
Pixel fill rate: 27.2 Gigapixels/sec
Anti-aliased pixel fill rate: 108.8 Gigasamples/sec
Memory clock speed: 1.2 GHz
Memory data rate: 4.8 Gbps
Memory bandwidth: 153.6 GB/sec
Maximum board power: 188 Watts
Idle board power: 27 Watts

En dan gelijk ook maar even voor de HD5970:

Speeds & Feeds

Engine clock speed: 725 MHz
Processing power (single precision): 4.64 TeraFLOPS
Processing power (double precision): 928 GigaFLOPS
Polygon throughput: 1.45 billion polygons/sec
Data fetch rate (32-bit): 464 billion fetches/sec
Texel fill rate (bilinear filtered): 116 Gigatexels/sec
Pixel fill rate: 46.4 Gigapixels/sec
Anti-aliased pixel fill rate: 185.6 Gigasamples/sec
Memory clock speed: 1.0 GHz
Memory data rate: 4.0 Gbps
Memory bandwidth: 256.0 GB/sec
Maximum board power: 294 Watts
Idle board power: 51 Watts

Laatst gewijzigd door schur009; 17:17 om 17:17
schur009 is offline   
21 maart 2010, 17:15#25
Member
 
Erates
-2 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
geluid maakt mij helemaal niets uit. Daarbij, als je ingame zit, hoor je dat toch niet .

Maar hij zit er iig super uit. Nu nog hopen dat hij niet te duur is. Dan gaat er onmiddelijk een in bij mij .
Erates is offline   
21 maart 2010, 17:18#26
Junior Member
 
sonicred
0 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Souffriau Bekijk bericht
Het aantal GPU's is niet boeiend, de uiteindelijke performance is wat telt. Als de GTX480 evenveel moet kosten als de HD5970 dan wil je deze met elkaar vergelijken.

Juist!!! iemand die het snapt.. dat gezeur over 1gpu of 2gpu boeit niet.. omdat 5970 te koop zal zijn voor dat er überhaupt een 2gpu van de groene kant komt..
sonicred is offline   
21 maart 2010, 17:19#27
Member
 
schur009
0 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crass Bekijk bericht
ik had niet verwacht dat die kleiner zou zijn dan de hd5800, ziet er strak en solide uit
Dat is ook geen HD5800 op de foto dat is de Dual GPU kaart HD5970
schur009 is offline   
21 maart 2010, 17:22#28
Member
 
schur009
0 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noord26 Bekijk bericht
Niet helemaal correct als je zegt dat de GTX480 het op moet gaan nemen tegen de 5970. De 5970 is immers een dual-core GPU en de GTX480 heeft maar 1 core..

Ze noemen het toch de high end kaart van Nvidia.
En als je de prijs zo vergelijkt dan mag je hem dus best wel tegenover de HD5970 zetten.
Ik moet nog zien of Nvidia een Dual GPU van deze kaart op de markt kan zetten onder de 300 watt, zonder enorm te snoeien in het aantal shaders en GPU en memory snelheid.
schur009 is offline   
Bekijk bericht21 maart 2010, 17:23
Project Newt
Dit bericht is onzichtbaar omdat het het laagste waarderingsniveau heeft.
21 maart 2010, 17:31#30
Senior Member
 
rosiema
0 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Denk dat het wel goed komt als je puur op de specs afgaat.
Maak me meer zorgen over de beschikbaarheid.
rosiema is offline   
21 maart 2010, 17:42#31
Member
 
 
peterdimitri
0 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schur009 Bekijk bericht
Als vergelijk leek me de spec's van de HD5870 wel handig:

Speeds & Feeds

Engine clock speed: 850 MHz
Processing power (single precision): 2.72 TeraFLOPS
Processing power (double precision): 544 GigaFLOPS
Polygon throughput: 850M polygons/sec
Data fetch rate (32-bit): 272 billion fetches/sec
Texel fill rate (bilinear filtered): 68 Gigatexels/sec
Pixel fill rate: 27.2 Gigapixels/sec
Anti-aliased pixel fill rate: 108.8 Gigasamples/sec
Memory clock speed: 1.2 GHz
Memory data rate: 4.8 Gbps
Memory bandwidth: 153.6 GB/sec
Maximum board power: 188 Watts
Idle board power: 27 Watts

En dan gelijk ook maar even voor de HD5970:

Speeds & Feeds

Engine clock speed: 725 MHz
Processing power (single precision): 4.64 TeraFLOPS
Processing power (double precision): 928 GigaFLOPS
Polygon throughput: 1.45 billion polygons/sec
Data fetch rate (32-bit): 464 billion fetches/sec
Texel fill rate (bilinear filtered): 116 Gigatexels/sec
Pixel fill rate: 46.4 Gigapixels/sec
Anti-aliased pixel fill rate: 185.6 Gigasamples/sec
Memory clock speed: 1.0 GHz
Memory data rate: 4.0 Gbps
Memory bandwidth: 256.0 GB/sec
Maximum board power: 294 Watts
Idle board power: 51 Watts
dankje ik zag deze op OCH staan dus dagt snel ff er bij zette voor de mensen die tweakers of OCH volgen
peterdimitri is offline   
21 maart 2010, 17:55#32
Member
 
fire-breath
+2 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Souffriau Bekijk bericht
Het aantal GPU's is niet boeiend, de uiteindelijke performance is wat telt. Als de GTX480 evenveel moet kosten als de HD5970 dan wil je deze met elkaar vergelijken.
Hier ben ik het op dit moment nog niet mee eens. Voor een 5970 betaal je al snel 600 euro, voor een 5870 kom je al snel op 450 euro uit. Als we kijken naar de adviesprijs (500 dollar), gooien er 19% import heffing tegenaan, met de huidige koers kom je dan ook op 450 euro uit.

Nu komen er vast reacties met dat de verkrijgbaarheid niet goed zal zijn en dat de prijzen zullen stijgen. Hoeveel kans hierop ook is, we moeten naar de huidige prijs kijken, het is afhankelijk van de retailers wat zij er voor gaan vragen. We weten nog niet hoe populair deze kaarten zijn. Met de huidige prijs bedoel ik de prijs die je voor een 5970 betaald (600 euro is de laagste prijs die op voorraad is) en de adviesprijs omdat er nog geen andere prijzen zijn.

Ik begrijp wel dat Nvidia waarschijnlijk weinig kaarten uit gaat brengen wat de prijs zal doen stijgen. Het is niet 100% zeker dat dit gebeurt, tot die tijd moeten we het als een concurrent voor de 5870 zien.

Zodra de prijs die van een 5970 bereikt moeten we het pas als concurrent zien.
fire-breath is offline   
21 maart 2010, 18:04#33
Hardware.Info Developer
 
Karel Souffriau is Hardware.Info Crew
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Citaat:
Hier ben ik het op dit moment nog niet mee eens. Voor een 5970 betaal je al snel 600 euro, voor een 5870 kom je al snel op 450 euro uit. Als we kijken naar de adviesprijs (500 dollar), gooien er 19% import heffing tegenaan, met de huidige koers kom je dan ook op 450 euro uit.
Er staat duidelijk als, oftewel die vergelijking ging op voor twee producten die gelijk geprijsd zijn. De GTX480 en HD5970 waren een voorbeeld.
Karel Souffriau is offline   
21 maart 2010, 18:31#34
Member
 
Megalodon
+10 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Elke generatie wordt de discussie opnieuw gevoerd; de snelste van de een tegen de snelste van de andere. Of een hele snelle single-gpu tegen een snelle dubbel-gpu.. Ik vind dat je moet vergelijken op prijs/prestatie. Het maakt toch verder geen fluit uit met hoeveel gpu's, streamprocessors, cudacores of geheugen dat bereikt wordt?! Je hebt een x aantal euro's te besteden en je wilt daarvoor de beste grafische kaart, punt.
Megalodon is offline   
21 maart 2010, 18:34#35
Senior Member
 
flappi
-2 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Eigenlijk zou energie direct reclame voor deze kaart moeten maken met sluit nu een 2 jaar contract af en krijg deze gratis gtx480 kado


Maar word wel een mooi kaartje, alleen ati zit nu al te prutsen met 28nm en als die uit komt kan ik niet 1,2,3 zo zien wat nvidia er tegen gaat doen deze kaarten hadden eigenlijk binnen week van de hd5xxx uit moeten komen

Laatst gewijzigd door flappi; 08:41 om 08:41
flappi is offline   
21 maart 2010, 18:52#36
Junior Member
 
MMichel
0 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Zo aan de specificaties te zien is het misschien wel waar dat de gtx480 maar 5-10% sneller word: NV 1089 Gigaflops (dat is toch single precision) vs amd 5870: 544 GigaFLOPS (double precision). 544 x2 = 1088 gigaflops. Of werkt dat niet zo?
MMichel is offline   
21 maart 2010, 18:54#37
Hardware.Info Developer
 
Karel Souffriau is Hardware.Info Crew
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MMichel Bekijk bericht
Zo aan de specificaties te zien is het misschien wel waar dat de gtx480 maar 5-10% sneller word: NV 1089 Gigaflops (dat is toch single precision) vs amd 5870: 544 GigaFLOPS (double precision). 544 x2 = 1088 gigaflops. Of werkt dat niet zo?
Nee, die 1089 is double precision.
Karel Souffriau is offline   
21 maart 2010, 19:03#38
Senior Member
 
Quercus
-2 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fire-breath Bekijk bericht
Hier ben ik het op dit moment nog niet mee eens. Voor een 5970 betaal je al snel 600 euro, voor een 5870 kom je al snel op 450 euro uit. Als we kijken naar de adviesprijs (500 dollar), gooien er 19% import heffing tegenaan, met de huidige koers kom je dan ook op 450 euro uit
Ik ben het er ook niet mee eens, een HD5870 kost geen $ 450,- maar is voor zo'n $ 400,- te koop, dat is ten opzichte van de verwachte adviesprijs van $ 499,- voor de GTX een behoorlijk verschil. En hier in Nederland zijn de HD5870 geen ¤ 450,- maar zijn ze voor ¤ 336,- te koop, als jouw rekensom dat de GTX ¤ 450,- zal gaan kosten klopt, dan is er nog steeds een groot verschil.

Laatst gewijzigd door Quercus; 19:10 om 19:10
Quercus is online   
21 maart 2010, 19:15#39
Member
 
civato
-2 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Souffriau Bekijk bericht
Het aantal GPU's is niet boeiend, de uiteindelijke performance is wat telt. Als de GTX480 evenveel moet kosten als de HD5970 dan wil je deze met elkaar vergelijken.
Bij ons in België kost die 5970 619Euro (maar je krijgt hem bijna niet vast , de 5870 kost hier 419Euro en is al even moeilijk te verkrijgen) als de GTX480 500Euro gaat kosten kan je toch niet echt vergelijken.Met een grote ALS

En een uitspraak van "Het aantal GPU's is niet boeiend, de uiteindelijke performance is wat telt" vind ik toch een beetje kort door de bocht.

Laatst gewijzigd door civato; 19:17 om 19:17
civato is offline   
21 maart 2010, 19:18#40
Hardware.Info Developer
 
Karel Souffriau is Hardware.Info Crew
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Zucht, opnieuw dan maar:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Souffriau Bekijk bericht
Er staat duidelijk als, oftewel die vergelijking ging op voor twee producten die gelijk geprijsd zijn. De GTX480 en HD5970 waren een voorbeeld.
Karel Souffriau is offline   
21 maart 2010, 19:27#41
Member
 
fire-breath
-2 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quercus Bekijk bericht
Ik ben het er ook niet mee eens, een HD5870 kost geen $ 450,- maar is voor zo'n $ 400,- te koop, dat is ten opzichte van de verwachte adviesprijs van $ 499,- voor de GTX een behoorlijk verschil. En hier in Nederland zijn de HD5870 geen ¤ 450,- maar zijn ze voor ¤ 336,- te koop, als jouw rekensom dat de GTX ¤ 450,- zal gaan kosten klopt, dan is er nog steeds een groot verschil.
Ik heb de prijzen genomen van de op voorraad zijnde 5870 en 5970. Als je inderdaad de allerlaagste prijs neemt is de 5870 330 euro en de de 5970 473 euro. Het probleem is alleen dat die kaarten heel slecht verkrijgbaar zijn. Op dat moment zit de 480 wel op het tarief van de 5970.

Met mijn rekensom wilde ik aangeven dat de "echte" prijzen nog niet bekend zijn en dat we daarom nog geen concurrent aan kunnen wijzen.

Ik had echter over het woordje "als" heen gelezen Want ALS de prijs van de 480 gelijk is aan de prijs van de 5970, DAN is het volgens mij de concurrent.
fire-breath is offline   
21 maart 2010, 19:29#42
Junior Member
 
peter72
0 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MMichel Bekijk bericht
Zo aan de specificaties te zien is het misschien wel waar dat de gtx480 maar 5-10% sneller word: NV 1089 Gigaflops (dat is toch single precision) vs amd 5870: 544 GigaFLOPS (double precision). 544 x2 = 1088 gigaflops. Of werkt dat niet zo?
Volgens mij indien alle 512 shader cores werken in de Fermi doet hij 754 Gigaflops Double Precision.

De GTX480 heeft 480 shader units, dus zal het aantal flops wat lager liggen.
peter72 is offline   
21 maart 2010, 19:32#43
Member
 
schur009
0 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door civato Bekijk bericht
Bij ons in België kost die 5970 619Euro (maar je krijgt hem bijna niet vast , de 5870 kost hier 419Euro en is al even moeilijk te verkrijgen) als de GTX480 500Euro gaat kosten kan je toch niet echt vergelijken.Met een grote ALS

En een uitspraak van "Het aantal GPU's is niet boeiend, de uiteindelijke performance is wat telt" vind ik toch een beetje kort door de bocht.
Waarom vindt je dat te kort door de bocht?
Het is gewoon een verschil in de weg die de fabrikant bewandeld.
Ati gaat voor zuinige kleine GPU's waarbij je makkelijk meerdere GPU's op een kaart kan zetten.
Nvidia gaat voor een enorme grote GPU op een kaart.
Maar in beide gevallen gaat het om de performance die de kaart eruit perst.

Bedankt voor de - 1, maarja ik weet dat ik gelijk heb

Laatst gewijzigd door schur009; 20:53 om 20:53
schur009 is offline   
Bekijk bericht21 maart 2010, 19:45
Jeff
Dit bericht is onzichtbaar omdat het het laagste waarderingsniveau heeft.
Bekijk bericht21 maart 2010, 19:53
Mikeee1
Dit bericht is onzichtbaar omdat het het laagste waarderingsniveau heeft.
Bekijk bericht21 maart 2010, 21:41
civato
Dit bericht is onzichtbaar omdat het het laagste waarderingsniveau heeft.
21 maart 2010, 21:56#47
Member
 
mmpp33
+1 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
wat wel is met dubble/single gpu is dat je met single gpu kaarten 3/4kaarten (3/4gpu's) kunt nemen in plaats van 2x double (4gpu's) gpu kaarte. dus als die kaart even goed presteerd als de hd5970 en je pakt er vier van... maar dan klopt het prijs verhaal niet meer.
mmpp33 is offline   
21 maart 2010, 22:12#48
Senior Member
 
Thekilldevilhill
+1 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Wat betreft die single- en dualgpu kaart vergelijking. Ik vind dat je een single en een dual gpu kan vergelijken zolang je eer maar niet meerdere neemt. Er zit een groot verschil tussen de snelste kaart en de snelste set-up. Wil je de snelste kaart? Idd, neem een hd5970, maar wil je de snelste set-up dat zou ik absoluut geen dual gpu nemen.

Een beetje het gtx285 tri sli versus gtx 295 quad sli verhaal.

Dus waar praten we dan over? De snelste set-up of de snelste kaart?
Thekilldevilhill is offline   
21 maart 2010, 23:29#49
Junior Member
 
linkelouie
0 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thekilldevilhill Bekijk bericht
"Dus waar praten we dan over? De snelste set-up of de snelste kaart? "
3D mark lijkt me de lat waar mee iedereen meet dus benchies / stroom verbruik en kijken of ze het waard zijn voor de rest blijft het een groen vs rood ding voor veel mensen behalve mischien de paar overclockers hier die gaan voor de beste mogelijkheid om te scoren.

off topic zou me krom lachen als de snelste set up een hydra met 5970 + 480 blijkt te zijn
linkelouie is offline   
21 maart 2010, 23:32#50
Senior Member
 
Sjigy
0 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thekilldevilhill Bekijk bericht
Dus waar praten we dan over? De snelste set-up of de snelste kaart?
Volgens mij kan je het allebei doen.
Je kan kijken naar producten uit dezelfde prijscategorie. In dat geval zal de GTX 480 het moeten opnemen tegen de HD 5970 van ati.
Je kan ook kijken naar dezelfde categorie, dus single-gpu performance tegenover elkaar en het onderscheid maken tussen mid-range en high-end. In dat geval zal het GTX 480 vs. HD 5870 en GTX 470 vs. HD 5850 worden.

Back on topic: het lijkt me wel duidelijk dat een kaart die <300 watt () verbruikt ook een uitgebreide stock koeler nodig heeft. Weinig echt nieuws dus, maar wel leuk om te zien. Jammer dat de bron chinees is voor mij, ik had graag geweten of dat ze ook al iets wisten over het geluidsniveau dat de ventilator produceert.
Sjigy is offline   
22 maart 2010, 00:19#51
Senior Member
 
Thekilldevilhill
-2 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Mijn gok is dat het net zo wordt zoals gtx200 v hd4000

470 v 5870 en de 480 zweeft tussen de 5870 en de 5970

Zo was het ook bij de vorige series

260 v 4870 en de 285 zat tussen de 4870 en 4870x2 in.
Thekilldevilhill is offline   
Bekijk bericht22 maart 2010, 00:41
carapoes
Dit bericht is onzichtbaar omdat het het laagste waarderingsniveau heeft.
22 maart 2010, 08:42#53
Junior Member
 
Jooooopa
-2 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
met deze heb je iig geen kachel meer nodig in huis...
Jooooopa is offline   
22 maart 2010, 08:46#54
Non-actief
 
Verwijderde gebruiker 31623
-2 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Denk ik ook niet, ik zelf hebmet gamen altijd de warmaring uit trouwens. 2x5870 hoden een kamer van 4 bij 5 meter gewoon warm, moet je nagaan met van deze monsters, dan kun je nog het raam er nog mij open zetten. Maar maakr het wat uit voor veel gamens, nee niet echt
Verwijderde gebruiker 31623 is offline   
22 maart 2010, 14:33#55
Member
 
SKTupac
+2 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
we weten nu allemaal hoe hij er uit ziet, nu moeten we nog weten hoe hij presteert.
SKTupac is offline   
22 maart 2010, 14:55#56
Member
 
crass
0 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SKTupac Bekijk bericht
we weten nu allemaal hoe hij er uit ziet, nu moeten we nog weten hoe hij presteert.
http://www.hexus.net/content/item.php?item=23032
crass is offline   
22 maart 2010, 15:04#57
Senior Member
 
b2bHans
0 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Zoals er op het einde van dat artikel staat kunnen we nog niet oordelen omdat we niet weten of die resultaten realiteit zijn of niet.

Het wordt afwachten op meer bekendere benchsites om deftig te kunnen oordelen over de prijs/prestatie van de GTX4xx.
b2bHans is offline   
22 maart 2010, 15:31#58
Senior Member
 
 
CoolerMeister
0 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Ongeloofelijk dat er al zoveel van deze kaarten gezien en gesloopt zijn voor de foto`s maar dat nog niemand een test heeft kunnen draaien. Klinkt als het best bewaarde geheim van 2010!
CoolerMeister is offline   
22 maart 2010, 18:57#59
Senior Member
 
 
mo-OC
0 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Toch wel de mooiste standaard cooler die ik ooit heb gezien. Mischien kan NVIDIA dat koelblok iets veranderen en verkopen voor andere NVIDIA en ATI kaarten als 3th party cooler
mo-OC is offline   
22 maart 2010, 19:29#60
Senior Member
 
Quercus
+1 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crass Bekijk bericht
Je vergeet de tekst toe te voegen die bij deze link hoort.
Citaat:
We can't comment on the authenticity of the results
Quercus is online   
23 maart 2010, 11:04#61
Senior Member
 
rubberduck100
-2 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
You make papa very happy


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WeeMan89 Bekijk bericht
Come to pappa.

Daar moet ik er toch maar 2 van bestellen, maar eerst benchmarks afwachten.
rubberduck100 is offline   
24 maart 2010, 10:36#62
Senior Member
 
MW1F
+1 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Hier nog een zeer duidelijke foto van het losse koelblok waarbij duidelijk de vijfde heatpipe te zien is;



Voor een 'stock' koeler ziet het er alleemaal vrij indrukwekkend uit. Nog maar 3 dagen en we weten eindelijk de feiten.
MW1F is offline   
24 maart 2010, 16:48#63
Senior Member
 
red hot
0 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Ziet er erg goed uit inderdaad. Zijn het 8mm heatpipes?
red hot is offline   
24 maart 2010, 23:30#64
Senior Member
 
MW1F
0 score
Re: Meer foto's GeForce GTX 480 duiken op
Don't know... Maar ga er niet vanuit, aangezien het stuk waar koelpasta zit dan 5x8mm=40mm + tussenruimtes, dus zo'n 5cm is. Lijkt me vrij groot.
MW1F is offline   
Antwoord