Philips komt met nieuwe LED-serie LCD TV's
Nieuws » Philips komt met nieuwe LED-serie LCD TV's
Nieuwsberichten
Philips komt met nieuwe LED-serie LCD TV's
Auteur: Paul Janssen
Publicatiedatum: 12-03-2010 13:35
Categorie: Productnieuws
Bron: Philips
Views: 6436
Met de 7000, 8000 en 9000-serie heeft Philips nieuwe Full HD televisies met LED-verlichting geïntroduceerd. De fabrikant heeft een aantal technologieën ingebouwd om beelden te verbeteren en vloeiender weer te geven. De Ambilight functie moet het beeld op het scherm met licht uitbreiden op de muur. De televisies bieden verder Net TV, waarmee een directe verbinding met het internet tot stand kan worden gebracht en onder andere Hardware.Info TV bekeken kan worden. De 8000 en 9000-serie zijn 3D compatible waarmee middels het optionele 3D upgrade pack men in 3D kan kijken.
Televisies uit de 7000 LED-serie bieden onder andere de Ambilight Spectra 2, een 100Hz Clear LCD-scherm en twee 20 watt speakers. De 8000-reeks heeft eveneens de Ambilight Spectra 2, is 3D-compatibel, een 200Hz Clear LCD-scherm en een DLNA PC netwerkverbinding. Dit model komt met een schermdiagonaal van 32-inch en zou vanaf augustus beschikbaar moeten zijn. De 9000 LED-serie is het topmodel uit de serie en heeft de Ambilight Spectra 3 en Perfect Pixel HD Engine technologie aan boord, de LED Pro moet voor een dynamisch contrast van 10.000.000:1 zorgen en de 400Hz Clear LCD in combinatie met Perfect Natural Motion moet ook snelle beelden zonder problemen weer kunnen geven. Verder heeft de 9000-serie twee 30 watt speakers, is 3D-compatible en komt in het 32-, 40- en 46-inch schermformaat.
Philips heeft laten weten dat de televisies vanaf volgende maand op de markt gaan komen, voor de 9000-serie moeten we wachten tot juli. Actuele prijzen zijn te vinden op de website van de fabrikant.

De Philips 7000 LED (boven) en 8000 LED (beneden) televisies met Ambilight


De Philips 9000 LED-serie televisies komen in het 32-, 40- en 46-inch formaat
![]() |
| 12 maart 2010, 14:39 | #2 |
Junior Member | 0 score Ik zie ook een 52 inch 9000 series bij de philips site staan |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 12 maart 2010, 14:58 | #3 |
Junior Member | 0 score De 42"8000-serie zou 999 euro kosten via de site. Klopt iets niet? Want in het bericht staat dat het scherm alleen in 32, 40 en 47" te verkrijgen is ofzo.. maar niet in 42. Wat is de prijs dan van de 8000-serie 3D? |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 12 maart 2010, 15:08 | #4 |
Member | 0 score Weet iemand om wat voor type LED verlichting het hier gaat? Ik hoop voor ze dat ze dit keer wel hun software op orde krijgen (CI+). |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 12 maart 2010, 15:11 | #5 |
Member | 0 score die top model de laatste 10miljard :1 dynamisch contrast en 400hz is wel verbluffend hoog |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 12 maart 2010, 15:36 | #6 |
Member | 0 score De huidige info op de philips site is van de "oude" 7000/8000/9000 serie! De "oude" series zijn niet ziggo ci+ gecertificeerd, deze nieuwe serie zou dat wel moeten worden. |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 12 maart 2010, 15:48 | #7 |
Junior Member | 0 score De 7000 serie is al vana april beschikbaar, ik heb ze in bestelling staan. Ik ben erg benieuwd, ook naar de 8000 en 9000 series om te kijken hoe 3d het daar op doet. |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 12 maart 2010, 16:00 | #8 | |
Junior Member | 0 score Citaat:
Maar je hebt gelijk, ook ik wil die wel eens in het echt bekijken... binnenkort een excursie naar de MediaMarkt dan maar. En inderdaad, sparen | |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 12 maart 2010, 16:48 | #9 |
Junior Member | +1 score Ik heb nu een philips met ambitroep ............ nooit meer een philips voor mij. wat een miskoop . |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 12 maart 2010, 18:00 | #10 |
Member | 0 score Zo denk ik ook. Was 20 jaar fanboy van Philips maar nu ook gekeken naar Panasonic Plasma en dat is echt 100x mooier. Een goed plasma is niet te verslaan zelfs niet door een topmodel LCD. Btw is plasma ook gewoon goed betaalbaar.. De 52"van de 9000 euro zijn gewoon veel te duur (3000 euro zonder 3D is gewoonweg veel te veel). |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 12 maart 2010, 18:04 | #11 | |
Member | -1 score Citaat:
| |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 12 maart 2010, 22:40 | #12 |
Junior Member | -1 score @ Paul Janssen de titel klopt niet want er bestaat geen led tv met lcd technologie erin. het is of een led-tv of een lcd-tv, twee verschillende technieken die niet gecombineerd kunnen worden. veel bedrijven die led-tv's verkopen maken ook deze fout. dan weten ze niet wat ze verkopen. |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 12 maart 2010, 22:55 | #13 |
Senior Member | 0 score LED tv's hebben toch ook een LCD scherm. Dat er in plaats van een traditionele CCFL, LED's worden gebruikt als lichtbron doet toch niets af aan het LCD scherm. Overigens zegt Philips dit letterlijk in haar eigen persbericht. Laatst gewijzigd door Jan-Willem Hopman; 22:57 om 22:57 |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 12 maart 2010, 23:17 | #14 | |
Junior Member | 0 score Citaat:
wat moet hij dan antwoorden he... het is zo wel erg onduidelijk. Laatst gewijzigd door fastpcgamer; 23:19 om 23:19 | |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 13 maart 2010, 01:29 | #15 |
Senior Member | 0 score Wat heeft dat er nu mee te maken? Ik snap je conclusie niet echt.. een LCD TV kan gewoon een LED backlight hebben, en dan heet het dus een LED-LCD TV.. Verder interessante TV's, maar naamgeving is wel erg onorgineel vergeleken met de LED-'Lijn' van Samsung, bij hen heten ze de B6000, B7000 en B8000.. |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 13 maart 2010, 10:37 | #16 |
Member | 0 score Nu alleen nog mn vriendin overtuigen dat onze huidige 9000 serie (32") écht niet meer voldoet |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 13 maart 2010, 11:05 | #17 |
Senior Member | 0 score Die led omschrijving, is in zoverre verwarrend, LCD tv met led backlight. Maar je hebt ook oled, dat is wel 10x duurder, maar wel 100x mooier. |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 15 maart 2010, 18:02 | #18 |
Senior Member | 0 score Helemaal mee eens. Ik reageer echter op jouw verhandeling over het niet kunnen combineren van beide technologiën terwijl dat wel degelijk het geval is. |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 15 maart 2010, 18:34 | #19 |
Senior Member | 0 score In principe zijn ze dan gewoon verkeerd met de naamgeving: Je hebt verschillende categorien: LCD,OLED,Plasma LCD kan je dan nog onderverdelen in LED- of CCFLbacklight. Ik denk dat men gewoon de term LED-tv gebruikt om zogezegd voor te doen dat die een volledig andere technologie is dan LCD. Gewoon om de kopers te misleiden. |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 15 maart 2010, 19:37 | #20 |
Senior Member | 0 score Ik heb het tijdelijk helemaal gehad met Philips.. tot twee keer toe in korte tijd een CRT TV in rook op zien gaan.. Bij de laatste bleek het een bekend probleem te zijn.. de beeldbuizen waren ergens in verweggiestan gemaakt en bleken slecht geproduceerd te zijn.. Je kon, afhankelijk van de leeftijd, een vergoeding op de kosten krijgen.. voor mij zou dat 15% zijn.. De kosten voor een nieuwe beeldbuis incl arbeidsloon lagen hoger dan de aanschaf van een LCD TV... 3x raden waar ze die Philips konden schuiven.. |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 19 maart 2010, 17:35 | #21 |
Junior Member | 0 score |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
![]() |


















