Microsoft moet zich verantwoorden bij EU
Nieuws » Microsoft moet zich verantwoorden bij EU
Nieuwsberichten
Microsoft moet zich verantwoorden bij EU
Auteur: Hugo Dissel
Publicatiedatum: 26-01-2009 14:00
Categorie: Bedrijfsnieuws
Bron: TechConnect
Views: 1796
In het begin van 2008 legde de Europese Commissie Microsoft een boete op van €899,- miljoen. De Europese Commissie heeft wederom haar pijlen gericht op de softwaregigant. Een klacht uit 2007 van Opera Software, de ontwikkelaar van de gelijknamige webbrowser, heeft geleid tot een uitspraak door de Europese Commissie. Microsoft zou de concurrentie hebben benadeeld door de eigen webbrowser, Internet Explorer, te integreren in Microsoft besturingssystemen.
Microsoft heeft acht weken om te reageren op de beschuldigingen. Gebeurt dit niet, dan zal de Europese Commissie wederom een boete opleggen. Microsoft heeft eerder al verklaard dat men wil voldoen aan de Europese wet- en regelgeving. Met betrekking tot deze beschuldigingen heeft Microsoft nog geen officiële reactie gegeven.
![]() |
| 26 januari 2009, 14:11 | #2 |
Member | 0 score Ik blijf het vreemd vinden dat Microsoft hier boetes voor krijgt. Het is niet zo dat Microsoft expres browsers slecht ondersteund o.i.d., ze bieden gewoon standaard Internet Explorer aan. Is niets mis mee vind ik. |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 14:13 | #3 |
Member | 0 score Dit is toch regelrechte onzin??? IE heeft "altijd" standaard bij Windows gezeten en nu kom je opeens binnenvallen. JA, DAG! Dalijk komt Mozilla klagen dat zij benadeeld worden... Geldklopperij als je het mij vraagt!
Of een OS uitbrengen zonder browser, nee, da's slim wil je zeggen...
Of nog beter, ALLE browsers die er zijn beschikbaar stellen bij installatie; Internet Explorer, FireFox, Safari, Opera, Chrome en weet ik 't wat nog meer, lekker overzichtelijk voor de consument zeker... Laatst gewijzigd door Zidane; 14:16 om 14:16 |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 14:18 | #4 |
Member | 0 score Ze moeten het anders zien, zonder standaard browser op Windows hadden veel mensen waarschijnlijk niet eens Opera kunnen downloaden... |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 14:19 | #5 |
Member | 0 score echt dit is bs in mijn ogen.. Gewoon geld klopperij
en waar gaat dat geld natoe btw????? Eerste wat ik mij afvroeg toen ik de 899 miljoen euro boete zag |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 14:25 | #6 |
Senior Member | 0 score Het is wel zo dat je geen windows update kan doen vanaf de microsoft site zonder internet explorer:
"Bedankt voor uw belangstelling om updates te downloaden van onze site.
Voor het gebruik van deze site moet u Internet Explorer versie 5 of later gebruiken."
Maar eig is het een beetje bs he, Volkswagen word toch ook niet aangeklaagd omdat er met aanpassing mss een toyota motor in hun wagen zou passen. |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 14:32 | #7 |
Member | 0 score Misschien is het geld nodig voor de kredietcrisis?
On Topic:
Waarom willen ze dan 899 Miljoen Euro boete vragen aan Microsoft?
Ik gebruik zelf allerlei andere webbrowsers naast Internet Explorer zoals Firefox en Safari. Toch vind ik dat Europese commissie niet meer boetes aan Microsoft geeft. Ze hebben toch al een keer een megaboete betaald? |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 14:34 | #8 |
Member | 0 score totaal boekie zoek in europa
wat moet de gemiddelde consument met een computer zonder internet browser
mediaspeler en windows mail (in windows7 is die er ook al uit gesloopt en moet je dat eerst ergens downloaden maar dat kan weer niet zonder browser |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 14:34 | #9 |
Junior Member | 0 score En Apple dan? Die levert standaard Safari mee. Is dat ook verboden? |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 14:34 | #10 |
Senior Member | 0 score nog even en microsoft heeft zoiets van: ja dag! zoek het ff lekker uit, wij verkopen hier gewoon niet meer dat onnozele gezeik..
en groot gelijk hebben ze...
kom op zeg, de reden dat we nu zo ong. ALLEMAAL internet hebben is onder andere doordat microsoft ons allemaal GRATIS (nja ok " gratis " maar goed...) een internet browser ter beschikking heeft gesteld. |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 14:34 | #11 |
Senior Member | 0 score Fijn, dan kunnen we straks Internet Explorer erbij gaan ,, kopen ''
@#$@! EU Commissie, geld nodig.... |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 14:39 | #12 |
Junior Member | 0 score Oja en al die miljarden die de regeringen in europa aan de monopolist microsoft betaald voor os en office meuk. en het is algemeen bekend dat ze anti open office zijn, dus niet elkaar napraten hier.. |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 14:47 | #13 |
Senior Member | 0 score Ik ben geen fan van microsoft, maar dit gaat toch echt te ver.. Stel: je koopt een computer, en dan zit er gewoon geen browser bij..hoe download je dan een browser? |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 14:49 | #14 |
Junior Member | 0 score Ja goeie zaak.
Windows is een OS
Dus alle extra's moet er uitgesloopt worden. zoals IE, rekenmachine, ms search, firewall etc.
Je kan dan zelf bepalen wat je van welk bedrijf binnenhaald. |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 14:50 | #15 |
Junior Member | 0 score Nou het zit wat anders dan hier beschreven staat, zoals je ook kan zien gaat het over een klachtoplegging van eind 2007. Voor 2008 "forceerde" Windows "Internet Explorer" als standaard webbrowser waardoor het onmogelijk was om bijvoorbeeld Opera als "standaard browser" in te stellen. Sindsdien heeft Microsoft een update uitgebracht waardoor het mogelijk was om ook andere (3th party) browsers te gebruiken. Daar kon ik volledig mee inkomen, waar ik echter niet mee kan inkomen dat de aanklacht nu verder gaat dan dat en dat ze willen forceren dat IE niet standaard geleverd mag worden. Elke OS geeft een standaard browser mee, dus waarom zou Microsoft dat niet mogen!? Laatst gewijzigd door Sm0ke0ut; 14:54 om 14:54 |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 14:52 | #16 |
Member | 0 score Dit doen ze omdat Microsoft een monopolie heeft op deze markt.
Doordat microsoft een monopolie heeft (en er misbruik van maakt/maakte) krijgen concurenten geen kans op deze markt met als gevolg dat Microsoft de prijzen van zijn producten omhoog gooit zonder bang te zijn dat ze minder verkopen, ze zijn de enige op de markt... |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 14:53 | #17 |
Junior Member | 0 score helemaal mee eens,
en wil je geen extra's of andere meuk
gooi dan gewoon je pc weg en koop 2e hands een typ machiene |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 15:06 | #18 |
Member | 0 score zo te zien komt de EU weer geld te kort |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 15:14 | #19 |
Junior Member | 0 score Ik vind dat de Europese commissie gelijk heeft.
En toch ook weer niet.
Microsoft probeert gewoon een zo compleet mogelijk product aan te bieden en drukt daarmee de concurrentie uit de markt...........
Linux FTW |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 15:17 | #20 | |
Junior Member | 0 score Citaat:
| |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 15:19 | #21 | |
Member | 0 score Citaat:
| |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 15:19 | #22 |
Senior Member | 0 score 899.000.000 euro Laatst gewijzigd door sander-m; 15:22 om 15:22 |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 15:44 | #23 | |
Member | 0 score Citaat:
| |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 15:50 | #24 |
Junior Member | 0 score Het probleem is niet zozeer dat Microsoft haar eigen browser bij het OS levert, maar dat Explorer ingebakken zit in Windows. Met andere woorden: je kan het nooit helemaal kwijt raken en op deze manier heb je dus geen keuze.
Ik heb Internet Explorer op mijn installatie zo goed mogelijk verborgen en zelfs dan kom ik het nog wel eens tegen. Dáár zit het probleem, niet dat de browser meegeleverd wordt, maar dat het geïntegreerd is en niet te verwijderen. |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 15:59 | #25 |
Senior Member | 0 score Ik snap het wel, maar toch vind ik dit onzin.
Niemand verplicht je IE te gebruiken, iedereen kan een andere Browser downloaden. Dat is net zo simpel als een nieuwe startpagina instellen.
En zoals ook al aangegeven wordt, Apple levert ook Safari standaard mee met hun PC's.
Nee, de EU commisie is weer lekker bezig, ze horen de woorden aanklacht en Microsoft en zien de Dollars al in de ogen verschijnen.
Zoals al eerder gezegt, ik snap het standpunt van Opera maker. Maar ik snap het ook als Microsoft dit belachelijk vindt. |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 16:05 | #26 |
Senior Member | 0 score Vind dit echt gelul,
Hoop dat Microsoft win.
Maar ben bang van niet. |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 16:19 | #27 | |
Member | 0 score Citaat:
| |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 16:38 | #28 |
Member | 0 score Ik vindt dit echt B******T.......
Het is toch hun OS (?):S |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 16:39 | #29 |
Member | 0 score Belachelijk weer! Microsoft maakt zichzelf heus niet altijd even populair, maar dit is gewoon treurig. |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 16:42 | #30 |
Senior Member | 0 score EU=gwoan sielig
zoals eerder gezegt, geld tekort daare, en mischien omdot hun een groote plek hebben en de concurrentie niet, zegt meer over de concurrentie dan over M$.
en dat van die updates dat je alleen IE nodig hebt is niet helemaal waar, vista/win7 hoeft je de browser daar voor te gebruiken |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 16:43 | #31 |
Member | 0 score Waar slaat dit op, ik vind het gewoon belachelijk dat je niet je eigen producten in een eigen besturing systeem mag plaatsen. |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 16:44 | #32 | |
Junior Member | 0 score Citaat:
| |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 16:45 | #33 |
Member | 0 score Dit vind ik dus echt mierenneukerij om het maar even kort door de bocht te zetten.
Ze maken ook versies voor verschillende Linux distro`s en voor OS X klaag dan ook over de rest.
Straks worden de installaties van Windows zo groot vanwege het feit dat je honderden keuze menus krijgt over welke software je wilt, nog niet te spreken over de tijd dat het je gaat kosten. |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 17:07 | #34 |
Member | 0 score Langs de ene kant hebben ze gelijk, langs de andere kant kan het bijna niet anders.
Internet Explorer (7) is gewoon VRESELIJK om op te werken. Traag en vervelend. Firefox of Opera zijn veel betere alternatieven.
Ook vindt ik wel dat Microsoft de gebruiker té hard verplicht om de browser te gebruiken .(Messenger 8 -> Als je op je mailbox klikte ging je met internet explorer naar je mailbox, ookal stond firefox als standaard ingesteld) en zo nog van die dingen.
Maar Internet Explorer NIET meeleveren gaat ook niet, omdat je dan geen andere browser kan downloaden, of ze moeten bij het installeren een vraag stellen welke browser je wilt maar dat is ondoenbaar.
En de gemiddelde gebruiker gebruikt Internet Explorer. Waarom? Omdat dit juist standaard bij Windows zit en ze kennen niets anders. En dat is juist het punt waar Opera zich druk om maakt. |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 17:38 | #35 |
Senior Member | 0 score Wel een beetje vreemd. Dat MS standaard IE mee levert vind ik geen reden voor een boete. Het zou wat anders zijn als het het meegeven en tevens met opzet er voor zorgen dat je niet of moeilijk uit de voeten kunt met een ander browser van jou keuze, en dat lijkt me niet aan de orde. Ik bedoel, download FF, Opera of wat dan ook, en gaan met de banaan. Meer dan 1 sessie IE is er niet voor nodig. Makkelijker dan dat kan bijna niet. |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 17:40 | #36 |
Non-actief | 0 score ag jah waar maakt opera zich druk om.. al zit IE niet bij windows dan is er nog geen hond die opera zou gebruiken. eerder firefox of zelfs google chrome |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 17:52 | #37 |
Member | 0 score Ik ben enerzijds niet akkoord met de boete maar anderzijds zou ik wel graag willen dat ik IE of WMP volledig kan verwijderen als ik dat wens. Het deert me niet dat er een standaard browser is (dat is gewoon goed, vooral voor de computeranalfabeten) maar een beetje controle over je eigen gebruik zou ook fijn zijn. Ik gebruik opera als standaardbrowser en vin het prettig werken, maar idd dit is er zwaar over... 899m... kom op...
Ik heb werkelijk geen idee wat opera tracht te bewijzen/bereiken. Als ze gaan mierenneuken moeten ze ook bij Apple aankloppen met hun boete omdat Saffari er standaard bij zit.
Zucht, waar gaat deze wereld toch naartoe? |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 18:36 | #38 |
Junior Member | 0 score Dat is dus precies het punt dat ik eerder maakte. Je moet onderscheid maken tussen a) het meeleveren van de eigen browser en b) het niet kunnen verwijderen van IE, het verplichte gebruik ervan bij updates en het automatische gebruik ervan bij bijvoorbeeld MSN.
Het probleem zit hem dan ook bij punt b en niet bij punt a. Uiteraard levert Microsoft een eigen browser mee. Elke OS doet dat voor zover ik weet. Microsoft moet er alleen voor zorgen dat IE nergens verplicht is en wel te verwijderen is. Zodra dat gebeurd is zeurt niemand meer ergens over. |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 19:13 | #39 | |||
Senior Member | 0 score Citaat:
Citaat:
Citaat:
| |||
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 19:17 | #40 | |
Senior Member | 0 score Citaat:
| |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 19:19 | #41 |
Senior Member | 0 score Heeft apple ook een boete gekregen voor hun lievelingetje .drm? Al hebben ze zich daar wel zelf mee in de vingers gesneden door ons te laten kiezen tussen kreupele, slechte kwalteits mp3'tjes voor de prijs van een CD en het andere, gratis alternatief.
Maarja, ook microsoft is niet altijd een lievertje als het erop aankomt, maar dat kun je van elk bedrijf zeggen.
Verder lijkt het me ook zo dat deze boete aangepast zal zijn naar de omzet van het bedrijf. - Billy zou immers maar 3% van zijn prive-vermogen af hoeven te staan voor deze boete. |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 19:42 | #42 |
Senior Member | 0 score Wat een onzin allemaal. Ja internet Explorer is langzamer. Zal dit de huis tuin en keuken consumten wat interesseren?
Wat ik wel vind is dat Microsoft wat vrijer met de installatie kan omgaan, laat de consument de keus wat ze erbij willen hebben zonder dat ze gelijk met n/vLite of XPlite aan de haal moeten om alles er weer uit te slopen.
WMP Ja/Nee
Wordpad Ja/Nee
etc. etc.
Wat betreft Windows Update, die maakt fysiek dan wel geen gebruik van IE in Vista en/of Windows 7 maar probeer het maar eens te draaien als je IE en alle bestanden/services eruit gesloopt hebt, weinig kans.
Op het moment dat je MS dwingt alles eruit te halen wat er in zit van 'hunzelf' wordt de normale consument de dupe. Denk je dat Win7 zonder al die apps goedkoper wordt? reken er maar niet op, met apps wordt gewoon duurder.
Sterker nog ik denk zelfs dat al die EC leden zitten te internetten met IE en met Outlook Express hun boze mail sturen naar Microsoft. Ben benieuwd hoeveel van die boete naar Firefox/Opera en consorten gaat. |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 20:11 | #43 | |
Senior Member | 0 score Citaat:
| |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 20:12 | #44 |
Senior Member | 0 score Wat ik nog wel het vreemdste vindt is dat het om gratis browsers gaat. Zowel IE als Opera zijn toch allebei gratis? Waarom zou microsoft dan dwangmatig proberen om andere browsers weg te drukken? Zoiezo vind ik een boete van bijna 900 miljoen belachelijk, zeker gezien de serieusheid van de aanklacht. |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 20:22 | #45 |
Senior Member | 0 score Het probleem is niet dat microsoft standaart internet explorer meegeeft, maar dat je in windows niet zonder internet explorer kan, in dat geval vind ik de aanklacht terecht is,
Ik vind Internet Explorer ook geen fijne browser omdat het niet snel, en veilig is, en door microsoft word ik gedwongen om het toch te gebruiken in sommige gevallen.
het is wel leuk meegenomen dat mensen zien dat er ook andere browsers zijn als "de blauwe e" waar de mensen aan gewend zijn,
Het enigste waar ik IE voor gebruik is om firefox te downloaden, dat is bij mij een vast ritueel bij een windows installatie
@TheBigBorg: IE is niet gratis, je betaald ervoor als je windows koopt, en dan krijg je gratis updates naar nieuwere versies Laatst gewijzigd door tweeny; 20:32 om 20:32 |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 21:44 | #46 |
Member | 0 score .. de discussie zijn hierzo gelukkig minder dan op tweakers...
Wat meeste tweakers vergeten of niet begrijpen dat de normale consument die zijn computer koopt in een winkel, liever IE erop willen hebben omdat ze dat begrijpen en de rest eng vinden.
Natuurlijk heb je ook mensen die firefox erop zetten met een gedachte ik ben nu veilig maar dat is terzijde
Ze willen iets hebben wat ze kennen.. Als Opera zegt dat ze teweinig gedownload worden omdat Microsoft te dominant is, is in mijn ogen gewoon laten zijn dat ze geen goede marketing hebben anders ging de normale consument het ook wel meer gebruiken...
Maar dan bij de EU gaan janke is in mijn ogen te laag voor woorden....
Ik zie het straks al voor mij als een computer verkoop (werk zelf in een computer winkel) dat ik er nog bij moet vertellen dat ze hun Internet browster bij de buurman moeten halen omdat hij door de EU er niet meer opstaat Laatst gewijzigd door valinor; 21:49 om 21:49 |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 22:00 | #47 |
Junior Member | 0 score Ten eerste: dit komt niet uit de lucht vallen. Dit is gebaseerd op een klacht die Opera al enkele jaren geleden heeft ingediend, en deze dingen kosten nu eenmaal tijd. De suggestie dat de motivatie hier geldklopperij van de EU zou zijn is lachwekkend. Sterker nog, de harde aanpak van concurrentievervalsing is in mijn ogen één van de best werkende onderdelen van de EU.
De situati is simpel. Een browser is los product, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een automotor zoals iemand eerder suggereerde. Het wijdverspreide idee dat een browser een standaardonderdeel van een OS is, is precies het probleem. Dit is namelijk onzin. Het is een idee dat zijn intree heeft gedaan op het moment dat Microsoft IE met Windows mee ging leveren, en daarmee Netscape in één klap de markt uit concureerde. Concureren met Microsoft is voor bedrijven als Opera om deze reden volslagen onmogelijk geworden.
Denk je eens in wat een macht Microsoft op de softwaremarkt heeft. Als zij zich in een willekeurige softwaremarkt willen storten hoeven ze hun softwarepakket alleen maar met Windows mee te leveren. De klant betaalt hier natuurlijk doodgewoon voor op het moment dat ze het OS kopen. Ze schijnen dat nu met anti-virus software te willen gaan doen, en natuurlijk zijn de Nortons en McAfee's van deze wereld daar zenuwachtig over. Dit is koppelverkoop, en dat is voor bedrijven met een dominante marktpositie verboden. Punt.
Waarom wordt Apple niet aangepakt? Omdat het dus geen dominante marktpositie heeft op het gebied van besturingssystemen. Wel op andere gebieden (denk iPod en iPhone), en daar worden ze dus harder aangepakt.
Een besturingssysteem zonder browser dan? Dat probleem lost zichzelf wel op. Ik kan mij zo voorstellen dat OEMs deals gaan sluiten met browserfabrikanten om een browser mee te leveren. En mensen die hun eigen PC's in elkaar zetten kunnen de browser van te voren wel even op een USB stickje zetten. Dat doe ik nu eigenlijk zelf ook al. |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 22:05 | #48 | |
Senior Member | 0 score Citaat:
Laatst gewijzigd door Camulos; 22:12 om 22:12 | |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 22:11 | #49 | |
Member | 0 score Citaat:
Laatst gewijzigd door valinor; 22:17 om 22:17 | |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 22:20 | #50 |
Member | 0 score lijkt mij lastig een nieuwe browser downloaden zonder browser als je windows hebt geinstaleerd |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 22:37 | #51 | ||
Junior Member | 0 score Citaat:
Citaat:
| ||
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 22:39 | #52 | |
Senior Member | 0 score Zoek hier maar eens op Microsoft, wie had het over het gebruik van de EU betreffende IE en Outlook?
Het getwist is al in 2004 begonnen.
Hier gaat het wat de browser kwestie om.
Citaat:
| |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 22:46 | #53 | |
Senior Member | 0 score Citaat:
| |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 22:52 | #54 |
Junior Member | 0 score Om even een, blijkbaar hardnekkig, misverstand uit de wereld te helpen: Microsoft is geen boete opgelegd van 899 miljoen euro omdat ze IE geïntegreerd hebben. Dat vermeld het artikel ook niet.
Er staat dat Microsoft begin 2008 een boete van 899 miljoen euro opgelegd kreeg en dat nu weer de pijlen op hen gericht staan.
Wat betreft deze nieuwe kwestie: als Microsoft ervoor zorgt dat IE te verwijderen is zonder problemen nu of in de toekomst te genereren ben ik allang tevreden. |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 23:15 | #55 |
Junior Member | 0 score Blijkbaar lezen maar 10% van de mensen het bericht hier voordat ze reageren.... et gaat om de integratie van IE in Windows. Ik wil helemaal geen IE gebruiken, maar ik kom het af en toe toch nog steeds tegen terwijl FF als m'n standaard browser ingesteld staan. Dit is ook gewoon nog steeds zo in Vista in tegenstelling tot wat iemand eerder zei. Wellicht minder dan in XP, maar het komt nog steeds voor. Ik heb totaal geen probleem met het feit dat het meegeleverd wordt evenals enige andere sofware wat ervoor zorgt dat windows out-of-the-box een vrij compleet product maakt voor de consument. Ook heb ik totaal geen probleem met het feit software steeds beter met het OS integreert. Dit bevorderd tenslotte ook alleen maar de gebruiksvriendelijkheid. Maar dat zou dan via de windows api oid moeten gebeuren zodat ALLE software van die integratie gebruik kan maken. |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 26 januari 2009, 23:57 | #56 |
Junior Member | 0 score dit vindt ik dus echt niet normaal; een bedrijf aanklagen omdat ze een browser in hun os stoppen. Als je dit niet wilt koop je toch gewoon een andere os. neem je macintosh ofzo. o nee die kun je alleen op een mac draaien zonder te hacken...
op een iphone zit toch ook een geintegreerde browser: safari
wil je dan een andere browser kan dat niet omdat je dan eerst je iphone zal moeten jailbreaken anders kun je er geen software van derden opzetten... maar over zulke praktijken wordt er niet gesproken... en dan is microsoft slecht |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 27 januari 2009, 00:56 | #57 | |||||
Junior Member | 0 score Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
| |||||
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 27 januari 2009, 01:37 | #58 |
Senior Member | 0 score @Woudenberg: Ik vind je erg interessante argumenten aanhaalt!, en een goede discussie voert. Kudos daarvoor.
Over het koppel-verkoop argument: Het is zeker waar dat MS hier een gratis product meeleverd dat al meer dan 9 jaar (Windows 98 tm de de aanklacht van 2007) in windows verwerkt wordt.. namelijk IE. Is hier sprake van koppel-verkoop, ik ga hier maar deels in mee.
- JA ze hebben monopolie en ze zullen ongetwijfeld de kosten doorberekenen in de prijs van andere producten (a la Windows).
- Ja/Nee het valt te betwisten of MS met opzet IE in Windows heeft ge-integreerd, zodat het niet meer zou werken zonder IE (in geval van Vista heb ik nog geen dergelijk geval meegemaakt; Vista is op dit moment de courante windows versie, dus daar hebben we het dan over?)
- NEE want er is geen enkel commercieel OS te vinden dat geen gratis browser meeleverd; daarnaast is de definitie van een OS niet duidelijk in wat het dan wel of niet mag meeleveren (en/of integreren).
- En nogmaals NEE Microsoft zal geen prijskaartje hangen aan IE aangezien geen enkele browser-bakker (FF/ Opera/ Chrome) geld vraagt voor zijn producten (deze zijn namelijk ook "gratis" maar worden ook gefinancierd uit andere middelen en/of producten)
De gebruiker wordt geen strobreed in de weg gelegd om andere browsers te proberen, downloaden en draaien die hap; het is logisch dat MS geen reclame gaat maken voor andere browsers binnen hun eigen OS.
Ik wil btw nog windows 7 proberen, en zal dan zeker even letten op de integratie van IE Laatst gewijzigd door Camulos; 1:54 om 1:54 |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 27 januari 2009, 10:14 | #59 | ||||
Junior Member | 0 score Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
| ||||
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 27 januari 2009, 10:27 | #60 |
Member | 0 score Maar Internet Explorer NIET meeleveren gaat ook niet, omdat je dan geen andere browser kan downloaden, of ze moeten bij het installeren een vraag stellen welke browser je wilt maar dat is ondoenbaar.
Ook niet te doen, aangezien je dan straks gezeik krijgt van ja ik wil mijn browser ook op de Windows installatie CD... iedereen ziet duidelijk dat dit dikke bullshit is en ben het ook totaal niet eens met de EU grote geldklopperij! |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 27 januari 2009, 15:44 | #61 | |
Junior Member | 0 score Citaat:
| |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 27 januari 2009, 18:47 | #62 |
Senior Member | 0 score Maar niet iedereen is zo vakkundig he. |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 27 januari 2009, 20:40 | #63 | |
Member | 0 score Citaat:
Laatst gewijzigd door valinor; 21:53 om 21:53 | |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 27 januari 2009, 20:59 | #64 | |
Senior Member | 0 score Citaat:
| |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 27 januari 2009, 22:56 | #65 | |
Senior Member | 0 score Ik ben de tijd niet vergeten dat je bij de benzinepomp, lectuurshop om de hoek gratis cd's kon krijgen van diverse internet aanbieders met daarop een versie van IE. Ik heb mijn Zonnet CD maar even van stal gehaald.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Quercus; 23:40 om 23:40 | |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 27 januari 2009, 23:00 | #66 | |
Member | 0 score Citaat:
| |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 27 januari 2009, 23:34 | #67 | |||
Junior Member | 0 score Citaat:
Citaat:
Citaat:
| |||
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 28 januari 2009, 00:30 | #68 | ||
Senior Member | 0 score @quercus: Die cd'tjes waren geniaal (bierviltjes /frisbees)! Compuserve was ook zo'n master spammer van CD's. Alleen praktisch was anders... ik zou niet meer terug willen naar het afhankelijk zijn van CDs om op internet te kunnen komen.
@Woudenberg;
Citaat:
Citaat:
| ||
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 29 januari 2009, 14:40 | #69 | ||
Senior Member | 0 score Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door phoenix2149; 14:44 om 14:44 | ||
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 30 januari 2009, 09:46 | #70 | ||||||
Junior Member | 0 score Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
| ||||||
![]() ![]() ![]() | ![]() |
| 30 januari 2009, 19:08 | #71 | |
Senior Member | 0 score Het 'grappige' aan deze hele discussie en vooral het gros van de antwoorden is dat je duidelijk kunt zien hoe ernstig mensen geindoctrineerd zijn als het op Microsoft aan komt.
(en ja, dit is een beetje olie op het vuur en wat aangedikt)
Nog niet eens zoveel jaren gelden zag Bill Gates totaal geen toekomst in het internet en betaalde je misschien wel 5 gulden per uur aan Knoware om via je 14K4 modem (interlokaal) het internet op te kunnen.
Je maakte je verbinding met bijv Trumpet Winsock, mail ging met eudora, browsen ging met mosaic/netscape en dan had je ook nog gopher.
Mogelijke gebruikte je ook nog usenet mbv Trumpet newsreader en chatten deed je uiteraard met mIRC.
Deze software haalde je van wat floppies die je provider aanleverde (later werden dat CD's die je bijv bij de Shell mee kon nemen voor 12move).
We zijn nu wat jaren verder, Bill Gates heeft het internet ondertussen al wat jaren omarmd en eerdergenoemde software kent bijna niemand meer.
Veel is (zo goed als) verdwenen dankzij onze vrienden uit Redmond.
icq -> messenger
netscape -> ie
eudora -> outlook express
trumpet newsreader -> outlook express
winamp -> mediaplayer
Waar het keer op keer omgaat is het misbruik van de monopolie positie die men bezit en waar men ondertussen (tot in hoger beroep) meerdere keren voor is veroordeeld ook in de Verenigde Staten.
Stukje leesvoer : http://www.usdoj.gov/atr/cases/f225600/225658.htm
PS
Kent iemand Stacker nog ?
Mogelijk een van de eerste slachtoffers van al het Microsoft geweld Citaat:
| |
![]() ![]() ![]() | ![]() |
![]() |



















