Beste bezoeker, het lijkt erop dat je Internet Explorer 6 als browser gebruikt. Helaas wordt Hardware.Info niet 100% correct weergegeven in deze, inmiddels verouderde, browser. Voor een optimale ervaring raden we je aan om gebruik te maken van up-to-date versie van Mozilla Firefox, Microsoft Internet Explorer, Google Chrome, Apple Safari of Opera.

Hercules DJ Control Steel USB mengpaneel

hwi-h  Nieuws » Hercules DJ Control Steel USB mengpaneel

Nieuwsberichten

Hercules DJ Control Steel USB mengpaneel

Hercules DJ Control Steel USB mengpaneel

Auteur: Arnoud Onnink

Publicatiedatum: 21-12-2008 13:00

Categorie: Productnieuws

Bron: Engadget

Views: 4595

Hercules introduceert de DJ Control Steel, een dubbeldeks DJ-controller voor computers. Het mengpaneel wordt via USB aangesloten op een pc of Mac en kan dan gebruikt worden om de meegeleverde VirtualDJ 5 DJC software aan te sturen. Ook andere vergelijkbare software wordt ondersteund over een MIDI-interface. Een audio interface is niet inbegrepen bij dit apparaat, in tegenstelling tot het duurdere model DJ Console RMX.

thumb
De DJ Control Steel ontleent zijn naam aan de stalen behuizing

Volgens Hercules is de nauwkeurigheid van de twee jog-wielen meer dan drie keer groter dan die van de DJ Console Mk1 en Mk2, waarover eerder op Hardware.Info bericht werd. Verder beschikt de DJ Control Steel over drie volumefaders, twee pitchfaders en één crossfader. Ook staan vijf effecten en een zeskanaals equaliser tot de beschikking van de DJ.

thumb

Een volledige lijst met specificaties van de DJ Control Steel is te vinden op de website van Hercules. Het apparaat wordt geleverd met een draagtas en de VirtualDJ 5 DJC Edition mixsoftware voor Mac OS X 10.4/10.5 en Windows XP/Vista. In de Hardware.Info Prijsvergelijker is te zien dat het product bij verschillende webshops verkrijgbaar is voor een prijs rond de 200 euro incl. BTW.

Gerelateerd nieuws
HWI introduceert gadget voor Vista Sidebar / Windows 7
Pinnacle VHS Saver maakt videos digitaal
Hardware.Info introduceert Werktmet7.nl
Hercules DJ Control MP3 e2
Faillissement over 4AllClients uitgesproken


Antwoord
21 december 2008, 13:21#2
Member
 
dtkb
0 score
Re: Hercules DJ Control Steel USB mengpaneel
voor 200E verwacht ik er niet veel voor heb zelf de Reloop Digital Jockey - Interface Edition (¤400,-) gehad die heb ik de dag na aankoop direct terug gestuurd!!!
dtkb is offline   
21 december 2008, 13:22#3
Junior Member
 
Saturnus
0 score
Re: Hercules DJ Control Steel USB mengpaneel
Oldskool draaitafels nog altijd het mooiste.
Saturnus is offline   
21 december 2008, 14:53#4
Junior Member
 
Smartwessel
0 score
Re: Hercules DJ Control Steel USB mengpaneel
Komt er dus op neer dat je met dit apparaat écht alleen de software bedient.. Het geluid zelf gaat niet door het apparaat lijkt me dan.. of begrijp ik dat verkeerd.? Het idee is leuk want het probleem met softwarepakketjes als virtualDJ is dat ze met alleen een muis niet te bedienen zijn.. Of het in de praktijk ook goed zal werken twijfel ik over.. Mogelijk leuk voor de hobbyist..
Smartwessel is offline   
21 december 2008, 15:20#5
Junior Member
 
 
kuiken1991
0 score
Re: Hercules DJ Control Steel USB mengpaneel
doe mij maar 2 Technic SL1200MK2 met Denon DL-S1 cartridge's en fatsoenlijk mixertje dan ben ik veeeel blijer dan met dit ding
kuiken1991 is offline   
21 december 2008, 15:32#6
Senior Member
 
 
4Rolow
0 score
Re: Hercules DJ Control Steel USB mengpaneel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kuiken1991
doe mij maar 2 Technic SL1200MK2 met Denon DL-S1 cartridge's en fatsoenlijk mixertje dan ben ik veeeel blijer dan met dit ding
En wat kost dat dan wel niet? Niet echt eerlijk om mee te vergelijken, voor een véél hogere prijs koop je uiteraard kwaliteit, maar Hercules probeert het júíst aantrekkelijk te houden voor de gewone consument of de beginnende DJ, maar dan moet de prijs (en dus ook de kwaliteit) daar ook naar zijn. Verwacht niet extreem veel hiervan, maar hij zal op zn minst functioneren Ik kan ook zeggen dat ik veeeeel blijer wordt van een Porsche 911 Turbo dan van een Peugeot 206, maar wat heb je aan zo'n opmerking? Beetje realiteitszin is wel handig

Laatst gewijzigd door 4Rolow; 15:38 om 15:38
4Rolow is offline   
21 december 2008, 15:50#7
Member
 
Megalodon
0 score
Re: Hercules DJ Control Steel USB mengpaneel
je kan ook 2 knappe tafeltjes voor totaal van 400 euro halen, hoeven echt geen technics te zijn (met hun minibereik van+/- 8 pitch )
Megalodon is offline   
21 december 2008, 16:04#8
Senior Member
 
 
4Rolow
0 score
Re: Hercules DJ Control Steel USB mengpaneel
Zelfs dan spreek je over 200% van de prijs van de Hercules...
4Rolow is offline   
21 december 2008, 17:27#9
Member
 
jerres
0 score
Re: Hercules DJ Control Steel USB mengpaneel
Dan kan je beter een synq kopen, kosten wel meer, maar ik ben niet voor al dat computer draaien gedoe. Als klein beetje muziek liefhebber speel je met een dubbele cd speler, deze zijn een pak beter om te leren draaien, voor de beginnende dan. Ik vind het een beetje zielig om achter je scherm een dom metertje in het oog te houden die 9/10 de beats niet juist heeft, je daarop te focussen en vervolgens na jaren proberen nog niets gebakken krijgen als ze een plaat in hun handen krijgen
jerres is offline   
21 december 2008, 17:29#10
Member
 
jantjeh
0 score
Re: Hercules DJ Control Steel USB mengpaneel
ik houd het lekker bij de Pioneer CDJ1000 MK3
jantjeh is offline   
21 december 2008, 18:06#11
Senior Member
 
 
4Rolow
0 score
Re: Hercules DJ Control Steel USB mengpaneel
Ik moet overigens wel zeggen dat ik het met jullie eens ben hoor, maar er moeten geen mensen aan gaan komen met rare productvergelijkingen terwijl er een groot prijsverschil is. Ik geef ook de voorkeur aan het 'gewone' draaien, met betere apparatuur, maar blijkbaar is er ook een (groeiende) markt voor dit soort dingen, en het zou mensen kunnen aanmoedigen om later naar het 'gewone' draaien te gaan, dus ik zeg, zolang het een gat in de markt opvult, why not
4Rolow is offline   
21 december 2008, 18:23#12
Senior Member
 
 
Das Experiment
0 score
Re: Hercules DJ Control Steel USB mengpaneel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jantjeh
ik houd het lekker bij de Pioneer CDJ1000 MK3
Precies!
Das Experiment is offline   
21 december 2008, 18:53#13
Member
 
dtkb
0 score
Re: Hercules DJ Control Steel USB mengpaneel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jantjeh
ik houd het lekker bij de Pioneer CDJ1000 MK3
helemaal mee eens (CDJ1000 - DJM800 - CDJ1000 )
dtkb is offline   
21 december 2008, 21:42#14
Senior Member
 
kirill007
0 score
Re: Hercules DJ Control Steel USB mengpaneel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dtkb
helemaal mee eens (CDJ1000 - DJM800 - CDJ1000 )
Ja, dat is wel ongeveer het 19 dubbele van die USB mengpaneel.(1199-1399-1199=3800) Mooie mengpaneel voor mensen die graag eens zouden proeven van het DJ zijn. Voor een betaalbare prijs. EDIT:@Jurres, goede DJ's kijken niet eens naar de beatmeter, je luistert i.p.v. kijkt.

Laatst gewijzigd door kirill007; 18:31 om 18:31
kirill007 is offline   
21 december 2008, 22:12#15
Member
 
Megalodon
0 score
Re: Hercules DJ Control Steel USB mengpaneel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4Rolow
Ik moet overigens wel zeggen dat ik het met jullie eens ben hoor, maar er moeten geen mensen aan gaan komen met rare productvergelijkingen terwijl er een groot prijsverschil is. Ik geef ook de voorkeur aan het 'gewone' draaien, met betere apparatuur, maar blijkbaar is er ook een (groeiende) markt voor dit soort dingen, en het zou mensen kunnen aanmoedigen om later naar het 'gewone' draaien te gaan, dus ik zeg, zolang het een gat in de markt opvult, why not
denk dat je het een beetje kan vergelijken met de behoefte aan een lekker zittende bank. dan koop je ook geen stoel omdat die goedkoper is... je moet gewoon meer geld uitgeven zodat je lekker op de bank kan zitten.. ofzo
Megalodon is offline   
21 december 2008, 22:15#16
Member
 
XatoX
0 score
Re: Hercules DJ Control Steel USB mengpaneel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dtkb
voor 200E verwacht ik er niet veel voor heb zelf de Reloop Digital Jockey - Interface Edition (¤400,-) gehad die heb ik de dag na aankoop direct terug gestuurd!!!
Ben wel eens benieuwd waarom ? Want ik ga dit toestel over 3 weken aanschaffen.. En heb er alleen nog maar belovende berichten over gelezen.
XatoX is offline   
21 december 2008, 23:11#17
Member
 
dtkb
0 score
Re: Hercules DJ Control Steel USB mengpaneel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XatoX
Ben wel eens benieuwd waarom ? Want ik ga dit toestel over 3 weken aanschaffen.. En heb er alleen nog maar belovende berichten over gelezen.
De software (Traktor DJ) die je erbij krijgt is normaal gesproken top (prof) heb zelf altijd de normale versie gehad en ik was er zeer tevreden over, maar dit is een speciale versie en die loopt bij mij niet echt lekker. Het recht zetten van de nr's is een ramp je moet wel tich keer draaien tewijl bij een Pioneer CDJ800 of CDJ1000 één 10e van 'n slag draaien al goed staat. Er zit ook een vertraging van ongeveer één sec dus als je op PLAY/CUE drukt dan had je één sec later reactie van het apparaat. Mijn HP deet het niet op het apparaat moest mijn HP in de PC duwen en in Traktor DJ zo instellen dat dat de HP was. Ik wilde deze mixer hebben omdat ik plaatsgebrek had voor een set (cd-mixer-cd) heb maar plaats gemaakt en zo'n set gehaald en daar ben ik zeer tevreden over.
dtkb is offline   
22 december 2008, 09:02#18
Senior Member
 
 
wesjuhdabomb
0 score
Re: Hercules DJ Control Steel USB mengpaneel
Ik vind het altijd zo jammer dat hier dat mooie "Sync" knopje op zit. Als ik dan een Dj zie met dit paneel dan vind ik het gelijk weer schaamtevol uit zien, of hij het nou gebruikt of niet.. Daarom hou ook ik het liever bij mijn losse setje.
wesjuhdabomb is offline   
22 december 2008, 10:41#19
Junior Member
 
Mamady
0 score
Re: Hercules DJ Control Steel USB mengpaneel
Altijd leuk de reacties op nieuwe technologiën. En vooral wanneer het muziek/DJ betreft. Ik sluit me aan bij 4Rolow. Vergelijk geen appelen met peren. Andere prijs = andere doelgroep. Sleur je je“2 Technic SL1200MK2 met Denon DL-S1 cartridge's en fatsoenlijk mixertje”, of je “Pioneer CDJ1000 MK3” steeds naar feestjes toe? Best zwaar en onhandig. Zonder al je CD’s te vergeten. Ook zwaar. Ik neem enkel mij macbook pro mee en mijn DJ Console Rmx. En dan heb ik 10 000 liedjes steeds mee. Best handig. Geen zware dozen met CD’s en/of platen. Ik ben zelf geen professionele DJ en heb hier ook de ambitie niet voor. ik draai vooral voor mezelf en mijn vrienden. Waarom zou ik zoveel geld investeren in dure en zware apparatuur indien ik het via mijn macbook pro kan doen en mijn DJ Console Rmx. Extra snufjes als “sync” knop zijn handig, maar niemand dwingt je deze te gebruiken. Indien je DJ bent, is het niet belangrijk met welk materiaal je draait, maar wel hoe goed je draait en hoe leuk de mensen het hebben op de dansvloer. Naast muziek investeer ik veel tijd in fotografie. Hier draait het niet om je toestel, maar wel om het resultaat van de foto. Hopelijk staat de DJ community ook eens open voor nieuwe technologieën en richten ze zich op het resultaat, in plaats van stoer te doen met de duurste spullen.
Mamady is offline   
22 december 2008, 10:54#20
Member
 
Kjol
0 score
Re: Hercules DJ Control Steel USB mengpaneel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jerres
Ik vind het een beetje zielig om achter je scherm een dom metertje in het oog te houden die 9/10 de beats niet juist heeft, je daarop te focussen en vervolgens na jaren proberen nog niets gebakken krijgen als ze een plaat in hun handen krijgen
Is je goed recht dat te vinden, maar ze gaan zoiets niet op de markt brengen als het niet verkoopt, en geloof mij die markt wordt steeds groter, platen beginnen eruit te gaan, cd's worden veel gebruikt, maar persoonlijk vindt ik cd's pokke duur voor wat je krijgt. Haal ze persoonlijk veel liever van legale site, en zo met virtual dj te draaien.Daarom is dit paneel wel vrij handig lijkt me, want je moet verdomd rap zijn met je muis om mooie switch te maken.
Kjol is offline   
22 december 2008, 10:59#21
Member
 
jantjeh
0 score
Re: Hercules DJ Control Steel USB mengpaneel
pioneer CDJ1000 MK3 weegt niks en is niet super groot ofzo. alleen wat dikker als een laptop. je kan er ook sd kaartjes in steeke. ik werk zel ook nog met een extra laptop. op 1 groot mengpaneel in een flicht kase die je zo met alles er in kan verplaatsen. laatste keer dat ik draaide had ik zelfs behalve de pioneer CDJ1000 MK3 ook nog een acer laptop er bij en een macbook pro. en als dat nie genoeg was had ik ook nog eens op iedere laptop een 500 gig externe schijf. :p maarja het moet maar een hobby van je zijn :p edit in een pioneer CDJ1000 MK3 weegt 4.8 kg

Laatst gewijzigd door jantjeh; 17:41 om 17:41
jantjeh is offline   
22 december 2008, 22:21#22
Member
 
XatoX
0 score
Re: Hercules DJ Control Steel USB mengpaneel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dtkb
De software (Traktor DJ) die je erbij krijgt is normaal gesproken top (prof) heb zelf altijd de normale versie gehad en ik was er zeer tevreden over, maar dit is een speciale versie en die loopt bij mij niet echt lekker. Het recht zetten van de nr's is een ramp je moet wel tich keer draaien tewijl bij een Pioneer CDJ800 of CDJ1000 één 10e van 'n slag draaien al goed staat. Er zit ook een vertraging van ongeveer één sec dus als je op PLAY/CUE drukt dan had je één sec later reactie van het apparaat. Mijn HP deet het niet op het apparaat moest mijn HP in de PC duwen en in Traktor DJ zo instellen dat dat de HP was. Ik wilde deze mixer hebben omdat ik plaatsgebrek had voor een set (cd-mixer-cd) heb maar plaats gemaakt en zo'n set gehaald en daar ben ik zeer tevreden over.
Zo te horen heb je de delay niet goed ingesteld gehad, alsook geen asio drivers geïnstalleerd.
XatoX is offline   
22 december 2008, 23:14#23
Member
 
dtkb
0 score
Re: Hercules DJ Control Steel USB mengpaneel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XatoX
Zo te horen heb je de delay niet goed ingesteld gehad, alsook geen asio drivers geïnstalleerd.
ja hij vroeg om asio maar die kreeg ik niet geinstalleerd heb het ook begeven moment volgens het boekje gedaan maar zonder succes heb ook iemand laten komen ook zonder resultaat het lukte wel met de software van Reloop maar vond de software niet zo handig als Traktor DJ. maar goed als jij hem koopt ben ik wel benieuwd naar jou reactie hoop het voor je dat jij er wel tevreden over bent ik ben nu blij met mijn set (CD - Mixer - CD)
dtkb is offline   
24 december 2008, 02:05#24
Member
 
XatoX
0 score
Re: Hercules DJ Control Steel USB mengpaneel
Jammer dat (CD - Mixer - CD) een dure oplossing is. Als het mij goed bevalt maak ik nog ooit een time code opstelling. Tot dan zal ik je zeker op de hoogte houden qua ervaring met de reloop
XatoX is offline   
24 december 2008, 12:14#25
Member
 
dtkb
0 score
Re: Hercules DJ Control Steel USB mengpaneel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XatoX
Jammer dat (CD - Mixer - CD) een dure oplossing is. Als het mij goed bevalt maak ik nog ooit een time code opstelling. Tot dan zal ik je zeker op de hoogte houden qua ervaring met de reloop
oke dan!!! ben benieuwd.
dtkb is offline   
27 januari 2009, 21:43#26
Member
 
XatoX
0 score
Re: Hercules DJ Control Steel USB mengpaneel
Na heel wat gepruts en geprobeersels heb ik het ding na 3 uur aan de gang gekregen op Traktor Pro. Mijn eerste bevinding was wow Pracht toestel voor niet te veel geld, alles voelt ook zeer degelijk aan. Ben daarna aan de slag gegaan om alle knoppen te programmeren naar mijn teen. Hier een goede 8 uur aan gespendeerd maar nu werkt het toestel subliem ! Heb hem nu 2 weekskes in bezit en nog steeds blijft hij mij verbazen, Heb een reactietijd van 5,5ms in het programma dus heb totaal geen last van vertraging.
XatoX is offline   
27 januari 2009, 22:38#27
Member
 
dtkb
0 score
Re: Hercules DJ Control Steel USB mengpaneel
dus ik ben niet de enige die het moeilijk had met installeren sjuw was al bijna bang dat ik dat alleen had haha. mooi dat je het helemaal naar joun style hebt ingesteldt ik ben ook blij met mijn set wel wat duurder maja... veel plezier ermee
dtkb is offline   
Antwoord
Hardware.Info in andere landen: België - Nederland - United Kingdom - United States