Beste bezoeker, het lijkt erop dat je Internet Explorer 6 als browser gebruikt. Helaas wordt Hardware.Info niet 100% correct weergegeven in deze, inmiddels verouderde, browser. Voor een optimale ervaring raden we je aan om gebruik te maken van up-to-date versie van Mozilla Firefox, Microsoft Internet Explorer, Google Chrome, Apple Safari of Opera.

HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken

hwi-h  Nieuws » HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken

Nieuwsberichten

HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken

HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken

Auteur: Frank Everaardt

Bewerker: Koen Crijns

Publicatiedatum: 25-10-2008 09:00

Categorie: Hardware.Info site nieuws

Bron: Consumenten TV

Views: 5126

Het aanleggen van een thuisnetwerk, voor menigeen is het een fluitje van een cent, maar de meeste Nederlanders hebben geen flauw idee hoe ze er aan moeten beginnen. Koen Crijns van Hardware.Info was recent te gast bij Vara's Consumenten TV om een en ander toe te lichten. Niet alleen worden de verschillende netwerk vormen (bekabeld, draadloos en via het stopcontact) uitgebreid behandeld, ook wordt gedemonstreerd hoe een router kan worden geconfigureerd. De complete uitzending van een half uur is hier te bekijken.

 

Gerelateerd nieuws
Testresultaten Energieverbruiksmeters
Hardware.Info zoekt parttime PHP programmeur!
802.11n eindelijk officieel
Digitale TV zonder settopbox bij Ziggo
StudioDesk van BlueLounge


Antwoord
25 oktober 2008, 09:16#2
Senior Member
 
Alpha
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
Ik heb net de laatste 3 seconden mee kunnen kijken . Ik zal zo de hele aflevering even kijken. Lijkt me best interessant.
Alpha is offline   
25 oktober 2008, 09:21#3
Member
 
Jamesbond007
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
Ik heb de aflevering idd gezien en inderdaad weer eens zeer leerzaam (niet dat ik al die dingen niet al lang wist) Wat ik altijd jammer vind is dat deze vrouw het altijd presenteert. Zij heeft echt 0,0 verstand van zaken en heeft naar mijn idee ook geen enkel idee waar ze het over heeft.
Jamesbond007 is offline   
25 oktober 2008, 09:31#4
Senior Member
 
C.J.
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
Hey Koen, wordt je al herkend op straat Wederom leuke aflevering.
C.J. is offline   
25 oktober 2008, 09:36#5
Senior Member
 
Evert-Jan
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
Weer een interessante aflevering. Ik denk dat ik toch ff mn WEP moet veranderen in WPA. Wist niet eens dat WEP zoveel minder veilig was.

Laatst gewijzigd door Evert-Jan; 10:17 om 10:17
Evert-Jan is offline   
25 oktober 2008, 09:47#6
Senior Member
 
 
Merlijn G.
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jamesbond007
Zij heeft echt 0,0 verstand van zaken en heeft naar mijn idee ook geen enkel idee waar ze het over heeft.
Ik denk dat dat dus ook de bedoeling is van het verhaal. Zei speelt de onwetende internetter of pc gebruiker terwijl koen dan in normale mensen taal het uit moet leggen zodat het begrijpbaar is. Het neemt niet weg dat het een irritante vrouw om naar te kijken en te luisteren.(Niks persoonlijk bedoelt) Ik heb ook liever een beeldschone dame in beeld die er de balle niet van snapt
Merlijn G. is offline   
25 oktober 2008, 10:03#7
Senior Member
 
Ralf Schilders
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
Goede aflevering! Zelfs ik snap er nu veel meer van dan ooit tevoren! Ik snap niet dat bepaalde mensen zo veel commentaar elke keer hebben over die vrouw. Het is niet relevant of ze er zelf iets van snapt of niet ze moet dit zo spelen dat is puur de bedoeling van consumenten tv, het gaat immers niet om haar, maar om het publiek dat hier naar kijkt en dat zijn voor 99% echt geen hardware fanaten of tweakers. Dat zijn mensen die hier niets van begrijpen en zo veel mogenlijk in klink klare taal informatie willen krijgen over dit Item, dat is de hele setup van consumenten tv in het algemeen..

Laatst gewijzigd door Ralf Schilders; 10:59 om 10:59
Ralf Schilders is offline   
25 oktober 2008, 10:39#8
Junior Member
 
d1n0
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
Koen ziet er voor de verandering niet uit alsof ie net uit z'n bed komt na een zware nacht. Misschien een idee om voor Hardware.info tv ook een visagiste in te huren Die dame doet het overigens best goed, Koens uitleg is idd helder, maar het kennisniveau van de gemiddelde consument is zo bedroevend laag, dat het niet direct overkomt bij de doelgroep van dit programma. Je ziet duidelijk dat ze een soort Jip en Janneke vertaalslag probeert te maken naar het standaard n00b-niveau. Ik heb op een ADSL-Helldesk gewerkt dus ik weet hoe erg het is gesteld met de gemiddelde consument.

Laatst gewijzigd door d1n0; 13:23 om 13:23
d1n0 is offline   
25 oktober 2008, 10:42#9
Senior Member
 
 
Merlijn G.
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
hahaha ja hij zag er voorlaatst wel een beetje brak uit he(ongeschoren )
Merlijn G. is offline   
25 oktober 2008, 10:48#10
Senior Member
 
 
sorrowman
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
Wat een ONTZETTENDE MIEP is die presentatrice van Consumenten TV zeg....om je geel en groen aan te ergeren Waar ik me dan weer aan erger zijn dit soort nutteloze reacties.

Laatst gewijzigd door sorrowman; 16:42 om 16:42
sorrowman is offline   
25 oktober 2008, 12:28#11
Senior Member
 
Goldstrike36
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
Zo langzamerhand vaste gasten!
Goldstrike36 is offline   
25 oktober 2008, 12:52#12
Junior Member
 
 
baskreijveld
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
Ik snap inderdaad ook wel dat het de bedoeling is dat zij de leek moet spelen, maar dat wil niet zeggen dat zij steeds Koen moet onderbreken met allerlei zinloze opmerkingen tussendoor, terwijl Koen het juist heel helder uitlegt volgens mij! Buiten dat is het gewoon een irritant vrouwtje...
baskreijveld is offline   
25 oktober 2008, 13:07#13
Senior Member
 
 
B.Gerrits
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
Wij hebben wel kabels getrokken naar de zolder Gamen + draadloos = epic fail .
B.Gerrits is offline   
25 oktober 2008, 13:25#14
Senior Member
 
 
B.Gerrits
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sorrowman
Wat een ONTZETTENDE MIEP is die presentatrice van Consumenten TV zeg....om je geel en groen aan te ergeren
inderdaad, wat een dom konijn Dit draagt ook niet veel bij, niet iedereen in Nederland is computerexpert.

Laatst gewijzigd door B.Gerrits; 16:43 om 16:43
B.Gerrits is offline   
25 oktober 2008, 13:41#15
Member
 
Merlanni
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
Om even wat tegengas te geven over de presentatie dame. Tot twee jaar terug dat ik lid werd was ik zo'n consument en een aantal malen nam Koen aan dat een bepaald deel basiskennis aanwezig is bij gebruikers. Je wilt dan meer gaan vertellen, maar ze onderbrak priecies op de juiste momenten om Koen op het lekenspoor te houden. Er zijn heel veel gebruikers die een standaard wizard van een router een onmogelijke obstakel vinden. Er zijn gebruikers die niet eens weten welke windowsversie ze hebben.
Merlanni is offline   
25 oktober 2008, 13:45#16
Member
 
rude-bud
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
helemaal mee eens
rude-bud is offline   
25 oktober 2008, 14:27#17
Junior Member
 
nftk
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
Jammer dat de stream het niet meer doet? Ik wil hem wel graag zien.
nftk is offline   
25 oktober 2008, 14:36#18
Junior Member
 
 
pedroheider
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
ik kan m ook niet zien is er iets mis of is het mijn pc?
pedroheider is offline   
25 oktober 2008, 14:39#19
Senior Member
 
 
svdk20
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
krijg ook al een erro op de stream helaas
svdk20 is offline   
25 oktober 2008, 14:44#20
Senior Member
 
Eddyh
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
Duidelijk uitgelegd, alhoewel ik een groot gedeelte al weet. Wist alleen niet dat WEP zó gemakkelijk te kraken was.
Eddyh is offline   
25 oktober 2008, 14:45#21
Senior Member
 
Stryker
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
Hier werkt die gewoon.
Stryker is offline   
25 oktober 2008, 14:51#22
Senior Member
 
shuppie
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door svdk20
krijg ook al een erro op de stream helaas
Download VLC media player anders http://www.videolan.org/mirror-geo.p....9.4-win32.exe Dan werkt het wel
shuppie is offline   
25 oktober 2008, 14:52#23
Junior Member
 
asusfan
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
Hier werkt de stream ook niet. Alweer werkt hij niet van deze site, is het niet mogelijk om het filmpje op de hardwareinfo.nl site te zetten????????????????? Bij voorbaat dank
asusfan is offline   
25 oktober 2008, 15:05#24
Junior Member
 
Robin64
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
Kan zijn dat het aan de browser ligt als de stream niet doet. Bij mij in opera doet de stream het ook niet, geeft media player een error, maar in IE doet de stream het wel.
Robin64 is offline   
25 oktober 2008, 15:19#25
Senior Member
 
Renegade89
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
De vrouw doet gewoon goed haar werk, ze is juist een vertaling van de consument. De gemiddelde consument snapt niks van draadloos internet en het aanleggen ervan, dus moet zij zichzelf presenteren als een complete leek op dat gebied. Het is allemaal doodsimpel, helaas nemen consumenten vaak niet de tijd om zich er in te verdiepen en huren via de site van de internetprovider simpelweg een monteur om het te laten doen. Zonde van het geld Internet > Modem > Router > PC's / Laptops Kind kan de was doen
Renegade89 is offline   
25 oktober 2008, 15:49#26
Member
 
Overzeas
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
230 V Koen, 230 V! ik weet dat je van een ander tijdperk bent maar dan nog

Laatst gewijzigd door Overzeas; 16:10 om 16:10
Overzeas is offline   
25 oktober 2008, 16:13#27
Member
 
Peterh
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
Ik leer er weer wat van!
Peterh is offline   
25 oktober 2008, 16:19#28
Senior Member
 
 
svdk20
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shuppie
Download VLC media player anders http://www.videolan.org/mirror-geo.p....9.4-win32.exe Dan werkt het wel
@shuppie thnx nu doet hij het inderdaad
svdk20 is offline   
25 oktober 2008, 16:21#29
Junior Member
 
DDG
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
Krijg het niet aan het draaien in IE, dan maar FF gebruiken. Ben net op zoek naar een nieuwe router, dan is dit toch wel handig
DDG is offline   
25 oktober 2008, 17:05#30
Senior Member
 
 
sorrowman
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sorrowman
Wat een ONTZETTENDE MIEP is die presentatrice van Consumenten TV zeg....om je geel en groen aan te ergeren Waar ik me dan weer aan erger zijn dit soort nutteloze reacties.
Laat ik er dan ook maar aan toe voegen waarom ik haar slecht vind (om de nutteloosheid teniet te doen) . Koen doet een poging een een coherent en samenhangend verhaal neer te zetten wat iedereen kan begrijpen (en dat is met dit soort onderwerpen niet altijd eenvoudig), en het is dan wel verdomd jammer dat dat mens Koen elke keer onderbreekt op drie kwart van zijn verhaal, in plaats van even wachten tot Koen zijn onderwerp behandeld heeft en nadien verder vragen om verduidelijking en verdere uitleg. Ze onderbreekt Koen op imho onpraktische momenten, waar hij vervolgens op door wil gaan...maar de beste juffrouw gaat plotseling maar alvast door met een volgend onderdeel terwijl Koen nog bezig is met uitleg over iets anders. Het is dat ik me best aardig kan redden met die hele netwerk business, maar als ik een netwerk-n00b was geweest en het hier mee had moeten doen dan was het mijn mijn netwerk niet goed gekomen, met dank aan de juffrouw van Consumenten TV durf ik wel te zeggen. Daarbij straalt ze echt iets uit van 'ik snap het niet, en ik wil het ook helemaal niet snappen, dus doe ik ook geen enkele poging om er een fatsoenlijke uitzending van te maken waar anderen die het wel willen begrijpen wel iets aan hebben'
sorrowman is offline   
25 oktober 2008, 17:18#31
Senior Member
 
Quercus
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
Maar ze verbeterde Koen in de eerste minuut wel! Dus zo erg is ze ook weer niet.
Quercus is offline   
25 oktober 2008, 19:33#32
Junior Member
 
coolplay
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
Er bestaan toch wel routers zonder draadloze mogelijkheden?
coolplay is offline   
25 oktober 2008, 20:01#33
Senior Member
 
Quercus
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
Ja! Hier enkele voorbeelden

Laatst gewijzigd door Quercus; 2:02 om 2:02
Quercus is offline   
25 oktober 2008, 20:24#34
Junior Member
 
X-X-X
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
NZBtje Please....
X-X-X is offline   
25 oktober 2008, 20:42#35
Member
 
MarcelS
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
zijn wel routers zonder draadloze mogelijkheden, maar waarom zou je nog zo'n router willen. een router MET draadloze mogelijkheden is toch altijd makkelijker, je KUNT daarmee ook draadloos online ja, maar het hoeft natuurlijk niet. kan ook alleen bedraad gebruikt worden. dan over de uitzending: tja viel me de vorige keer ook al op en ook bij andere onderwerpen op consumenten tv: ze lult overal dwars door alle gesprekken heen. heel erg irritant inderdaad. maar goed ze probeerd natuurlijk ervoor te zorgen dat het programma niet uit loopt kwa tijd. (onder andere) Tevens een duidelijke uitleg denk ik voor de beginners (instellen van de router is toch iets wat je moet lezen vanuit de handleiding, want zijn zoveel mogelijkheden wat je kan instellen, dat kan je niet uitleggen op tv in 20 minuten.) en zorg er inderdaad voor dat je je draadloze netwerk goed beveiligd met een goed paswoord (geen geboortedatums of woonplaats ofzo,) maar beste is een willekeurige reeks getallen en cijfers liefst 8 karakters of meer om het kraken zo moeilijk mogelijk te maken. en natuurlijk WPA2 gebruiken. wat wordt de volgende uitzending op consumenten tv ? ik ben benieuwd
MarcelS is offline   
25 oktober 2008, 20:52#36
Junior Member
 
112Uil
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
Ik kan het niet lezen. Unable to open 'mms://wm2c6.omroep.nl/ug-ondemand/wm2c6/tv/vara/consumenten/vraagenbeantwoord/bb.20081001-0282.asf' zegt VLC media verder Firefox 3.03
112Uil is offline   
25 oktober 2008, 21:35#37
Senior Member
 
amiguito
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
Leuke uitzending, maar ook hier (net zoals de HWI tv uitzending met vragen aan Microsoft) heb ik niet echt veel nieuws gehoord. Nu is deze uitzending ook wel echt voor leken die niets van hardware, pc's en netwerken weten. Op zich wel goed dat zij (de presentatrice) Coen soms even weer terug op het "leken niveau" brengt. Ik moet wel zeggen dat ze het een beetje gespeeld doet, omdat ik de indruk had dat zij wel zelf een netwerkje zou kunnen aanleggen en dus niet zo'n leek is als ze zich voordoet. Ik kon het overigens gewoon bekijken zonder problemen in Google Chrome.
amiguito is offline   
26 oktober 2008, 00:54#38
Member
 
 
mrxdream
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
Koen ik mag je zeggen dat je het wel telkens treft met Anneke i.p.v. Simone. dit keer zonder collega Eric, en het was wederom een leuke aflevering wie weet zien we binnenkort weer wat, en dan wat over netwerk uitbreidingen zoals een thuis server/NAS/windows home server lijkt me anders zeer leuk en dat er dan meer consumenten dit soort dingen gaan proberen, alles wordt idd netjes vertaald in consumenten taal door Anneke zal er graag een kopje thee mee willen drinken
mrxdream is offline   
26 oktober 2008, 01:40#39
Junior Member
 
Covux
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
Ik heb nu geleerd dat je een Kabel kan laten leggen met een stopcontact en dat gewoon dor je stroomnetwerk kan... Als dit een vast iets word bij de consumenten TV zal ik er vaken naar kijken
Covux is offline   
26 oktober 2008, 02:22#40
Senior Member
 
Quercus
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 112Uil
Ik kan het niet lezen. Unable to open 'mms://wm2c6.omroep.nl/ug-ondemand/wm2c6/tv/vara/consumenten/vraagenbeantwoord/bb.20081001-0282.asf' zegt VLC media verder Firefox 3.03
Plak deze link maar in VLC. "http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/vara/consumenten/vraagenbeantwoord/bb.20081001-0282.asf" (aanhalingstekens weglaten).
Quercus is offline   
26 oktober 2008, 10:09#41
Junior Member
 
asusfan
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robin64
Kan zijn dat het aan de browser ligt als de stream niet doet. Bij mij in opera doet de stream het ook niet, geeft media player een error, maar in IE doet de stream het wel.
Ik werk reeds met IE 7, andere sites met Streams werken wel perfect????
asusfan is offline   
26 oktober 2008, 11:33#42
Member
 
 
Giell
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
Mooi gedaan Koen Vragen goed beantwoord etc. Mooie aflevering!
Giell is offline   
26 oktober 2008, 17:13#43
Member
 
Peterh
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
Leuk intervieuw mijn grote vraag is toch: Waar kan ik die bedraade stopcontact gevallen krijgen? Ik weet namelijk totaal niet hoe het heet, hoe duur het is, en waar ik het kan vinden! Iemand enig idee?
Peterh is offline   
26 oktober 2008, 17:32#44
Senior Member
 
Quercus
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
Hier is genoeg over de materie te vinden en daar kun je ook zien waar ze te koop zijn
Quercus is offline   
27 oktober 2008, 11:58#45
Senior Member
 
 
Jeroen Weimar
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sorrowman
-knip-
Hier ben ik het toch wel mee eens. Op zich deed Koen het zeker goed, maar de presentatrice is blijkbaar niet gewend om lange tijd niet aan het woord te zijn. Als je dan iets toevoegt kan ik me er iets bij voorstellen, maar zeggen dat je het daar straks over gaat hebben wanneer Koen heel kort aantekent dat je niet op een kabel kunt inbreken.. Goed verhaal, maar jammer van de presentatrice.

Laatst gewijzigd door Jeroen Weimar; 12:01 om 12:01
Jeroen Weimar is offline   
27 oktober 2008, 20:41#46
Junior Member
 
asusfan
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
Ja met VLC Player werkt het hier nu ook, dank voor de tip!!
asusfan is offline   
1 november 2008, 23:14#47
Member
 
QuiCk01
0 score
Re: HWI @ ConsumentenTV over thuisnetwerken
Heel erg jammer van deze mevrouw. Koen had het zo duidelijk neer kunnen zetten maar mevrouw wil heel graag er doorheen praten. Nogmaals: Koen had het vele malen duidelijker kunnen presenteren als hij steeds mocht uitpraten. Maargoed ieder z'n meug. Pfff: Waar vind ik die aansluiting achter op de computer? Hij laat toch zien hoe het eruit ziet of wat!PFF! Hier ben ik dus al gestopt met kijken. Erg jammer.
QuiCk01 is offline   
Antwoord
Hardware.Info in andere landen: België - Nederland - United Kingdom - United States