Beste bezoeker, het lijkt erop dat je Internet Explorer 6 als browser gebruikt. Helaas wordt Hardware.Info niet 100% correct weergegeven in deze, inmiddels verouderde, browser. Voor een optimale ervaring raden we je aan om gebruik te maken van up-to-date versie van Mozilla Firefox, Microsoft Internet Explorer, Google Chrome, Apple Safari of Opera.

Geruchten over ATI RV770 3D-chip

hwi-h  Nieuws » Geruchten over ATI RV770 3D-chip

Nieuwsberichten

Geruchten over ATI RV770 3D-chip

Geruchten over ATI RV770 3D-chip

Auteur: Arthur Vijghen

Publicatiedatum: 04-04-2008 15:15

Categorie: Productnieuws

Bron: Nordic Hardware

Views: 5635

Het is inmiddels bekend dat AMD haar nieuwste serie videokaarten, de ATI Radeon HD 4000 serie, in juni op de markt zal brengen. Over deze serie is inmiddels het een en ander bekend: de kaarten zijn gebaseerd op de 55nm RV770, RV740 en RV710 cores, ondersteunen DirectX 10.1 en GDDR5. Verder zouden de kaarten gunstig zijn qua stroomgebruik (door een verbetering van de stroombesparende functies van ATI Powerplay) en prijs/prestatie verhouding. Ook zouden de uitkomsten van de eerste productiereeks veelbelovend zijn. Voor meer gedetailleerdere specificaties verwijzen we naar een bericht over de Radeon HD 4000, anderhalve maand geleden.

thumb
De Radeon HD 4870x2 zal ook twee GPU's aan boord hebben, net als zijn voorganger.

Deze week zijn er opnieuw verbeterde specificaties opgedoken. Zo zou de RV770 niet 480 shader processors hebben, maar 480 méér dan de oudere RV670. Dit zou betekenen dat de RV770 maar liefst 800 unified shaders zou hebben. Over het aantal TMU's is men het nog altijd eens: dit zullen er 32 voor de RV770 zijn. De reden voor deze enorme verhoging is tweeledig.

Ten eerste zouden het hogere aantal extra shaders de slechte antialiasing prestaties van de Radeon series verbeteren. Ten tweede ligt dit in de lijn van vorige prestatieverhogingen. We nemen het voorbeeld van de R520 (X1800) en de R580 (X1900). We verwachten dat de verhouding texture units / ALU's wordt verminderd van 1:4 naar 1:5. Zelfs als die verhouding 1:4 zou blijven zouden er nog steeds twee keer zoveel unified shaders overblijven, 640 in totaal. De R520 heeft een verhouding van 1:1, de R580 een ratio van 1:3 en de R600 en RV670 een verhouding van 1:4. De RV770 gaat naar alle waarschijnlijkheid een stapje hoger naar 1:5.

Er wordt daarnaast verwacht dat de RV770 25% meer transistors zal hebben dan de RV670; 830 miljoen in totaal. Speculaties of niet, over een maand kunnen we met zekerheid de juiste specificaties vermelden.

Advertentie

Gerelateerd nieuws
ATI RV870: 1000 unified shaders en 1,5 TFlops?
Details rondom lancering HD4800 serie vrijgegeven
AMD heeft Radeon HD4860 in ontwikkeling?
AMD verwacht DirectX 11 in 2009
nVidia GT300 krijgt 512 shader processors?


Antwoord
4 april 2008, 15:23#2
Member
 
Reflame
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
Pfff... ati is echt goed bezig de laaste tijd
Reflame is offline   
4 april 2008, 15:29#3
Senior Member
 
Ralf Schilders
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
ik heb zo maar het gevoel dat de 4000 serie van ati een hele goede serie gaat worden
op papier ziet het er al goed uit hopenlijk zal dat ook uit de praktijk blijken.

ik gun het ati zeer

Laatst gewijzigd door Ralf Schilders; 15:31 om 15:31
Ralf Schilders is offline   
4 april 2008, 15:31#4
Junior Member
 
Red-Front
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
ATi is inderdaad goed bezig. Zeker als je het vergelijkt met NVIDIA. Die pimpen de 8800 en vervangen de 88 door 98. Ze komen niet met iets verbluffends. (Ja, de prijs )
Red-Front is offline   
4 april 2008, 15:49#5
Senior Member
 
 
Freaky1975
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
Deze kaarten gaan volledig gehakt maken van de nVidia reeks die eraan komt, let op mijn woorden. Misschien leren ze daar weer een beetje nederigheid dan, zou voor de prijzen wel gunstig zijn! Voorlopig kijk ik reikhalzend uit naar de eerste reviews en test van de 4000 serie, het lijkt erop dat ze bij ATI wèl hun beloftes gaan waarmaken.
Freaky1975 is offline   
4 april 2008, 15:53#6
Member
 
3Dkiller
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
de 2x serie zag op papier ook zo high tech uit maar in de benchmarks was het gewoon veel minder dus laten we eerst maar rustig afwachten
3Dkiller is offline   
4 april 2008, 16:01#7
Junior Member
 
runner76
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
Nu is alleen de vraag of ATi zich bij gebleken suprematie nog steeds als prijsvechter zal profileren (Nvidia gedragingen zeg maar).
runner76 is offline   
4 april 2008, 16:04#8
Senior Member
 
Visje66
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freaky1975
Deze kaarten gaan volledig gehakt maken van de nVidia reeks die eraan komt, let op mijn woorden. Misschien leren ze daar weer een beetje nederigheid dan, zou voor de prijzen wel gunstig zijn! Voorlopig kijk ik reikhalzend uit naar de eerste reviews en test van de 4000 serie, het lijkt erop dat ze bij ATI wèl hun beloftes gaan waarmaken.
Kwa prijs wel, ik durf een wedje met je te leggen dat de GT200 chip sneller word dan deze.
Visje66 is offline   
4 april 2008, 16:04#9
Junior Member
 
JB70
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freaky1975
Deze kaarten gaan volledig gehakt maken van de nVidia reeks die eraan komt, let op mijn woorden.
Inderdaad, waar nog bijkomt dat Nvidia nog in het 65nm procédé blijft hangen, waardoor hun nieuwe GT200 chip gigantisch veel stroom zal verbruiken.
Ati stapt over op 55nm.
JB70 is offline   
4 april 2008, 16:21#10
Senior Member
 
Linqed
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ralf85
ik heb zo maar het gevoel dat de 4000 serie van ati een hele goede serie gaat worden
op papier ziet het er al goed uit hopenlijk zal dat ook uit de praktijk blijken.

ik gun het ati zeer
Helemaal mee eens.
Linqed is offline   
4 april 2008, 16:29#11
Senior Member
 
Jace
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
Waarom zijn ATi kaarten meestal toch langzamer dan die van nVidia terwijl ze toch veel meer shaders hebben (high-end heb ik het over)? nVidia maakt nog gewoon gebruik van een kleine 128 tal shaders.
Jace is offline   
4 april 2008, 16:42#12
Junior Member
 
BarrY A.
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jace
Waarom zijn ATi kaarten meestal toch langzamer dan die van nVidia terwijl ze toch veel meer shaders hebben (high-end heb ik het over)? nVidia maakt nog gewoon gebruik van een kleine 128 tal shaders.
Omdat ATi kaarten(high-end) een ander soort unified shaders gebruiken. Kijk hier maar even, daar wordt even kort vertelt shaders bij de ATi Radeon HD2900 werken. In dit stukje komen shaders voor die alle berekeningen kunnen uitvoeren, daarmee kun je shaders van Nvidia vergelijken en daar heeft de bijv. 8800GT er 128 van!
BarrY A. is offline   
4 april 2008, 16:43#13
Senior Member
 
Seer
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jace
Waarom zijn ATi kaarten meestal toch langzamer dan die van nVidia terwijl ze toch veel meer shaders hebben (high-end heb ik het over)? nVidia maakt nog gewoon gebruik van een kleine 128 tal shaders.
Voornamelijk omdat de shaders van nVidia alle 128 "volledige" shaders zijn (kennen alle benodigde instructies) terwijl de shaders van ATI niet allemaal deze instructies hebben maar "alleen" de meest gebruikte, en een aantal shaders hebben wel alle instructies. Iets in die richting was het in ieder geval.

Als je op zoek gaat naar de eerste reviews van de 2900 series vind je het (veel) beter uigelegt, ben nu zelf even te lui om te zoeken. (Die van BarrY A. dus...)
Seer is offline   
4 april 2008, 17:09#14
Senior Member
 
Matti1
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
Goed bezig Ati. Hoop dat ze dit wél de beloftes waarmaken. Maar het ziet er wel naar uit, want anders zouden er niet zoveel geruchten de ronde doen.
Matti1 is offline   
4 april 2008, 17:44#15
Senior Member
 
 
xtrememaster
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
Ik hou ook me oog op die 4800 serie. Denk dat het niet lang meer duurt voordat ik ook crossfire ga draaien.
xtrememaster is offline   
4 april 2008, 17:52#16
Member
 
Tom-ass
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
Man, respect voor die marketingafdeling van ati. Mensen krijgen door dat nvidia niet echt innovatieve producten op de markt brengt, dus ati gooit een berg nieuws en geruchten de deur uit. Er is nog niets qua prestaties bekend van die nieuwe kaart en iedereen denkt al dat ie beter wordt dan elke van nvidia
Tom-ass is offline   
4 april 2008, 18:06#17
Junior Member
 
ExF
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
Een korte vraag omtrend crossfire:

Zal het mogelijk zijn om een van deze toekomstige ATI kaarten met de huidige 3870 kaart op een X38 moederbord in Crossfire te laten draaien?
ExF is offline   
4 april 2008, 18:08#18
Senior Member
 
rosiema
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
@Tom-ass, idd helemaal mee eens.

Ten eerste heeft de research afdeling een dikke pluim verdient, ten 2e hun marketing afdeling door eerst geruchten naar buiten te brengen dat ze eerst 480 shaders hebben en dan, als Nvidia hier hun strategie heeft op afgestemd, het eropeens 480 erbij zijn ipv totaal.

Hoe bedoel je, op het verkeerde been zetten..

Citaat:
Zo zou de RV770 niet 480 shader processors hebben, maar 480 méér dan de oudere RV670. Dit zou betekenen dat de RV770 maar liefst 800 unified shaders zou hebben.
rosiema is offline   
4 april 2008, 18:12#19
Master of Overclocking
 
Garret
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
Volgens ATI werkt crossfireX alleen met kaarten uit dezelfde familie. Dus 3xxx serie werkt alleen met een uit de 3xxx serie.
Garret is offline   
4 april 2008, 18:16#20
Senior Member
 
 
Freaky1975
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
@ExF: ik denk het wel, je kunt nu toch ook al een oudere kaart met een 3870 combineren... Het is hybrid CF, vandaar de naam ook!

@Visje66: eerst zien, dan geloven. Ik denk dat nVidia momenteel te hoog van de toren blaast. Je kunt dan wel de snelste kaart in de markt zetten, als dat tegen een prijs is die niet meer in het redelijke ligt dan verdwijnt de merkentrouw als sneeuw voor de zon. Ik heb zelf jaren lang gezworen bij Geforce kaarten, maar ben nu blij te zijn overgestapt naar m'n 3870's!

Ik volg dit op de voet, ben echt benieuwd hoe de strijd zich ontwikkelt!
Freaky1975 is offline   
4 april 2008, 18:22#21
Junior Member
 
mysticwizard
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
zever. Nvidia brengt misschien iets minder innovatieve producten uit qua SPECS. Maar in het echt presteren ze wel een heel stuk beter. (nu misschien niet meer maar remember wanneer de 8800gtx uitkwam). die blaasde gewoon alles weg wat ati toen had en wat ze nadien uitbrachten.(die zwakke 3870). Nu kunnen ze eindelijk weer wat bijbenen maar ik denk dat nvidia met die GT200 opnieuw een bol op deze wereld zal uitspuwen.
mysticwizard is offline   
4 april 2008, 18:52#22
Senior Member
 
scorpion138
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
We zullen gewoon moeten afwachten tot we de prestaties kunnen vergelijken van beide fabrikanten.
Het ziet er heel goed uit maar nvidia ging met een kaart komen die geen performance verlies zou geven met 4AA aan , wat natuurlijk ook mooi klikt.

Laat de benchmarks maar komen
scorpion138 is offline   
4 april 2008, 19:10#23
Member
 
Megalodon
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
als het allemaal in crossfire gaat werken met de HD3XXX reeks, zou heel leuk zijn
Megalodon is offline   
4 april 2008, 19:11#24
Senior Member
 
 
MaxBlast_NL
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
Een hoop mensen laten blijken alsof ATI altijd achter Nvidia heeft aangelopen.
Ik kan me herrineren dat ik op lanparty's werd uitgelachen met m'n Ti 4600 en FX5900.

Dus zou het heel goed kunnen dat ATI weer eens een keer de kroon overpakt.

Op de lange termijn denk ik toch dat NVIDIA het niet kan winnen van AMD en Intel, hier zit gewoon veel meer know-how tov het bakken van chips.
MaxBlast_NL is offline   
4 april 2008, 19:30#25
Senior Member
 
Snowi
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
@MaxBlast_NL: Daar heb je helemaal gelijk in!


Ik denk (heb het vermoeden) dat Intel nVidia wil verzwakken om het later over te kopen. Het klinkt misschien onnozel. Maar ik zou die stap van Intel wel goed kunnen begrijpen: AMD kan voor processors, chipsets én grafische kaarten maken. Intel kan processors, chipsets en op dit moment nog geen échte volwaardige kaarten maken.

Intel zou vast en zeker heel graag ook een volledig desktop platform kunnen aanbieden. AMD heeft dat ondertussen al: het Spider-platform.

Laatst gewijzigd door Snowi; 19:34 om 19:34
Snowi is offline   
4 april 2008, 20:30#26
Senior Member
 
JMM
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
Bla bla bla, maar....ik heb wel het vermoeden dat ATI weleens terug de prestatiekroon in handen gaat nemen. Voorlopig vind ik de huidige nieuwe graka ontwikkelingen op een laag pitje staan ( Nvidia probeert nu nog wel wat stuipen te trekken) maar binnen afzienbare tijd zullen er nagels met flinke koppen geslagen worden. Tenminste, naargelang de bla, bla dan. Moge de sterkste winnen en dan heb ik het dus niet over prijsprestatieverhouding maar gewoon de snelste met !-teken zoals de GTX toen.
JMM is offline   
4 april 2008, 20:50#27
Junior Member
 
copycat the legend
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
amd/ati heeft dit jaar de touwtjs in handen en als n`vidia met zijn nieuwe kaart komt en deze zal net als alle andere n`vidia kaarten op de eerste plaats overtrokken duur zijn en een verbruik hebben die niet leuk meer is dan komt nog eens de warmte die die kaarten afgeven dat je in de winter niet hoeft te stoken. n`vidia toch sneller zijn als de 4000 serie`s zal dat niet zoveel schelen. en kwa prijs/prestatie is de n`vidia dus waardeloos
ik wacht lekker op de 4000 serie gelukkig duurt het niet zo lang meer
copycat the legend is offline   
4 april 2008, 21:04#28
Member
 
Niekjuh
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
Vervangertje voor mijn 1950 pro komt eraan
altijd al te spreken geweest over ati
hoop dat mijn p35-ds3 zonder 2.0 geen bottle neck wordt
denk het niet maarja,
Wel andere cputje, mooi quadcoretje derin xd
Niekjuh is offline   
4 april 2008, 22:01#29
Member
 
3Dkiller
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
agp 8x werd niet eens vol benut laat staan pci 1.0/2.0 het zal helemaal geen bottleneck worden want het is niks meer dan maar marketing
3Dkiller is offline   
4 april 2008, 22:24#30
Senior Member
 
Jut
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
AGP8X wordt met de huidige kaarten al wel te sloom, in een cf opstelling met 2x 8 lanes (hd3870) presteert al een stuk minder dan volle x16 sloten. Dan moet AGP8x (wat even snel is als pcie8x) wel een bottleneck opleveren, zeker voor de RV770. pciex16 (1.0 en 1.1) zullen denk ik ook zo langzamerhand te traag worden.

Als deze kaarten echt 800shaders krijgen (wat ik in twijfel durf te trekken dan heb je meer shaders dan een 3870X2, lijkt mij stug dat ze nu in één keer 480 shaders erbij kunnen proppen met maar 25% meer transistors en dat binnen één jaar) dan zou een 4870X2 wel 1600 shaders hebben, neej ik houd het voor mijzelf op 480 shaders.
Jut is offline   
4 april 2008, 23:33#31
Senior Member
 
Ralf Schilders
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
en ik wacht rustig af tot er 100% duidelijkheid komt
Ralf Schilders is offline   
5 april 2008, 02:16#32
Senior Member
 
JMM
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
Zeker weten, ik ook!
JMM is offline   
5 april 2008, 10:01#33
Junior Member
 
Nukedude
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
Ik hoop dat wat ATi beweert ook echt is, ik gun het ze van harte dat ze de kroon terug kunnen krijgen! Ik heb 1 maal een nVidia kaart gehad en nadien altijd een van ATi, en ben altijd tevreden geweest, dus ik hoop dat dit weer wat nieuwe zuurstof in AMD/ATi kan blazen =)
Nukedude is offline   
5 april 2008, 11:42#34
Member
 
jerres
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
dit doet me denken aan de tijd van de geforce6 series en de radeon x1000 series
De 1950 XTX werd in meerdere tests tegen de 6800 gtx gezet in sli, ati was toen een echte kroonspanner en ik hoop echt dat ati terug komt.
jerres is offline   
5 april 2008, 17:44#35
Member
 
EAbro
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
Mensen zeiken Nvidia, omdat zogenaamd de prijs/prestatie slecht is. Wat dacht je van de 8800GT en de 9600GT? Ze zijn amper duurder dan hun AMD-modellen, maar presteren een fractie beter (waar voor je geld dus). Zelfs op de 3870X2 heeft Nvidia antwoord op (9600GT SLI) en dat allemaal terwijl de procédé 65nm is t.o.v. 55nm, dus om nou te zeggen dat Nvidia het heel slecht doet, ik dacht het niet.
AMD doet het gewoon goed en pakt gewoon de kroon terug, bij de volgende generatie pakt Nvidia weer de troon terug enz...
EAbro is offline   
6 april 2008, 02:44#36
Senior Member
 
JMM
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
Gaat hier helemaal niet over zeiken maar constateren. Nvidia heeft nu een een paar highend graka's geïntroduceerd die amper sneller zijn dan de vorige generatie en dat brengt uiteraard kritiek met zich mee, logisch toch? Bedoel: Ze geven zichzelf een veeg uit eigen pan. Oh ja, heb zelf 2 GT's in sli, ben dus geen "ATI fan"
JMM is offline   
6 april 2008, 12:13#37
Member
 
EAbro
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
Het gaat niet over constateren: als je goed boven leest, dan lees je steeds over dat de huidige generatie van Nvidia veel te duur is voor de prestaties. Ik ga er van uit dat je met je GT SLI dat toch ook niet denkt?
Ik heb helemaal niet beweerd dat je ati-fan bent, en jah je hebt gelijk dat ze niet veel vernieuwende porducten uitbrengen, maar who cares, als ze toch denken dat ze daarmee met AMD kunnen concurreren. Het kan mij echt niks schelen of ze nieuwe dingen uitbrengen dit jaar, als ze maar daarmee met AMD (in prijs en prestatie) kunnen concurreren. Uiterraard is het wel nodig dat ze bij hun volgende 'echte' generatie wel iets vernieuwends brengen.

@ralf: natuurlijk wacht ik op beter, maar het kan niet altijd en ik ben eigenlijk wel tevreden met de huidige kaarten van beide fabrikanten. Ik ben geen fan van geen van beide fabrikanten, dus ik zit op niks te wachten (echter, ik ga nu meer naar Nvidia, maar dat komt puur door hun kaarten).

Laatst gewijzigd door EAbro; 12:42 om 12:42
EAbro is offline   
6 april 2008, 12:28#38
Senior Member
 
Ralf Schilders
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
@hierboven je zult toch1 van de weinige zijn als je zegt het maakt me niet uit dat nvidia geen veel betere kaarten uitbrengt

want veel nvidia fans zitten toch op echt betere kaarten te wachten teminste zo ver ik weet dan.
Ralf Schilders is offline   
6 april 2008, 16:51#39
Senior Member
 
 
Freaky1975
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
Ik denk zelfs dat de ATI-fans zitten te wachten op betere nVidia kaarten, voor een beetje tegengas... lol
Freaky1975 is offline   
6 april 2008, 17:06#40
Senior Member
 
JMM
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
@EAbro: Prijsprestatie is inderdaad zeer belangrijk en de prijsprestatie van de huidige GT's en GTS'en met de G92 GPU staan buiten kijf, vind ik ook maar eigenlijk niet echt ter zake in dit topic. Vandaar mijn reactie op jouw schrijven. Denk dat de postings hier zich eerder op de nieuwe huidige en komende high-end graka's richten en het is daar waar Nvidia nu een paar steekjes laat vallen qua (prijs) prestatieverwachtingen dan.
En mijn opmerking over mijn GT's is om te voorkomen dat ik eventueel als een ATI-fanboy zou bestempeld worden, meer niet. Mij maakt het allemaal niet uit, de beste koop ik, indien nodig wel te verstaan maar met mijn monitor is dat haast niet anders, dat is de tol ervan.

Laatst gewijzigd door JMM; 22:55 om 22:55
JMM is offline   
14 april 2008, 09:57#41
Junior Member
 
Freelancer
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
De meeste games zijn toch ook op nvidia afgestemd of is dat niet helemaal waar?
wat nou als het andersom geweest zou zijn

bij de games die op ati afgestemd zijn staat ati ook altijd bovenaan, zoals FEAR.
ben altijd al een ATI aanhanger geweest en zal het blijven ook
Freelancer is offline   
16 april 2008, 00:22#42
Senior Member
 
 
xtrememaster
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jerres
dit doet me denken aan de tijd van de geforce6 series en de radeon x1000 series
De 1950 XTX werd in meerdere tests tegen de 6800 gtx gezet in sli, ati was toen een echte kroonspanner en ik hoop echt dat ati terug komt.
Nou toen had ik liever toch een geforce 6 kaart. De x1000 serie is echt de grootste bagger serie van ATI toen. Hoop dat het nou een heel stuk beter is.
xtrememaster is offline   
16 april 2008, 00:48#43
Senior Member
 
Linqed
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
Fijn dat je het zo goed onderbouwd.
Linqed is offline   
16 april 2008, 00:52#44
Senior Member
 
 
xtrememaster
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
Omdat de x1000 serie een slechte serie was die erg heet werd en veel herrie maakte.
Dus niet zo`n fijne kaart. Daarnaast vond ik de geforce 6 serie stukken beter. Vooral de 6800LE was een kaart met goede herrinneringen met dat unlocken van de shaders.
xtrememaster is offline   
16 april 2008, 01:45#45
Senior Member
 
Ralf Schilders
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
ik vond en vind anders buiten de herrie/hitte probleem de 1950 pro/1950Xt toch erg leuke kaartjes

heb zelf nu nog een 1950XT pracht kaartje en eerlijk gezegd ik hoor hem niet
en hitte problemen heb ik niet vanwege mijn case
Ralf Schilders is offline   
16 april 2008, 02:17#46
Senior Member
 
Gendo
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
Ik ben zeer benieuwd naar de ontwikkelingen rondom ati/nvidia. Zeker na het nieuws gister (dinsdag) op hwi dat nvidia in juli ook komt met 55-nm gpu chips. Ik vraag me af of alle geruchten waar zijn, we kunnen alleen maar afwachten om het zeker te weten...
Gendo is offline   
21 april 2008, 05:59#47
Non-actief
 
lism
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xtrememaster
Omdat de x1000 serie een slechte serie was die erg heet werd en veel herrie maakte.
Dus niet zo`n fijne kaart. Daarnaast vond ik de geforce 6 serie stukken beter. Vooral de 6800LE was een kaart met goede herrinneringen met dat unlocken van de shaders.
De X800Pro ook hoor. (XT PE Anyone?)

De X1000 was geen heethoofd. Dat ligt aan je koeler.
lism is offline   
21 april 2008, 22:01#48
Junior Member
 
musje83
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
God wat een hoop gebazel hier zeg, fanboys die stug bij 'hun' merk blijven, ik snap dat niet. Ik krijg die mensen ook altijd in de winkel:

"Voor uw budget kunt u het beste de 8800GT nemen, die presteert het beste."
"Ja maar ik wil een ATI"
"Meneer, de 8800GT presteert beter en is zelfs10 euro goedkoper!"
"En toch wil ik de ATI".

Compleet nutteloos. Laten we nou gewoon de benchmarks afwachten van beide kaarten, ze allebei een maandje of 2, 3 de tijd geven om de prijzen te normaliseren en dán een keuze maken. Eerder conclusies trekken heeft gewoon totaal geen nut.

Ik heb zelf overigens de HD3850 Superclocked, na 3 nVidia's te hebben gehad (6800le, 7600GT, 7900GT). Nu ga ik deze weer omruilen voor de 9600GT, en straks... wie weet, de HD4870? Of de 9800GT... of...

Seize the moment...

Just my 2 cents
musje83 is offline   
22 april 2008, 00:41#49
Senior Member
 
Niek Joosten
0 score
Re: Geruchten over ATI RV770 3D-chip
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jerres
dit doet me denken aan de tijd van de geforce6 series en de radeon x1000 series
De 1950 XTX werd in meerdere tests tegen de 6800 gtx gezet in sli, ati was toen een echte kroonspanner en ik hoop echt dat ati terug komt.
Gek he? De 1950 kwam 3 generaties later dan de 6800. De ATI x800/x850 kaarten namen het op tegen de 6800 kaarten van Nv, de x1800 kaarten namen het op tegen de 7800, de x1900 tegen de 7900 en de x1950 tegen de 7950.
Niek Joosten is offline   
Antwoord
Hardware.Info in andere landen: België - Nederland - United Kingdom - United States