Beste bezoeker, het lijkt erop dat je Internet Explorer 6 als browser gebruikt. Helaas wordt Hardware.Info niet 100% correct weergegeven in deze, inmiddels verouderde, browser. Voor een optimale ervaring raden we je aan om gebruik te maken van up-to-date versie van Mozilla Firefox, Microsoft Internet Explorer, Google Chrome, Apple Safari of Opera.

Gaming PC's van Belinea

hwi-h  Nieuws » Gaming PC's van Belinea

Nieuwsberichten

Gaming PC's van Belinea

Gaming PC's van Belinea

Auteur:

Publicatiedatum: 24-01-2008 08:30

Categorie: Productnieuws

Bron: Maxdata

Views: 2690

De computerfabrikant Maxdata waagt zich voor het eerst in de spelletjesarena. Met de nieuwe desktop-pc's Belinea o.max 1 tot Belinea o.max 6 biedt de fabrikant zes systemen voor gamers op elk prestatieniveau. Maxdata richt zich met de Belinea o.max-serie op "een klassiek, volwassen design dat zich onopvallend in elke omgeving integreert". De prijzen variëren van 800 tot 2400 euro, exclusief een monitor.

Maxdata heeft haar gaming systemen uitgerust met diverse modellen uit de Core 2 Duo reeks, van een E4400 tot een Q6600. De grafische chips die het Duitse bedrijf toegepast heeft, zijn afkomstig van nVidia: kaarten uit de 8800-serie in single of SLI opstelling. Als besturingssysteem wordt een versie van Windows Vista Home Premium meegeleverd.

belnea_o.max

Uitgerust met Intel Core 2 processor en nVidia 8800 videokaart

 Onderstaande specificaties zijn onjuist, zie bericht bij de reacties:

Belinea o.max 1:

  • Intel Core2 Duo E4400
  • Legitieme Windows Vista Home Premium
  • 2 GB RAM
  • NVIDIA GeForce 8800 GTS 320 MB
  • 320 GB S-ATA (7200 rpm)
  • DVD +/- RW, kaartlezer

Belinea o.max 2:

  • Intel Core2 Duo E6600
  • Legitieme Windows Vista Home Premium
  • 2 GB RAM
  • NVIDIA GeForce 8800 GT 512 MB
  • 500 GB S-ATA (7200 rpm)
  • DVD +/- RW, kaartlezer
  • 550 W voeding

Belinea o.max 3:

  • Intel Core2 Duo E6600
  • Legitieme Windows Vista Home Premium
  • 2 GB RAM (800 MHz)
  • ASUS P5N32E-SLI
  • NVIDIA GeForce 8800 GTS 640 MB
  • 500 GB S-ATA (7200 rpm)
  • DVD+/-RW
  • 8 x USB 2.0, FireWire, Dual-Gigabit LAN
  • 750 W voeding

Belinea o.max 4:

  • Intel Core2 Quad Q6600
  • Legitieme Windows Vista Home Premium
  • 2 GB RAM (800 MHz)
  • ASUS P5N32E-SLI
  • NVIDIA GeForce 8800 GTX 768 MB
  • 500 GB S-ATA (7200 rpm)
  • DVD+/-RW
  • 8 x USB 2.0, FireWire, Dual-Gigabit LAN
  • 750 W voeding

Belinea o.max 5:

  • Intel Core2 Quad Q6600
  • Legitieme Windows Vista Home Premium
  • 2 GB RAM (1066 MHz)
  • ASUS P5N32E-SLI
  • 2 x NVIDIA GeForce 8800 GTS 640 MB
  • 2 x 500 GB S-ATA (7200 rpm)
  • HD-dvd-rom
  • DVD+/-RW
  • 8 x USB 2.0, FireWire, Dual-Gigabit LAN
  • 750 W voeding

Belinea o.max 6:

  • Intel Core2 Quad Q6600
  • Legitieme Windows Vista Home Premium
  • 2 GB RAM (1066 MHz)
  • ASUS P5N32E-SLI
  • 2 x NVIDIA GeForce 8800 GTX 768 MB
  • 2 x 500 GB S-ATA (7200 rpm)
  • HD-dvd-rom
  • DVD+/-RW
  • 8 x USB 2.0, FireWire, Dual-Gigabit LAN
  • 750 W voeding

Advertentie

Gerelateerd nieuws
G35 gebaseerde Mini PC van ASUS
HP TouchSmart PC op basis van AMD CPU
Watergekoelde LAN Mini-H2O van CyberPower
Shuttle Mini PC met DVB-S of DVB-T tuner
Nieuwe Mac mini


Antwoord
24 januari 2008, 08:33#2
Member
 
 
tryjing
0 score
Re: Maxdata breidt haar Belinea o.lijn uit met gaming PC's
Ik weet niet maar ik zie wat verouderd spul er tussen staan.

Videokaarten, Processoren en moederborden.


[Edit]

Ik zie al wel weer dat ik niet de enige ben die er zo verbaasd naar kijkt. Ik laat me er verder ook niet over uit hoe MAXDATA verder is.

En idd hoe langer je er naar kijkt hoe verbaasder je word.

Laatst gewijzigd door tryjing; 9:34 om 9:34
tryjing is offline   
24 januari 2008, 08:55#3
Senior Member
 
psies
0 score
Re: Maxdata breidt haar Belinea o.lijn uit met gaming PC's
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tryjing
Ik weet niet maar ik zie wat verouderd spul er tussen staan.

Videokaarten, Processoren en moederborden.
HAHAHA right on the spot!

Het bedrijf waar ik werk heeft een tijdje Maxdata's PC's verkocht. Althans verkocht.. we hadden het in onze folder staan.

Op het moment dat je MAXDATA PC's actief probeert te verkopen merk je pas wat voor chaotische organistatie het wel niet is dat maxdata. Hun website was echt slordig onoverzichtelijk en bevatte heel veel fouten. Maar wat ons het meeste stoorde is dat ze oude onderdelen gebruikten! Echt oud. Moederborden die allang waren opgevolgd door nieuwere modellen werden nog door hun verkocht.
Ook hele rare systeemcombinaties.
Eigenlijk precies hetzelfde wat je hierboven ziet. Ik bedoel wie verkoopt er nou nog de 8800gts 640MB variant? of de GTX? Beide naar mijn mening zo goed als END OF LIFE verklaart en anders wel gigantisch prijs / prestatie ongunstig.

Zo moet max3 sneller zijn dan max 2? Tuurlijk een oude 8800gts 640 is sneller dan de nieuwere 8800gt.. Die inkopers bij Maxdata hebben natuurlijk gedacht: "Ow die heeft 640MB geheugen dat is meer en natuurlijk sneller en beter...."
Als je het mij vraagt wordt die toko echt gerund door een stel bejaarden die totaal geen affiniteit hebben met (nieuwe) hardware.

Ook het gebruik nog van oudere Quad CPU's. Ok nu zou het nog kunnen maar vergeet niet, over een half jaar verkopen ze nog steeds die Q en E4000 en E6000 intel CPU's!

Echt die toko is lachwekkend te noemen. Wij zijn ook blij dat we zijn gestopt met het verkopen van maxdata troep.

-slechte website
-gebruiken altijd oude hardware
-komen afspraken nooit na
-Je wordt nooit teruggebeld als je een probleem hebt.

Nee, 1 advies laat dit zooitje aub links liggen.

Laatst gewijzigd door psies; 9:00 om 9:00
psies is offline   
24 januari 2008, 09:28#4
Senior Member
 
psies
0 score
Re: Maxdata breidt haar Belinea o.lijn uit met gaming PC's
Hoe langer je naar die configuraties kijkt hoe gekker ze worden..

De instap game pc heeft 2GB geheugen. Hun top model... 2GB geheugen... Ja jongens doe eens gek.. je zou er ook eens 4GB in stoppen he.. (waarschjnlijk weten ze nog niet dat er 2GB modules bestaan.)
En dan gaan ze voor de top modellen geheugen gebruiken wat enkel op een hogere fsb werkt
Die Q6600 werkt op 1066 FSB of te wel PC-4200 (533Mhz) is voldoende om het geheugen synchroon te laten werken met de CPU.
Stoppen ze in hun top model 1066mhz geheugen??? Dat maakt geen reet uit want dat geheugen zal gewoon op 533Mhz zijn werk doen.(DDR 533mhz x 2=1066) Hoezo overkill?
Tuurlijk handig voor als je gaat overclokken hoor ik je denken. True maar zeg nou eens eerlijk een echte tweaker, doe- het -zelvert koop toch niet zo'n maxdata pc?
Die stelt zijn eigen systeem samen.
Nee dat geheugen bij het top systeem is a) te weinig en b) giga overkill en geeft totaal geen extra performance.

Sorry dat ik zo afreageer op MAXDATA maar zeg nou zelf, als je een beetje kennis hebt van hardware en computers is dit gewoon lachwekkend.

Laatst gewijzigd door psies; 16:04 om 16:04
psies is offline   
24 januari 2008, 11:01#5
Member
 
Orta
0 score
Re: Maxdata breidt haar Belinea o.lijn uit met gaming PC's
De prijs kan misschien veel geodmaken!
Orta is offline   
24 januari 2008, 11:39#6
Member
 
NERDsF1ST
0 score
Re: Maxdata breidt haar Belinea o.lijn uit met gaming PC's
Alhoewel verouderd is het nog altijd beter voor gaming dan wat er in HP, Compac, Medion of Dell PC's van vergelijkbare prijs zit.
Juist omdat het oudere onderdelen zijn kunnen ze het goedkoper inkopen.

Mensen die liever een kant en klaar systeem kopen hebben hier een redelijke game PC voor. Systeem 1 zal al zo'n 9000 punten scoren in 3DMark06. Als je eerst een single core pc had met een X1650 of 6600GT zul je toch een behoorlijk verschil merken met deze dual core systemen. En er zijn nogal wat gamers met zo'n systeem die verder de ballen verstand hebben van actuele hardware.

Laatst gewijzigd door NERDsF1ST; 11:47 om 11:47
NERDsF1ST is offline   
24 januari 2008, 11:46#7
Senior Member
 
scientist29
0 score
Re: Maxdata breidt haar Belinea o.lijn uit met gaming PC's
Haha, wat een lachwekkende systemen.

Die processoren ... Wat is het nut van een Quad-core uberhaupt bij een gaming PC? Bijna geen enkele game gebruikt meerdere cores . Kun je dus beter gaan voor een snellere Dual cores, zoals de E6750/E6850/E8400.

En waar blijft de Western Digital Raptor als primaire HD?

En de systemen zullen alles behalve stil zijn
scientist29 is offline   
24 januari 2008, 11:48#8
Member
 
Drinkalot
0 score
Re: Maxdata breidt haar Belinea o.lijn uit met gaming PC's
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psies
Hoe langer je naar die configuraties kijkt hoe gekker ze worden..

De instap game pc heeft 2GB geheugen. Hun top model... 2GB geheugen... Ja jongens doe eens gek.. je zou er ook eens 4GB in stoppen he.. (waarschjnlijk weten ze nog niet dat er 2GB modules bestaan.)
En dan gaan ze voor de top modellen geheugen gebruiken wat enkel op een hogere fsb werkt
Die Q6600 werkt op 1066 FSB of te wel PC-4200 (533Mhz) is voldoende om het geheugen syncroon te laten werken met de CPU.
Stoppen ze in hun top model 1066mhz geheugen??? Dat maakt geen reet uit want dat geheugen zal gewoon op 533Mhz zijn werk doen. Hoezo overkill?
Tuurlijk handig voor als je gaat overclokken hoor ik je denken. True maar zeg nou eens eerlijk een echte tweaker, doe- het -zelvert koop toch niet zo'n maxdata pc?
Die stelt en zijn eigen systeem samen.
Nee dat geheugen bij het top systeem is a) te weinig en b) giga overkill en geeft totaal geen extra performance.

Sorry dat ik zo afreageer op MAXDATA maar zeg nou zelf, als je een beetje kennis hebt van hardware en computers is dit gewoon lachwekkend.
Je geheugen theorie is niet bepaald waar. Mijn geheugen draait vrolijk op 800 mhz maar m'n cpu is een e6600.
Drinkalot is offline   
24 januari 2008, 13:12#9
Member
 
 
tryjing
0 score
Re: Maxdata breidt haar Belinea o.lijn uit met gaming PC's
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NERDsF1ST
Alhoewel verouderd is het nog altijd beter voor gaming dan wat er in HP, Compac, Medion of Dell PC's van vergelijkbare prijs zit.
Juist omdat het oudere onderdelen zijn kunnen ze het goedkoper inkopen.

Mensen die liever een kant en klaar systeem kopen hebben hier een redelijke game PC voor. Systeem 1 zal al zo'n 9000 punten scoren in 3DMark06. Als je eerst een single core pc had met een X1650 of 6600GT zul je toch een behoorlijk verschil merken met deze dual core systemen. En er zijn nogal wat gamers met zo'n systeem die verder de ballen verstand hebben van actuele hardware.
Prijzen beginnen ongeveer bij 800 euro (staat in het bericht). Hier heb ik toch echt een beter systeem voor.

@ Drinkalot

De geheugen theorie klopt wel.
Je systeem is sneller als je het geheugen op 533 laten lopen, omdat het dan 1:1 draait.

Jij kunt je geheugen beter ook op 533 laten lopen.
2x 533 = 1066 staat gelijk aan je FSB en je kunt benchmarks opzoeken die laten zien dat het sneller functioneert dan dat je geheugen op 800 draait.
tryjing is offline   
24 januari 2008, 15:04#10
Hardware.Info Editor
 
 
Frank Everaardt is Hardware.Info Crew
Re: Maxdata breidt haar Belinea o.lijn uit met gaming PC's
Nou, jullie weten wel wat teweeg te brengen. De Nederlandse vertegenwoordiging van Maxdata schrok een beetje na het lezen van deze berichten. Helaas is gebleken dat er iets mis is gegaan bij het maken van het persbericht waardoor incorrecte specifcaties bij ons terecht zijn gekomen en in het bericht zijn verwerkt. Inmiddels hebben we de juiste gegevens ontvangen:

Belinea o.max 1:
• Intel Core2 Duo E4500 2.2 Ghz 2 Mb Cache
• Legitieme Windows Vista Home Premium
• 2 GB RAM (800 MHz)
• NVIDIA GeForce 8800 GT 512 MB
• 500 GB S-ATA II (7200 rpm)
• DVD +/- RW, kaartlezer
• 350 Watt voeding

Belinea o.max 2:
• Intel Core2 Duo E8400 3.0 Ghz. 6 MB Cache
• Legitieme Windows Vista Home Premium
• 2 GB RAM (800 MHz)
• NVIDIA GeForce 8800 GT 512 MB
• 500 GB S-ATA II (7200 rpm)
• DVD +/- RW, kaartlezer
• 550 Watt Delta voeding

Belinea o.max 3:
• Intel Core2 Duo E8400 3.0 Ghz. 6 MB Cache
• Legitieme Windows Vista Home Premium
• 2 GB RAM (800 MHz)
• ASUS P5N32E-SLI 680i
• NVIDIA GeForce 8800 GTS 512 MB (G92)
• 2 x 500 GB S-ATA II (7200 rpm)
• DVD+/-RW
• 8 x USB 2.0, FireWire, Dual-Gigabit LAN
• 750 W Xilence voeding

Belinea o.max 4:
• Intel Core2 Quad Q6600 2.4 Ghz G0.
• Legitieme Windows Vista Home Premium
• 2 GB RAM (800 MHz)
• ASUS P5N32E-SLI 680i
• 2 x NVIDIA GeForce 8800 GT 512 MB
• 2 x 500 GB S-ATA II (7200 rpm)
• DVD+/-RW
• 8 x USB 2.0, FireWire, Dual-Gigabit LAN
• 750 W Xilence voeding

Belinea o.max 5:
• Intel Core2 Quad Q6600 2.4 Ghz G0.
• Legitieme Windows Vista Home Premium
• 2 x 2 GB RAM (800 MHz)
• ASUS P5N32E-SLI 680i
• 2 x NVIDIA GeForce 8800 GTS 512 MB (G92)
• 2 x 750 GB S-ATA II (7200 rpm)
• DVD+/-RW
• 8 x USB 2.0, FireWire, Dual-Gigabit LAN
• 750 W Xilence voeding

Belinea o.max 6:
• Intel Core2 Quad Q6600 2.4 Ghz G0.
• Legitieme Windows Vista Home Premium
• 2 x 2 GB RAM (1066 MHz) Cell Shock
• ASUS P5N32E-SLI
• 2 x NVIDIA GeForce 8800 GTX 768 MB
• 2 x 500 GB S-ATA II (7200 rpm)
• HD-DVD-rom
• DVD+/-RW
• 8 x USB 2.0, FireWire, Dual-Gigabit LAN
• 750 W Xilence voeding
Frank Everaardt is offline   
24 januari 2008, 15:15#11
Junior Member
 
Rvandesande
0 score
Re: Maxdata breidt haar Belinea o.lijn uit met gaming PC's
Heren en dames,

Graag wil ik op deze manier Frank bedanken en mijn excusses aan jullie aanbieden.

We hebben de gegevens van ons PR bureau blindelings overgenomen incl de verkeerde specs dus. Erg stom dus!

Jullie mening is erg belangrijk voor MAXDATA/Belinea dus vandaar dat we zo snel waren met het aanpassen!

Dus nogmaals onze excusses en ben benieuwd of jullie mening al iets positiever is t.o.v. de nieuwe specs.

Met vriendelijke groet,

Robert vd Sande
Marketing Assistent MAXDATA Benelux
robert.vandesande@maxdata.com
Rvandesande is offline   
24 januari 2008, 15:22#12
Member
 
 
koos.
0 score
Re: Maxdata breidt haar Belinea o.lijn uit met gaming PC's
@ hierboven de specs zijn wel beter, maar dat ze het verkeerde bericht aan jullie geven zegt toch ook wel iets, en wat mij betreft hadden ze beter 1 a 2 maanden kunnen wachten op de nieuwe quads.
koos. is offline   
24 januari 2008, 15:26#13
Senior Member
 
shadowillusions
0 score
Re: Maxdata breidt haar Belinea o.lijn uit met gaming PC's
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scientist29
Haha, wat een lachwekkende systemen.

Die processoren ... Wat is het nut van een Quad-core uberhaupt bij een gaming PC? Bijna geen enkele game gebruikt meerdere cores . Kun je dus beter gaan voor een snellere Dual cores, zoals de E6750/E6850/E8400.

En waar blijft de Western Digital Raptor als primaire HD?

En de systemen zullen alles behalve stil zijn
Als een game Dual core kan gebruiken kan hij ook quad core gebruiken... Elke game die nu uitkomt is multi threaded dat wil zeggen dat zelfs 16 cores mogelijk is... Niet dat de game daarvoor geopmtimized wordt... Crysis draait ook sneller op een quad core dan op een dual core...
shadowillusions is offline   
24 januari 2008, 15:28#14
Senior Member
 
 
GeertJan88
0 score
Re: Maxdata breidt haar Belinea o.lijn uit met gaming PC's
Qua processoren vind ik het nogal vaag. De eerste drie systemen snap ik nog maar dan 3x q6600 dat vind ik eigenlijk niet geschikt voor een (zwaar) game systeem...
GeertJan88 is online   
24 januari 2008, 15:33#15
Junior Member
 
Rvandesande
0 score
Re: Maxdata breidt haar Belinea o.lijn uit met gaming PC's
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koos.
@ hierboven de specs zijn wel beter, maar dat ze het verkeerde bericht aan jullie geven zegt toch ook wel iets, en wat mij betreft hadden ze beter 1 a 2 maanden kunnen wachten op de nieuwe quads.
Koos,

Je hebt gelijk dat dit een blunder van formaat is, daarom bied ik mijn excusses ook aan.
Rvandesande is offline   
24 januari 2008, 15:41#16
Member
 
 
tryjing
0 score
Re: Maxdata breidt haar Belinea o.lijn uit met gaming PC's
Citaat:
Belinea o.max 3:
• Intel Core2 Duo E8400 3.0 Ghz. 6 MB Cache
• Legitieme Windows Vista Home Premium
• 2 GB RAM (800 MHz)
• ASUS P5N32E-SLI 680i
• NVIDIA GeForce 8800 GTS 512 MB (G92)
• 2 x 500 GB S-ATA II (7200 rpm)
• DVD+/-RW
• 8 x USB 2.0, FireWire, Dual-Gigabit LAN
• 750 W Xilence voeding
Dit lijkt er veel meer op.
Alleen bij dit bovenstaande systeem.
De nieuwe processor reeks die ging toch niet werken op de 680i die 45nm???
http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=2245897

Kan zijn dat dit opgelost is hoor, maar heb hier nog niks over gelezen.
tryjing is offline   
24 januari 2008, 16:01#17
Senior Member
 
psies
0 score
Re: Maxdata breidt haar Belinea o.lijn uit met gaming PC's
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rvandesande
Heren en dames,

Graag wil ik op deze manier Frank bedanken en mijn excusses aan jullie aanbieden.

We hebben de gegevens van ons PR bureau blindelings overgenomen incl de verkeerde specs dus. Erg stom dus!

Jullie mening is erg belangrijk voor MAXDATA/Belinea dus vandaar dat we zo snel waren met het aanpassen!

Dus nogmaals onze excusses en ben benieuwd of jullie mening al iets positiever is t.o.v. de nieuwe specs.

Met vriendelijke groet,

Robert vd Sande
Marketing Assistent MAXDATA Benelux
robert.vandesande@maxdata.com
Geachte heer van de Sande.

Prima reactie uiteraard maar opvallend vind ik het dan wel weer. Mijn huidige werkgever heeft ruim een jaar getracht MAXDATA PC's aan de man te brengen. Maar de (duitse) website en de manier van PC samenstellen is/was erg gebrekkig. Wij hebben hier meerdere malen wat van gezegd maar er is niets aan gedaan. Ook vorig jaar werd veelal gekozen voor oude hardware. Nu hoeft dat op zich niet verkeerd te zijn maar je moet je wel onderscheiden met een mediamarkt en andere merken. Als je als enige oude hardware verkoopt en mensen gaan nu eenmaal PC's vergelijken zal je nooit succesvol zijn. (alhoewel MAXDATA in Duitsland geloof ik wel goedverkoopt)
Of hier sprake is van echt " per ongeluk" de verkeerde gegevens gebruikt trek ik dan ook ernstig in twijfel.
Ik denk dat gezien de kritiek even een paar ogen zijn geopend op het hoofdkantoor bij Maxdata...
Ook dit getuigd niet van de zaken op orde hebben als je "per ongeluk" een nieuwe reeks pc's lanceert en daarbij de verkeerde gegevens gebruikt. Dat is gewoon slordig.

Maar goed, eventuele opmerkingen, verdere kritiek zal ik rechtstreeks aan u melden.

Overigens wel een goeie update voor deze game pc's!
psies is offline   
24 januari 2008, 16:07#18
Junior Member
 
GS2K1
0 score
Re: Maxdata breidt haar Belinea o.lijn uit met gaming PC's
Kwaliteit & Service van Maxdata ben ik erg over te spreken!
Heb al enige jaren (3!) een maxdta laptop (8100x) die gewoon altijd perfect werkt.
Had in begin wat problemen met vodafone connect kaart, waar maxdata zelf achteraan is gegaan en wat bleek... lag niet eens aan maxdata, maar aan een fout in mijn connect-kaart. heb er niets voor hoeven betalen, hoewel ze er wel tijdje mee bezig zijn geweest!

Mijn ouders hebben een maxdata pc. brander kapot (waarschijnlijk door echt veel branden) binnen garantie --> nieuwe brander --> ipv 8x single layer een 16x dual layer.

Enige jamer is dat er nu 512MB geheugen in m'n laptop zit en ik eigenlijk naar 2GB zou willen, echter omdat laptop wat ouder is (8100x) kost het me voor 1GB al 100 euro...
En er dus maximaal 1GB bij kan.
Liever dan sparen voor een nieuwe dan....

Trouwens over die oudere hardware... erg stabiel en betrouwbaar zijn de systemen dus, waarschijnlijk omdat Maxdata goed alles doortest. Op mijn werk hebben we Dell waar nog wel eens erg rare fouten in willen zitten door slechte configuratie...
GS2K1 is offline   
24 januari 2008, 16:30#19
Junior Member
 
Rvandesande
0 score
Re: Maxdata breidt haar Belinea o.lijn uit met gaming PC's
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psies
Geachte heer van de Sande.

Prima reactie uiteraard maar opvallend vind ik het dan wel weer. Mijn huidige werkgever heeft ruim een jaar getracht MAXDATA PC's aan de man te brengen. Maar de (duitse) website en de manier van PC samenstellen is/was erg gebrekkig. Wij hebben hier meerdere malen wat van gezegd maar er is niets aan gedaan. Ook vorig jaar werd veelal gekozen voor oude hardware. Nu hoeft dat op zich niet verkeerd te zijn maar je moet je wel onderscheiden met een mediamarkt en andere merken. Als je als enige oude hardware verkoopt en mensen gaan nu eenmaal PC's vergelijken zal je nooit succesvol zijn. (alhoewel MAXDATA in Duitsland geloof ik wel goedverkoopt)
Of hier sprake is van echt " per ongeluk" de verkeerde gegevens gebruikt trek ik dan ook ernstig in twijfel.
Ik denk dat gezien de kritiek even een paar ogen zijn geopend op het hoofdkantoor bij Maxdata...
Ook dit getuigd niet van de zaken op orde hebben als je "per ongeluk" een nieuwe reeks pc's lanceert en daarbij de verkeerde gegevens gebruikt. Dat is gewoon slordig.

Maar goed, eventuele opmerkingen, verdere kritiek zal ik rechtstreeks aan u melden.

Overigens wel een goeie update voor deze game pc's!
Hoi Psies,

Ik ben vanaf oktober werkzaam bij MAXDATA dus over het verleden kan ik je niets vertellen. Wel kan ik je beloven dat het echt fout is gegaan met het persbericht, het zijn select modellen dus als je vandaag besteld heb je hem morgen binnen (lijkt me een beetje riskant om dan andere specs op te geven om jullie positiever te stemmen, met alle respect maar dit zou wel erg stom zijn!)

Verder kan ik je vertellen dat MAXDATA en Belinea hetzelfde bedrijf is maar je beide lijnen niet met elkaar kan vergelijken! Je zult in de toekomst nog veel vaker zien dat Belinea erg innovatief gaat worden (testexemplaar van de s.book1 is al onderweg naar jullie redactie!) en MAXDATA van oudsher toch enigzins traditioneel is. Genoeg over MAXDATA en Belinea, mijn reactie eerder was dan ook niet om mijn bedrijf op te hemelen maar was gewoon om een blunder goed te maken (ook niet leuk om toe te geven trouwens),

Maar ga vooral door met kritiek geven, wij vinden jullie mening erg belangrijk, maar geloof me aub dat we geen leugens verkondigen om een aantal slechte reacties om te draaien!
Rvandesande is offline   
24 januari 2008, 16:51#20
Senior Member
 
scientist29
0 score
Re: Maxdata breidt haar Belinea o.lijn uit met gaming PC's
Dan nog, wat doet een Quad-core in een gamingsysteem?

Games maken helemaal geen gebruik van Quadcores.
scientist29 is offline   
24 januari 2008, 17:08#21
Senior Member
 
psies
0 score
Re: Maxdata breidt haar Belinea o.lijn uit met gaming PC's
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rvandesande
Hoi Psies,

Ik ben vanaf oktober werkzaam bij MAXDATA dus over het verleden kan ik je niets vertellen. Wel kan ik je beloven dat het echt fout is gegaan met het persbericht, het zijn select modellen dus als je vandaag besteld heb je hem morgen binnen (lijkt me een beetje riskant om dan andere specs op te geven om jullie positiever te stemmen, met alle respect maar dit zou wel erg stom zijn!)

Verder kan ik je vertellen dat MAXDATA en Belinea hetzelfde bedrijf is maar je beide lijnen niet met elkaar kan vergelijken! Je zult in de toekomst nog veel vaker zien dat Belinea erg innovatief gaat worden (testexemplaar van de s.book1 is al onderweg naar jullie redactie!) en MAXDATA van oudsher toch enigzins traditioneel is. Genoeg over MAXDATA en Belinea, mijn reactie eerder was dan ook niet om mijn bedrijf op te hemelen maar was gewoon om een blunder goed te maken (ook niet leuk om toe te geven trouwens),

Maar ga vooral door met kritiek geven, wij vinden jullie mening erg belangrijk, maar geloof me aub dat we geen leugens verkondigen om een aantal slechte reacties om te draaien!
Wij kopen onze belinea schermen nog steeds via MAXDATA. Daar zijn we erg tevreden over. Uitval van deze schermen is bijzonder laag te noemen!
Daar kan ik alleen maar positief over zijn!
Zoals gezegd de nieuwe configuraties in iedergeval al een hele verbetering. Alleen kijk nog even naar die geheugen snelheden want ik heb idee dat het concept FSB / DDR2 snelheid nog niet helemaal begrepen wordt daar.
psies is offline   
24 januari 2008, 19:37#22
Member
 
kazakas
0 score
Re: Maxdata breidt haar Belinea o.lijn uit met gaming PC's
Ik dacht al: wat een oude hardware, maar de configuraties die frank nu heeft gepost zien er wel goed uit moet ik zeggen, 8800gt, e4500, 2gb voor 800 euro. Als je weinig van hardware afweet maar wel lekker wilt gamen is dat een goeie pc hoor. goede prijs/kwaliteit, lekker simpel, maar wel krachtig

Een stuk beter dan de pc's die je bij dynabyte voor 800 euro zie staan.
En, ik heb mensen die dingen zien kopen....
kazakas is offline   
25 januari 2008, 06:55#23
Member
 
Drinkalot
0 score
Re: Maxdata breidt haar Belinea o.lijn uit met gaming PC's
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tryjing
Prijzen beginnen ongeveer bij 800 euro (staat in het bericht). Hier heb ik toch echt een beter systeem voor.

@ Drinkalot

De geheugen theorie klopt wel.
Je systeem is sneller als je het geheugen op 533 laten lopen, omdat het dan 1:1 draait.

Jij kunt je geheugen beter ook op 533 laten lopen.
2x 533 = 1066 staat gelijk aan je FSB en je kunt benchmarks opzoeken die laten zien dat het sneller functioneert dan dat je geheugen op 800 draait.
*zucht* Nee het klopt niet, behalve dat ik mijn eigen benchmarks heb gedraait op zowel 533 en 800 waaruit komt dat 800 toch sneller is, stond er ongeveer een jaar geleden een artikel op tweakers.net waaruit kwam dat 800 toch net iets sneller is ook al loopt deze niet synchroon. Door de veel hogere klok maakte het niet meer uit dat hij niet synchroon loopt. DDR2 667 is dan wel weer een slome drol en was duidelijk de langzaamste van de 3.

Edit: gevonden, artikel van tweakers verwijst naar: http://www.madshrimps.be/?action=get...64&articID=472
Goh 800 is toch sneller voor deze gaming pc's zoals ik al zei...

Laatst gewijzigd door Drinkalot; 6:59 om 6:59
Drinkalot is offline   
Antwoord
Hardware.Info in andere landen: België - Nederland - United Kingdom - United States