|
|
#1 |
|
Senior Member
|
Ik ben opzoek naar andere forum software. Ik zat op phpbb3 en wilde eigenlijk overstap maken naar vbulletin.
Maar nou ik dit lees: http://www.theregister.co.uk/2009/10...ds_forum_bans/ Word ik er toch niet meer zo vrolijk van. Ik heb het gelezen maar snap het niet helemaal, maar wat ik er uit haal is dat klanten die er een owned licentie hebben geen support meer krijgen bij versie 4. Er hebben wat mensen geklaagd, en zijn zonder pardon gebanned.. En het komt erop neer dat die mensen niet meer naar versie 4 kunnen upgraden zonder er 250 dollar voor te betalen. En daarnaast hebben ze versie 4 duurder gemaakt. Hier staat ook nog wat: http://www.9lives.be/forum/webdesign...tin-4-0-a.html http://forum.vbulletinsetup.com/f23/...ven-17392.html Het is nogal veel geld wat je er voor betaald. Is het slim om met ze in zee te gaan? En is het ook duidelijk wanneer versie 4 uit komt? En dit er ook nog erbij: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=804729 Laatst gewijzigd door xtrememaster; 8 november 2009 om 20:31 |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
Waarom voor een product kiezen waar de toekomst onzeker van is en ook nog is geld kost.
Er zijn genoeg alternatieven lijkt me die ook aan je wens zullen voldoen, daar is waarschijnlijk een actieve gemeenschap en de code open source. Deze reactie is gebaseerd op eerder aangemaakte topics over dit onderwerp. |
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
Tja ik heb al met phpbb3 gewerkt maar dat vind ik helemaal niks. Ook de overige gratis forums vind niet goed genoeg aangezien er maar moeilijk aan een goede skin / theme te krijgen is of dan moet je er nog 500 dollar betalen voor een goede skin... Ik ben er achter gekomen dat alles wat gratis is dus ook ook zooi is in mijn ogen.
Enigste waar ik nog aan denk is om aan invision power board te beginnen.. maar goed eerst maar eens zien wat daarvoor te krijgen is. |
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
Nee vind dat forum er niet eruit zien.
Ik zit te denken om het verlopig bij invision power board 2.8 te houden. Ik zag dat die versies onder de 3 allemaal gratis gebruikt kan worden. Waar kan ik dit downloaden. En kan ik eventueel als ik deze software gebruik ook met de database overstappen naar bijvoorbeeld vbulletin? Ik kan nou wel vbulletin v4 gaan gebruiken, maar er is nooit volledig getest op fouten. Niet dat ik zometeen dure software heb draaien wat alleen maar fouten heeft. |
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
Ik vind invision power board er wel aardig uitzien hier een voorbeeld,
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
Ik zag dat je die IPB 2.3.6 versie alleen via het illegale circuit kan downloaden.
Dacht dat ie gewoon gratis was omdat alleen versie 3 betaald moet worden. Snap niet waarom versie 2 niet van de website van IPB te downloaden valt. Wat ik wel snap is dat het gedaan is om te zorgen dat mensen 3.0 gebruiken uiteraard. Maar vind 3.0 niet echt mooi forum meer. Dus ik ga dit weekend kijken of ik IPB 2.3.6 erop kan krijgen.. |
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
Ik probeer er IPB erop te zetten. PHPbb3 staat er nog steeds erop omdat ik het even als backup gebruikt heb.
Ik heb dus geprobeerd IPB 2 erop te zetten. En heb die genoemde files CHMOD gedaan De software maakt wel gebruik van de zelfde instelling voor de database, (dus ook dezelfde usernamen en password) alleen met andere tabellen enzo. Maar als ik het forum probeer op te roepen krijg ik: IPS Driver Error There appears to be an error with the database. You can try to refresh the page by clicking here Is er is mis met de database waarom het niet werkt (moet ik ervoor een andere password en username voor de database aanmaken? Mag er wel 2x dezelfde database naam gebruikt worden? Laatst gewijzigd door xtrememaster; 14 november 2009 om 12:55 |
|
|
|
|
#9 | |
|
Senior Member
|
Citaat:
Heb zelfs me PHPbb3 forum eraf gegooit, want ik moest een andere prefix instellen en wist zoiezo al niet hoe dat moest. Dus helemaal opnieuw begonnen.(Ook dus de database helemaal geleegd) Zoals het eruit ziet heb ik het goed geinstalleerd, Me database staat op 88 records, dus database zou aangemaakt moeten zijn.. Heb ook nog 2 files moeten CHMODden. Ik kom niet in de admin en geeft nog steeds deze fout aan: IPS Driver Error There appears to be an error with the database. You can try to refresh the page by clicking here Meeste waardeloos stuk software dat ik ooit gezien heb. Phpbb3 had ik zo aan de gang.. En versie van IPB 3 is helemaal om te ko*sen. Dus als ik deze tro*p niet werkend krijg dan ga ik het maar eens wagen met vbulletin v4 ookal staat het niet super aangeschreven.. Kan het zijn dat IPB 2.3.6 gewoon verlopen is en niks meer mee te beginnen is? Laatst gewijzigd door xtrememaster; 14 november 2009 om 17:01 |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
Je heb beide fora's op de zelfde database geinstalleerd?
Beide fora's hebben zelfde tabel namen (gok ik) en neem aan dat je geen prefix opgegeven heb? En omdat jou het niet lukt te installeren is het nog geen waardeloze software. |
|
|
|
|
#11 |
|
Senior Member
|
Ja eerst wel. Toen zei de support van one dat in een prefix moest aanmaken / hernoemen
Maargoed dat snapte ik niet. Dus heb alles verwijderd en ben opnieuw begonnen (dus ook database van PHPadmin leeg gemaakt. En dus helemaal opnieuw begonnen, maar nog steeds niks dus. Er staan nou wel 88 records in de database en dat config.php filetje staat niet meer als leeg maar is nou wel gevult met een aantal bytes. In het admin panel kom ik ook niet. Ik heb gewoon alles opgegeven zoals het hoort.. Maar nog steeds die error.. |
|
|
|
|
#12 |
|
Senior Member
|
Misschien kan je de gehele database leegmaken phpbb prefix geven en die andere ook... denk dat er ergens nog iets niet goed is gegaan.
|
|
|
|
|
#13 |
|
Senior Member
|
Heb geruime tijd beheer gedaan voor een wow guild website met forum en de hele mikmak en die draaide op E107.
Moet zeggen dat die mij zeer goed bevallen is en met een beetje zoeken waren er heel wat sites met themes te vinden. |
|
|
|
|
#14 |
|
Senior Member
|
Nou ik heb vbulletin toch wel even draaiend gekregen. Moest nog wel even dat config.php file even renamen en invullen. De rest ging praktisch vanzelf..
Alleen zit met een probleem ik kan niet inloggen in admin controlpanel. Dit omdat ie hoofdletter gevoelig is. Me username is dus; Robin. En elke keer als ik dat doe veranderd die hoofdletter R weer in een kleine letter r en kan ik niet inloggen. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat probleem kan verhelpen dat ie normaal ook met hoofdletter R weer kan inloggen. Anders kan ik nog niks. You have entered an invalid username or password. Please press the back button, enter the correct details and try again. Don't forget that the password is case sensitive |
|
|
|
|
#15 |
|
Senior Member
|
Er staat dat alleen het password case sensitive is?
|
|
|
|
|
#16 |
|
Senior Member
|
Ik ben weer verder gekomen. Heb met explorer geprobeerd, want kan met firefox geen cookies verwijderen. Nou het volgende probleem.
Ik kan wel inloggen op het forum. En dan zie ik mij dan ook ingelogd. In de admincontrolpaneel kom ik niet. Ik ben dan bij het paneel om in te gaan loggen.. En dan krijg je normaal die tekst dat je ook een link kan klikken om doorgestuurd te worden. En dan word ik er weer eruit gegooid. Wat is er aan de hand? |
|
|
|
|
#17 |
|
Senior Member
|
En het is gefixt. Ik kan zowel op het forum als in het admin cp panel
Blijven proberen is het antwoord. |
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|