|
|
#1 |
|
Member
|
na een jaar de casemods bekeken te hebben, en inspiratie opgedaan te hebben, lijkt het me leuk om mn eigen casemod te maken. helaas heb ik hier geen ervaring mee, maar daar wil ik dus nu mee beginnen. dit word dus meer een: HELP! ik heb het verkeerd afgezaagd! topic
Project testCASEr thema: zwart met zilver hardware: amd sempron 3000+ asus k8v-x se kingston valueram pc3200 1gb Winfast geforce 6200 AGP WD greenpower 1tb HDD Recom powerengine 435W sketchup ontwerpen komen er zsm aan! ![]() het ziet er krot uit, ik kan niet echt overweg met sketchup. die rare ronde dingen aan de voorkant is <a href="http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGdkZJiSmJbKZsg/viewproductprices/Scythe_Kaze_Master_525_Black_KM01BK/">deze</a>, die gleuf erboven moet een slimline slot in drive worden oorspronkelijke case: ![]() ![]() ![]() Wat ik al gedaan heb: -zo goed als de hele voorkant eruitzagen -popnagels uitgeboord en vervangen door (tijdelijke) schroefjes en moeren. to do list: 1. kap van de kast af halen -klaar 2. mobo en 5.25" bevestigingen van de kap afhalen -klaar 3. nieuwe achterwand maken van hout -klaar 4. bevestingsranden van mobo en 5.25" bay houders afzagen en op houten blokjes monteren. 5. houten achterwant spuiten(drie lagen zwart, een laag lak) 6. #4 op de achterwant monteren. 7. plexi bestellen(voor, boven en zijkant worden donkerblauw), in de bodem komt spiegelplexi 8. mss een nieuwe achterwand van hout maken, ik twijfel nog tussen deze houden en een nieuwe maken. 9. blokjes onder de kast zetten, en daarvoor randen van halfdoorzichtig plexi. 10. cffl's achter 9 maken. 11. voorpaneel gaten zagen voor slot in drive, fan controller en knoppen. en dan zie ik wel weer.... nog een paar vragen: 1. wat vinden jullie de mooiste aan/reset knoppen? 2. zit ik hierboven rare dingen te zeggen of is het mogelijk? Last edited by h4ck3r; 05-11-2009 at 16:05. |
|
|
|
|
#2 |
|
Master of Modding
|
het begin is al gemaakt !
welcome to the modders community |
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
thx
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
Ik ben benieuwd! Nu valt er nog weinig over te zeggen; dus doe je best
|
|
|
|
|
#5 |
|
Member
|
ik ben nu bezig met ontwerpen, maar ik heb t idee al aardig in mn hoofd zitten
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
ok dan ben benieuwd
|
|
|
|
|
#7 |
|
Member
|
Update
vandaag heb ik alvast de kap eraf gehaald, en de mobo en 5.25 inch tray losgeboord. de laaste 2 zaten met een soort putjes vast, maar door die uit te boren kwam alles makkelijk los. mn achterwand is nu wel ver****t, maar ik wil er toch een plexi achterwand van maken. de foto's: ![]() de mobo tray en 5.25" tray. ![]() we're taking fire!! mn niet heel erg nette achterpaneel meer.... dat krijg je als je een gek en een boor combineerd xD. word (gelukkig) toch niet meer gebruikt, mede omdat dat logo erin gestanst zit en dus niet weg te krijgen is, word met een beetje geluk vervangen door plexi ![]() het geraamte. zoals jullie zien moet ik het onderste deel nog verder zagen en recht vijlen dat was het dan weer... Last edited by h4ck3r; 04-11-2009 at 11:01. |
|
|
|
|
#8 |
|
Member
|
Ben benieuwd.
@ 2e foto, ben je beschoten of zo? |
|
|
|
|
#9 |
|
Member
|
de dingen op foto 1 kwamen een beetje moeilijk los
|
|
|
|
|
#10 |
|
Junior Member
|
Lol
Anyway, ik heb je sketchup gezien en ik vraag me af of dat window wel mooi wordt. Vooral omdat je dan behalve je mobo + cpu + gpu ook nog de kabels van je voeding, hdd's en opticals gaat zien. |
|
|
|
|
#11 |
|
Member
|
die maten kloppen absoluut niet... ik moet nog een autocad tekening maken met alle maten. dat window word uiteraard zo dat mn hdd, optische drive en voeding niet zichtbaar worden
EDIT: ik zal morgen ff een plaatje hout halen voor de nieuwe mobotray en achterplaat Last edited by h4ck3r; 04-11-2009 at 12:29. |
|
|
|
|
#12 |
|
Member
|
tekst-update:
vandaag ff een plaatje mdf gehaald voor de mobo tray. echt heerlijk spul om te zagen, met zo'n juniorzaagje als een mes door de boter |
|
|
|
|
#13 |
|
Senior Member
|
Al weer updates te melden hier?
|
|
|