|
|
#1 |
|
Hardware.Info Site
|
Video bekijken: Windows 7 kijkersvragen - Deel 1
Laatst gewijzigd door Koen Crijns; 23 oktober 2009 om 08:50 |
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
Er zit wat ruis aan het eind bij deel 2 en 3.
Edit: Excuses, zie het bericht hierboven, had nog niet mogen kijken. Verder een erg geslaagde uitzending en zoals reeds bekend, voor de bezitters van een Intel ssd, blijft het afwachten totdat Intel een nieuwe firmware beschikbaar stelt zodat de Windows 7 trim functionaliteit ook voor deze ssd's in werking gesteld wordt. Laatst gewijzigd door Rulez; 22 oktober 2009 om 19:37 Reden: Excuses. |
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
+1 score
geweldige aflevering. Jammer dat ik hem te vroeg heb gezien.
Ik wacht nog even tot er goeie resultaten met SSD's worden gehaald. Gebruik nu nog build 7100 en dat bevalt nog wel even Laatst gewijzigd door Demolisher; 22 oktober 2009 om 19:40 |
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
0 score
er wordt over xp virtueel gesproken zodat je oude apps nog in xp omgeving kan draaien, maar zit dan vmware/hyperv/virtualpc standaard in windows 7/
kan je als je de ultimate versie hebt verschilende talen per profiel instellen ? dus bijvoorbeeld kees heeft Uk en pien heeft nl ? Laatst gewijzigd door markmg; 23 oktober 2009 om 07:55 |
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
0 score
Koen, het is tijd dat je naar de kapper gaat.
|
|
|
|
|
#6 |
|
Hardware.Info Editor
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
0 score
Bedankt voor het verifieren Koen en het aanpassen, linkje staat er nu wel
Interessante aflevering , kijk al uit naar volgende week Ook bedankt Tony voor imo de goede uitleg Laatst gewijzigd door Ralf Schilders; 23 oktober 2009 om 09:08 |
|
|
|
|
#8 |
|
Hardware.Info Editor
|
Vanwege de introductie van Windows 7 zijn we vanaf deze week voor de HD-versie van Hardware.Info TV overgestapt van WMV HD op het open videoformaat MPEG4 AVC (H.264). Deze .MP4 bestanden worden door Windows 7 direct afgespeeld. Voor een oudere Windows versie moet je een codec-pack installeren. Voordeel van MPEG4 is de betere ondersteuning voor diverse hardwarematige players en andere besturingssystemen. Daarnaast is de beeldkwaliteit op dezelfde bitrate iets beter.
Vista / XP gebruikers kunnen bijvoorbeeld het K-Lite Codec Pack Basic gebruiken: http://www.free-codecs.com/download/...codec_pack.htm |
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
+1 score
Het 1e filmpje, helemaal aan het eind. Daar zegt Tony dat bij de 32bit versie het bij 4 gigabyte ophoud, moet dat niet zijn +/- 3,4 gb? Dit was ook het maximale dat in XP werd herkend.
|
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
+2 score
LOL @ het opschrift van Tony's shirt
Laatst gewijzigd door AxelFoley; 23 oktober 2009 om 11:00 |
|
|
|
|
#11 |
|
Member
|
0 score
zeer boeiend ik kijk er al naar uit als ik hem binnen krijg
al spreekt Koen wel grappig dat geheugen niet zo heel duur meer is, hij bedoeld vast het tegenover gestelde |
|
|
|
|
#12 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik heb nog een vraagje omtrent Windows 7 E. Nu deze plannen van de baan zijn..
|
|
|
|
|
#13 |
|
Junior Member
|
-1 score
Leuke aflevering. Over Windows 7 kan ik eigenlijk alleen maar positief zijn. Kort door de bocht werkt het allemaal wat beter dan Vista (overigens vond ik Vista ook een fijn besturingssysteem). Goede ondersteuning van o.a. moederbord drivers, zelfs voordat Windows 7 officieel op de markt is.
Jaren terug, met een ATI HD2900XT, zag ik (32 bits) 3,25GB, met een Creative Sound Blaster X-FI Elite Pro daarbij 3GB en met een Nvidia 8800GT 512MB (G92) 2,5GB. Hoeveel GB je precies ziet hangt dus af aan wat je allemaal aan je PC hebt hangen. Microsoft heeft vanaf Windows Vista (na SP1 dacht ik) altijd het exacte aantal geheugen vermeld omdat dit voor veel vragen zorgde. Als je zegt 'tot 4GB' heb je dit verhaal even snel en simpel samengevat. Laatst gewijzigd door -R-R-; 23 oktober 2009 om 11:04 |
|
|
|
|
#14 |
|
Member
|
0 score
Ik heb Windows XP Pro 32 bit. Kan ik dan update naar Windows 7 Ultimate 64 Bit? ik kan de update namelijk voor bijna niks kopen via een vriend van mij die is werknemer van een bedrijf end an kan je voor een klein bedrag een update kopen. is dit mogelijk?
Laatst gewijzigd door PasMasKas; 23 oktober 2009 om 11:15 |
|
|
|
|
#15 |
|
Member
|
0 score
Nee, dat kan niet (zie FAQ vraag 4). Als je van 32-bit naar 64-bit wilt overstappen, zal je een volledige installatie moeten doen.
|
|
|
|
|
#16 |
|
Junior Member
|
0 score
Toen Koen het over Hwi magazine had viel deze bij mij op de deurmat
|
|
|
|
|
#17 |
|
Member
|
0 score
Als je een werknemer/student of leerling bent kan je vaak goedkoop besturingssoftware kopen bij surfspot.nl en slim.nl. Vraag is: Als je via deze website windows 7 aanschaft (upgrade), krijg je dan wel de volledige versie met de beschikbaarheid tot alle upgrades etc?
|
|
|
|
|
#18 |
|
Senior Member
|
0 score
Komt er ook een Nederlandse versie van het Family Pack beschikbaar?
|
|
|
|
|
#19 |
|
Senior Member
|
0 score
Als ik de HD versie wil bekijken (MPEG4) begint de video spontaan te laggen en met WMV HD heb ik nergens geen last van?
|
|
|
|
|
#20 |
|
Hardware.Info Editor
|
Wat voor processor en videokaart heb je? De nieuwe h.264 versie vergt meer van de PC dan de WMVHD bestanden die we voorheen gebruikten.
|
|
|
|
Bekijk bericht
|
| xtrememaster |
|
Dit bericht is onzichtbaar omdat het het laagste waarderingsniveau heeft.
|
|
|
#22 |
|
Senior Member
|
0 score
|
|
|
|
|
#23 |
|
Senior Member
|
0 score
Zwien,
Mijn ervaring was toen ik bij een universiteit werkte dat de versie die je kreeg feitelijk een volledige retail versie was. Je kon hem dus op een kale PC installeren zonder dat daar vooraf een ouder besturingssysteem op zat. Wat kan is echter niet het zelfde als wat mag. De licentie was een upgrade licentie dus je had juridisch gezien wel andere licentie nodig. Ook was de licentie gekoppeld aan een volume licentie wat inhield dat je hem officieel niet meer mocht gebruiken als je niet meer studeerde of niet meer werkte op de universiteit. Uiteraard laat het zich raden hoeveel mensen zich hieraan hielden. |
|
|
|
|
#24 |
|
Senior Member
|
0 score
Hee, nog een vraagje,
Stel dat mijn harde schijf crasht, en een geheel nieuwe moet aanschaffen, Heb ik dan nog wat aan een upgrade version? Of moet ik dan bijvoorbeeld eerst mijn Vista installeren, en vervolgens opnieuw de 7? Dit lijkt mij toch wel het meest logische, maar dat duurt wel langer. Daarnaast ziet de Full Version(kijk naar Ultimate) er maar een klein beetje duurder uit, terwijl de Premium Upgrade en Full Version een groot verschil hebben in prijs. Ultimate Upgrade en Full version is ong ¤18,- verschil Home Premium Upgrade en Full Version is ¤60,- verschil Kan iemand mij daarbij helpen? Gr Jopk |
|
|
|
|
#25 |
|
Member
|
+2 score
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|