|
|
#1 |
|
Junior Member
|
Voor de geïnteresseerden hou ik hier een worklog bij van:
Project Storm. Het is allemaal een jaartje geleden begonnen toen mijn voeding het begaf. Mijn locale PC-boer plugde er een nieuwe voor me in met de boodschap dat ik met het extra wattage een beetje zou kunnen upgraden (leuke verkoop truc Mijn kennis van PC's was toen echt nihil maar heb nu inmiddels een aardig PCtje staan (met alweer een nieuwe voeding want dat wattage moest toch echt nog een stukje hoger...), mijn kennis laat softwarematig nogal te wensen over maar van de hardware snap ik al wel wat meer. Bovendien ben ik altijd een creatieveling geweest en heb ik al veel materialenkennis (diverse kunstharsen, latex, gips, klei, heel veel verf, massief hout, multiplexen, mdf en meer) door de vele voorgaande projecten, genoeg kennis voor mijn eigen mod. ![]() een half jaar later ziet ´t er zo uit. Maar nu nog zo... ![]() ![]() In het kort A-Open big tower case kaal gestript en in en uitwendig voorzien van dikke lagen polystyreen (piepschuim) die in vloeiende lijnen weggesneden worden. Het zal de basis zijn waarover een epoxyhars coating komt, het piepschuim is dus van tijdelijke aard. De naam Project Storm omdat de airflow en aerodynamische vloeiende lijnen centraal staan in het ontwerp. Materiaal Case: A-Open Big Tower omdat het een handig groot platform is voor mijn eerste basismateriaal. ![]() ![]() Deze komt van marktplaats ¤10,- (kosten drukken waar 't kan) Shaping: De basis waar epoxy over heen komt is van polystyreen/piepschuim, dit is makkelijk te vormen met scherpe breekmesjes en met een "piepschuimsnijder" deze heb ik zelf gemaakt van een soldeerpistool. ![]() ![]() Draag wel een goed masker als je piepschuim gaat snijden met een hete draad want de gassen zijn niet echt tof voor je!!! Skin: De uiteindelijke skin/huid van Storm zal van epoxyhars zijn. Dit materiaal bestaat uit twee componenten die na vermenging en uitharding keihard wordt en tegelijkertijd flexibel blijft. Het is mooi te polijsten en te schilderen/spuiten en in mijn geval wordt de basiskleur parelwit met groene en blauwe (schaduw-) accenten. ![]() ![]() 3kilo epoxy, 1kilo harder, glasvezelmatten en aerosil voor ¤ 75,- bij mr boat Windows: Deze ga ik op maat maken en buigen met plexiglas. Twee plexiglas kubussen van 50x50x50cm gekocht voor ¤ 6,- (marktplaats) Effects: De verlichting zal bestaan uit groene en blauwe leds, el-tape en misschien ook fosforescerende en uv verf Hardware: Tja dat moet allemaal nog in huis gehaald worden wel heb ik al wel behoorlijk wat casefans liggen die zullen een dominante rol innemen in Project Storm (it's all in the name) ![]() ![]() Ik heb er veel van marktplaats (ja, alweer ja) en een paar gekregen, denk in totaal misschien voor ¤ 25,- . Ze worden allemaal geschilderd, vele krijgen een nieuwe behuizing en gaan op een lager voltage lopen om geluidsoverlast van een storm toch te beperken tot een briesje http://www.hardware.info/forum/image.../icon_wink.gif Zoals je misschien is opgevallen moeten er nog veel details ingevuld worden deze zullen in de rest van mijn worklog vanzelf langskomen en besproken worden. Ook zet ik er wat prijzen bij, dit is omdat ik hoop een "supervette" mod te bouwen en tegelijkertijd niet teveel geld uit te geven. Ik ken mezelf en weet dat dit lastig gaat worden omdat ik een vreselijke perfectionist ben en toch het beste voor mijn kindje wil http://www.hardware.info/forum/image...on_mrgreen.gif Veel plezier met lezen/kijken. Groeten Eljas ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hier nog wat nieuwe foto's van de vorderingen van vandaag en oh ja een major f#ck up. Gelukkig is dat geen probleem, plak er gewoon een vers blokje piepschuim op ![]() ![]() ![]() ![]() Zoals je ziet heeft de voorkant nog veel werk nodig, zondag ga ik er mijn hoofd over buigen. so far... tot zondag Update Tis iets later geworden maar dit is inmiddels ook al de derde neus/snavel (deze is geïnspireerd op die van een havik) en heeft wat bloed, zweet en vooruit ook wat tranen gekost. Ben zelf erg tevreden en het lijkt er op dat mijn pctje qua uiterlijk alleen al een snelle jongen gaat worden ![]() Heb even nieuwe foto's genomen met daglicht, zag er niet uit die foto's. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Deze laatste wou ik jullie niet onthouden. Mijn omgebouwde soldeer pistool wordt nogal warm na een poosje piepschuim snijden dus die leg ik op een oud cpu koelblokje als ik 'm niet gebruik. Hoef niet uit te leggen dat ie dan sneller koelt...? Jullie allemaal erg bedankt voor de reacties, het maakt het bouwen echt een stuk leuker zo! Deze week hoop ik nog wel wat vorderingen te maken want over een week ga ik op vakantie en moet ik de bouw zes weken stil leggen... Super chill zes weekjes weg, wordt alleen wel afkicken! Laatst gewijzigd door eljas; 15 november 2009 om 11:33 Reden: Update nieuwe "neus" |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
klinkt veel belovend! Ga het zeker volgen!!!!
|
|
|
|
|
#3 |
|
Master of Modding
|
waw ! dat ziet er nu al heel vet uit :p
Deze volg ik zeker ! keep it up |
|
|
|
|
#4 |
|
Member
|
ben beniewd! en ziet er al goed uit
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
Zoiets heb ik nog niet eerder gezien, dit blijf ik volgen!
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
Wordt gevolgd !
|
|
|
|
|
#7 |
|
Member
|
Erg creatief!
Zelf ook wel eens aan de gang geweest met epoxy voor maquettes, de concentratie komt erg nauw! Ik ben benieuwd |
|
|
|
|
#8 |
|
Junior Member
|
Thanx guys! Leuk te horen!
En ja klopt skillmatic, de verhouding epoxy - harder luistert erg nauw. Ik gebruik meestal een goede maatbeker die ik vervolgens nog op een gevoelige weegschaal zet. Better be save than sorry!! Vanavond plaats ik weer wat nieuwe foto's, ben lekker bezig geweest... |
|
|
|
|
#9 |
|
Member
|
Ziet er erg interessant uit, en ga hem dan ook zeker volgen.
Veel succes met je mod. |
|
|
|
|
#10 |
|
Member
|
Ziet er origineel uit! Veel succes (en meteen een abbo)
|
|
|
|
|
#11 |
|
Member
|
Ziet er indrukwekkend uit!
|
|
|
|
|
#12 |
|
Junior Member
|
Vandaag druk bezig geweest met de "neus" hij is stukken beter geworden. Helaas moet ik nu alleen snel de deur uit dus de beloofde foto's neem en plaats ik morgen. Thanx again guys!
|
|
|
|
|
#13 |
|
Senior Member
|
wow nice
|
|
|
|
|
#14 |
|
Member
|
HOLY sh*t,
dat is zo vet ga hem zekerss volgen. |
|
|
|
|
#15 |
|
Member
|
woww ziet er echt tof uit
|
|
|
|
|
#16 |
|
Member
|
Weer echt 1 om in de gaten te houden
|
|
|
|
|
#17 |
|
Senior Member
|
Dit ziet er zeker veelbelovend uit !een om in de gaten te houden dus..
|
|
|
|
|
#18 |
|
Senior Member
|
mooie vormgeving. Eentje om te volgen.
|
|
|
|
|
#19 |
|
Non-actief
|
Volgens mij is dit nog niet eerder gedaan, maar ziet er zoals velen al aangeven zeer veelbelovend uit.
Ga dit topic volgen. |
|
|
|
|
#20 |
|
Junior Member
|
Inderdaad een speciaale en mooie mod om te volgen.
|
|
|
|
|
#21 |
|
Member
|
ik ga hem ook volgen. in ieder geval meteen bewijs gekregen dat je echt creatief bent
|
|
|
|
|
#22 |
|
Senior Member
|
ziet er zeker belovend uit, ik volg wel
|
|
|
|
|
#23 |
|
Member
|
Zeer bijzonder weer eens wat anders
Deze gaan we zeker volgen |
|
|
|
|
#24 |
|
Member
|
Piepschuim, ik haat dat spul en wil het zo snel mogelijk weg hebben... En jij maakt er kunstwerken van
Geweldig, zeker volgen deze mod |
|
|
|
|
#25 |
|
Junior Member
|
Zo na zes weken vakantie en een verhuizing heb ik weer een beetje tijd. Ik zal snel met vers beeldmateriaal komen want het heeft lang zat geduurd. Let's work!!
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|