|
|
#1 |
|
Master of Modding
|
Hallo allemaal
Een tijdje geleden heb ik dit project al voorgesteld op andere forums. Maar aangezien ik mijn vorig project hier niet echt veel heb geüpdate, komt er een volledige log van mijn volgend werk. Maar voordat ik aan de intro begin: Iedereen hartelijk bedankt voor de stemmen op HME. !!!!!!!! Met Helghan heb ik enkele mooie prijzen in de wacht gesleept, en daarmee kan ik zeker goed beginnen aan dit nieuwe project. Ik ben hier al ongeveer een jaar over aan het nadenken, en ik denk dat ik nu wel wat meer ervaring en kennis heb om er aan te beginnen “Elements of Fortune” is de naam geworden. De uitleg is simpel, het ontwerp van de constructie is een slotmachine (of een gokkast). Er was een slotmachine die mijn aandacht trok, en dat was de Wheel of fortune Slot machine. En daardoor heb ik dus de naam van afgeleid ![]() De constructie wordt gemaakt uit hout, aluminium, plexiglas en glas. Het geheel is naar schatting wat hoger dan 2 meter maar ik ga het in aparte delen maken zodat je het gemakkelijk kan af- en opbouwen als ik hem zou moeten vervoeren. Er komen ook wielen onder te staan zodat je hem altijd snel kan verplaatsen. Hier heb je al een sketch van het geheel: ![]() Kleuren zullen wel wat verschillen met de realiteit, die er ongeveer zo uit ziet: http://i183.photobucket.com/albums/x...ORTUNE/wof.jpg Er zal dus veel elektronica inzitten … een hele opgave aangezien ik daar nog maar heel weinig over weet :p Oke, even de delen overlopen De bodem De bodem begon bij een simpele sketch die er nogal simpel uitzag: ![]() Dan heb ik mijn fantasie nog eens de vrij loop laten gaan, en het resultaat is dan dit geworden: ![]() De steuntjes die je ziet zullen alleen maar als eye-candy dienen, verder hebben ze weinig of geen nut. De bekisting rond de hardware ![]() ![]() Net zoals mijn vorige project weet ik nu nog niet welke hardware er in zal komen. Ik hoop alles te koelen met water als mijn budget dat toelaat. De bedoeling is om 2 circuits te maken die bijna alle componenten koelen. Er komen 2 of 3 harde schijven in. Verder ga ik ook proberen om custom reservoirs te maken … nee, we gaan dat niet proberen, we gaan dat gewoon doen ! In de bodem zal geen spiegelmod komen maar iets … dat ik in de eerste update al zal verklappen :p reservoir De spinners Een slot machine zou natuurlijk geen slotmachine zijn als er geen spinners inzaten. De kennis om deze ook werkelijk functioneel te maken heb ik niet, maar ik ga het zeker wel proberen. ![]() Het koelblok In dit deel zullen twee 360Rads komen die worden gekoeld met heel wat koelers. Ik ga ze wel op lage toeren zetten want anders maken ze te veel lawaai. ![]() The Wheel of Fortune ![]() Hierin zit een hele grote ventilator, maar dat idee heb ik al van de baan geschoven. Een snelle sketch kan al wat vermoedens doen ontstaan :p ![]() Zo dat was de inleiding. Er moet nog heel veel aan het ontwerp gebeuren natuurlijk. Maar net zoals bij Helghan, weet ik dat er tijdens het modden vaak betere ideeën ontstaan. Thx for reading, binnenkort hoop ik wat goede sponsors te hebben voor dit project, en dan kunnen we er helemaal invliegen ! Last edited by tomcatt; 13-12-2008 at 20:14. |
|
|
|
|
#2 |
|
Master of Modding
|
UPDATE 1:
Wel de eerste update is er al natuurlijk (want anders mag je geen log starten :p ) Ik zal beginnen bij het begin, en dat is de bodem ! Hiervoor gebruik ik wat dikker MDF (18mm) en dat gezaagd op 45° zodat je weinig van de verbindingen ziet. De eerste 2 stukken al uitgezaagd: ![]() En dan de andere 2 ook natuurlijk. Op 46,4 cm en op 36,4 cm Deze heb ik vervolgens in verstek gezaagd: ![]() En dan passen ze zo mooi tegen elkaar. ![]() Deze rechthoek is van het bovenste deel van de bodem. Ik heb momenteel nog geen grote houtplanken dus kan ik de rest nog niet afmaken. Wat ik wel nog heb gedaan is lijntjes gemaakt op de plankjes Hierop zullen plexi balkjes op komen, die worden verlicht. - Daarom ben ik al aan het volgende begonnen. Zoals ik al zei komt er geen spiegelmod. Ik wou iets specialer hebben en toen heb ik weer even liggen brainstormen. ![]() Deze grote plexi-plaat zal de bodem worden van een reservoir dat in de bodem zal komen liggen. In dit reservoir zullen plexi tandwielen ronddraaien. De zijkanten van het reservoir: ![]() Proberen zo recht mogelijk zagen met de decoupeerzaag :p ![]() Voila, momenteel ben ik op zoek naar lijm om de plexi vast te lijmen en te dichten zodat er geen water uit kan druppelen. Ik had al ondervonden dat ik chloroform kan gebruiken, ofwel aceton of butanon (MEK) maar dat vond ik toch maar niets |
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
Man jij hebt nogal fantasie!!!
Creatiever kan het bijna niet. |
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
zeer mooie schetsen
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
en hij kan niet stilzitten ! :p
keep it up ! |
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
Deze zal ik zeker volgen.
Zal wel weer iets speciaals worden. In verband met plexi lijmen. Misschien kan je dit eens doornemen. http://www.hardware.info/forum/showthread.php?t=162019 Last edited by airpress; 14-12-2008 at 15:15. |
|
|
|
|
#7 |
|
Master of Modding
|
Hartelijk bedankt voor de info Airpress
en ook bedankt voor comments ! |
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
woow deze volg ik
greets |
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
Zo deze ga ik volgen
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Master of Modding
|
Quote:
ik ben al een jaar bezig met het design van deze kast. dit was mijn eerste ontwerp ![]() Ten opzichte van nu is het dus al veel verbeterd http://i183.photobucket.com/albums/x...p2SketchDZ.jpg het is gewoon , net zoals je zegt, heel veel oefenen (en youtube tutorials volgen Last edited by tomcatt; 14-12-2008 at 16:53. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Senior Member
|
M'n mond viel er van open en ik ging dichter op het scherm zitten om te kijken of dit nou echt sketch up was ja of nee... Wat een design, ontzettend veel respect voor je ontwerp! Als ik je kan helpen met plexiglas platen laat me het even weten in een PM, ik kan wellicht wat voor je betekenen.
Ik ga deze volgen! |
|
|
|
|
#12 |
|
Senior Member
|
Damn, zeker een vette CCIP. Deze ga ik zeker volgen!
Respect! |
|
|
|
|
#13 |
|
Master of Modding
|
Hallo allemaal
Een tijdje geleden heb ik dit project voorgesteld. Ondertussen is er veel tussenbij gekomen en daardoor heeft het nu al wat vertraging opgelopen. Ik zal eventjes uitleggen: Voor deze con. Wil ik alles “perfect” hebben. Daarom neem ik ook geen genoegen met een scheve lijn zagen, die ik nadien weer zou moeten bijwerken met plamuur. Ik ben op zoek geweest naar grote machines, kleine en uiteindelijk heb ik dit aangeschaft. Een invalzaag van Festool, zeer handig De zaag werkt op een geleiderail, juist langs de rail valt je zaagblad, dus je kan hiermee heel nauwkeurig werken. ![]() … tot zover mijn nieuw machien :p De vorige update was ik gestopt met het reservoir … daar heb ik ondertussen nog eventjes aan verder gewerkt. ![]() ![]() Daarna terug verder gewerkt aan de bodem. Ik ga proberen de grootste planken in verstek te zagen, dat vind ik mooi afgewerkt. ![]() ![]() ![]() Nu is dit aan de beurt (rode plaat) ![]() ![]() Deze plank gaat veel gewicht moeten dragen, daarom verstevig ik hem met een dikke vezelplaat (afvalhout op maat gezaagd) ![]() ![]() De planken opzij worden geplakt met houtlijm op het andere MDF, en geschroefd tegen de vezelplaat. Daarom heb ik wat gaatjes voorgeboord, zodat de schroef zich volledig vast zal zetten in de vezelplaat. ![]() ![]() ![]() Alles lijmen en klemmen: ![]() ![]() Mijn figuurzaagje is terug van reparatie … dus binnenkort wat foto’s van de alu steuntjes Ik heb bovendien heel mijn project nogmaals opnieuw getekend met de exacte, nieuwe afmetingen. ![]() En nog wat schetsen gemaakt voor een mogelijk CPU waterblok. ![]() ![]() greetings |
|
|
|
|
#14 |
|
Senior Member
|
die laatste, *blingbling*
|
|
|
|
|
#15 |
|
Senior Member
|
WOW! Nu nog hopen dat alles goed gaat lukken
|
|
|
|
|
#16 |
|
Member
|
Ik was al zeer onder de indruk van de Helghan...wat een vakmanschap...
Veel succes hiermee en ik ga hem zeker volgen!! Groet Ivo |
|
|
|
|
#17 |
|
Senior Member
|
wow,ziet er goed uit !
|
|
|
|
|
#18 |
|
Master of Modding
|
Leuk design waterblok. Very nice !
|
|
|
|
|
#19 |
|
Member
|
ziet er erg gaaf uit dit! En mooi gedaan met sketch up!!
Deze ga ik zeker volge |
|
|
|
|
#20 |
|
Master of Modding
|
Yo modders !
Allemaal erg bedankt voor de reacties ! Gisteren ben ik wielen gaan halen. Wielen die elk 150kg maximum gewicht kunnen dragen. Dat wil dus zeggen dat ik genoeg draagkracht heb om wat zakken cement omhoog te houden. Gelukkig mod ik hier iets anders als wat zakken cement :p De wielen: Het eerste gedacht was om deze wielen te bevestigen op de witte vezelplaat (zie vorige update) Achteraf bekeken was dat dus inderdaad een slecht idee… hierdoor raakten de wielen de grond niet. Om dat te verhelpen heb ik de wielen moeten verhogen. Natuurlijk gebruik gemaakt van hout ^^ (hoe kan het anders) :p Deze plankjes heb ik nog wat ingekort, en per 2 aan elkaar geschroefd. Als ik hier dan gaten in boor, zodat de wielen vastzitten, zullen de gaten altijd overeen komen. ![]() De wielen worden vastgemaakt met bouten. Deze bouten worden verwerkt in deze 2 stukjes vezelplaat. ![]() ![]() ![]() ![]() De bouten worden bij deze nog geslepen zodat ze niet zo veel uitsteken. ![]() Hier zie je dat de bodem dan net iets meer als een cm boven de grond uitkomt (stel de plank voor als de grond eh ![]() … dat was dat dan weer :p De dag erna heb ik mijn eigen 4fase houtgelagerd precisiezaagmachien gemaakt :p ![]() xD Vanuit deze grote plank zaag ik dan enkele reepjes ![]() En deze reepjes nogmaals kleiner gemaakt. ![]() Vanuit deze plaatjes kan ik 2 aluminium steuntjes maken zoals deze: ![]() (moet nog geschuurd enzo worden Even wat rekenwerk: 16 volledige steuntjes: http://i183.photobucket.com/albums/x...orsbottom1.jpg waarvan 1 volledig steuntje: ![]() - 4 aluminium steuntjes nodig heeft - 2 plexi steuntjes Dat wil dus zeggen dat ik (4x18=) 72 aluminium steuntjes nodig heb, en (2x18=) 36 plexi. ![]() Tot zover. .. want mijn figuurzaagblaadjes zijn op xD Uiteindelijk heb ik de bodem nog afgemaakt. ![]() Binnekort testen op waterdichtheid, en dan zullen we weer bij de volgende update aangekomen zijn Last edited by tomcatt; 09-02-2009 at 14:27. |
|
|
|
|
#21 |
|
Senior Member
|
gaaf man.
|
|
|
|
|
#22 |
|
Member
|
Ik kan ook niet wachten! Het ziet er echt goed uit!
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Senior Member
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Master of Modding
|
Er zal weinig of geen gewicht op komen normaal gezien.
Dat latje is niet bedoeld als het hele steuntje ... ik heb even een vergroting gemaakt van 1 volledig steuntje. ![]() elk steuntje is dus ongeveer 1,5cm dik, dus gammel zal het niet echt zijn |
|
|
|
|
#25 |
|
Senior Member
|
bij de foto hier heb je 20 steuntjes nodig. Maar ik zie dat je op een ander design er inderdaad 16 nodig hebt.
|
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|