Beste bezoeker, het lijkt erop dat je Internet Explorer 6 als browser gebruikt. Helaas wordt Hardware.Info niet 100% correct weergegeven in deze, inmiddels verouderde, browser. Voor een optimale ervaring raden we je aan om gebruik te maken van up-to-date versie van Mozilla Firefox, Microsoft Internet Explorer, Google Chrome, Apple Safari of Opera.

Forum

Ga terug   Hardware.Info » Reacties Website » Nieuws

Reageren

Discussie tools Weergave
Oud 13 november 2006, 20:52   #1
Karel Souffriau
Hardware.Info Developer

Karel Souffriau's avatars

Karel Souffriau is Hardware.Info Crew
Standaard AMD: fabrikanten grafische kaarten moeten ATI logo behouden

AMD: fabrikanten grafische kaarten moeten ATI logo behouden

Processorfabrikant AMD heeft in een brief aan verschillende fabrikanten van grafische kaarten gevraagd om het ATI logo te blijven gebruiken. Vlak na de fusie van AMD en ATI was onduidelijk of het merk en logo nog verder gebruikt zouden worden. Zo i ...

Lees dit bericht
Karel Souffriau is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 14 november 2006, 00:14   #2
MoodyBlues
Senior Member

MoodyBlues is een ruwe diamant
0 score     
Standaard Re: AMD: fabrikanten grafische kaarten moeten ATI logo behouden

Lijkt me ook niet meer dan logisch dat AMD zijn eigen chipsets gaat maken (met behulp van ATI's kennis uit het verleden). Sterker nog: AMD maakt(e) al chipsets voor de servermarkt.

Ik denk dat AMD er op den duur alleen maar beter van wordt.
MoodyBlues is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 14 november 2006, 00:24   #3
Sjalom
Senior Member

Sjalom's avatars

Sjalom is op weg naar de top
Stuur een bericht via MSN naar Sjalom
0 score     

ATI is een sterk merk met een goede reputatie wat betreft grafische kaarten, wat zonde is als het vervaagt. Dat proberen de fabrikanten te benadrukken. Het lijkt mij ook verstandig de grafische divisie nog steeds als ATI aan te duiden. Daar gaat dit bericht over, niet over chipsets voor de servermarkt.
Sjalom is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 14 november 2006, 00:39   #4
MoodyBlues
Senior Member

MoodyBlues is een ruwe diamant
0 score     

Dat weet ik. Dit nieuwsbericht gaat over een eventuele naams-/logowijziging van ATI naar AMD. Als ik het over de grafische kaarten zou hebben, zou ik alleen maar het artikel min of meer quoten. Vandaar dat ik juist over de naamswijziging op het andere gebied praat, wat ook in het nieuwsbericht behandeld wordt:

Citaat:
Dit geldt echter alleen voor fabrikanten van grafische kaarten wat erop kan wijzen dat toekomstige producten van ATI met een AMD logo geleverd zullen worden.
En met het feit dat AMD al chipsets voor de servermarkt maakt, bedoel ik puur dat het een goede zet is als ze chipsets onder hun eigen naam op de consumentenmarkt gaan brengen.
Want wees eerlijk: hoe goed ATI ook is op het grafische gebied, qua chipsets kon je ze tot aan de 3200-series toch echt niet goed noemen.

Dat is het enige wat ik probeer te benadrukken: ATI moet behouden worden voor de grafische markt, vanwege hun goede reputatie daar. Maar ATI moet wegvallen (qua naam/logo) uit de chipsetmarkt, vanwege hun slechte reputatie daar.
MoodyBlues is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Reageren

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussie tools
Weergave

Regels voor berichten