|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
HIS lanceert PCI X1300
HIS introduceert de eerste PCI videokaart die gebaseerd is op de ATI X1300 3D chipset. De passief gekoelde HIS X1300 Silence Dual DVI 256MB PCI bevat onder andere een dual link DVI aansluiting, ATI's Avivo technologie en H264/VC1 accelerati ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
Hmm, interessant, misschien dat ik er een aanschaf als backup, als de prijzen te doen zijn natuurlijk ...
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
0 score
Handig voor mensen die klagen dat de kinderen op hun dell pc van 400 euro geen Harry Potter kunnen spelen...
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
Of voor die vriend van mij die, ondanks mijn adviezen toch die ¤400 dell pc kocht.
|
|
|
|
|
#5 |
|
Hardware.Info Editor
|
In hoeverre is dit kaartje geschikt om een multimonitoropstelling te bouwen? Stel: gecombineerd met een PCI-E kaart (met ook 2xDVI), heb je een totale beschikking over 4 monitoraansluitingen, welke in theorie allemaal te gebruiken zouden moeten zijn?
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
0 score
Ja, maar dat is "zelfs" al het geval bij 2 afzonderlijke pci-e videokaarten. (zelfs al zouden ze identiek zijn), dat is zelfs logischer dan aannemen dat 2 videokaarten automatisch samen zouden gaan werken
Overigs, ik denk niet dat er in de praktijk veel mensen zijn die überhaubt 4 monitoren WILLEN hebben, er zijn zelfs maar weinig mensen die er 2 hebben, een breedbeelmonitor is over het algemeen veel praktiser. |
|
|
|
|
#7 |
|
Member
|
0 score
Vraagje hou zit dat dan met de GeForce 6200 daar was toch ook een PCI versie van en die is toch ook pixelshader 3.0 geschikt of vergis ik me nu???
|
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
0 score
Nee je vergist je niet.
|
|
|
|
|
#9 | ||
|
Hardware.Info Editor
|
Quote:
Voor de rest mis ik even wat logischer is en waarom je het over samenwerken (SLI?) gaat hebben. De huidige generatie videokaarten ondersteunen doorgaans al 2 monitoren (uitzonderingen daargelaten). Normaliter moest men een PCI kaartje met vaak een enkele uitgang ernaast plaatsen, wilde men over meer dan 2 uitgangen beschikken. (PCI-e kaarten in SLI bieden wel de mogelijkheid tot 4 aansluitingen, maar in SLI modus blijven er maar max 2 van over voor zover ik weet). Waarom ik nu mijn vraag stelde is omdat een kaartje als dit het makkelijk mogelijk zou maken om snel meer dan 2-3 monitoren aan te sluiten. Quote:
|
||
|
|
|
|
#10 |
|
Junior Member
|
0 score
Nou ik ben idd benieuwd of dit in combinatie met een AGP ATI kaart gaat werken zonder conflicten. Dit is bij mij de praktijk situatie.
Op dit moment heb ik in combinatie met MCE2005 een Radion9600 PRO AGP 4x videokaart DUAL VGA output (1x DVI en 1x VGA). Hier heb ik 2 "standaard" LCD schermen aan gekoppeld. Via de S-video uitgang had ik mijn ouderwetse PAL televisie aangesloten. Via profielen in de ATI driver "switch" ik steeds van de dual monitor setup naar de TV setup, om MCE2005 in de woonkamer te gebruiken. Het afgelopen weekend heb ik eindelijk een mooi plasma scherm met HDMI aansluiting gekocht. Het is een beetje zonde om MCE2005 via de S-Video uitgang van mijn videokaart te bekijken op deze nieuwe TV. Nu heb ik maar 1 AGP poort en al een redelijk verouderde PC (Athlon 2000XP, 1,5GB 333Mhz intern geheugen). Het zou te gek zijn als ik deze videokaart zou kunnen gebruiken die ook nog eens hardwarematige HD acceleratie ondersteund (H264). Ik ben benieuwd of ik twee instanties van de ATI driver naast elkaar zal gebruiken of dit in één Catalyst Control Center "ingeregeld" kan worden. Natuurlijk met het automatisch switchen via een display profile... Greetz Rodger |
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|