Dear visitor, it would appear you are using Internet Explorer 6 as a browser. Unfortunately Hardware.Info is rendered less than completely accurately in this by now obsolete browser. For an optimal experience of our site, we recommend you use an up-to-date version of Mozilla Firefox, Microsoft Internet Explorer, Google Chrome, Apple Safari or Opera.

Forum

Go Back   Hardware.Info » Reacties Website » Nieuws

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-11-2006, 13:01   #1
Richard Schouw
Hardware.Info Editor

Richard Schouw's Avatar

Richard Schouw is Hardware.Info Crew
Default HIS lanceert PCI X1300

HIS lanceert PCI X1300

HIS introduceert de eerste PCI videokaart die gebaseerd is op de ATI X1300 3D
chipset. De passief gekoelde HIS X1300 Silence Dual DVI 256MB PCI bevat onder andere een dual
link DVI aansluiting, ATI's Avivo technologie en H264/VC1 accelerati ...

Lees dit bericht
Richard Schouw is offline Users systems   Reply With Quote
Old 01-11-2006, 13:13   #2
Jappan
Senior Member

Jappan is op weg naar de top
0 score     
Default Re: HIS lanceert PCI X1300

Hmm, interessant, misschien dat ik er een aanschaf als backup, als de prijzen te doen zijn natuurlijk ...
Jappan is offline Users systems   Reply With Quote
Old 01-11-2006, 14:00   #3
DJ H
Senior Member

DJ H's Avatar

DJ H kan niet meer stuk
0 score     

Handig voor mensen die klagen dat de kinderen op hun dell pc van 400 euro geen Harry Potter kunnen spelen...
DJ H is offline Users systems   Reply With Quote
Old 01-11-2006, 17:25   #4
Niek Joosten
Senior Member

Niek Joosten is gewoon hartstikke aardig
0 score     

Of voor die vriend van mij die, ondanks mijn adviezen toch die ¤400 dell pc kocht.
Niek Joosten is offline Users systems   Reply With Quote
Old 02-11-2006, 03:37   #5
Matthias Helder
Hardware.Info Editor

Matthias Helder's Avatar

Matthias Helder is Hardware.Info Crew
Send a message via MSN to Matthias Helder

In hoeverre is dit kaartje geschikt om een multimonitoropstelling te bouwen? Stel: gecombineerd met een PCI-E kaart (met ook 2xDVI), heb je een totale beschikking over 4 monitoraansluitingen, welke in theorie allemaal te gebruiken zouden moeten zijn?
Matthias Helder is offline Users systems   Reply With Quote
Old 02-11-2006, 10:15   #6
DJ H
Senior Member

DJ H's Avatar

DJ H kan niet meer stuk
0 score     

Ja, maar dat is "zelfs" al het geval bij 2 afzonderlijke pci-e videokaarten. (zelfs al zouden ze identiek zijn), dat is zelfs logischer dan aannemen dat 2 videokaarten automatisch samen zouden gaan werken
Overigs, ik denk niet dat er in de praktijk veel mensen zijn die überhaubt 4 monitoren WILLEN hebben, er zijn zelfs maar weinig mensen die er 2 hebben, een breedbeelmonitor is over het algemeen veel praktiser.
DJ H is offline Users systems   Reply With Quote
Old 02-11-2006, 15:48   #7
Steven de Feij
Member

Steven de Feij's Avatar

Steven de Feij heeft de eerste trede bereikt
Send a message via MSN to Steven de Feij
0 score     
Question Re: HIS lanceert PCI X1300

Vraagje hou zit dat dan met de GeForce 6200 daar was toch ook een PCI versie van en die is toch ook pixelshader 3.0 geschikt of vergis ik me nu???
Steven de Feij is offline Users systems   Reply With Quote
Old 02-11-2006, 17:33   #8
Niek Joosten
Senior Member

Niek Joosten is gewoon hartstikke aardig
0 score     

Nee je vergist je niet.
Niek Joosten is offline Users systems   Reply With Quote
Old 03-11-2006, 04:15   #9
Matthias Helder
Hardware.Info Editor

Matthias Helder's Avatar

Matthias Helder is Hardware.Info Crew
Send a message via MSN to Matthias Helder

Quote:
Originally Posted by DJ H
Ja, maar dat is "zelfs" al het geval bij 2 afzonderlijke pci-e videokaarten. (zelfs al zouden ze identiek zijn), dat is zelfs logischer dan aannemen dat 2 videokaarten automatisch samen zouden gaan werken
Dat eerste ben ik me van bewust. Hoewel het hier een PCI-kaartje betreft welke dus ook voor mensen die nog niet over een PCI-e moederbord beschikken interessant kan zijn.
Voor de rest mis ik even wat logischer is en waarom je het over samenwerken (SLI?) gaat hebben. De huidige generatie videokaarten ondersteunen doorgaans al 2 monitoren (uitzonderingen daargelaten). Normaliter moest men een PCI kaartje met vaak een enkele uitgang ernaast plaatsen, wilde men over meer dan 2 uitgangen beschikken. (PCI-e kaarten in SLI bieden wel de mogelijkheid tot 4 aansluitingen, maar in SLI modus blijven er maar max 2 van over voor zover ik weet). Waarom ik nu mijn vraag stelde is omdat een kaartje als dit het makkelijk mogelijk zou maken om snel meer dan 2-3 monitoren aan te sluiten.

Quote:
Originally Posted by DJ H
Overigs, ik denk niet dat er in de praktijk veel mensen zijn die überhaubt 4 monitoren WILLEN hebben, er zijn zelfs maar weinig mensen die er 2 hebben, een breedbeelmonitor is over het algemeen veel praktiser.
Wat betreft het aantal monitoren heb je gelijk. Ik heb zelf een dualmonitoropstelling, wat me prima bevalt. Een breedbeeldmonitor is leuk, maar [QUOTE=DJ H]aak ook meteen een stuk duurder dan ergens een tweede schermpje op de kop tikken. Bovendien haalt een breedbeeldmonitor nou eenmaal niet de dimensies van 2 monitoren naast elkaar. Echter zat ik niet specifiek aan 4 monitoren op een desktopcomputer te denken. Er zijn in mijn opzicht zat bedrijven die en gebruik willen maken van een dualmonitoropstelling en daarnaast bijvoorbeeld ook nog een beamer voor presenaties/reclame etc apart aan willen kunnen sturen.
Matthias Helder is offline Users systems   Reply With Quote
Old 14-12-2006, 05:56   #10
mr_moore
Junior Member

mr_moore heeft de eerste trede bereikt
0 score     

Nou ik ben idd benieuwd of dit in combinatie met een AGP ATI kaart gaat werken zonder conflicten. Dit is bij mij de praktijk situatie.

Op dit moment heb ik in combinatie met MCE2005 een Radion9600 PRO AGP 4x videokaart DUAL VGA output (1x DVI en 1x VGA). Hier heb ik 2 "standaard" LCD schermen aan gekoppeld. Via de S-video uitgang had ik mijn ouderwetse PAL televisie aangesloten. Via profielen in de ATI driver "switch" ik steeds van de dual monitor setup naar de TV setup, om MCE2005 in de woonkamer te gebruiken.

Het afgelopen weekend heb ik eindelijk een mooi plasma scherm met HDMI aansluiting gekocht. Het is een beetje zonde om MCE2005 via de S-Video uitgang van mijn videokaart te bekijken op deze nieuwe TV. Nu heb ik maar 1 AGP poort en al een redelijk verouderde PC (Athlon 2000XP, 1,5GB 333Mhz intern geheugen). Het zou te gek zijn als ik deze videokaart zou kunnen gebruiken die ook nog eens hardwarematige HD acceleratie ondersteund (H264).

Ik ben benieuwd of ik twee instanties van de ATI driver naast elkaar zal gebruiken of dit in één Catalyst Control Center "ingeregeld" kan worden. Natuurlijk met het automatisch switchen via een display profile...

Greetz

Rodger
mr_moore is offline Users systems   Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules