|
|
#1 |
|
Senior Member
|
0 score
Samsung onthult LED LCD-TV en HD-LCD TV's
Samsung introduceert een 40 inch LCD TV met LED backlight en 40 en 46 inch LCD TV's met volledige HDTV ondersteuning. De 40 inch LCD LED TV maakt gebruik van Samsung's LCD 100Hz technologie, waarbij er een frame tussen elke twee frames to ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
Hier nu dus ook de Samsung versie van de al bekende Sony modellen (ze maken samen de panelen dus logisch). Moet zeggen dat ik de Sony vormgeving een stuk mooier vind (de 3BX is KWIJL!) tel daarbij op dat de Sony schermen beter beeld geven (beter af te stellen en betere software) en het zal erg van de prijs afhangen of deze een succes gaan worden. Zijn er al prijzen bekent van de 40" full-HD modellen?
Moet het overgens niet 120 hz zijn? De Samsung 40M71 is dat namelijk wel? |
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
0 score
En ik maar denken dat LED geen backlight nodig had... en dààrdoor energiezuiniger was dan LCD? Dus een LCD scherm met LED backlight?
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik denk dat het wel wat voordelen geeft.
De leds produceren ook minder warmte en een beter verpreide licht intensiteit. De lcd schermen die falen is 90% kans dat de lamp stuk. |
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
@ arnoud; Je verward dit waarschijnlijk met een LED-display.
In grote schermen zitten naar mijn weten meestal 6 lampen, links, rechts, 2 boven en 2 onder. LED's produceren het licht echter direct achter het paneel, dus ook in het midden. Dit heeft als voordeel dat deze minder fel hoeven te zijn om hetzelfde effect te geven en waarschijnlijk ook minder licht door het scherm lekt, wat een beter contrast oplevert. Dus ja, LED als achtergrondverlichting. Last edited by MoodyBlues; 05-09-2006 at 16:21. |
|
|
|
|
#6 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
Link: http://crave.cnet.co.uk/televisions/...9283284,00.htm Trouwens, volgens dat bericht zou de LE40F7 ook LED backlit zijn? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Member
|
0 score
is bij kleurengamma een hoger percentage beter? en bij welk percentage staat die gelijk aan een crt?
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
|