|
|
#1 |
|
Junior Member
|
Hallo Forum leden!
Geen idee of ik hier in het juiste forum onderdeel zit. Maar ik heb een vraagstuk wat me nu al een tijdje bezig houdt en waar ik niet echt makkelijk een antwoord op kan vinden: "is het beter een NAS of server zelf te bouwen of gewoon naar de winkel te rennen en een NAS compleet te kopen?" Ik heb al gekeken bij verschillende leveranciers als QNAP TS-219P e.d. maar ik weet niet of deze apparaten ook echt het geld waard zijn en plugins als SABNZBD+ wel goed uit de verf komen. Ook het bouwen van een Intel Atom server of iets dergelijks lijkt me ook wel een goed idee maar ik weet niet of zo'n Intel Atom wel krachtig genoeg hiervoor is (met bijv. X25E SSD's). Ik ben nl. op zoek naar een systeem dat niet veel moeite nodig heeft om par2 bestanden aan te kunnen maken met SABNZBD+ bijv. En het moet kunnen worden gebruikt als samba share voor Linux en Windows clients. Daarnaast moet het programma's als SSHD, sabnzbd+, en torrent programma's makkelijk aan kunnen. Ik heb wel al wat geprobeerd met mijn oude Pentium 3 maar dat was niet echt een pretje. MIsschien stel ik nu teveel eisen maar als het systeem redelijk energie zuinig is en niet teveel lawaai maakt is mooi mee genomen. Als iemand me wat ideeën kan geven, dat zou erg fijn zijn. Alvast bedankt, Piepertje Laatst gewijzigd door Piepertje; 11 maart 2010 om 13:49 |
|
|
|
|
#2 |
|
Junior Member
|
Elke processor kan .rar bestanden uitpakken. Bij de één duurt het alleen wat langer.
Voordelen NAS: - Gebruiksvriendelijk - Lage stroomkosten Voordelen server: - Flexibiliteit - Meer opslagruimte - Sneller Wat is je budget? Hoeveel opslag wil je? |
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|