Beste bezoeker, het lijkt erop dat je Internet Explorer 6 als browser gebruikt. Helaas wordt Hardware.Info niet 100% correct weergegeven in deze, inmiddels verouderde, browser. Voor een optimale ervaring raden we je aan om gebruik te maken van up-to-date versie van Mozilla Firefox, Microsoft Internet Explorer, Google Chrome, Apple Safari of Opera.

Forum

Ga terug   Hardware.Info » Hardware » Systemen

Reageren

Discussie tools Weergave
Oud 11 maart 2010, 12:39   #1
Piepertje
Junior Member

Piepertje heeft de eerste trede bereikt
Standaard NAS/ Server bouwen of kopen?

Hallo Forum leden!

Geen idee of ik hier in het juiste forum onderdeel zit. Maar ik heb een vraagstuk wat me nu al een tijdje bezig houdt en waar ik niet echt makkelijk een antwoord op kan vinden: "is het beter een NAS of server zelf te bouwen of gewoon naar de winkel te rennen en een NAS compleet te kopen?"

Ik heb al gekeken bij verschillende leveranciers als QNAP TS-219P e.d. maar ik weet niet of deze apparaten ook echt het geld waard zijn en plugins als SABNZBD+ wel goed uit de verf komen. Ook het bouwen van een Intel Atom server of iets dergelijks lijkt me ook wel een goed idee maar ik weet niet of zo'n Intel Atom wel krachtig genoeg hiervoor is (met bijv. X25E SSD's). Ik ben nl. op zoek naar een systeem dat niet veel moeite nodig heeft om par2 bestanden aan te kunnen maken met SABNZBD+ bijv. En het moet kunnen worden gebruikt als samba share voor Linux en Windows clients. Daarnaast moet het programma's als SSHD, sabnzbd+, en torrent programma's makkelijk aan kunnen. Ik heb wel al wat geprobeerd met mijn oude Pentium 3 maar dat was niet echt een pretje. MIsschien stel ik nu teveel eisen maar als het systeem redelijk energie zuinig is en niet teveel lawaai maakt is mooi mee genomen. Als iemand me wat ideeën kan geven, dat zou erg fijn zijn.

Alvast bedankt,

Piepertje

Laatst gewijzigd door Piepertje; 11 maart 2010 om 13:49
Piepertje is offline Systemen van gebruikers   Quote het bericht waarop je reageert
Oud 11 maart 2010, 15:17   #2
Six
Junior Member

Six heeft de eerste trede bereikt
Standaard Re: NAS/ Server bouwen of kopen?

Elke processor kan .rar bestanden uitpakken. Bij de één duurt het alleen wat langer.

Voordelen NAS:
- Gebruiksvriendelijk
- Lage stroomkosten

Voordelen server:
- Flexibiliteit
- Meer opslagruimte
- Sneller

Wat is je budget? Hoeveel opslag wil je?
Six is offline Systemen van gebruikers   Quote het bericht waarop je reageert
Reageren

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussie tools
Weergave

Regels voor berichten