|
|
#1 |
|
Hardware.Info Site
|
Video bekijken: Windows 7 kijkersvragen - Deel 2
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
Te vroeg online?
|
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
0 score
Die torrent-link werkt niet.
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Junior Member
|
0 score
Citaat:
Altijd jammer weer een week te wachten omdat "je" hem al gezien hebt Ontopic: 1. Mooie uitzending, maar toch een 'kleine' opmerking. Ik begrijp niet dat overzetten(exporteren) naar een nieuw OS zo weinig animo voor is / weinig vraag naar is. Dit omdat ik echt via Start - Programma's echt VOL met programmatuur dat geïnstalleerd staat en voor betaald/gekregen is. Deze programma's zijn niet zomaar te 'backuppen' en upgrade van Vista64Ult naar Windows 7 zal voor mij niet geweldig verlopen, denk ik. Een export optie zou voor mij een geweldige optie zijn. En wie is er niet "moe" van een nieuwe OS en alles opnieuw(en uren werk), om te backuppen en te restoren naar een nieuw OS/installatie. (Ps: Meeste programma's haal ik op via http://nl.giveawayoftheday.com/ dus 1 dag geldig. En ik vermoed dat het meeste via 'regedit' wel te vinden is) Geen kritiek, maar soms kan feedback zinnig zijn 2. Dx9 word regelmatig keer per jaar geupdate (laatste geeft toch wel meer problemen) en vraag ik me af of WIndows 7 - Dx10 / Dx10 updates beschikbaar worden? 3. Assigning cores aan programma's; Ik heb een Q6600 draaiende dus Intel. Is het niet zo dat je niet echt programa's aan cores kunt toewijzen als AMD cores? Ik dacht dat de hardware layer in WinXP/Vista/Win7 dit toch bepalende is? (MCDST) |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
0 score
Het voordeel van een 64bit pakket bij een machine met maar 2Gb is natuurlijk dat als je het geheugen uitbreidt naar 4gb of 8gb je het direct daarna kunt gebruiken zónder dat je opnieuw 'n nieuwe windows versie ervoor moet kopen.
Binnen niet afzienbare tijd is ook het nederlandse family-pack verkrijgbaar? Dat wordt dan lang wachten Ok, de eerste partitie is een recovery partitie met allerlei automatische repair-tools, duidelijk... voor veel gebruikers onmisbaar... maar mag hij wel weg als je het zou willen, of werkt windows dan überhaupt niet meer Zou het toeval zijn dat er groot 'Microsoft' op de laptop staat geschreven die steeds vol in beeld is? Fijne aflevering wel weer! 'n leuk filmpje/review over windows7 multitouch is (op z'n engels) te vinden op: http://www.engadget.com/2009/02/05/w...mmick-for-now/ Laatst gewijzigd door pingpongme; 30 oktober 2009 om 14:10 |
|
|
|
|
#6 |
|
Hardware.Info Editor
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik heb nog wel een andere vraag: waarom is Windows Verkenner zo totaal onpraktisch en gewoon onhandelbaar? Je kunt gewoon niet fatsoenlijk bestanden beheren met de Windows Verkenner van Windows 7 (en Windows Vista). Waarom niet gewoon de Verkenner van XP?
|
|
|
|
|
#8 |
|
Hardware.Info Editor
|
Wat kun je er niet mee? Ik moest zelf ontzettend wennen aan de verkenner onder Vista (in XP opent Explore een nieuw venster, en Open niet - in Vista is het net omgekeerd, om maar iets te noemen), maar kan er inmiddels goed mee werken. Een aantal zaken is handiger onder XP, maar andere weer in Vista. De versie van 7 vind ik weer iets beter dan Vista.
Wat ik erg mis in 7 is weergave van vrije ruimte als je niks selecteert, ook de totale omvang van een grotere hoeveelheid bestanden wordt niet weergegeven - onhandig. De reden daarvoor van MS (dynamisch gebruik wisselbestand per schijf of iets in die trant) vind ik niet geweldig. Aan de andere kant is gedetailleerde bestandsinformatie in de statusbalk weer veel beter in Vista en 7. Het is een beetje een trade-off. |
|
|
|
|
#9 |
|
Member
|
0 score
hehe, aflevering was eigenlijk 1 stuk, zie glas water en klederdracht
|
|
|
|
|
#10 |
|
Junior Member
|
0 score
Een vraag die ik nog heb (en ook al voorgedragen had voor de uitzending, maar jullie kunnen logischerwijs natuurlijk niet alle vragen beantwoorden in de uitzending) is of het ook mogelijk wordt je eigen gestures te maken in windows 7. Dus bijvoorbeel door een bepaalde vingerbeweging te maken media player openen en dergelijke.
|
|
|
|
|
#11 |
|
Member
|
0 score
Ook dit deel is opnieuw geslaagd
Heb alweer wat bijgeleerd |
|
|
|
|
#12 |
|
Junior Member
|
0 score
|
|
|
|
|
#13 |
|
Senior Member
|
0 score
@ Tony
Ik was van plan om mijn toch wat oudere laptop Sony Vaio te upgraden naar Windows 7 maar mijn probleem is dat volgens Windows Upgrade Advisor mijn "Sony Memory Pro Stick Duo slot (card reader)" niet onder Windows 7 werkt. Aangezien dit geen geen usb apparaat is kan ik dan alsnog op de een of andere manier die XP driver onder XP mode installeren zodat ik alsnog op die manier mijn Memory Pro Stick Duo kaartjes kan uitlezen? |
|
|
|
|
#14 |
|
Senior Member
|
0 score
Weer een goede aflevering over Windows 7
Om even terug te komen op windows verkenner in Windows 7, ik vind het wel jammer dat je niet snel bestanden van map A naar map B kan plaatsen. Bij XP zie je links (bij verkenner) de bovenliggende mappen. Bij Windows 7 zie je alleen Partities, libraries en favoriete en dus niet de bovenliggende mappen van waar je kijkt. |
|
|
|
|
#15 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
- Zoeken is dramatisch slecht geregeld (ik wil gewoon een tweede scherm!! - niet de zoekresultaten in de map waar ik zit) - Als ik duidelijk aangeef dat ik ALTIJD details wil en GEEN pictogrammen, waarom klapt Verkenner dan elke keer terug naar pictogrammen bij een map met videobestanden? Dit is extreem annoying. Ik kan nergens installen dat ie het uit zijn hoofd moet laten om pictogrammen weer te geven - Selecteren en slepen van bestanden gaat veel moeilijker - Lettertype is voor blinden ingesteld, ik wil OVERZICHT en gewoon een normaal lettertype. Ik zie niet hoe ik het normaal krijg, zodat je overzicht hebt. - Naam wijzigen van bestanden/mappen/drives is een DRAMA Waarom kan ik geen W7 krijgen, met de good old XP-interface? Die grote pictogramma op de taakbalk zijn ook een drama. Ik wil gewoon de oude taakbalk. Werkt veel efficiënter. Snel starten-taakbalk was altijd ideaal. Kan je lekker veel icoontjes op kwijt. W7 doet net of ik alleen Internet Explorer en de rekenmachine nodig hebt. Dan zit je taakbalk al bijna vol. Ook de start-menu is een drama. Waarom maar 15 progs laten zien in het programma-map, terwijl je voor de rest moet scrollen? Ik wil direct alle programma's zien! W7 is een drama qua gebruiksvriendelijkheid. Laatst gewijzigd door scientist29; 30 oktober 2009 om 14:30 |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Member
|
0 score
Wat ik me afvraag is of er ook een andere mogelijkheid is om dat touchpack te krijgen want er komen nu allemaal touch monitoren uit en is toch zonde van al die extra's die je niet kunt gebruiken
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Hardware.Info Developer
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Junior Member
|
0 score
Even over de 100mb recovery-partitie die windows7 automatisch aanmaakt bij installatie...
(Volgens mij doen trouwens alleen de Ultimate, Business en Enterprise versie dat) Deze partitie wordt alleen gebruikt voor gebruikers die bitlocker-encryptie gebruiken én als recovery-partitie (WinRE). Hij wordt dus niet gebruikt om je systeem primair mee op te starten. Ik gebruik geen bitlocker-encryptie op m'n harddisk(s) omdat ik daarmee 10% harddisk performance zou inleveren. De WinRE recovery gebruik ik ook niet. Mocht het nodig zijn gebruik ik daar wel de installatie dvd voor, óf meer waarschijnlijk, zet ik 'n complete harddisk backup terug. Om te vermijden dat windows7 tijdens de installatie die extra partitie aanmaakt als je hem niet wilt hebben (wat hij normaal zonder te vragen automatisch wél doet) moet je zorgen dat je harddisk al gepartitioneerd en ingedeeld is vóórdat je er windows7 op gaat installeren. Windows7 past de bestaande indeling van een harddisk namelijk niet aan, doet dat dus alleen als er nog genoeg 'lege ruimte' op beschikbaar is. Meer iets voor de ervaren gebruiker |
|
|
|
|
#19 |
|
Senior Member
|
0 score
@ pingpongme
Dus als ik een hardeschijf van 1TB heb, verdeeld in 2 partities van beide 500GB gaat Windowst 7 die 100 MB recovery-partitie niet aanmaken? Ik heb het niet geprobeerd maar ik denk dat die recovery-partitie wel aangemaakt gaat worden, er is immers 500 GB vrij dus ruimte zat. Laatst gewijzigd door lUjO; 30 oktober 2009 om 15:35 |
|
|
|
|
#20 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
dan zal er ook wel iets van touch-software tussen zitten |
|
|
|
|
|
#21 | |||||||||||
|
Hardware.Info Editor
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||
|
|
|
|
#22 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik zal het 's uitproberen Dantzig
Het is alleen altijd zo jammer dat je zoveel moet instellen om dingen logisch en normaal te krijgen. |
|
|
|
|
#23 | |
|
Junior Member
|
0 score
Citaat:
Wel ervoor zorgen dat je dan tijdens de installatie ook daadwerkelijk installeert op een bestaande partitie en niet alsnog windows7 de hele schijf laten her-partitioneren tijdens de installatie. Laatst gewijzigd door pingpongme; 30 oktober 2009 om 16:29 |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Senior Member
|
0 score
hmm, mijn vraag is niet eens gesteld
noja, dan hier maar. hoe krijg ik"Mijn Computer" taakbalk weer boven in beeld, zodat ik alle partities zie, ipv eerst naar deze computer te gaan????? |
|
|
|
|
#25 |
|
Senior Member
|
0 score
Elke keer als ik die MPEG4 files kijk in Windows Media Player 12 loopt het beeld gewoon vertraagd en in VLC heb ik nergens geen last van!!
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|