|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Single-socket AMD Opteron Suzuka processors
De zes-core Istanbul is al in de winkel gezien, maar daarnaast introduceert AMD ook nieuwe quadcore Opterons onder de naam Suzuka. Deze processors zijn volgens AMD-topman*John Fruehe ontworpen voor gebruikers die meer waarde hechten aan betaalbaarhei ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
Eindelijk weer leuke Opterons. Helaas zijn ze tegenwoordig wel iets minder interessant, gezien er veel Phenoms zijn met unlockte mp. Maargoed een mp van 12,5 of 13,5 kom je natuulijk ook al ver mee. In ieder geval ver genoeg voor 24/7 settings.
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
0 score
hmm.. interessant: http://en.wikipedia.org/wiki/Average_CPU_Power
ACP 75W > 95W TDP. waarom specificeert AMD ze dan op 115W TDP? om het de koel-fabrikanten makkelijk te maken? of om hunzelf veilig te stellen? maar, AMD is wel weer goed bezig |
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
Tdp is dus de max.
Kan deze dan niet in multisockets en die eerderen niet in enkele socket server? |
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik denk dat je je vergist. De ACP < TDP. ACP is gemiddeld verbruik en deze moet je gebruiken om energiekosten te schatten. De TDP moet je gebruiken om je koelinstrumentarium in te schatten, zodat hij zelfs onder maximum belasting voor langere tijd niet te warm wordt.
Edit: dit was een reactie op F4RR3L Edit2: Aw, ik dacht eerst te lezen dat dit een 6-core chip voor het AM2 socket was. Dat zou zo bad-ass zijn, zeker voor die prijs Last edited by marcusklaas; 04-07-2009 at 07:41. |
|
|
|
|
#6 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#7 | ||
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
HWI zou over de TDP eens een artikel moeten schrijven want er bestaat over dit verschijnsel nogal wat verwarring, waar HWI ook lustig aan meewerkt Quote:
|
||
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
0 score
nee, ThermalDesignPower, heeft te maken met de maximale warmte afgifte van de CPU, uitgedrukt in Watt (wet op behoud van energie). dat weet ik, ik zag nu alleen ook voor het eerst dat ACP staan dat kende ik nog niet, en op wiki stond een tabelletje met een aantal conversies ACP=x -> TDP=x, maar goed wiki heeft natuurlijk niet altijd gelijk
|
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|