|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
ASUS 1005HA
Het is eigenlijk nog maar pas geleden dat ASUS met de eerste Eee PC's op de markt kwam. Inmiddels is de Eee-serie flink uitgebreid en zijn netbooks de normaalste zaak van de wereld. Hoog tijd dus voor ASUS om weer eens de modellen tegen het licht te ... Lees dit artikel |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
Dus dit is de vernieuwde Eee-pc netbook van asus? Ik moet eerlijk zeggen, het is nog niet écht overtuigend... Als hij gebaseerd was op het Ion platform was het misschien nog echt vernieuwend geweest, maar ik zie niet wat dit beter moet zijn dan alle andere netbooks egienlijk...
|
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
0 score
Wanneer komt de 1101HA eigenlijk in de winkels?
Deze heeft normaal een 11 inch HD beeldscherm, strakke looks, lange batterijduur en dit voor een goede prijs. |
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
Die 1101HA is reeds te bestellen bij webshops (geen voorraad) voor 365 euro al.
Ik vind de seashell van Asus echt een geweldige serie! Dit is tot nu toe de ultieme netbook denk ik, geweldige accuduur met een prachtig design voor een nog net redelijke prijs van rond de 370 euro. Neem je genoegen met een N270 dan kost hij slechts 325 euro. Ben benieuwd waar de concurrentie mee gaat komen! Wat zetten Samsung en Acer hier tegenover? Als ik het aanbod van Acer bekijk lijken zij het even af te leggen, en ook Samsung mag zijn NC10 een keer upgraden... Ps. Asus is wel overgegaan op glare schermen nu, deze heeft geen mat scherm meer of wel? |
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
ik dacht dat die netbook hype wel een beetje voorbij was nu? Uit het artikel kan ik opmaken dat het enige verschil is dat hij lekkerder tikt omdat het toetsenbord wat beter is. Maar dat het verder dezelfde specificaties zijn?
Fijn misschien dat er weer een netbook extra is waar we uit kunnen kiezen, maar het is allemaal beetje hetzelfde. Nu zijn deze netbookjes nog wel goedkoop, maar dan geef ik toch liever wat meer geld uit voor iets als DIT Maar een beetje groter... licht... goede batterijduur... maar met wat betere specificaties. |
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
0 score
Natuurlijk, dat is gewoon waar wat je zegt, ben het daar roerend mee eens. Maar dat geldt meer voor nog duurdere netbooks vind ik, deze netbook scheelt toch aanzienlijk in prijs met een 12/13 inch laptop. Dan spreken we over zeker 300 euro...
Maargoed, neemt niet weg dat 360 euro nogsteeds een best bedrag is, het lijkt gewoon bij veel mensen net onder de psychologische grens te zitten. Uiteraard kan je met die Vostro meer, maar die smijt je als student niet zonder zorgen bij je boeken in je tas. Dat vergt weer extra voorzichtigheid etc, dus ik snap wel waarom netbooks onder studenten populair zijn Deze 1005HA moet je gewoon zien als de evolutie van de standaard netbook denk ik. Deze vervangt mijns inziens de succesvolle 1000HE met een iets platter en compacter ontwerp, weegt minder en ziet er weer wat moderner uit. Meer fine-tuning dan echt vooruitgang. |
|
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
|
0 score
@ amiguito
Alle netbooks lijken op elkaar qua processor kracht en opslag. Maar het echte verschil zit hem in de accu-duur, en binnenkort op het platform (Intel / nVidia). Andere dingen is iets om op te letten maar geen grote verschillen om daaruit te kiezen. Verder heb ik nog nooit een notebook/laptop-geval gezien (behalve deze netbooks) die 5 uur op grote belasting doorgaat. En voor msn/internet/word/iTunes is dit krachtig genoeg. |
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
0 score
@ Doomah ; Ja, één van die dingen apart ja. Zodra je ze tegelijk begint te doen loopt hij zo vast..
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Junior Member
|
0 score
Op welke termijn kunnen we dan die nieuwe serie netbooks verwachten? Lijkt me dan toch slimmer om nog heel even te wachten tot die er zijn dan nu nog voor een netbook als deze te gaan.
|
|
|
|
|
#11 |
|
Senior Member
|
0 score
Dat hangt er vanaf wat je bedoeling is, want die nieuwe serie zal ongetwijfeld weer een prijsniveautje stijgen en dan moet wordt het verhaal van amiguito interessant.
|
|
|
|
|
#12 |
|
Senior Member
|
0 score
eigenlijk een logisch gevolg. Netbooks worden langzaam aan steeds groter en duurder. 10" wordt 12/13" en men verwacht meer specificaties. Logisch gevolg dat netbookjes weer kleine laptopjes worden met betere specificaties... waarom zou je dan nog een te klein... te onhandig netbookje kopen als je een klein laptopje voor maar iets meer kunt hebben. Nu Dell hier al mee komt, zal Acer binnenkort ook wel met zoiets komen.
|
|
|
|
|
#13 |
|
Junior Member
|
0 score
heb de nieuwe eee pcs net opgenomen in de webshop
helaas is de kopeling naar hwi nog niet klaar(word aan gewerkt) ASUS EEE PC 1005HA met intel n270 kost 359 incl btw ex verzendkosten ASUS EEE PC 1005HA met intel n280 kost 419 incl btw ex verzendkosten Laatst gewijzigd door Qonstant; 9 juli 2009 om 02:17 |
|
|
|
|
#14 |
|
Senior Member
|
0 score
Welke webshop is dat? Dan wordt je in 1 klap de veruit duurste aanbieder
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Junior Member
|
0 score
Citaat:
http://tweakers.net/pricewatch/24175...5ha-m-wit.html prijzen zijn iets bijgesteld Laatst gewijzigd door Qonstant; 9 juli 2009 om 15:41 |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Senior Member
|
0 score
Die link van Azerty klopt ook niet, gek genoeg zit daar een n280 in
En prijzen bijstellen houden we altijd van |
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|