|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Intel SSD's met 34nm chips binnen twee weken?
Onlangs berichtten we al over de plannen van Intel om dit jaar nieuwe SSD's op de markt te zetten. Deze zullen gebruikmaken van 34nm flashchips, waardoor enerzijds de productiekosten omlaag kunnen en anderzijds de opslagcapaciteit vergroot kan worden ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
Afwachten was ik sowieso nog mee bezig. De ontwikkeling gaat mij nog iets te hard, waardoor je in korte tijd al met achterhaalde hardware zit voor een (nog te) hoge prijs. Maar ik blijf de ontwikkeling zeker volgen. Als het moment daar is ga ik zeker overstappen.
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
0 score
Vooral die lage prijze zijn aantrekkelijk
|
|
|
|
|
#4 |
|
Member
|
0 score
nou lage prijzen
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
Typo: Daarmee kan Intel de druk op de concurrenten verder opvoeren, want sinds de komst van de X25 en X18 serie hebben deze niet stilgezeten en zijn er een aantal interessante alternatieven op de markt gekomen.
Verder lijkt me dit een hele mooie ontwikkeling, in het begin zullen de prijzen niet enorm lager zijn, maar in de loop van Q4 en Q1 - Q2 volgend jaar misschien wel. Dan wordt een SSD hopelijk eindelijk betaalbaar voor de normale consument. |
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
0 score
Als intel iets op de markt zet als nieuw product moet je zeker niet verwachten dat het goedkoper is.
|
|
|
|
|
#7 |
|
Member
|
0 score
@ Milanorico
Maar dit is meer een door ontwikkeling van een oud product @ Jeroen. R Relatief lage prijzen |
|
|
|
|
#8 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
Last edited by Robbedoes123; 30-06-2009 at 08:26. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Member
|
0 score
net een order met een ssd 60gb geannuleerd uit frustratie
dit berichtje laat me toch weer wat beter voelen |
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik vraag me af of de prijzen wel flink zullen dalen. Voorlopig zal het nog wel gebeuren, maar ik denk dat je in de toekomst SSDs gaat zien in meerdere klasses. Zoals OCZ nu al heeft een beetje, maar dan grotere prijs verschillen. Als de snelheid echt uit gaat lopen op een normale hardeschijf, zal me dat niks verbazen.
Intel is goed bezig. Processors kwartaal eerder en die shrink van flash chips veel eerder dan verwacht. Maar of deze SSDs aantrekkelijk word voor de normale consumenten of gewone hardware liefhebbers, ik denk dat we dan nog wel een hele tijd (1 tot 1.5 jaar voor hardware liefhebbers, en 3 tot 4 jaar voor consumenten) kunnen wachten. |
|
|
|
|
#11 |
|
Senior Member
|
0 score
Als intel de overstap kan maken naar 34nm zullen de andere fabrikanten over niet al te lange tijd ook wel volgen lijkt me? Dan komt de prijsdaling pas echt. Intel staat nu nog steeds zo'n beetje bovenaan (al scheelt het niet veel), dus nu zullen ze de prijs nog niet flink naar beneden doen lijkt me.
|
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|