|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Workshop: GPU acceleratie voor je H.264 MKV-bestanden
Al sinds de introductie van de GeForce 8 en Radeon HD 2000 videokaart reeksen, geven nVidia en ATI trots aan dat hun 3D-chips voorzien zijn van een geïntegreerde H.264 videodecoder. Erg handig, want een paar jaar geleden was nog bijna geen enkele pro ... Lees dit artikel |
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
Zodra ik regsvr32... als commando invoer krijg ik de volgende fout:
Module 'mpcvideodec.ax" is geladen maar de aanroep naar Dllregisterserver is mislukt met foutcode 0x80070005. Ik draai windows vista. ik heb 2 pc's met vista en beide geven bovenstaande fout. Zou graag willen dat het werkt. Hoop dat iemand weet wat er fout is. |
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
0 score
Helaas is het dus niet mogelijk om met WMC ondertitels in DXVA tegelijk te gebruiken. Wil je echter een mediacenter oplossing die dit wel kan, dan kan je MediaPortal proberen. De codecs kun je installeren met het standalone filter pack, en daarna ondertitels via een non-officiele patch, dit is dan dezelfde engine die MPC-HC gebruikt. Dit werkt perfect. Hopelijk komt het in de volgende versie van MediaPortal gewoon ingebouwd terug.
http://forum.team-mediaportal.com/co...-vc-1-a-44614/ http://forum.team-mediaportal.com/ge...-engine-54130/ Beter nog, de alpha van 1.1.0 bevat deze uitbreiding voor ondertitels al. |
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
Iemand een idee of je die ondertitels dan wel met de Media Control Plugin aan de praat krijgt in Vista Media Center?
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
OM het maar direct te vragen: werkt dit ook met windows 7 64 bit?
|
|
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik gebruik in vista 64 bit gewoon de 32 bit versie van MPC-HC, werkt perfect.
|
|
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
|
0 score
Op mijn desktop pc heb ik Media Player Home Cinema prima werkend. Alleen wil het op mijn laptop Dell Studio 15 (met ATI HD3450) niet goed lukken, op een of andere manier verprutst hij het beeld (veel te donker).
Zou die laptop videokaart niet in staat zijn hardwarematig H264 te accelereren?. |
|
|
|
|
#8 |
|
Member
|
0 score
ik heb op vista 64 bit ook de 32bit moete zette, gezien bij de 64bit geen geluid kwam, geen idee waarom.
|
|
|
|
|
#9 |
|
Member
|
0 score
Ik moet zeggen dat ik in het verleden zowel op Windows Media Player 11/12 als Media Player Classic .mkv-bestanden gespeeld heb en dat ik de beeldkwaliteit van Windows Media Player eigenlijk beter vind. Vandaar dat ik geen gebruik maak van GPU-acceleratie.
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Hardware.Info Editor
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Member
|
0 score
ik gebruik MPC:HC op men PC en laptop voor het afspelen van HD films en series, op men PC werken ze allebei perfect maar op men laptop(die beter is) werken FullHD films niet goed. De audio zit steeds achter. Ik heb dit probleem al even en heb geen idee hoe het komt
|
|
|
|
|
#12 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik zou graag willen weten hoe je de beste beeldkwaliteit krijgt in combinatie met GPU acceleratie. Zou Hardware.info hier meer over kunnen vertellen?
Ik heb nu CCCP met CoreAVC (dus CUDA = GPU acceleratie) + hardware deinterlacing , dit is naar mijn mening nog steeds niet mooi. Als ik een 1080p film afspeelt lijkt het beeld nogal korrelig. Hoort dit? Kan dit ook opgelost worden? Het is niet nodig om alles in vetgedrukte letters te typen. Last edited by Jaap Terlouw; 29-06-2009 at 10:50. |
|
|
|
|
#13 |
|
Member
|
0 score
Om de een of andere reden wordt de SourceForge downloadlink maar zelden geupdate en daarom kun je, in tegenstelling tot de gegeven downloadlink in het artikel, MPC-HC beter hier vandaan halen: http://www.xvidvideo.ru/content/category/1/1/2/.
Hier vind je de meeste up-to-date MPC-HC en kun je het downloaden met of zonder installer of zelfs alleen het exe-bestand. Alleen het exe-bestand is voor de meeste mensen meer dan voldoende. Verder wilde ik nog graag het volgende aan het artikel toevoegen: Wanneer je de VMR9 renderer kiest zul je zien dat er een lichte waas over je films zit. Dit kun je het beste zien aan het begin van een film waar het beeld helemaal zwart is. In het geval van VMR9 is dit zwart een behoorlijk stukje lichter. Dit komt omdat VMR9 gebruikt maakt van zogenaamde TV-levels (een wat beperkter kleurenbereik). Dit kun je oplossen door Play --> Shaders --> 16-235 - > 0-255 te kiezen (TV- naar Computer levels conversie). De kleuren zijn nu weer het zelfde als wanneer je VMR7 (Windowed) of FFDShow gebruikt. |
|
|
|
|
#14 |
|
Hardware.Info Editor
|
Je kan opties als noise reduction proberen, maar bedenk dat veel 1080p films zo natuurgetrouw mogelijke transfers zijn van film. Sommige films bevatten een 'film grain' effect dat bewust is toegevoegd. Op een DVD is dat niet meer zichtbaar, maar op een Full HD versie weer wel.
|
|
|
|
|
#15 |
|
Senior Member
|
0 score
vergeet niet dat mkv films gecomprimeerd zijn en dus hoe goed ook nooit vergelijkbaar zijn met de 7 tot 10x grotere bluray bestanden
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Junior Member
|
0 score
Vooralsnog vind ik dit artikel een beetje te kort.
Menig gebruiker had dit gewoon kunnen googlen oid en ik vind dat dit artikel niet zo heel veel toevoegt. Als er dieper in de materie was opgegaan dan zou dit artikel beter zijn geweest. Bijv. Hoe krijg je de beste beeldkwaliteit, hoe zit het met videorenders? , Hoe voorkom je judder? enz enz. Misschien een tip voor de volgende keer hw.info? Last edited by n0elite; 29-06-2009 at 11:04. |
|
|
|
|
#18 |
|
Junior Member
|
0 score
Op mijn mediacenter gebruik ik The KMPlayer met de MPC HomeCinema codec.
Met een beetje tweaken krijg je DXVA werkend MET ondertiteling. Dit is de enige player waarmee ik dit werkend heb gekregen, maar het kan dus wel en werkt prima. (Lijkt me dat deze workshop weer uitgebreid kan worden) |
|
|
|
|
#19 |
|
Junior Member
|
0 score
Handig artikel. De processor in mijn MPC (athlon 5000 x2) kan de HD content van een MKV net niet zelf afspelen. Media player classic geinstalleerd en de geïntegreerde videokaart op mijn moederbord doet dat nu perfect. Hier was ik al een tijdje naar op zoek.
|
|
|
|
|
#20 |
|
Member
|
0 score
Hmm alles in gesteld maar hij trekt toch nog 65% van mij CPU
ik heb een Gigabyte GAMA78GMS2H met als onbord een ATI Radeon HD 3200 als videokaart maar ik heb het idee dat dan ook alleen voor exsterne video kaarten werkt. al heeft dit moederbordt wel een HDMI aansluiten...Misschien ooit een losse kaart plaatsen |
|
|
|
|
#21 |
|
Senior Member
|
0 score
@hierboven, de hd3200 wordt ook gewoon ondersteund, en moet dus prima werken
enjah, voor mij is dit artikel opzich al oud nieuws qua MPC HC, heb dit namelijk al redelijk lang (sind februari) en de rest is wel nieuw, maar ik gebruik zelf liever dus mpc, vanwege meerdere filters. Last edited by Renegade666; 29-06-2009 at 14:15. |
|
|
|
|
#22 | |
|
Senior Member
|
0 score
Een ding dat ik vind missen is hoe je de PowerDVD codec kan krijgen, deze is beter voor het afspelen van DVD's dan de MPC-HC codec.
Dit is de PowerDvD codec om Dvd’s af te spelen, deze is beter dan de MPC-HC codec in geval van DvD’s Quote:
Last edited by Linqed; 29-06-2009 at 14:40. |
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
Ik heb deze mobo ook gehad je kunt ook coreavc installeren en dan neemt die de hardware acceleratie over (softwarematig) en dan ontlast je je cpu ook weer. Succes. Mijn opstelling met VMC en Gigabyte gama e7aum bord werkt bijna perfect op windows 7 64 bits alleen af en toe de subs handmatig aandoen try vmc icm mediabrowser |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Junior Member
|
0 score
Hier is een voorbeeld van wat ik bedoel met korrelig:
Windows media player classic home cinema met coreAVC met CUDA / hardware deinterlacing. Hitman 1080p
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
|