|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Nieuwe triple/quad monitor kaarten van Matrox
Matrox heeft een tweetal nieuwe videokaarten voor multi-montior setups aangekondigd, namelijk de M9138 en de M9148. Beide modellen gebruiken een PCI-Express 16x aansluiting en zijn voorzien van 1 GB videogeheugen. De nieuwe videokaarten zijn een uitb ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
Als ik het dus goed begrijp
max 8 beeldschermen op 1 pc? lijkt mij marginaal veel |
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
0 score
Major Dit zijn meer kaartjes voor mensen die dingen in de gaten moeten houden lijkt me
Bijvoorbeeld mensen die beurzen bij houden op 4 schermen oid. |
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
0 score
Ja want je gaat hier niet even op 4 schermen crysis spelen. Deze zijn vooral bedoeld voor de zakelijke markt waar meerdere schermen tegelijk afgelezen moeten worden.
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
0 score
Het is voor servers. Denk nou niet dat je hier op crysis kan spelen xD
|
|
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
|
0 score
ik denk niet dat deze kaart voor servers is.
heeft volgens mij weinig nut om 4 monitoren op een server te kunnen gebruiken. |
|
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
|
0 score
Crysis op een Matrox kaart.... HA!
Maar seriously.... 1Gigabyte VRAM? Aan de ene kant lijkt me dat aan de hoge kant(Voor een Matrox), maar aan de andere kant, als men die dingen vol hangen met hi-rez (DP)Monitoren, kan ik de meerwaarde wel inzien.... |
|
|
|
|
#8 |
|
Junior Member
|
0 score
Nope, deze kaarten zijn voor systemen in technische ontwerpstudio's a la autoCAD of multimonitor-opstellingen in controlekamers van bijv. de procesindustrie. Dr zitten dan ook niet zo asociaal veel streamprocessors, shader units en dergelijke op.
|
|
|
|
|
#9 |
|
Junior Member
|
0 score
Mmmm; dit soort kaartjes zouden uitermate handig zijn bij voor mijn mensen aangezien zij hier de hele dag Avaya's CMS hebben openstaan, en dan zijn 2 schermen (wat nu gebruikt wordt) maar net voldoende.
Is er enig idee over een prijs van deze kaartes? |
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
0 score
Zullen niet goedkoper zijn als 2 eenvoudige consumenten kaartjes. Voordeel is dat het een stuk zuiniger/stiller is.
Kijk ook eens naar de Nvidia Quaddro NVS serie. Zelfde idee. |
|
|
|
|
#11 |
|
Senior Member
|
0 score
Deze kaarten zijn erg handig icm een systeem als maxedia. Zo kun je gemakkelijk een output over 3 of zelf 4 schermen / beamers stretchen.
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
mar het is niet voor servers bedoeld.. je hebt niets aan 4 beeldschermen op een server en de betere servers staan is allemaal koude kamertjes.. daar wil je niet echt graag bij zitten.. dat wordt allemaal wel met speciale software bekeken.. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Member
|
0 score
Volgens mij zijn deze kaarten ook bedoeld voor de gameontwikklaars.
al is het maar voor een paar renders te maken van een texture. Aangezien die textures steeds veel groter worden met de nieuwe spellen vind ik het geheugen maar aan de lage kant. Maar inderdaad hij kan bedrijfsmatig gebruikt worden voor een fabriek te monitoren. En kan tevens ingezet worden voor de technische tekenaars onder ons,die dus veelvuldig autocad gebruiken. Je kan tevens ook een grote destop laten zien wat aan de andere monitor doorloopt. Dat ligt er tevens aan aan wat voor een dingen deze videokaart laat voor dienen. Maar die kaarten zijn idd prijzig een gewoon huis tuin en keuken gamer heeft er helemaal niks aan. Voor die prijs heb je 2 snelle kaarten in crossfire lopen,of sli. nvidia quadro info groetjes:rjmno1 Last edited by rjmno1; 25-06-2009 at 17:48. |
|
|
|
|
#14 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
weten we niet allemaal dat matrox kaarten maakt voor programmas zoals autocad etc.. teken programmas dus.. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Junior Member
|
0 score
Deze kaarten zijn meer bedoelt om op wallstreet de dalende grafiekjes op 4 schermen te kunnen volgen.
|
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|