|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Workshop: TV optimaal afstellen
Het klinkt wellicht gek, maar als je een nieuwe televisie koopt staat deze meestal érg slecht afgesteld. In de winkel moet een TV vooral opvallen tussen modellen van de concurrentie, en is een realistische weergave van minder belang. Wij helpen je op ... Lees dit artikel |
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
|
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik moet zeggen dat ik foto 2 onder het kopje scherpte meer wazig dan scherp vind. Ik zou
mijn tv dus wat scherper instellen. |
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
0 score
Ja, idd! dat gevoel had ik ook.
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
Klopt, het oogt inderdaad erg wazig. Toch maar iets scherper afstellen....
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
0 score
Handige workshop.
En ik neem aan dat deze dvd ook handig is om je normale TFT scherm af te stellen? |
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
0 score
Komt mooi uit, vandaag komt er een nieuwe tv binnen.
|
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
0 score
Op dat bovenste plaatje is wel te veel verscherping te zien, maar op die onderste zou er wel wat bij kunnen inderdaad
Handige workshop! |
|
|
|
|
#9 |
|
Junior Member
|
0 score
handig had ik net nodig
kan je ook ergens gratis een soort test dvd of calibratie dvd downloaden ? |
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
0 score
Erg handig. Hoewel ik erg tevreden ben met de settings die ik via HWI heb ingesteld voor mijn Samsung LE40A756 kan het geen kwaad om het eens te proberen.
Maar heb wel een vraag. Wanneer kan ik het beste calibreren? 's avonds al ik mijn lampen aan heb of juist overdag. Maar wanneer dan overdag? zonnig of bewolkt. |
|
|
|
|
#11 |
|
Junior Member
|
0 score
Goed stukje Eric. Ik denk je hier veel lezers blij mee maakt. Met deze dvd kan je je tv heel snel goed instellen. Ik moet wel zeggen dat m'n pana 42pz85 vanuit de fabriek al aardig ingesteld stond.
|
|
|
|
|
#12 |
|
Junior Member
|
0 score
De meeste beelden komen trouwens rechtstreeks uit de beeldconfiguratie wizard van de windows media center.
Dus mensen met een windows media center hebben deze dvd niet nodig. |
|
|
|
|
#13 | |
|
Junior Member
|
0 score
Citaat:
Het mooiste van de Samsung is, dat deze voor elke input andere settings kan vasthouden (van andere merken weet ik het niet). Voor anderhalf week terug heb ik mijn LE46A686 van Samsung mogen ontvangen en ik ben hier hartstikke tevreden mee. Wat betreft de workshop: ziet er goed uit |
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Junior Member
|
0 score
Dat komt net op het goede moment, heb gisteren net een nieuwe TV gekocht en zocht dus al naar informatie over calibreren, maar dat hoeft dus niet meer!
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
Vond ik ook een aangename verassing. Dat je voor elke input een andere setting kan bewaren. HDMI is namelijk anders van kwaliteit dan component of scart waardoor je voor alle inputs alles optimaal kan instellen! |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Member
|
0 score
Top. was weer leerzaam
|
|
|
|
|
#19 |
|
Member
|
0 score
Geldt deze Workshop ook voor Pc-monitoren? Of moet daarbij ook op andere dingen gelet worden
|
|
|
|
|
#20 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik heb met zulke calibratieplaatjes m'n 225BW afgesteld, maar gewoon in windows valt het beeld toch een beetje tegen. Maarja, in principe zou het moeten kunnen.....
|
|
|
|
|
#21 |
|
Senior Member
|
0 score
Ja valt mij ook op moet ik zeggen. Maar ja het blijft een 'gewone' monitor en niet toegewijd aan HD content.
Als ik een TOP HD film (o.a. King Kong) bekijk op mijn 226BW dan denk ik van mmmmwwwooo niet fantastisch, maar op mijn Samsung LE-40A856 dan kan ik mijn mondhoeken blijven af vegen. Andersom vind ik namelijk computerbeeld er niet mooi uit zien op mijn LCD-TV, maar dat is misschien weer een kwestie ven instellen. |
|
|
|
|
#22 |
|
Junior Member
|
0 score
Mooi artikeltje weer HWI. Makkelijk te begrijpen voor iedereen! Ik moet er zelf ook maar eens aan geloven, heb er nooit tijd voor. (Of is dat een slechte smoes?
|
|
|
|
|
#23 |
|
Junior Member
|
0 score
Net ben ik bezig geweest om HD-films het beste weer te geven op mijn Sony 40W4000. Dit heb ik al veel vaker gedaan, maar met de kleurtemperatuur heb ik nooit wat mee gedaan. Met de THX-gecertificeerde DVD en verschillende HD-films met gevarieerde scènes heb ik alle instellingen uitgeprobeerd.
Het viel mij op dat, zo als in dit artikel beschreven staat, dat ‘warm 2’ inderdaad veel te geel-wit lijkt, maar met name met een close-up van gezichten veel realistischer er uit ziet. Met witte letters viel het wel op dat het licht geel-wit was. ‘Warm 1’ lijkt daarentegen weer iets té wit en als je goed kijkt, zie je er een hele lichte tint blauw erdoor. Aan de andere kant lijkt warm 2 weer een lichte waas van geel te hebben of warm 1 is iets te blauwachtig. Eerst wist ik niet welke ik moest kiezen: warm 1 of warm 2. Ik wou er eigenlijk iets tussen in hebben. Na veel uitproberen (verlichting en helderheid) lijkt het wit-geel iets genaturaliseerd te zijn en ziet het er beter dan altijd een zeer lichte TL-verlichting. Waarschijnlijk is warm 2 dit het beste voor mij en moet ik er nog even aan wennen. |
|
|
|
|
#24 |
|
Senior Member
|
0 score
Die genoemde DVD, is dat een handleiding? Of stelt deze software automatisch je tv af?
|
|
|
|
|
#25 |
|
Senior Member
|
0 score
Dat is een handleiding. Ze laten je verschillende calibratie foto's filmpjes zien en leggen er precies bij uit welke tv instelling je moet veranderen om het perfecte beeld te krijgen.
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|