|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Europese Windows 7 niet als upgrade
Heise weet ons te melden dat het besluit van Microsoft om Windows 7 in Europa zonder Internet Explorer aan te bieden, een bijwerking impliceert: zelfs wanneer Windows middels een upgrade licentie (vermoedelijk vanaf 26 juni) wordt aangeschaft, dient ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Non-actief
|
0 score
Huh? Dit is wel een beetje moeilijk doen. Je kan toch vooraf aan de setup upgraden naar IE8, om dan de upgrade te starten? Dat upgradeprogramma bestaat al, dat zit toch gewoon in windows update? MS doet nou net alsof ze het slachtoffer zijn van de EC, beetje jammer.
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
0 score
Toch vreemd dat het OS niet overweg kan met IE 7.
Wat nou als je op vista IE 8 draait gaat het dan ook niet lukken ? Dus als je een upgrade zou willen doen moet je eerst IE 7 de-installeren ? |
|
|
|
|
#4 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
Nee, Want als microsoft eerst wilt dat jij naar IE8 update vooor een upgrade vind Neelie het niet goed want dan maken ze alsnog "misbruik" van de monopolie. Zie je nou Neelie dat dit allemaal niks uithaalt.... Je maakt het niet beter voor de consument maar veel moeilijker... |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Member
|
0 score
@ hierboven ben helemaal mee eens. Eu zit allerlei boete uit te delen voor MS, Dus elke voordeel heeft zijn nadeel.
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
0 score
waarom zou internet explorer 7 het probleem zijn , de wininstaller is er niet voor gemaakt om bij een upgrade IE alleen te verwijderen en niet te vervangen met een ander.
bij een schone install lever je er in Europa gewoon geen IE bij, of als er bij de land instellingen voor een EU land gekozen word zet je IE uit. denk eerder dat dat de straf van microsoft aan de EU is voor het verbieden van IE in win7 bij een install. |
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
0 score
Misschien een gekke vraag,
maar hoe ga je een browser downloaden, als je geen browser hebt??? Door met het installeren een optie te krijgen voor een browser? Of zodra je windows is geinstalleerd een update melding te geven? |
|
|
|
|
#8 |
|
Member
|
0 score
via ftp denk ik
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Hardware.Info Developer
|
Citaat:
De geavanceerde users kunnen altijd via FTP of wget een browser downloaden, maar dan moet je de url's vanbuiten kennen. Laatst gewijzigd door Karel Souffriau; 24 juni 2009 om 12:04 |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Member
|
0 score
@ hier boven
weet je dat van IE8 op een aparte cd of denk je dat, zou wel weer een stunt van MS zijn. |
|
|
|
|
#11 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
of je download er 1 voordat je gaat installeren ? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Junior Member
|
0 score
Of via een andere computer reeds een andere browser op een usb stick zetten natuurlijk.
Je dient toch ook het nodige te backuppen etc. voor je een nieuw besturingssysteem installeert. |
|
|
|
|
#13 |
|
Member
|
0 score
moet je wel eerst de software voor zmodem downloaden met je browser die je niet hebt
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Hardware.Info Developer
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Karel Souffriau; 24 juni 2009 om 12:04 |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Member
|
0 score
De meeste mensen heb wel ergens een USB stick liggen.
Knal daar IE, FF, Opera, Chrome, Safari of wat jij het fijnste vindt op en klaar. Waar ik vroeger altijd en hekel aan had was dat je bij MSN altijd via IE naar hotmail moest gaan. Ook al had ik via Windows onderdelen IE eraf gegooid. Kennelijk is dat nu met Windows 7 eindelijk opgelost en heb ik nu hotmail via chrome. |
|
|
|
|
#16 |
|
Member
|
0 score
@ Karel Souffriau
wist ik niet. maar je hebt helemaal gelijk dat je het gewoon niet kunt maken om er geen browser bij te leveren . de enige mensen die dit misschien mooi vinden zijn de diehards die alles maar dan ook alles zelf willen installeren , en ik denk dat die dan toch wel een of andere linux distro nemen. |
|
|
|
|
#17 |
|
Junior Member
|
0 score
Volgens mij is Win7 verplicht een programma aan te bieden welke alternatieven aanbiedt. Tijdens de installatie krijg je dus als het goed is (althans, dat zijn plannen van Nelie waar ik ooit heb over gelezen) een keuze menu waar je kan kiezen tussen enkele populaire browsers of uberhaupt geen browser.
Verder vind ik dit een zeer lame zet van Microsoft, en zie dit als weer een poging hun monopolie te versterken en zelfs af te dwingen. Ik hoop dat onze EU Commissaris voor Mededinging nog harder gaat optreden tegen dit soort praktijken...ronduit absurd van MS, mededinging is er immers voor om ongunstige praktijken voor consumenten door monopolistisch gedrag van bedrijven tegen te gaan en/of ongedaan te maken. Dit is daar dus hét voorbeeld bij uitstek van, dat MS hun installer niet zou kunnen aanpassen is ronduit ***koek, gewoon marktmacht afdwingen heet dat. |
|
|
|
|
#18 | ||
|
Hardware.Info Developer
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
#19 | |
|
Junior Member
|
0 score
Citaat:
Ik vind het gewoon BELACHELIJK dat ze niet IE8 erbij mogen leveren. Als je zo graag Firefox of chrome of WHATEVER wil dan installeer je die toch lekker apart. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Junior Member
|
0 score
Kroes heeft van Microsoft helemaal niet geeist dat ze Internet Explorer uit Windows moeten slopen, en al helemaal niet dat het upgraden onmogelijk moet worden. Dit is een streek van Microsoft, en Microsoft alleen, als onderdeel van een populariteitsoffensief tegen de Neelie Kroes en haar commissariaat. Dat mensen nu denken de EU Microsoft heeft gedwongen IE 8 er voor de release van Windows 7 uit te slopen, zoals onder andere in deze thread wordt gedemonstreerd, is diep triest.
Het wordt tijd dat Microsoft zijn plaats leert kennen, als bedrijf dat zaken doet in Europa en zich als dusdanig netjes aan de regels daar dient te houden. Hard aanpakken die hap. |
|
|
|
|
#21 | |
|
Hardware.Info Editor
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Junior Member
|
0 score
Dat is ook precies wat ik bedoel, in mijn vorige post bedoelde ik niet met "verplicht" zijnde als echt verplicht, maar dat is wat ik had gelezen in een voorstel van de EC over de Win7 zaak, een voorstel was om een programma toe te voegen waarmee keuzen konden worden gemaakt uit verschillende browsers.
Hetgene wat geopperd wordt dat het niet mogelijk om Win7 update te implementeren zonder IE7 erin is en moet makkelijk mogelijk zijn en dit is gewoon een stap van MS en MS alleen, om een reactie uit te lokken van de EC. Nelie was zelfs verbaasd over het feit dat MS Win7 in EU ging leveren zonder browser...omdat ze nog in onderhandeling waren over mogelijke oplossingen. Desnoods laat je gewoon van IE7 naar IE8 upgraden voor de upgrade naar Win7 waarna deze tijdens het installatieproces weer verwijdert wordt. Zelfs mij lukt dat met een simpel programma als N/Vlite, dus het lijkt me echt heel sterk dat de ontwikkelaars van Win7 zelf daar binnen 4 maanden geen oplossing voor kunnen vinden. Ik ben ook van mening dat een clean install uiteraard beter is, maar er komt dadelijk een updateprogramma, waarbij Winvista laptops en PC geleverd worden met een upgrade coupon naar Win7. Hierbij wordt, naar alle waarschijnlijkheid dus ook alleen Win7 upgrade aangeboden. Als MS hierin niet kan voorzien in EU, stelt het de consumenten dus achter, je krijgt er dus eventueel wel een upgrade DVD bij met Win7 maar volgens MS heb je er niks aan. Gaat nergens over, MS probeert de EC gewoon te provoceren, dit heeft nergens wat mee te maken. Willen ze zaken doen in EU dan moeten ze zich ook aan de regels houden...doen andere bevrijden (of dat horen ze te doen) toch ook?! |
|
|
|
|
#23 | |
|
Hardware.Info Developer
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Member
|
0 score
het is misschien een beetje omslachtig het hele browsergebeuren, maar vind het wel goed dat ik nu niet perse internet explorer op me pc hoef hebben staan.
ik gebruik chrome en firefox maar als ik IE wil verwijderen kan dit niet vanwege compatibiliteit probleem met msn enz.. plus nu leren mensen ook het word browser en begrijpen ze wat het is, als je een persoon met een beetje kennis van een pc vraagt wat een browser is kijken ze je dom aan xD |
|
|
|
|
#25 |
|
Member
|
0 score
@ straighton
Ik denk dat je weinig tot niet begrijpt dan. Er zijn ook factoren als licenties en financien die erbij komen. Dan zou mozila bijvoorbeeld moeten betalen om hun product in die van een ander te mogen aanbieden. Verder denken de meeste klanten dan dat ze voor problemen met firefox bij microsoft terecht kunnen voor support. Ïk heb toch een compleet product bij Microsoft gekocht toch?" zeggen ze dan. Dan snap je wel waarom microsoft dan ervoor kiest om helemaal geen browser mee te leveren in hun pakket. Het is wel zo dat je bij aanschaf direct een cd appart erbij kan krijgen. Dan kan EU tenminste niet zeggen dat Microsoft IE nog standaard meeleverd. Die optie is aan jou bij aanschaf. Microsoft is juist ook niet verplicht om de klant de optie te geven. Hij word nu juist verplicht opties weg te laten. We kunnen nu wel Microsoft de schuld gaan geven. Maar een UK versie van WIndows 7 of een Amerikaanse versie zullen gewoon IE8 hebben. Microsoft is het probleem niet, maar de EU. |
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|