|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
haha, erg grappig. maarja. er zit inderdaad alles in wat je maar kan wensen in je homeserver
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
+1 score
Is dit hoe voortaan een thuisserver wordt gemaakt? Geen precieze samenstelling?
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
+1 score
LOL, zo ben je snel klaar.
Maar uiteraard een prima advies, ik denk niet dat je voor die prijs nog moeilijk moet gaan doen om zelf nog een systeem te bouwen. |
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
0 score
Hehe simpel maar goed zo te zien
|
|
|
|
|
#6 |
|
Non-actief
|
-1 score
Eerst bijna elke maand komen met adviezen die minimaal of zelfs exact het zelfde zijn als het voorgaande advies en nu gewoon met een OEM systeem komen.
Vind dit PC Advies te min over na gedacht(ook een beetje in het algemeen), dit is voor de huis tuin en keuken consument een leuk advies als die al weet wat een Thuis Server is en of die hem ook echt nodig heeft. Voor een HWI'er mag het wel wat complexer meer uitgedacht en meer het doe het zelf pakketje zijn. |
|
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
|
0 score
ik denk dat het misschien handig is om bij elk component te vertellen wat de upgrade zou zijn en wat dat meer kost
veel mensen klagen over de lage kwaliteit van de server en willen meer HWI kan dat wel leveren maar niet tegen de prijs die ze zich hebben voorgehouden als ze zouden zeggen wat de betere versie van het component is (aangezien ze alles in die categorie hebben bekeken) zouden ze veel meer mensen kunnen plezieren elke pc is een compromis het te besteden bedrag is de enige variabele in dit proces natuurlijk blijft het moeilijk om als HWI het beste te vinden, maar een upgrade en een beoordeling bij die upgrade zou heel fijn zijn persoonlijk vind ik het heel interessant hoe een systeem zich gedraagt als je een component verbetert ik denk dat HWI vooral hier een rol in kan spelen niet wat is het beste, maat, wat is kwa upgrade het beste wat moet ik verbeteren om een snellere pc/server te krijgen vanaf het huidige systeem HWI, jullie zijn voor velen een god, laat dat dan ook blijken door marginale (upgrade/prijs) te beoordelen ik ben niet tevreden met mijn pc, voornamelijk omdat ik niet voldoe aan de HWI test resulaten/prijs dek hieraan als je een advies uitbrengt mensen hangen hier echt een oordeel aan |
|
|
|
|
#8 | |
|
Junior Member
|
0 score
Citaat:
www.wegotserved.com Welke is het beste voor het streamen/converteren van .mkv naar bijvoorbeeld een ps3 (dmv Ps3 Media Server) Doe is even een keuze maken tussen deze twee op de redactie Laatst gewijzigd door X-X-X; 20 juni 2009 om 07:24 |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Junior Member
|
0 score
Mooi dingetje.
|
|
|
|
|
#10 |
|
Hardware.Info Editor
|
Het Thuisserver advies tot dusver was ongeveer 370 euro, exclusief besturingssysteem. Deze Acer is simpelweg een betere koop op alle punten die we belangrijk vinden voor een thuisserver, inclusief opslagruimte, geheugen en uitbreidbaarheid (in de Antec behuizing uit het vorige advies kun je maximaal 2 schijven kwijt, 3 als je er een in de 5,25" ruimte stopt). Qua omvang, energieverbruik, gebruiksgemak is dit gewoon de betere optie - voor een luxe thuisserver is nog altijd de Chenbro behuizing met mini-ITX bord naar eigen keuze en de optie van een snellere CPU beter, maar daar hangt een fors hoger prijskaartje aan, zelfs als je niet direct 4 2TB schijven installeert.
Ook gevorderde gebruikers kunnen soms volstaan met een 'simpele' oplossing, zo simpel is het. Een review van deze server vind je in Hardware.Info Magazine 3-2009, in de winkel vanaf ca. 10 juli. De testgegevens vind je al op de site, en hij is besproken in Hardware.Info TV. Wellicht is het een indicatie van ons enthousiasme over dit systeem dat meerdere medewerkers er inmiddels een gekocht hebben of dit van plan zijn te doen. @X-X-X: we hebben die HP server al (een hele tijd geleden) in het lab gehad, maar HP verkocht hem tot dusver niet in Nederland (wel in Frankrijk, bijvoorbeeld). Wanneer deze daadwerkelijk verkrijgbaar wordt hier, kan je er zeker van zijn dat we hem uitgebreid zullen bespreken, want het is inderdaad een heel fraai apparaat. Voornaamste nadeel is relatief hoog energieverbruik vergeleken met deze Acer. Laatst gewijzigd door David van Dantzig; 20 juni 2009 om 09:53 |
|
|
|
|
#11 |
|
Member
|
0 score
Mooi maar Acer?
De standaard systemen van Acer zijn niet geweldig te noemen... |
|
|
|
|
#12 |
|
Hardware.Info Editor
|
We baseren ons oordeel over een product nooit op een ander product.
|
|
|
|
|
#13 |
|
Senior Member
|
0 score
wel zonde dat je hier niet je monitor aan kunt hangen. maar je kunt dan natuurlijk weer via het netwerk bij de pc komen maar dat vindt ik toch altijd wat minder fijn dan wanneer je een monitor kunt aansluiten.
|
|
|
|
|
#14 |
|
Senior Member
|
0 score
Een OEM? Tja dan is het einde zoek denk je in eerste instantie.
Maar ja als t echt bang for the buck is moet het maar dank je dan. Een OEM waar een review in het komende HWI magazine staat, nou ja ik weet niet meer wat te zeggen. Tekst met melding van ECO schijf, site Salland meld dat niet, en hij is met gelijke specs als bij Salland goedkoper elders, dat is wel fijn van een OEM, je kan zo eenvoudig prijzen vergelijken, fijn voor ons, want kan me niet voorstellen dat Salland blij is met deze ontwikkeling. Voor de rest van de toekomstig aan te raden systemen zou ik zeggen kijk vooral eens in de Makro, Media Markt, Aldi en Lidl folders staan meestal wel goedkope OEMs in. Kan je gewoon een type systeem erbij zoeken al naar gelang de aanbieding. Laatst gewijzigd door mmmstil; 20 juni 2009 om 12:51 |
|
|
|
|
#15 |
|
Senior Member
|
0 score
Is het niet zo dat het dubbel wegschrijven lijkt op RAID1 en niet RAID0? Verder is het een goed advies als je nagaat watje krijgt voor het geld. Zelf iets in elkaar steken is niet altijd de beste optie. Veel HWI'ers hebben bijvoorbeeld ook geen BTO (Build to Order) notebook, maar een 'gewone' Asus of Acer.
Over Acer zelf ben ik ook niet heel tevreden, dus bij mij zul je dit apparaat niet vinden |
|
|
|
|
#16 |
|
Senior Member
|
0 score
@ starter, Mijn zoon heeft al jaren geleden een server om basis van een oude P2 gemaakt ook hier zat geen monitor aan en die was ook helemaal niet nodig. Er zijn genoeg progjes om de server op afstand over te nemen en moest er eens een keer aan gesleuteld worden was aanzetten en één keer enteren om heb weer aan de praat te krijgen genoeg.
@ kkk, een huis, tuin en keuken consument zit nog met een simpele PC zijn ding te doen, de meesten back-uppen helemaal niet en van centrale opslag hebben ze al helemaal geen weet. Een NAS of (Home)server is toch voor de iets meer geïnteresseerde en meer dan gemiddelde computergebruiker. Test Laatst gewijzigd door Quercus; 20 juni 2009 om 12:47 |
|
|
|
|
#17 | |
|
Hardware.Info Editor
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Senior Member
|
0 score
aldi heeft vaak wel leuke aanbiedingen met medion desktop pc's. kijk maar eens op http://www.medion.com/nl/ dan zie je daar al meteen desktop pc's staan die (soms) bij de aldi in de aanbieding zijn.
|
|
|
|
|
#19 |
|
Senior Member
|
0 score
De vandaag in het nieuws staande Shutle kun je ook als home server gebruiken, met 2 gig geheugen, een AMD Athlon LE-1640, 2 TB aan HDD's en een WHS licentie ben je voor een goede ¤ 525,- klaar heb je een snellere server, losse onderdelen, een monitor aansluiting en voor sommigen een acceptabel merk.
|
|
|
|
|
#20 |
|
Hardware.Info Editor
|
@Starter: hoeveel daarvan hebben ruimte voor 4 harde schijven en een verbruik van minder dan 50W?
@quercus: klopt, maar dan ben je dus dik 600 euro kwijt inclusief Windows Home Server, en het verbruik zal zeker niet zo laag zijn als van de Acer. Ik reageer hier even op om te onderbouwen dat we echt niet zomaar tot dit advies zijn gekomen. Uiteraard wisten we van tevoren dat het de wenkbrauwen zou doen rijzen - of zelfs fronsen - maar we vonden dat we niet in goed fatsoen een oplossing moesten aanbevelen die én minder geschikt was voor het doeleinde, én meer geld zou kosten, louter omdat die uit losse onderdelen samen te stellen zou zijn. |
|
|
|
|
#21 |
|
Senior Member
|
-1 score
Precies en daar heb je gelijk een aanknopingspunt voor mijn eerdere post, hopelijk kan je er nu wel een touw aan knopen dan, want als je puur kijkt naar specs van de hoofdchips icm MS OS zie je in folders van Aldi etc dingen langskomen die je dan ook kan gebruiken voor tja hangt er vanaf wat ze nu weer in de aanbieding hebben, daarom houd de folders in de gaten en zet de medion pc van de aldi bij HTPC als ie een tv kaart en een mediacenter os heeft.
Ik laat dat soort dingen links liggen dus van mij hoef je geen tips te verwachten op dit vlak, maar er vast wel Mediamarkt klanten te vinden op HWI die je een foldertje willen mailen hoor en i8k denk dat een Mediamarkt graag een review exemplaar toestuurt, weet niet hoe blij Salland er mee is maar dat is mijn zaak niet. Sowieso lijkt het hele adviesgebeuren mijn zaak niet meer te zijn als er OEM machines aanbevolen worden met als motivatie dat het zo lekker goedkoop is maar dan wel met een directe link naar 1 shop die hem fors duurder aanbied dan anderen, mijn wenkbrouwens fronsten niet, mijn tenen zijn wel even krommer geweest dan ik me sinds lang kan heugen. |
|
|
|
|
#22 |
|
Junior Member
|
0 score
Het feit dat er een Atom 230 inzit is voor mij de grootste afknapper.....
Verder kan ik me het advies nog wel enigzins voorstellen. Je kunt inderdaad zelf eigenlijk voor die prijs nog amper een systeem bouwen dat zo klein, zo zuinig en waarschijnlijk zo stil is. En dat komt vooral omdat er amper fatsoenlijke home server behuizingen te vinden zijn voor bijvoorbeeld mini-itx waarin wat meer schijven passen en die dan ook nog eens goed en stil te koelen zijn (met bijvoorbeeld een passieve externe voeding). Maar als het dan toch complete systemen kunnen zijn kijk dan ook eens bij tranquilpc-shop.co.uk, daar staan een aantal modellen met een Atom 330 die wat mij beftreft nog net wat beter zijn dan de Acer. |
|
|
|
|
#23 |
|
Hardware.Info Editor
|
@c+a+d Daar zijn we mee bekend, helaas worden die machines niet in Nederland geleverd (behalve wellicht bij directe bestelling), én ze zijn fors duurder.
@mmmstil: Die vergelijking gaat, sorry, nergens over. Ik heb nu een aantal keer aangegeven welke overwegingen er een rol speelden bij deze keuze, en als je dat reproduceert als 'het lijkt op een folderaanbieding omdat de componenten overeenkomen', heeft het weinig zin verder te discussiëren. Er zijn géén Atom + Intel borden te koop met meer dan 2 SATA-connectors. Er zijn géén kleine behuizingen met 4 swappable 3,5" bays te koop, m.u.v. één exemplaar, dat zo'n 170 euro kost - als ie al ergens voorradig/leverbaar is (de bekende Chenbro). Er zijn al helemaal geen 'gewone systemen uit een folderaanbieding' die qua afmetingen of energiegebruik in de buurt komen van dit product. Normaal gesproken is onze stelregel: zelf samenstellen kost wat meer, maar levert ook een meerwaarde op. In dit geval is dat simpelweg niet zo. Een zelf samengestelde thuisserver is óf aanzienlijk duurder, óf biedt minder mogelijkheden. Voor bijvoorbeeld de Budget Internet PC en de All-round of All-round Deluxe PC geldt dat deze óf voor hetzelfde geld meer bieden, óf een beperkte meerprijs hebben in vergelijking met qua specs vergelijkbare kant-en-klaar PC's, maar dat die meerprijs te verantwoorden is door componentkeuze, balans tussen onderdelen, specifieke features, etc. In het geval van de Thuisserver deze maand levert Acer ongeveer precies wat we zouden aanbevelen, maar de componenten om dat zelf samen te stellen, zijn niet eens leverbaar - tenzij je dus minstens 200 euro meer uitgeeft. Wellicht dat een volgend PC advies er zo uit zou gaan zien - maar we hebben de Ion-gebaseerde bordjes hier nog niet ontvangen. Ook heeft dit bordje bijvoorbeeld maar 3 SATA en één eSATA aansluiting. Over de prijs hebben we het dan nog maar even niet. Laatst gewijzigd door David van Dantzig; 20 juni 2009 om 15:05 |
|
|
|
|
#24 | |||
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
#25 |
|
Junior Member
|
0 score
WOHOO ! Yes eindelijk de prijs hoeveel ie kost bij salland erbij !
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|