|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Western Digital toch in de SSD's
In maart van dit jaar nam Western Digital het Amerikaanse SiliconSystems over. Met de overname wilde Western Digital zich een positie in de markt voor Solid State Drives (SSD) verwerven. Die opzet lijkt te slagen, binnenkort komt Western Digital met ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
0 score
als ze deze SSD's tegen een mooie, schappelijke prijs kunnen leveren aan de consumenten is dit misschien wel een optie.
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Het gaat dan om de SSDnow serie, maar zijn die dan echt sneller dan een HDD, want ik las ergens dat een normale HDD ook al 100 om 80 haalt. ttp://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGhkbJiYmJbKYMg/viewproduct/Kingston_SSDNow_V_128GB_SATA2_SNV125S2BD128GB/ |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
Hopelijk worden die prijzen een beetje normaal. Als zo'n SSD van een gig of 120 is op de prijs van een 1TB harddisk komt dan ga ik serieus overwegen om zo'n schijfje aan te schaffen.
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
0 score
Netjes. Wie van de HDD producenten ontbreekt nu nog bij SSD's?
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
0 score
Seagate is nog steeds niet begonnen met SSD's toch? Verder klinken deze SSD's nog niet heel bijzonder, of de prijzen moeten erg aantrekkelijk zijn, maar dat zal wel niet als ze voor industrieel gebruik zijn.
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
ze hadden niet verwacht dat SSD's een hype zouden worden... willen ze het nog een tijdje volhouden, dan moeten ze wel SSD's gaan maken... |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
0 score
Dat niet alleen.. Is marketingtechnisch gewoon slimmer.. Zeg nou zelf; welk bedrijf gooit zijn eigen ramen nu in?
|
|
|
|
|
#10 |
|
Member
|
0 score
Slimme keuze van WD, zat eigenlijk (stiekem) al te wachten op de eerste SSD van WD, zo te zien niet heel gek
|
|
|
|
|
#11 |
|
Junior Member
|
0 score
Goede ontwikkeling. Hoe meer concurrentie, hoe beter. Wellicht dan dat de prijzen ook nog eens zakken.
Alleen vind ik de snelheden wel tegenvallen. De genoemde snelheden zijn ook haalbaar met HDD'S en met een velociraptor kom je daar nog eens boven . |
|
|
|
|
#12 |
|
Senior Member
|
0 score
ik denk dat de grote HDD producenten zoals WD en Seagate zich voornamelijk op de produktie van hun huidige produkten blijven richten totdat de markt rond de SSD's een beetje stabiliseert. Als dat straks zo is, en de markt van SSD's even groot is of groter wordt dan die van HDD dan zullen zowel WD als Seagate hun SSD produkten wel klaar hebben. HDD's zullen dan op termijn langzaam gaan verdwijnen.
|
|
|
|
|
#13 |
|
Member
|
0 score
als het voor de luchtvaard is worde ze mischien wel in de black boxen gebruikt dat zou wel verbetering zijn sins je dan als schijf meer G krachten aan kan en je geen platers heb ofzo kan het niet brken bij inpact ^_^
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Junior Member
|
0 score
goed dat ze beginnen, de kwaliteit van WD is mij nu nog niet tegen gevallen.
ik hoop dat er snel snellere komen, want een gewone hd haalt deze snelheid ook al |
|
|
|
|
#17 |
|
Junior Member
|
0 score
Het zijn dan wel HDD snelheden, vergeet niet dat SSD's nog steeds een enorm voordeel hebben in de vorm van responstijd.
Ik vind het prima als de doorvoersnelheden op een acceptabel (lees hdd) niveau liggen, zolang ze maar de ervaring geven van een ssd, en niet inzakken als je meer dingen tegelijk gaat doen. Ik vraag me wel af, of het een eigen ontwerp is, of dat ze een basismodel van andere fabrikanten hebben? En voor industrieel, of kantoorgebruik zijn gigantische opslagcapaciteit niet belangrijk, snelheid en respons kan dat echter wel zijn. |
|
|
|
|
#18 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|