Beste bezoeker, het lijkt erop dat je Internet Explorer 6 als browser gebruikt. Helaas wordt Hardware.Info niet 100% correct weergegeven in deze, inmiddels verouderde, browser. Voor een optimale ervaring raden we je aan om gebruik te maken van up-to-date versie van Mozilla Firefox, Microsoft Internet Explorer, Google Chrome, Apple Safari of Opera.

Forum

Ga terug   Hardware.Info » Reacties Website » Artikelen

Reageren

Discussie tools Weergave
Oud 17 juni 2009, 10:32   #1
Koen Crijns
Hardware.Info Editor

Koen Crijns's avatars

Koen Crijns is Hardware.Info Crew
Standaard Vergelijkingstest: 12 kasten in vier categorieën

Vergelijkingstest: 12 kasten in vier categorieën

De fabrikanten van behuizingen introduceren aan de lopende band interessante nieuwe modellen. Ook de afgelopen tijd bereikten heel wat modellen ons lab. Nu maken we de balans op: wat vinden we van de nieuwe kasten en welke moet je écht op je short li ...

Lees dit artikel
Koen Crijns is nu online Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 17 juni 2009, 11:06   #2
Ilano
Senior Member

Ilano is op weg naar de top
0 score     
Standaard Re: Vergelijkingstest: 12 kasten in vier categorieën

Wow, die Raven ziet er heftig uit!
Wat het stuk over de Nox Media betreft, de laatste zin loopt wat moeilijk en is wat kort door de bocht
Citaat:
..met zijn gemiddelde prijs van ruim 60 euro is hij veel goedkoper dan de meeste HTPC behuizingen – zeker die welke worden geleverd, compleet met afstandsbediening en IR-ontvanger.
De Nox Media van 60 euro heeft namelijk geen afstandsbediening en IR-ontvanger. Dat is de Nox Media IMON HTPS, voor die kast betaal je 30 euro meer. Persoonlijk zou ik de Nox Media kopen en dan een andere remote kopen. Voor 30 euro kun je een mooie RF remote aanschaffen waardoor een HTPC meer uit het gezicht geplaatst kan worden, dat weer bijdraagt aan een betere WAF (Wife Acceptance Factor).
Ilano is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 17 juni 2009, 11:55   #3
Paralaci
Junior Member

Paralaci heeft de eerste trede bereikt
Stuur een bericht via MSN naar Paralaci
0 score     

Ik ben ook erg onder de indruk van de Silverstone Raven. Ik was al aan het kijken naar een nieuwe behuizing en de Raven staat nu hoog op mijn lijst naast de Cosmos S.

Ik ga denk ik tog voor de Raven , aangezien de Cosmos S bij velen al in huis staat. Lijkt me een erg uitdagende kast. Eens kijken hoe het staat met de beschikbaarheid ervan in Nederlands shops.
Paralaci is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 17 juni 2009, 11:55   #4
LeMoN
Senior Member

LeMoN's avatars

LeMoN kan niet meer stuk
0 score     

Kende het al vanuit het magazine. Vind het erg jammer dat berichten uit het magazine zowat rechtstreeks gekopieerd en geplakt worden. Had namelijk het idee dat je via het tijdschrift wat exclusiever nieuws te horen kreeg, maar in principe krijg je het alleen eerder te horen...

Jammer...
LeMoN is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 17 juni 2009, 11:58   #5
shameete
Member

shameete's avatars

shameete heeft de eerste trede bereikt
Stuur een bericht via MSN naar shameete
0 score     

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMoN
Kende het al vanuit het magazine. Vind het erg jammer dat berichten uit het magazine zowat rechtstreeks gekopieerd en geplakt worden. Had namelijk het idee dat je via het tijdschrift wat exclusiever nieuws te horen kreeg, maar in principe krijg je het alleen eerder te horen...

Jammer...

inderdaad, # 1 / 2009 om precies te zijn. en niet zowat.. maar inclusief onderstaande typefout die me dus al bekend voorkwam.

Citaat:
Antec’s Ninehundred was en is een enorm populaire kast. Met het grote aantal meegeleverde fans met geïntegreerde – zij het beperkte – controller, het stoere uiterlijk en de solide constructie, gecombineerd met de uitstekende airflow is dat ook niet vreemd. Toch is de Ninehundred allesbehalve ideaal, de kast kent een paar forse gebreken. In de eerste plaats is de internet ruimte te beperkt, zeker voor de grootste videokaarten.
daar moet dus een t vanaf

maar ik kan me er wel in vinden in de mening over de Ninehundred two, ik heb 'm zelf ook maar bij montage van een stevige videokaart (of 2!) dan heb je al snel ruzie met de HDD's

pluspunt vind ik persoonlijk dat de voeding onderin de kast geschroeft zit, hierdoor kan de warmte van de CPU ongestoord afgevoerd worden naar boven.

Laatst gewijzigd door shameete; 17 juni 2009 om 12:03
shameete is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 17 juni 2009, 12:02   #6
jospoortvliet
Member

jospoortvliet heeft de eerste trede bereikt
0 score     

Heren,

Wat ik een beetje mis is diepgang. Na de laatste pagina met introductie van de kasten (dacht ik...) verwachte ik eigenlijk wat metingen: geluidsproductie, koelingscapaciteit (hoe goed doet die enorme fan in de aerocool het nu eigenlijk? Is de Silverstone Raven echt in staat passief een C2Q+4850 te koelen?). Ik vind het een beetje tegenvallen - jullie hadden de kasten in huis, iets meer dan een paar paragrafen 'impressie' en 2 plaatjes moet dan toch de moeite waard zijn?

gr

Jos
jospoortvliet is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 17 juni 2009, 12:11   #7
pweijtenburg
Senior Member

pweijtenburg heeft de eerste trede bereikt
0 score     

Die Setto 1000 is echt een gaaf dingetje. Ik ga m misschien kopen, maar twijfel of ik niet beter de Cooler Master Centurion 5 kan nemen.

Ze hebben allebij 2 fans, maar in de reviews van de Centurion wordt gezegt dat die wat lawaai maakt aan de voorkant. Omdat Setto 1000 geen reviews heeft, kan ik daar weinig over zeggen.

Iemand een idee? welke zou beter en stiller zijn?
pweijtenburg is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 17 juni 2009, 12:36   #8
Jopk1992
Senior Member

Jopk1992's avatars

Jopk1992 is op weg naar de top
0 score     

Mijn favoriet van deze 12 was toch echt de Nine Hundred Two. Deze vind ik toch de mooiste. Deze is namelijk de kleine broer van de Twelve Hundred, en dat is mijn grote favoriet. Hoop dat er ooit een Twelve Hundred Two komt.
Jopk1992 is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 17 juni 2009, 12:44   #9
sleons
Member

sleons heeft de eerste trede bereikt
0 score     

Ik kan me herinneren dat ik op een andere site las dat die grote "fan" van de Aerocool V-Touch Pro totaal geen lucht verplaatst, omdat de bladen te horizontaal geplaatst zijn. De hardware raakte zelfs oververhit na een uurtje 3dmark 06! Zeker een onterechte bronze award.
sleons is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 17 juni 2009, 13:39   #10
marquiss
Junior Member

marquiss is vooralsnog onbekend
0 score     

nou weet ik nog niet of er in de storm sniper 3 keer een dual slot videokaart past
wie weet uberhaupt in welke kasten er 3 keer dual slot videokaarten passen?

verder mooie barebone update toppie
marquiss is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 17 juni 2009, 13:43   #11
Ilano
Senior Member

0 score     

Mijn grootste kritiekpunt is juist dat de test veel te oppervlakkig zijn, of in ieder geval dat er veel te weinig over wordt verteld om er echt iets mee te kunnen. Het grootste deel wat er over de kasten wordt gezegd kan ik uit de specificaties of featurelist van de makers halen, aangevuld met een verkenning van kasten in hetzelfde prijssegment.
Een voorbeeld is de Sileo die wordt gepositioneerd ten opzichte van de Sonata. Sowieso gaat die vergelijking onmiddelijk mank op het verschil dat een Sonata een voeding heeft. Pak bijvoorbeeld de Sonata III, voorzien van een Earthwatts EA-500 voeding. Deze voeding kost los 65 euro (of meer). De kast als geheel 107 (of meer). Kaal zou de kast dus zo'n 50 euro kosten. Dat is goedkoper dan de Sileo. Als de Sonata verfijnder is (in welke opzichten), waarom is de Sileo dan toch de betere keuze? Aan de andere kant zijn er ook NSK kasten van Antec, die goedkoper zijn en zich meer op specifieke aspecten richten. Tot slot, in welke mate is de Sileo voorzien van bijzondere matten? Want dat is één van de verkoopargumenten van deze kast.

Over de award van de Aerocool, weet je zeker dat het om de V-Touch Pro ging, Aerocool heeft namelijk zo'n vijf kasten met een grote fan in het zijpaneel.
Oud 17 juni 2009, 14:24   #12
Frenkie
Master of Modding

Frenkie's avatars

Frenkie is op weg naar de top
Stuur een bericht via MSN naar Frenkie
0 score     

Och oppervlakkig. Tuurlijk zijn er veel diepergaande testen, maar deze test is gelijk wel 12 kasten tegelijk. Het gaat meer om de algemene eigenschappen ten opzichte van de andere 11 dan welk bevestigings bracketlipje links een beetje meer uitsteekt dan rechts....
Voor de prijs van deze kasten verwacht ik ook geen diepgaande test.
Frenkie is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 17 juni 2009, 14:46   #13
Rayzor
Junior Member

Rayzor heeft de eerste trede bereikt
0 score     

Op zich wel knap om een kast in handen te krijgen met een enorme 400mm fan en toch de drang weten te weerstaan om die even te testen...
Rayzor is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 17 juni 2009, 15:47   #14
ilovelol
Member

ilovelol heeft de eerste trede bereikt
0 score     

De kasten worden er niet mooier op tegenwoordig...

Ik heb zelf de Antec nine hundred (eerste versie) ook deze vind ik mooier dan de nine hundred two...

Verder zou ik toch weer voor een antec gaan als ik een nieuwe zou kopen.
ilovelol is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 17 juni 2009, 15:50   #15
pantera
Senior Member

pantera is op weg naar de top
0 score     

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ilano
Wow, die Raven ziet er heftig uit!
Wat het stuk over de Nox Media betreft, de laatste zin loopt wat moeilijk en is wat kort door de bocht
De Nox Media van 60 euro heeft namelijk geen afstandsbediening en IR-ontvanger. Dat is de Nox Media IMON HTPS, voor die kast betaal je 30 euro meer. Persoonlijk zou ik de Nox Media kopen en dan een andere remote kopen. Voor 30 euro kun je een mooie RF remote aanschaffen waardoor een HTPC meer uit het gezicht geplaatst kan worden, dat weer bijdraagt aan een betere WAF (Wife Acceptance Factor).
heb zelf de conceptronic rf remote (de enige die ik ken) en dat werkt goed, al is het natuurlijk wel zo dat als je je kast uit het zicht plaatst je ook geen htpc kast meer hoeft te kopen maar een gewone kast met betere airflow een optie is

wat ik me afvraag (en misschien heeft iemand hem al) wordt je met die raven niet stapelgek van het zwarte interieur, je ziet letterlijk geen gat (voor een schoef)zitten
pantera is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 17 juni 2009, 16:08   #16
jonathan9
Junior Member

jonathan9's avatars

jonathan9 heeft de eerste trede bereikt
0 score     

mooie review,
Ik heb zelf een Antec 902 en het meeste wat er hier te lezen valt is waar,
vooral over de lengte van de grafische kaart is er een probleem, maar voor de rest een prachtige kast.

Maar nu we het over kasten hebben: ik kan niet wachten tot de Silverstone Raven 2 uitkomt!
jonathan9 is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 17 juni 2009, 16:35   #17
rednax
Member

rednax heeft de eerste trede bereikt
0 score     

De silverstone raven is inmiddels voor 150 euro bij de 4launch en tussen 1 en 5 dagen geleverd..
daar kan de rest nog wat van leren
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-067096
rednax is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 17 juni 2009, 16:44   #18
XBBlade
Member

XBBlade heeft de eerste trede bereikt
0 score     

Even een opmerking bij de V-touch pro. Ik heb deze kast en er is nauwelijks genoeg ruimte voor de GTX280 (zie mijn usersysteem voor foto's). Dus soortgelijke kaarten en grotere kan je beter voor een andere kast gaan, heb je een kleinere video is het zeker een aanrader!
XBBlade is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 17 juni 2009, 17:29   #19
B.J.
Junior Member

B.J.'s avatars

B.J. heeft de eerste trede bereikt
Stuur een bericht via MSN naar B.J.
0 score     

Wat ik mij toch afvraag... Hoe zit het dan met de bekabeling naar de Monitor bijvoorbeeld bij de Raven/Raven2 aangezien daar het mobo een kwartslag gedraaid word? :O
Komt t dan uiteindelijk toch uit de "achterkant" van de Pc of komt t dan ergens anders uit
B.J. is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 17 juni 2009, 17:37   #20
vinteg
Member

vinteg heeft de eerste trede bereikt
0 score     

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B.J.
Wat ik mij toch afvraag... Hoe zit het dan met de bekabeling naar de Monitor bijvoorbeeld bij de Raven/Raven2 aangezien daar het mobo een kwartslag gedraaid word? :O
Komt t dan uiteindelijk toch uit de "achterkant" van de Pc of komt t dan ergens anders uit
bij de raven krijg je een plastic topshield. deze dekt de achterkant (die nu bovenaan je kast komt) van je moederbord af. echter zit er tussen het shield en de achterkant van het moederbord genoeg ruimte om alle gebruikelijke connectoren op je mobo's I/O te prikken en vervolgens af te kunnen dekken. http://www.devicedaily.com/wp-conten...e-computer.jpg

hier zie je het.
vinteg is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 17 juni 2009, 17:53   #21
B.J.
Junior Member

B.J.'s avatars

B.J. heeft de eerste trede bereikt
Stuur een bericht via MSN naar B.J.
0 score     

Dank u zeer
B.J. is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 17 juni 2009, 19:16   #22
Ilano
Senior Member

0 score     

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frenkie
Voor de prijs van deze kasten verwacht ik ook geen diepgaande test.
Waar ik vandaan kom is 330 euro toch een stevig bedrag, zeker voor een computerkast.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pantera
heb zelf de conceptronic rf remote (de enige die ik ken) en dat werkt goed, al is het natuurlijk wel zo dat als je je kast uit het zicht plaatst je ook geen htpc kast meer hoeft te kopen maar een gewone kast met betere airflow een optie is
Dat verschilt natuurlijk per persoon. Iemand die 300+ euro gaat uitgeven voor een kast met een touchscreen lcd koopt zo'n ding inderdaad om in het zich te plaatsen.
Maar ik zelf heb een htpc / desktop kast genomen omdat deze dan in dezelfde kast als de versterker kan komen te staan. Puur een praktische reden dus. Omdat mijn versterker en behuizing haaks op de kijkpositie staan is het ideaal om dan óf een IR ontvanger te hebben die aan een draad hangt óf een RF ontvanger die in de kast zelf kan blijven zitten.
(Daar komt nog bij dat home theater spullen door veel vrouwen alleen geaccepteerd wordt als ze niet opvallen en het liefst dus achter een deurtje of wat dan ook zitten. Zie ook daar de reden waarom satelliet speakertjes zo in de smaak zijn bij stelletjes en zuilen bij vrijgezellen )
Oud 17 juni 2009, 21:04   #23
Varg
Member

Varg is vooralsnog onbekend
0 score     

Die case Lian Li is wel wat voor men broertje z'n nieuwe PC.
Varg is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 17 juni 2009, 22:20   #24
toco8400
Member

toco8400 heeft de eerste trede bereikt
0 score     

Ik heb getwijfeld tussen de cosmos s en de raven, uiteindelijk voor de raven gekozen en ik heb er zeker geen spijt van, ik had vroeger chieftec en man, die raven is stil i vergelijking met mijn chieftec.

En, ivm de bekabeling gaat alles er aan de achterkant uit, je kan wel geen adapter gebruiken (je weet wel, dat overgangetje van vga naar dvi, want dat is te hoog als je daarboven nog eens je kabel wilt aansluiten)

Laatst gewijzigd door toco8400; 17 juni 2009 om 22:24
toco8400 is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Oud 17 juni 2009, 22:32   #25
Quercus
Senior Member

Quercus is bij iedereen bekend
0 score     

Op de site van Antec staat over het aantal fans iets anders dan in de test.
Citaat:
Slecht’s één twaalf centimeter fan moet warme lucht uit de kast verwijderen
Citaat:
Side intake vent draws in air over the hard drives and into the case, while a quiet 120mm TriCool™ exhaust fan and 120mm rear slot exhaust blower form the optimum balance between silent operation and cooling power.
Komt ook nog een voedingsfan van zeg 12 cm bij. Dan moet er haast een orkaan aan wind over de HDD's gaan, zou je zo zeggen.
Een beetje knutselaar kan ook nog een fan voor de luchtinlaat van de HDD's monteren.
In de specs staat dat de case geen stoffilter aanwezig is, volgens Antec kan je de ingebouwde stoffilter wassen.
Citaat:
Built-in washable air filter
Wat zit er de bijgeleverde bruine kartonnen doos?

Laatst gewijzigd door Quercus; 19 juni 2009 om 16:41
Quercus is offline Systemen van gebruikers   Quote laatste bericht
Reageren

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussie tools
Weergave

Regels voor berichten