|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
nVidia kondigt eerste 40nm videochips aan
nVidia heeft officieel haar nieuwste generatie mobile videokaarten aangekondigd. Deze zijn in veel opzichten vernieuwend, want naast het feit dat deze chips worden gemaakt op een 40nm procédé zijn het ook de eerste nVidia kaarten met Di ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
En nu wachten op de nieuwe high end varianten.
Ben zeer benieuwd hoe de prestatie verbeteringen zullen zijn |
|
|
|
|
#3 | |
|
Senior Member
|
0 score
Onder het mom van beter laat dan nooit, vooral kosten gunstig is die VEEL kleine geheugen bus, was het niet zo dat nVidia onderhand al bij een 1024 bit bus zat voor wat extra snelheid?
Maar ik vraag me af hoe deze kloksnelheden ten opzichte van hun eigen aanbod en dat van AMD/ATi staat. Edit: Quote:
Last edited by paddoswam; 16-06-2009 at 03:00. |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Volgens mij zijn deze chips vooral zuinig en goedkoop te produceren. Bij de vorige generatie mobile videokaarten kwam het vaak voor dat ze last hadden van warmte. Veel G80 en G92 kaarten zijn kapot gegaan en als het binnen de garantie valt, kost het Nvidia flink geld. Dat willen ze dus niet nog eens meemaken. Last edited by Verkade; 16-06-2009 at 03:38. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik hoop dat fabrikanten masaal voor ATI mobile chips kiezen omdat nvidia echt hele slechte notebook chips geleverd heeft de afgelopen 2 jaar. Als ik zie hoeveel onboard videokaarten er stuk zijn gegaan een half jaar buiten garantie vind ik het echt schandalig dat ze er zo mee weg zijn gekomen. Ik ben een nvidia fan maar ze hebben echt veel klanten troep verkocht de afgelopen 2 jaar. Ik vind dat een mobile chip 3 jaar (laptop levensverwachting) garantie moet hebben.
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
0 score
Dat was tog een probleem wat al weer verholpen is ?
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
0 score
13 Augustus 2008: http://tweakers.net/nieuws/55083/nvi...problemen.html
11 December 2008: http://tweakers.net/nieuws/57260/gpu...problemen.html Echt opgelost is het dus volgens mij niet. Want het probleem speelt al veel langer af. Al in November 2007. Misschien dat met de GTX / GTS 2*0m series het wel opgelost is, maar dat weet ik niet. Ik verwacht van wel, want het heeft ze flink geld gekost volgens mij. |
|
|
|
|
#8 |
|
Member
|
0 score
En wanneer zullen deze nieuwe videochips in laptops verschijnen?
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
de 40nm chip maar dx10.1 mogen ze van mij wel weg laten. Tenzij het nog jaren duurt voordat dx11 100% gebruikt word in game's |
|
|
|
|
|
#10 | ||
|
Non-actief
|
0 score
Quote:
De performance van deze chips komt dan belangen na niet in de buurt van een 260GTX. Deze heeft ongeveer de zelfde performance wellicht zelfs nog sneller ook. Hier kun je dus zien hoeveel de 260GTS M gaat presteren. Quote:
Nu kun je dus bij games die DX11 worden waarschijnlijk nog profiteren omdat je dan bepaalde dingen op DX10.1 kunt laten lopen. En ik denk dat Nvidia dit doet om alvast te testen etc, 40Nm en de DX10.1 die ze toch nodig hebben voor DX11 en op 40Nm gebakken GT300. Hier de op 55Nm gebakken GTX 260 M Last edited by PlixPloxPlax; 16-06-2009 at 09:08. |
||
|
|
|
|
#11 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
Kunnen we dan een high-end verwachten van 192 of zelfs 256bit met GDDR5 in de toekomst (+- 3-4 maanden) |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Member
|
0 score
Het valt me op dat nVidea komt met technologieën die (AMD) ATI al (veel) langer gebruikt.
Het jammere van mobiele GPU's is dat je er niet zo veel over te zeggen hebt, al is er nog zo'n goeie ati gpu, als de fabrikant voor nvidea kiest heb je er niets aan. |
|
|
|
|
#14 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Maargoe het kwartje is eindelijk bij ze gevallen. |
|