|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
AMD gaat HD4790 met RV790 GPU maken
AMD zal binnenkort een nieuwe videokaart opnemen in haar assortiment, namelijk de Radeon HD4790. Deze videokaart is gebaseerd op de high-end RV790 GPU met 256-bits geheugenbus en zal beschikken over GDDR5 geheugenchips. De kaart is dus bijna identiek ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
Zou wel leuk zijn als deze kaart alsnog op 850Mhz core te klokken valt zijn
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
0 score
Zal wel toch? Mijn beide HD4770's zijn geklokt op 849 Mhz Core clock en 1000 Mhz Memory clock, stabiel met Furmark en 3DMark.
Geklokt met RivaTuner. |
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
Nu moet je zien in die tabel hoe het er allemaal uitziet... Een kaart met 'mindere naam' presteerd beter dan een andere met 'betere naam'.
If you ask me, they are going after the same way as NVidia... Ik hoop voor hun dat er niet al teveel mensen al zijn die nu denken als ik, want anders komt het niet goed, want de laatste tijd waren ze aardig bezig ! |
|
|
|
|
#5 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
0 score
We zullen het snel genoeg horen of de HD4790 te unlocken valt en op de zelfde snelheden kan draaien als de HD4890! Ben benieuwd!
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
Edit: wat ik wel apart vind is dat ze verwachten dat de 4850 en 4790 vergelijkbaar presteren - als ik zo naar de specs kijk krijg ik een ander gevoel. De 4790 draait maar 4 a 5 procent langzamer dan de 4850, maar heeft wel een kwart meer shaderunits en de bandbreedte naar het geheugen is ook een stukkie groter... Sure, qua kosten zal ie zelfs wel minder kosten dan een 4850, vandaar dat ik verwacht dat die EOL gaat, maar hij presteert echt wel een flink stuk beter. Last edited by jospoortvliet; 16-06-2009 at 04:28. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Junior Member
|
0 score
Het is nu wel duidelijk dat AMD met een serieuze dumpactie bezig is, alle 55nm chips moeten de deur uit, de HD4730 moet de RV770LE wegwerken, de HD4790 moet de RV790 helpen wegwerken. De prijzen zijn ook al enorm gezakt, belachelijk laag als je het mij vraagt, dumpingprijzen dus, ideaal voor de mensen die nog snel eentje willen bijsteken in crossfire.
Conclusie : RV870 komt eraan... |
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
0 score
Opzich wel een slimme zet van AMD, zo kunnen ze de chips die niet goed genoeg zijn voor een HD 4890 toch nog gebruiken. Wel een klein beetje onduidelijk met de naamgeving inderdaad, maar nog niet rampzalig. Ik vrees dat dit overigens absoluut geen goede overklokkers gaan worden
|
|
|
|
|
#10 |
|
Member
|
0 score
En waarom heeft deze kaart 2 stuks stroomconnectors??
|
|
|
|
|
#11 |
|
Senior Member
|
0 score
@ Scarface, omdat deze net iets meer stroom nodig heeft om de gewenste snelheden te halen.
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
Bron: http://www.legitreviews.com/article/964/2/ Zelfs hebben ze hier het uiterste uit de HD4770 geperst op 931 Mhz Core clock en 1000 Mhz Memory clock, maar helaas alleen in 3DMark Vantage stabiel. Helaas ging dit voor mij niet op. Wanneer ik mijn Core clock op 915 zette liep ik tegen vastlopers op en zelfs mijn systeem wou niet meer booten. EDIT: Volgens mij weet ik de oorzaak van mijn probleem, in de test werkte een enkele 4770 op 16 lanes, ik zelf maak gebruik van Crossfire verdeeld over 2 x 8 lanes.. Last edited by THR44; 16-06-2009 at 07:47. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Senior Member
|
0 score
@ THR 44 : Ja, de HD 4770 is ook wel een goede overklokker. De HD 4790 is echter op een hele andere chip gebaseerd met een ander produtieproces, en die zal waarschijnlijk een stuk minder goed klokken.
|
|
|
|
|
#14 |
|
Member
|
0 score
Nou, toen ik dit bericht voor het eerst las (let titel
Na, daar kan ik me echt niet in vinden, ook al is het omdat deze chips niet zo goed werken als waarvoor ze eerst bestemd waren. Mja, blijf erbij dat deze kaarten maar zeer zelden (nu nog) verkocht gaan worden... |
|
|
|
|
#15 |
|
Senior Member
|
0 score
Volgens mij heeft er iemand last van slechte chips die van de band komen rollen
|
|
|
|
|
#16 |
|
Senior Member
|
0 score
de logica is natuurlijk heel simpel hoe meer chips je van een wafer kan verkopen hoe beter, het kan soms interessant zijn omdat in het verleden de yields wel eens zo goed waren dat goede chips als "slechte"verkocht werken, de 9800se staat me bij.
|
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|