|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
DOCSIS3: Internetten via de kabel met meer dan 100 Mbit/s
Dankzij de nieuwe technologie op het gebied van kabelinternet zijn snelheden tot boven de 100 megabit per seconde mogelijk, iets wat tot nu toe alleen was weggelegd voor mensen met glasvezel in hun wijk. De kabelproviders nemen een flinke voorsprong ... Lees dit artikel |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
Hoezo glasvezel niet nodig? De kabel komt dan wel met coax binnen in de woonkamer maar de hoofdleiding in de wijk is glasvezel.
Dit is ook het voordeel wat CAI op dit moment heeft. Ze hebben al voor de hoofdleidingen glas liggen en kunnen nu al hogere snelheden halen. |
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
0 score
Glasvezel is wat mij betreft nog helemaal niet nodig, internet via de kabel is snel zat.
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
Over de vraag of ze die snelheden kunnen bieden als er meer gebruikers op komen: ik denk het wel. Veel mensen benutten de snelheden namelijk niet en als ze het al proberen, dan zal de duur van die snelheidsbezetting heel kort zijn. (mits de uploadende server die snelheden ook toestaat, en dat is al een vraag opzich voor veel toepassingen)
Ik ben benieuwd! |
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
0 score
Wat een snelheden en wat een prijs! Vergelijk je dat met de prijzen in België ...
Wij betalen hier 60 euro p/m voor 30GB datalimiet, 25mbit/s en 1mbit/s upload... (wel inclusief HD televisie en telefoon) Hopelijk wordt dit ook snel in België ingevoerd! |
|
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
|
0 score
Als ze hier bij ons in België die stomme data-limieten al eens zouden afschaffen ...
On-topic: mooie ontwikkeling zou ik zo zeggen, en als ze die snelheid kunnen garanderen met meer gebruikers is het nog mooier |
|
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
|
0 score
Op het werk maken wij momenteel gebruik van de UPC 120 Mbit verbinding en ik moet zeggen dat dit momenteel echt als een trein gaat. Waar je nu meestal tegen aanloopt is de beperkte upload snelheid van de servers. (Jammer dat nieuwsgroepen niet zijn toegestaan hier
|
|
|
|
|
#8 |
|
Junior Member
|
0 score
Glasvezel lijkt mij wel handig. Helaas is het in deze regio waar ik woon nog niet beschikbaar
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
0 score
vandaag Fiber Power 60mb/s besteld voor vanaf 1 juni, heb nu nog 16MB/s van UPC
|
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
0 score
dat VDSL 2 zou ideaal zijn voor ons, we wonen naast de wijkcentrale
|
|
|
|
|
#11 |
|
Member
|
0 score
Weet iemand iets over snelheid veranderingen van andere ziggo abonnementen??
Alvast bedankt |
|
|
|
|
#12 |
|
Senior Member
|
0 score
vorige dinsdag is het bekend geworden dat hier, Wijchen en omstreken, glasvezel zal worden aangelegd. ik krijg voor 65 euro per maand 50Mbit internet, digitale- en analoge tv (met eredivisie live), radio en telefoon
|
|
|
|
|
#13 |
|
Member
|
0 score
Als ik dit zo lees dan gaan wij als Belgen weer gezien zijn. Op de dag van vandaag blijft Belgie nog steeds knoeien voor wat internetmogelijkheden betreft.
We betalen veel te veel per maand en de limieten zijn om te schreeuwen. Ik hoop dan ook uit de grond van mijn hart dat men eindelijk is gaat inzien dat ze totaal verkeerd bezig zijn in Belgie. Ik zou beter verhuizen naar Nederland. Greetz Tylio |
|
|
|
|
#14 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik ben benieuwd,
Ik heb nu het Alles in een extra pakket van ziggo, Ik ga vanavond is eens opbellen wanneer ik die nieuwe modem kan verwachten Maar het is wel fijn dat ziggo zo ook een beetje bij de tijd blijft, want ziggo is het enigste wat ik hier in 's-hertogenbosch kan ontvangen, Het enigste wat ik hoop dat ze ooit vaste ip-adressen gaan geven want dan heb je tenminste ook iets aan die uploadsnelheid |
|
|
|
|
#16 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Daarnaast, ik vraag me af wat mensen zoals ik (in een gemeente met 10.000 inwoners) krijgen als alternatief als ADSL, het lijkt mij toch wel dat binnen een paar jaar ADSL zal worden uitgefaseerd. Mag toch wel hopen dat KPN/Reggefiber of iemand anders met een leuk alternatief komt, of dat UPC eens zegt van laten we het netwerk daar eens geschikt maken voor een in iedergeval docsis2 verbinding. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Senior Member
|
0 score
Volgend jaar beginnen ze bij ons hoogst waarschijnlijk ook met de aanleg van glasvezel
|
|
|
|
|
#18 |
|
Member
|
0 score
Glasvezel in sommige steden/plaatsen slechts 45 euro voor digitale TV + radio + 35/35mbit internet, maar ja het zijn UPC en Ziggo dus ik had niet anders verwacht "UITMELKUUHH"
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
[Schaam] Ik woon zo ver in het buitengebied dat ik hier maar ongeveer 1,6 Mbit Heb. [/Schaam] Dus 50Mbit zou een flinke verbetering zijn Dus iedereen die meer heeft dan mij moet niet zeiken |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Senior Member
|
0 score
Zoo friggin' doelloos, de meeste hdd's kunnen dat niet eens aan om zo'n lijn vol open te trekken. Verder is het niet erg nuttig overall omdat de meeste servers en dergelijke zo snel niet zijn, technisch mooi spul maar waar heb je het voor nodig..
|
|
|
|
|
#21 |
|
Junior Member
|
0 score
@ Lune
Ik weet hoe jij je voelt ik woon ook in het buitengebied en wij halen hier net 1.5 Mbit en het zal hier ook wel niet snel veranderen want toen hier het riool werd aangelegt moesten we nog een verzoek indienen omdat we te ver weg woonden |
|
|
|
|
#22 |
|
Member
|
0 score
Hmm mijn hardeschijven in RAID 0 doen toch 150MBytes/s en bij internet dat 100Mbit/s is zal dat dus geen probleem zijn....
Voornamelijk de upload is interessant, die is op dit moment echt irritant traag... |
|
|
|
|
#23 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
Dat lukt zelfs met de langzaamste notebook schijfjes nog wel. |
|