|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
EVGA X58 Classified EK-blok nu verkrijgbaar
Eerder kon je bij Hardware.info al lezen over het full-cover waterkoelblok van EK wat speciaal werd ontwikkeld voor EVGA's X58 Classified moederbord. Na de release van het Hydro Copper waterkoelblok van EVGA voor de GTX 295 CO-OP lanceert EK nu offic ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
Opzich leuk, maar wel vervelend dat het alleen voor EVGA moederboarden is.. En 115 euro lijkt mij een beetje erg veel voor alleen een blokje koper?
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
0 score
Als je bedenkt dat het gemaakt is voor een bord van 400E+ valt 115 voor een waterblok wel mee toch?
|
|
|
|
|
#4 |
|
Member
|
0 score
Vind waterkoeling toch wel erg duur, al die koelers kosten 100euro met een beetje een systeem ben je al snel een eurotje of 4-500 kwijt. Van mij hoeft het allemaal niet
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
0 score
Tjah het blijft een hobby he
Alleen aan de foto's te zijn lijkt het net wel of het koelvloeistof gewoon van het ene gat naar het andere kan stromen, er zit niet echt een goede scheiding tussen. Lijkt mij niet echt efficient... |
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
0 score
EDIT:
Te snel gereageerd... |
|
|
|
|
#7 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
Hoe langer de koelvloeistof namelijk 'erin zit' hoe beter de warmte weg kan lijkt mij. Water stroomt toch wel daar hoor, vergis je daar niet in! Het loopt ten slote helemaal vol. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Junior Member
|
0 score
@ TheBigBorg:
Koper blijft duur, zeker zo'n blok, en dan heb je het nog niet over de rest van het koelblok, het acetal en de koelvloeistof zullen eveneens niet goedkoop zijn. En zeker aangezien het maar voor één product is moeten ze de prijs wel omhoog doen om winst te maken. @Goombamam: Ik heb het idee dat, als het water gewoon er doorheen stroomt, het zo beter is, omdat de koeling dan natuurlijk veel gelijkmatiger is en dus ook veel beter voor de te koelen onderdelen. @Nick267: Dit is enigzins verkeerd geredeneert, in principe wordt de koelvloeistof constant evensnel opgewarmt, maar hoe warmer de koelvloeistof is, hoe minder snel het datgene wat gekoeld moet worden afkoelt omdat het ook weer warmte teruggeeft. En het heeft natuurlijk ook weer te maken met hoe snel de stof buiten het koelblok weer afkoelt en dus hoe koeler de koelvloeistof is als die het blok weer instroomt. Als de vloeistof snel genoeg weer koel is zou je de doorstroomsnelheid best hoog kunnen maken, waardoor het beter koelt. Het is ook beter voor de rest van het systeem en de koeling als de vloeistof zo koel mogelijk blijft natuurlijk. Zo, even een natuurkundeles van mij, sorry maar ik kon het niet laten. |
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|