|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Intel Core i7 975 / 950 Test
Intel introduceert vandaag twee nieuwe Core i7 processors, de 975 Extreme Edition en de 950. Hardware.Info voelt beide chips uitgebreid aan de tand. ... Lees dit artikel |
|
|
|
|
#2 |
|
Junior Member
|
0 score
Wat een onzin is dat dan!!! die nieuwste heeft een stroomverbruik van 30 watt meer als de 920... <KNIP> Intel met hun nummertjes die nergens op slaan......
ik haat echt die bedrijven die sjoemelen met niet makkelijk te controleren nummertjes.. Laatst gewijzigd door Ronald van Dijk; 3 juni 2009 om 10:10 |
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik vroeg me af waarom bij de mp3 benchmark slechts 4 threads worden gebruikt? De i7 kan 8 threads tegelijk verwerken, dus zou waarschijnlijk een nog hogere score kunnen halen dan nu. Zou dit nog getest kunnen worden?
|
|
|
|
|
#4 |
|
Member
|
0 score
Eind december heb ik de I7 920 voor 250 Euro aangeschaft en nu lees ik hier dat hij "veel" goedkoper is dan vlak na de introductie (nu=240 Euro). ??
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
Erg jammer dat de 920 gaat verdwijnen. Met de prijs van de 920 kan ik me voorstellen dat veel mensen de overstap naar Core I7 wel willen maken. het prijsverschil met de 950 is volgens mij voor veel mensen te groot.
@ Festina De 920 verscheen in September in de winkels. De prijs schommelde toen rond de €330,- Dat is bijna €100,- goedkoper. Dus hij is inderdaad veel goedkoper nu. Laatst gewijzigd door warri; 3 juni 2009 om 10:36 |
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik ga nog net voor september een I7 aanschaffen met 920
|
|
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
|
0 score
Mooie benchmarks. Alleen als ik de afweging maak, of 30 frames minder en wat seconden langer wachten, voor een prijsverschil van rond de 600 euro t.o.v. een X4 955BE, is de keus makkelijk gemaakt!
|
|
|
|
|
#8 |
|
Junior Member
|
0 score
is het eigenlijk niet beter om met dit soort tests met SSD's te gaan testen? ik neem aan dat je bij deze testen wat dingen naar de hdd schrijft, en dat dus ook nadelige invloed uitoefent op de resultaten. met SSD's weet je gewoon dat de snelheid wat dat betreft altijd continue is.
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
0 score
Wel jammer dat de Core i7 920 wordt geofferd voor Core i5, maar goed, op zich is het wel een logische zet, zo blijft Core i7 echt high-end en wordt Core i5 wat meer voor de 'normale' consument. Verder zijn die nieuwe 950 en 975 niet schokkend eigenlijk, het verschil met de 940 en 965 zijn niet dermate groot dat je 965 ineens schroot is. Toch een leuk artikel!
|
|
|
|
|
#10 |
|
Member
|
0 score
als die 920 gaat verdwijnen heb je toch een beetje een dood socket met maar 2 processoren waarvan 1 extreme en dus niet voor normale stervelingen te betalen is,
ik vind intel een goed bedrijf maar wat ze me hier toch allemaal aan ut prutsen zijn gaat me te ver, ik wacht wel op de volgende tock. |
|
|
|
|
#11 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Senior Member
|
0 score
Na wat ik hoor en lees moet de 2.8 Ghz Core i5 Glansrijk over de Core i7 920 heen gaan.
Daarbij kunnen de P55 moederboarden ook overweg met CF en SLI. Dus voor mij is de keuze makkelijk. Een P55 van gigabyte met een 2.8 Ghz Core i5. Tevens heeft alleen het goedkoopste model van de Core i5 geen hyper treading, de 2 andere moddelen hebben dat wel gewoon. Enigste jammere is dat geen gebruik maakt van tripple channel geheugen. Maar ik hoor van vele dat het niet echt super veel uitmaakt. |
|
|
|
|
#13 |
|
Senior Member
|
0 score
fiere eigenaar van een i7 rofl
nee serieus de i7 950 zou ik me wel nog durven aanschaffen al is hij wel nog een beetje prijzig |
|
|
|
|
#14 |
|
Junior Member
|
0 score
heb 2 dagen een systeem besteld op basis van de i7 950
|
|
|
|
|
#15 |
|
Senior Member
|
0 score
klopt, ze borduren op socket 1366 gewoon verder met nieuwe cpu's in 2010. Dus het is niet dat je na je i7 920 niet meer kan upgraden naar wat nieuws ofzo. Wel zal je altijd aan dure cpu's vast zitten, mocht je wat anders willen....
De uitslagen spreken voor zich en zijn eigenlijk geheel als verwacht. De prijs van de i7 950 is hoog, maar het is alweer een stukje beter als de 940 aangezien de prijs van de 950 op dezelfde hoogte ligt als die van de 940 een aantal maand terug, maar het blijft gewoon proportioneel erg hoog vergeleken met de 920. Zelf wacht ik maar op de resultaten van de i5, maar ook of deze cpu's enigsinds overclockbaar zijn, want er gaan geruchten dat dat wat tegen schijnt te vallen en dat zou jammer zijn. Zoals Poison paradise zegt, kan de 2.8Ghz versie wel interessant worden met een verwachte prijs van $284,- (ongeveer zelfde prijs als de i7 920 nu; http://www.anandtech.com/cpuchipsets...spx?i=3570&p=3) |
|
|
|
|
#16 | |
|
Hardware.Info Editor
|
Citaat:
De triple-channel geheugeninterface is nog niet zo'n groot gemis. In veel gevallen blijkt het verschil in performance tussen twee en drie kanalen niet meer dan 5 % te zijn. Al met al is de Core i5 een heel interessant platform, maar qua prijs zal het niet veel anders zijn dan de Core i7 920. Je kunt dus gaan wachten op de Core i5 lancering, maar je zou dan nog wel eens teleurgesteld kunnen worden in de prijzen. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Member
|
0 score
De i7 975 heeft een grotere QuickPath Interconnect-bandbreedte. De 950 heeft 4,8 GT/s en de 975 heeft 6,4GT/s. Wat is het en is het merkbaar? Is een 950 overklokken op zelfde snelheid dan een 975 even snel?
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Member
|
0 score
Ik zat er ook aan te denken om voor september nog een 920 te halen, maar denk toch dat ik naar de i5 ga. Gaat volgens mij echt een knaller worden! Als ik nu zie wat voor leuke moederbordjes verschijnen
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
Daarbij maakt dit Tri SLI/CF onmogelijk terwijl de CPU's hier totaal geen moeite mee zouden moeten hebben. Ook zullen de i5's naar alle waarschijnlijkheid lang niet zo goed overclocken als de i7 920 en dus voor overclockers helemaal niet gelijk presteren. Ik vind het onbegrijpelijk en zit straks waarschijnlijk met een probleem, want op welk platform moet ik nou een SLI/CF setje bouwen? De ontzettend dure i7, de bottleneckende i5, of de minder presterende AMD Phenom II? |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Member
|
0 score
Ik denk dat de i5 niet enorm gaat bottlenecken. Als je je bedenkt dat de instapper ongeveer gelijk aan een Q9650 gaat presteren en die al haast niks bottleneckt...
Nog een voordeel voor i5. Het upgradepath is veeel beter dan bij i7. Als er volgend jaar op 32nm gebakken gaat worden kun jij je i5 lekker upgraden, maar voor i7 moet je hier veeel meer geld voor neer leggen Nog een vraag: Klopt het dat ALLE i7 chips precies identiek zijn (op ESsen en kloksnelheden na)? Zoja, dan maken ze gewoon meer dan 700 dollar winst op zo'n EE chip. Waarschijnlijk zijn de meeste EE chips dan wel 'cherrypicked', maar dan nog is dit een enorme winst per chip? Laatst gewijzigd door __JARO__; 3 juni 2009 om 17:58 |
|
|
|
|
#22 |
|
Member
|
0 score
Het is voor de consument eigenlijk wel spijtig dat Intel in dit top segment geen concurrentie heeft - dat is aan de prijsstelling ook wel te zien... Maar dat maakt de prestaties van deze proc niet minder indrukwekkend.
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Junior Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Member
|
0 score
Waarom zijn alle test op stock snelheid?? De lagere Core i7s zijn namelijk interessant vanwegen hun overclockpotentieel, dat gelijk is aan de hogere. Ik zou graag een test zien met alle Core i7s op dezelfde snelheid, dan zullen we nog eens zien hoeveel het uitmaakt.
|
|
|
|
|
#25 |
|
Member
|
0 score
i7 is voor mannen i5 voor jongens ^^ lol .
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|