|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Goedkope SSD's met nieuwe JMicron controller
JMicron zal tijdens de Computex beurs de eerste engineering samples laten zien van haar nieuwe SSD controllerchip, de JMF612. Deze controller moet de opvolger worden van de oude JMF602 chip, die veelvuldig wordt toegepast in de goedkopere solid-state ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
Dit scheelt dus weer een hoop geld, maarja nog steeds geen 100gb voor onder 100 euro
|
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
0 score
Erg leuk om te horen dat eind van dit jaar de prijzen gehalveerd kunnen worden!!!
Het wordt ook tijd voor flinke prijsdalingen in de ssd wereld. Het is nu nog TE duur vind ik...... Dat wordt dus wachten to volgend jaar.....dan komt hier ook wel een ssdtje...... |
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
Het hele punt met SSD's is op dit moment nog:
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Junior Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
|
0 score
Als deze echt in prijs worden gehalveerd dan koop ik er 3-4 en zet ze in RAID 0 dan ben je helemaal snel
Ik heb eigenlijk wel dat er een goede TRIM functie komt voor Windows XP en Vista. |
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
0 score
Als de prijzen zouden zakken is het zeker mooi. Hopelijk gaat OCZ hier ook mee aan de slag.
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Junior Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Junior Member
|
0 score
Als de random scores van deze chip niet 1000% zijn verbeterd verkopen ze waarschijnlijk nog geen SSD's met dit type controller. Ik zou deze controller nooit kopen zonder eerst duidelijk benches te hebben gezien.
|
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
0 score
@ Paddoswam
Wel apart dat je dat nu juist stelt bij een bericht over JMicron controllers, want de SSD uitgerust met die oude JMicron controller gaan zeker twee van de drie punten dus niet op, daar geld zelfs het tegenovergestelde. De prestaties van bepaalde SSD's met JMicron-controller zijn soms om te janken, over de prijs en de pats-factor zal ik het voor die gevallen maar niet eens hebben, want dat laat zich wel raden. Maar eens kijken of JMicron (en hopelijk ook andere bedrijven die in deze markt mee willen ontwikkelen en innoveren) het bij deze herkansing wel waar kan maken. Houd het hele SSD gebeuren al een tijd nauwlettend in de gaten, maar de wisselende berichten en reviews hebben mij er zeker nog niet toe kunnen brengen zo'n ding (of meerdere) aan te schaffen. |
|
|
|
|
#11 |
|
Senior Member
|
0 score
Helemaal mee eens. Staat op dit moment nog iets te stevig in de kinderschoenen voor me. Hoop dat ik over een half jaartje van mening ben veranderd
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
Alleen in Windows 7 komt er TRIM ondersteuning. http://download.microsoft.com/downlo...T558_WH08.pptx http://hothardware.com/Articles/Wind...alyzed/?page=4 ONTOPIC Ik hoop echt voor JMicron dat deze controller veel beter is. Op nog een bagger product zit ik niet te wachten. Laatst gewijzigd door abusimbal; 2 juni 2009 om 23:33 |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Junior Member
|
0 score
iemand een OCZ core 3 gezien?
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Junior Member
|
0 score
Citaat:
En als ik het goed onthouden heb was de naam wiper maar dit telt voor de Vertex series. |
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|