|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Intel's Core i5 platform komt 1 september
De eerste midrange processors op basis van Intel's Nehalem chip, beter bekend als de Core i5 processor, zal op 1 september officiëel gelanceerd worden. De eerste Core i5 processor is gebaseerd op de Lynnfield quadcore chip en zal worden gekoppel ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Junior Member
|
0 score
Misschien een rare vraag maar waarom liggen ze op geld? Is dit een stille hint dat ze er flink geld aan gaan verdienen of als vergelijking hoe groot ze zijn?
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
0 score
Nee gewoon voor te te kunnen voorstellen hoe groot ze zijn
|
|
|
|
|
#4 |
|
Member
|
0 score
of gewoon zodat je de grote in kan schatten?
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
0 score
Of om er een originele processor foto van te maken
|
|
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
|
0 score
benieuwd naar prijzen en meer specs
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik ben erg benieuwd hoe de 2,66 en 2,8 Ghz i5's het gaan doen tegen de i7 920(2,66 Ghz). De stock prestaties, maar vooral het overclock-potentieel is erg interessant. Als het goed is zouden de i5's flink minder moeten overclocken vanwege de hogere Baseclock en lagere QPI, maar de vraag is hoeveel minder. Als het verschil niet al te groot is zouden de i5's best eens met de i7 920 en misschien ook 940 kunnen concurreren.
|
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
0 score
Of omdat het dan makkelijker is om te laten zien dat ze echt zijn?
Om de prijs aan te geven. Mischien intel z'n nieuwe slogan: Show me the money. Ontopic, de resultaten zullen mij benieuwen,de Core 2 Qaud serie van intel is al zeer goed, en de Core i7 is echt onverslaanbaar. Maar wat dit gaat worden? Last edited by Poison Paradise; 29-05-2009 at 21:24. |
|
|
|
|
#9 |
|
Non-actief
|
0 score
Of om te laten zien dat ze in China liggen? En niet de USA?
|
|
|
|
|
#10 |
|
Member
|
0 score
Hmm, 1 september.
Mis vraag ik er wel 1tje voor mn verjaardag. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen op OC gebied |
|
|
|
|
#11 | |
|
Master of Overclocking
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Junior Member
|
0 score
als i5 midrange is wat is de i7 dan
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Member
|
0 score
@ Amst3l
Off Topic: Dan zijn dat op dit moment de i7-Core's High-End On Topic: Jammer dat het slecht een dual-channel DDR3 controller heeft. Mijn verwachting hier zijn groot, ben van plan een nieuwe PC te kopen met een i5-Core erin. Wel jammer dat ik dan zo lang moet wachten Edit: Percies wat de Thekilldevilhill zegt. (Je was me net voor, met je reactie). Last edited by At_Rewrite-; 29-05-2009 at 18:32. |
|
|
|
|
#15 |
|
Junior Member
|
0 score
locatie van opname lijkt me toch simpel
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Senior Member
|
0 score
leuk voor de overklokkers dat ze weten hoe de i5 gaat overklokken, maar realistisch gezien moet je gewoon een processor stock vergelijken. Voor de i5 zal de volgende vergelijking erg interessant worden:
i5 - i7 : om te weten wat nu precies het verschil is tussen midrange en highend. Ik denk dat dat verschil nog geeneens zo groot zal zijn. i5 - C2D : om te weten hoeveel beter de i5 nu is tov de C2D's. Ik denk dat de i5 de C2D flink voorbij gaat. i5 - Phenom II : om te zien hoe de i5 zich verhoudt qua prijs en prestatie tegenover de Phenom II. Ik denk dat Phenom II qua prijs zich aardig in de markt kan zetten, maar het dik gaat afleggen qua prestatie met de i5. (vond overigens het vergelijken van een Phenom II met een C2D erg fout!!) Ben erg benieuwd naar die prestaties... verschillen... benchmarks... Voor de meesten onder ons zal dan de keus pas goed te maken zijn: AMD... of Intel: i5 of i7 Lijkt mij dat HWI zo rond augustus wel een aantal benchmerks of tests kan laten zien???? |
|
|
|
|
#19 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
Huh die forum post is al van juni 2008?? Last edited by vhrgamer; 30-05-2009 at 10:05. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Member
|
0 score
vind de i5 niet zo'n mooi beestje eigenlijk, zal wel aan mijn liggen
|
|
|
|
|
#21 |
|
Senior Member
|
0 score
Humor is hier weer eens ver te zoeken, en inderdaad ik vergelijk de core i7 standaart en niet overclocked. En daar komt geen Phenom II bij in de buurt.
Dat van het geld is gewoon fun en games, als mensen dat niet snappen moeten ze er ook maar niet verder op ingaan |
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|