|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Meer details over de 8-core Nehalem-EX
Intel zal deze week meer details vrijgeven over haar nieuwste acht-core serverprocessor, beter bekend als de Nehalem-EX. De Nehalem-EX kan dankzij hyperthreading 16 threads tegelijk verwerken op de acht fysieke rekenkernen. Zoals de naam al doet verm ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Non-actief
|
0 score
Klinkt alsof er ook voor de gamers/highend tuisgebruikers onder ons opvolgers voor de de huidige quadcores aan zitten te komen. Daar al iets bekend over?
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
0 score
dat zijn de core i7 en core i5 toch?
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
DAt is waarschijnlijk Core i9
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
0 score
@ mustang9
voorlopig eerst een 32 nm bij intel, als ze de Tick-Tock blijven volgen. dus voor een nieuwe architectuur moet het high-end segment bij intel nog even geduld hebben. |
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
0 score
Core i7 is dit gewoon hoor
maar iig een mooie ontwikkeling. Zal denk ik wel hetzelfde idee worden als de Q6600, die eignelijk gemaakt is uit 2x een E6600, maarja 16threads is wel echt veel hoor |
|
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
|
0 score
Zou de socket dezelfde zijn als de i7?
|
|
|
|
|
#8 |
|
Member
|
0 score
Intels 32nm proc. past geloof ik niet op het i7 slot, daar is dan weer een nieuw moederbord voor nodig, intel heeft wel erg veel verschillende chips de laatste tijd.
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Senior Member
|
0 score
Ik weet eigenlijk wel zeker dat dit ook op het i7 platform terecht komt, we kennen immers ook de 65nm E6600 en de 45nm E8400. Een kleiner procede betekend dus niet gelijjk een kleinere CPU. Vaak wel een cpu met meer transistors/prestaties of een minder verbruik
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Senior Member
|
0 score
Hoe weet jij dat wouter ?
|
|
|
|
|
#15 |
|
Senior Member
|
0 score
een corei 14
|
|
|
|
|
#16 |
|
Senior Member
|
0 score
zie ik nu als enige dat dit server processors zijn? i7 en i5 zijn desktop processors afkomstig van de Nehalem architectuur. Deze server processor heet Nehalem-EX. De enige vergelijking die je kunt maken is dat ze afstammen van dezelfde architectuur. Je stop toch ook geen Intel Xeon in je desktop?
Kan zijn dat het dezelfde socket is, maar ik zou er niet raar van staan kijken als deze op speciale server moederborden gaat met een afwijkend socket. |
|
|
|
|
#17 |
|
Senior Member
|
0 score
de acht cores zullen lager geclocked worden, dit is louter voor servers, aangezien servers meer baat hebben aan meer cores, dan kloksnelheden
|
|
|
|
|
#18 |
|
Senior Member
|
0 score
Volgens mij heeft deze processor veel meer transistors dan die van 2 quad cores. Ja ik lees op wikipedia dat de Core i7 731 miljoen transistors heeft. Dat houdt in dat deze server processor dus 3x zoveel transistors heeft. Waar zou dit in zitten?
|
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|