|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
SilverStone komt met 1500W PSU
SilverStone lanceert met de SST-ST1500 een 1500W PSU met 80 Plus Silver efficiency rating die deel uitmaakt van de de Strider Series. De voeding levert maart liefst 1500W continu en 1600W piekvermogen. De SST-ST1500 is 100% modulair, wat betekent ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
Nice! GTX285 tri SLI setup plus een losse physx kaart en uiteraard hardcore overklokken.
Is de voeding al beschikbaar? |
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
0 score
Idd dit is voor de meest extreme vormen van pc set-ups.
Nu nog afwachten of hij in de benchmarks er ook wel goed uit komt want zoals ik een keer las in het magazine(hw.info), meer wattage wil niet per definitie zeggen dat die voeding ook beter is dan voedingen die minder wattage bezitten Ik ga er van uit dat de prijs nog niet bekend is en hij niet beschikbaar is Memeber anders had men dat er wel bij gezet, en zelf even de prijsvergelijker raadplegen en evt google leert dat hij er idd nog niet is, even wachten dus Last edited by Ralf Schilders; 20-05-2009 at 05:24. |
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
Zou mooi zijn als je hier 2 mobo's op aan kan sluiten, sommige behuizingen kan je tenslotte 2 moederborden in plaatsen.
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
0 score
Wat een belachelijk vermogen, daar kan je wel 2 dikke high-end pc's op aansluiten zonder problemen. De PSU markt heeft het slim gespeeld, je ziet telkens meer mensen die een overdreven dure voeding in hun pc leggen.
Nu is het wel zo dat een voeding het meest efficient werkt als hij niet 100% belast is, maar ga na dat een pc met een i7 en een dikke videokaart (HD4870x2) niet veel meer dan 400W onder load gebruikt. Dan ga je inzien dat dit echt dikke overkill is. Het systeem dat deze voeding ook maar een beetje voltrekt moet nog gemaakt worden. |
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
0 score
Silverstone heeft met de strider serie een goede reeks voedingen die hier nog best wel eens te gemakkelijk over worden geslagen wegens onbekendheid.
Geloof maar dat het wel oké zit met de Amperes op de 12V rails, we hebben het niet over een knullig b-merkje.... Wel kan je je hier wederom afvragen voor wie deze voedingen geschikt zijn, ik heb eerder in een nieuwsbericht over de Gigabyte 1200watt voeding laten zien dat zoveel vermogen vrijwel nooit nodig is: http://www.hardware.info/forum/showp...46&postcount=6 |
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
0 score
@Memember: Daar heb je echt geen 1500W voor nodig hoor
maja de voedingen lopen altijd gigantisch ver vooruit op wat een computer werkelijk nodig heeft |
|
|
|
|
#8 |
|
Non-actief
|
0 score
leuke voeding maar is een 1500w voeding niet een beetje veel over kill
mijn 850w voeding trek gemak 2x 295 stock en oc (en extreme oc) mijn watt meter kan maar tot 850 watt en daar boven komt de mijne wel maar blijft draaien denk dat de gemidelde high end gamer / extreme oc`er wel genoeg heb aan 1200w voeding |
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
0 score
Meet wattage zegt inderdaad niet alles. Maar deze voeding zal tot de top behoren onder de silverstone voedingen en de kenners weten dat we hier met kwaliteit te maken hebben.
Op het moment heb ik ook een silverstone voeding in mijn samenstelling, 1500 watt is voor mij inderdaad niet nodig. |
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
0 score
Voordeel is wel dat je naast je pc ook je fritketel er kan op aansluiten
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Senior Member
|
0 score
Mooie voeding, en al helemaal omdat hij voor 100% modulair is. Voordeel is daarnaast ook nog dat je er een koelkast, wasmachine en elektrisch fornuis op aan kan sluiten, zodat de die-hard World of Warcraft speler niet meer achter z'n PC vandaan hoeft te komen om wat te eten te halen of te wassen. Enige wat hij dan nog hoeft te doen is één keer per week boodschappen laten bezorgen (dus naar de deur lopen) en even douchen.
Dikke overkill dus, echt zinloos! |
|
|
|
|
#14 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
dat was een filmpje van CoolerMaster. En 1500W, ik heb de helft*-) i7 + GTX295. en heb echt geen problemen. Is dit voor dual socket. Of voor dat asus moederbord met 7 Pci-e sloten. Kun je er 7 watergekoelde GTX295singlepcb's op zetten. GPUGP pc van maken xD |
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Senior Member
|
0 score
1500Watt is duidelijk overkill zoals al meerdere malen werd gezegd.
Zeker nu de trend tochwel kleinere en dus zuinigere chip worden. Voor een setup met alles op en aan zelfs in de meeste extreme vormen is 1000watt al meer dan voldoende zelfs al wat veel. 1500watt kun je nooit optimaal benutten en het is zelfs zo dat een voeding efficiënt werkt vanaf een goeie 60% load. dus het zou dom zijn dit te kopen! Quote:
Last edited by Freezera; 20-05-2009 at 19:56. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Senior Member
|
0 score
De maten:150 x 86 x 220 mm (WxHxD)
Totaal van 8X 12Volt rales, 120Ampere. En dit dan:four 6+2 pin, and eight 6-pin PCI-Express power connectors. Met een 135mm fan die 19dBa geluid geven. Last edited by Kobus71; 21-05-2009 at 03:55. |
|
|
|
|
#17 |
|
Junior Member
|
0 score
wow, snooze..
lekker sn.... van Silverstone.. TT heeft er al 'n jaartje draaien. Niet dat deze Silverstone niet beter geoptimaliseerd zal zijn oid, maar doch.. Enfin, nu nog die ESA1.1/2.0 standaard op de rails helpen met 10 pci-aansluitingen & deze voedingen zijn middle-market segment. (8GPU's & 2 octo-core cpu's trekken meestal juice..) 10 pci-(e)-aansluitingen moet misschien haast wel, de SATAIII standaard voeldoet al niet (meer) aan de snelste ssd burst rate's.. |
|
|
|
|
#18 |
|
Junior Member
|
0 score
Beste mensen,
Niet om het een of ander, maar hebben jullie de inschakelstroom van een i7 systeem met 2 x ATI 4870X2 crossfired en 3 HD's en een 300Mb/s wireless wel eens gemeten? Ik heb zo'n systeem en heb tot nu toe 2 keer een 1100W voeding opgeblazen. De moderne geschakelde voedingen zijn weliswaar zeer efficient maar vragen ook een flinke "piekstroom" die van de aangesloten 220V fase + nul gevraagd wordt. Watt en efficiency zeggen niet alles. Vroeger had je "softstart" systemen die met een relatief langzaam opbouwend geleverd vermogen inschakelen, was wel zo "vergevinggezind" voor de toendertijd in het land "mindere" infrastructuren. Niet iedereen immers heeft een 220V/25A aansluiting uitsluitend voor zijn PC. M.vr.grt., Max |
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|