|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Goedkoopste Core i5 processor vanaf $84?
Volgens het tick-tock model zal Intel aan het eind van dit jaar haar eerste 32nm processors op basis van de Nehalem architectuur uitbrengen. Daarbij komen er ook nieuwe midrange modellen op de markt, die een videochip geïntegreerd op de processo ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
goede ontwikkeling die processor/GPU chip, zo blijft de warmte op een plek en kan die beter gekoeld worden, alleen vraag ik me af of die GPU even snel of sneller is dan een HD4870. en door deze ontwikkeling zullen AMD/nVidea minder verkopen, en dus minder geld stoppen in ontwikkeling waardoor het algeheel slecht is voor de markt.
|
|
|
|
|
#3 |
|
Guest
|
dit is wel handig voor in een mediacenter pc, wel goed HD films kijken. gamen doe je toch niet met zo'n videochip.
|
|
|
|
|
#4 |
|
Member
|
0 score
Hmm $84 voor de goedkoopste I5, dat doet Intel wel weer goed
|
|
|
|
|
#5 |
|
Member
|
0 score
zou er dan ook een i5 uitkomen die 50% sneller is dan een E8500, voor een lage prijs (200 dollar of 175 euro)?
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
0 score
lijkt me stug dat ze een 4870 in zo'n ding krijgen gepropt
|
|
|
|
|
#7 |
|
Member
|
0 score
@Jeroen R.
Inderdaad zou wel een zeer knappe prestatie en shrink zijn om een volledige 4870 op zo`n oppervlakte te krijgen. Het gaat hier natuurlijk gewoon om de geïntegreerde videochips van intel zelf die normaal onboard op het moederbord zitten. |
|
|
|
|
#8 |
|
Member
|
0 score
geluk voor amd/nvidea, maar waar moet die GPU zijn geheugen vandaan halen? gewoon van het RAM geheigen neem ik aan?
|
|
|
|
|
#9 |
|
Member
|
0 score
Memory controler zit ook geintregreerd, dus die gebruik gewoon de je RAM.
Ander voordeel is dat als je een Videokaart zou gebruiken met zo een Procesor die niet meer via de North-Bridge communiceren maar recht streeks waar door je een veel hoge data snelheid krijgt. Tenminste dat is het idee bij het systeem van AMD, of het bij Intel ook zo is weet ik niet, Intel heeft al een paar keer geroepen te stoppen met ondersteuning van grafische kaarten en dat hun nieuwe CPU/GPU's beter zijn dan de grafische kaarten van nVidia (bluf waarschijnlijk) Ze lopen te vaak te ruzien met nVidia, en we weten denk ik allemaal hoe het staat met Intel v.s. AMD. |
|
|
|
|
#10 |
|
Junior Member
|
0 score
In iedergeval heeft een systeem met deze CPU/GPU meer werkgeheugen nodig he, als je echt wil gamen dan zul je toch wel naar de 6gb ram moeten met deze chip.
voor een mediacentertje is dat al wel heel veel, deze cpu/gpu is leuk voor inderdaad een media center waar je alleen hd films op kijkt, dat vraag niet zoveel geheugen als een game. Het is inderdaad een mooie ontwikkeling, ook voor notebooks, nu heb je vaak dat door de hitte de videochip los gaat zitten, dit omdat dit op dezelfde heatsink zit als de CPU en op het moment dat die warm wordt zet die uit, dan komt de videochip of cpu los te zitten, dit zijn vaak onmogelijke reparaties. omdat de videochip vast op het MoBo zit, de cpu zit wel in een socket dus die houd het wel. deze core I5 zou dit probleem op lossen. En voor dit geld is het altijd interesant om te upgraden voor niet al te veel geld |
|
|
|
|
#11 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Hoezo zou dit meer werkgegeugen nodig hebben. Aangezien i5 maar dual channel geheugen heeft zullen de geheugenkitjes het meeste 4GB zijn... |
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
En het probleem was eigenlijk ook meer dat de chip intern scheurtjes kreeg om dat de inwendige delen niet gelijkmatig uitzetten waarneer ze heet werden, de soldeer verbinding op het moederbord houd het wel (tenzij het heel erg slecht is gesoldeerd maar dan zou een schok of trilling alleen ook genoeg moeten zijn om de boel los te laten scheuren) |
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
dit komt voor bij alle merken notebooks met een onboard kaart. het is soms op te lossen door de gpu een beetje te bewegen. hierna goed vast te lijmen en het probleem komt dan ook niet meer weer |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Junior Member
|
0 score
Ironish genoeg waren heel vroeger the cpu en gpu 1 core(cpu deed beide). om Prestatie te vergroten gingen ze uit elkaar en langzaam zie je ze weer mergen... terug bij af zou ik zo zeggen
|
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|