|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Eerste sample van nVidia GT300 duikt op?
In de zomer van 2008 was het de grote strijd tussen de Radeon HD4800 serie van AMD en de GTX 200 serie van nVidia, waarbij AMD het vuur aan de schenen van nVidia legde met hun goed presterende en vooral betaalbare videokaarten. In de tussentijd heeft ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Junior Member
|
0 score
weet iemand iets meer over de kostprijs?
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
0 score
@hierboven.
Dat is nog helemaal niet aan de orde. Deze grafische kaart is nog in zo'n vroeg stadium. Wij twisten of dit de goede foto is, en jij gaat al een ,lees:hele grote, stap vooruit om na te denken over de prijs. Terwijl er nog niet eens meer specificaties zijn. Zoals ik al zeg, uitspraken over de prijs van de GT300 zou speculatief zijn. |
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
Nee tuurlijk weet niemand dat. Een schattig kan wel gemaakt worden.
350-375 euro schat ikzelf maar goed.dit word een monster die ATI het wel weer heel moeilijk zal maken of zelfs WEER overtreffen. Maar ATI zal wel weer prijs prestatie de beste kaart leveren |
|
|
|
|
#5 |
|
Non-actief
|
0 score
Die Sample lijkt wel op de msi 7900GTO van een paar jaar geleden! Kan niet wachten op wat DX11 ons gaat brengen!
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
0 score
Mooi om te horen, ik zal heel rustig gaan zitten afwachten. Ik wil terug of beter gezegd weer gaan uitproberen bij Nvidia GPU's.
Ik zal zeker wachten voor de laatste verbeterde versie: ervaren van GTX280 dan de GTX285. Dus hiermee kan ook zo iets verwachten: GTX380 dan de GTX385. en mischien nog het uitmelken van GTS315 (92 chipserie) hahahahahahaha @Piepje: prijs is nog moeilijk te bepalen en als dat bekend was, zou HWI zeker aan ons vertellen of vermelden. Het is moeilijk lijkt mij een prijs in te schatten, waardoor ze nu ook naar GDDR5 overstappen. Maar laatst was ook een berichtje langs op HWI, dat nog een partij GDDR5 zal gaan bakken voor Graka's. Misschien goedkopere GDDR5 op de markt Laatst gewijzigd door DoeYourThing; 19 mei 2009 om 10:36 |
|
|
|
|
#7 |
|
Member
|
0 score
ik denk dat je de prijzen zoals altijd weer kunt vergelijken met de vorige high end kaarten van nvidia eerst te duur.. daarna schrikken ze van AMD die ook een high en kaart uit brengt voor rond de 300-400 euro en verlagen ze hun prijzen...
|
|
|
|
|
#8 |
|
Member
|
0 score
Als nVidia zich meer wilt onderscheiden van de concurrentie moeten ze echt wat aan de geluidsproductie doen. Op het moment scoren Ati en nVidia beiden even slecht. Ati zal waarschijnlijk altijd een betere prijs/kwaliteit verhouding hebben. Waarom zou nVidia haar meerwaarde dan niet kunnen vertolken met een stille(re) videokaart. Het zal wel niet gebeuren omdat dat marketing is en vga cooling een business op zichzelf is.
In ieder geval ken ik zat mensen die een premium willen betalen om meteen met een stille videokaart te beginnen in plaats van te wachten tot de verschillende merken met hun eigen varianten komen. En zelfs die slaan de planken ook vaak mis met tegenvallende decibel resultaten. |
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
0 score
Geluid is idd erg hoog.
Voorbeeld vind ik het bij mijn eigen 280gtx dat hij vanaf 70% fanspeed te veel geluid maken. |
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
0 score
een a1 spin is meer een test voor het proces dan om hardware te maken die op kaarten kan, zeker nu. Deze batch zal men bestuderen of men geen gekke dingen tegenkomt, Realisme hier is dat zelfs de meest simpele gpu wel 1 of 2 respins nodig heeft, dit is de eerste 40nm kaart van nvidia( de die shrinks naar 40nm hebben al problemen genoeg) en meteen de topkaart, een model met meer transistors dan welke gpu dan ook, die ook nog eens een nieuwe standaard (dx11) moet herbergen
geloof me die kaart komt echt niet dit jaar op de markt, die foto is van een mockup denk dat de enige kaart die je met dx11 ziet dit jaar een amd kaart is gebaseerd op de 4770 (een aantal sleutelcomponenten van dx11 zit er al in) |
|
|
|
|
#11 |
|
Senior Member
|
0 score
Vraag me toch af hoe je de kaart moet aansluiten met geen connectors ps?
|
|
|
|
|
#12 |
|
Junior Member
|
0 score
Hahaha missertje van de redactie ?
Het betreft hier een zgn Tesla kaart, een dedicated CUDA kaart voor workstations. Heb ze zelfs al 2e hands te koop gezien. Niets meer dan een quadro GT200. Niks te maken met de GT300. |
|
|
|
|
#13 |
|
Junior Member
|
0 score
@C.deWeerd: Je kunt zowel uit de tekst als de foto opmaken dat er twee PCI-E stroomvoorzieningen nodig zijn.
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#15 | ||
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
Hier wat leuk leesvoer over wat de GT300: http://www.theinquirer.net/inquirer/...0-architecture Citaat:
Laatst gewijzigd door Indy91; 19 mei 2009 om 15:43 |
||
|
|
|
|
#16 |
|
Hardware.Info Editor
|
Afbeelding is van een Tesla C870 inderdaad.
Afbeelding is ter illustratie, dit wordt nog even aangepast. Op dit moment zijn er nog geen GT300 foto's. |
|
|
|
|
#17 |
|
Junior Member
|
0 score
nou nvidia is al duur met gddr3 geheugen
en nu met dure gddr5 geheugen erbij schiet prijs denk ik ook wel omhoog ik verwacht rond de 500-600 euro 1kaartje en die van ati x2 400-500euro |
|
|
|
|
#18 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
Het is wel een beetje vroegtijdig om te zeggen dat ATI, weer, de beste prijs prestatie kaart zal bregen. Misschien is de GT300 het keerpunt van Nvidia! Maar iniedergeval zal dit word een mooi duel worden. Ati spreekt van 50% prestatie verbetering t.o.v. de HD4890. Dus dat word nog wat! |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Member
|
-1 score
Waarom staat er dan in het artikel dat er al een foto van een sample beschikbaar is, maar dan een foto van een oude grafische kaart posten.
Trouwens tape-out heeft een andere betekenis. De benaming komt nog van vroeger toen designs op een tape stonden. (Tegenwoordig is alles digitaal). Maar een tape-out wil zeggen dat het eerste design de deur uit is en er een eerste test-chip kan gemaakt worden. Na deze test kan vastgesteld worden of de chip dan goed werkt of niet, en kan dan eventueel een nieuw ontwerp gemaakt worden. Elk nieuw ontwerp (een nieuwe revisie) neemt enkele weken in beslag. Nu is er al wat discussie geweest over de benaming a1. Er wordt gezegd dat a0 de eerste chip is en dat de RV770 met de a11 revisie gereleased is. Ook vergelijken ze met processors die blijkbaar een hele andere benaming hebben. Ik denk zelf dat Nvidia in paniek is. Ati zou al heel lang zijn tape-out gemaakt hebben, maar laten hier (bijna) niets over los. Nvidia daarentegen toont al zijn eerste "werkende" chip, met wat waarden waar iedereen kan naar kwijlen. (Denk maar aan de release van RV770: Nvidia zat ook met alles te zwaaien dat de GT200 een monsterchip ging worden en ATI ging wegblazen). Feit is dat zowel Nvidia als ATI heel veel problemen ondervinden door TSMC zijn 40nm. De eerste grafische kaarten gebaseerd op 40nm zouden al eind vorig jaar moeten uit zijn. Maar door moeilijkheden zijn alle data opgeschoven of gecancelled. Feit is dat ATI nu al een werkende chip heeft op 40nm en dat Nvidia nog nergens staat. Neem hierbij in gedachten dat de GT300 een verschrikkelijk grote en complexe chip is die op een niet matuur procede wordt gefabriceerd. Vergelijk dit met de RV870 die veel kleiner en eenvoudige te maken is en al een 40nm voorganger heeft. Ik zie de toekomst van ATI dan ook veel rooskleuriger in dan die van Nvidia. |
|
|
|
|
#20 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
De foto is inmiddels al verwijderd. |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Senior Member
|
0 score
man man man koop ik een 295 en komen de 3xx reeks uit
:p als ze uit komen ill buy it |
|
|
|
|
#22 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
NVidia zal dus meer moeite moeten doen om aan de DX11 vereisten te kunnen voldoen. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Member
|
0 score
dit betekent wel dat ze makkelijk een gt395 kunnen maken
als ze nou ook niet zo duur zullen zijn kan nvidia in mijn ogen de troon weer terug pakken |
|
|
|
|
#24 | |
|
Junior Member
|
0 score
Citaat:
Laatst gewijzigd door Mr Mugabe; 19 mei 2009 om 12:36 |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Member
|
0 score
@Mr Mugabe
Ik verwelkom je dan om te sleutelen aan mijn pc. Op idle heb ik het op 40% en dan hoor je hem ook echt niet. Als je op hoge resoluties gaat gamen met alles op max, dan moet ik de rotatie snelheid opvoeren naar minimaal 60% en zelfs meer wanneer het de grote titels zoals Crysis betreft. Vanaf 60% stoor ik me al aan het geproduceerde geluid van de videokaart, maar uiteraard is dit persoonsgebonden. Ik vind het alleen jammer dat de nieuwe generatie kaarten weinig rekening houden met de mensen die niet met koptelefoon gamen en voor een stille systeem opteren. En geef nou toe, als je een beest van een kaart koopt wil je niet gaan downgraden met spannende titels als Crysis. Waterkoeling is inderdaad een oplossing, maar niet iedereen wilt zover gaan om erin te verdiepen. |
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|