|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
AMD server roadmap: van 6 naar 16 cores
Op de zesde verjaardag van de Opteron serverprocessorreeks heeft AMD de roadmap van deze reeks bijgewerkt. Allereerst is er de 6-core Istanbul, die al werkend is gedemonstreerd en naar verwachting in juni dit jaar geïntroduceerd wordt. Ee ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
Gaat gelijk op met Intel:
http://www.tomshardware.com/news/int...l#xtor=RSS-181 |
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
0 score
wat mij opvalt is dat er staat 4 channel DDR3
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
Al gaat het gelijk op met intel, goed voor amd!
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Senior Member
|
0 score
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Member
|
0 score
Citaat:
Als je na gaat is 16 cores op zich best wel ziekelijk ! Helemaal als je het in combinatie met Vmware ESX 3.5 gebruikt, en dan in meerdere servers en die dan nog eens in een cluster omgeving, dan heb je heleboel processor kracht tot je beschikking. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Member
|
0 score
xeons heb ik nog steeds niet gezien met quad pumped ram.
van 4 rams 1 maken kan aljaren, 4 channel.. vind het verschil tussen intels dual en quad channel HUILEND prestatie verschil is teklein na mijn inzicht op de amd site is de bandbreedte van dual channel amd al hoger dan tripple channel Intel core i7. ddr registred op opterons haald al bijna 2 keer de dualchannel bariere. op non ecc/registred. de amd phenom 2 x4 955 geheugencontroler/overdrachtsnelheid is ook al 27% sneller dan die van de core i7 black edition. en dat dual versus triple. amd gata zo lekker vooruit. nu nog het schema aanhouden. ik las afgelopenw eek al ergens dat amd al 32nm wafers gebakken had en wat testen had gedaan. Laatst gewijzigd door benzzie; 25 april 2009 om 22:06 |
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
0 score
Bij xeons moet je kijken naar de chipset 5400 dacht ik, heeft quad channel voor meer geheugen bandbreedte. word ook aangeraden om 4 reepjes te gebruiken om quad channel te gebruiken ipv dual channel als je een xeons systeem met 5400 chipset bij dell besteld.
Hoe kom je erbij dat Phenom meer bandbreedte heeft dan i7, dat is onzin, of de i7 er iets aan heeft in praktijk bij desktop gebruik is een tweede, maar als je het meet met synthetisch benchmarks en dus alleen de bandbreedte meet met zo min mogelijk andere invloeden, dan zie je dat de i7 veel meer bandbreedte heeft, is ook logisch. Je zal alleen prestie winst zien bij programma's die ook geheugen bandbreedte gelimiteerd is, anders zal het weining toto niks schelen. En ook AMD heeft niet zoveel baat bij meer bandbreedte, quad cahnnel bij amd zal in de praktijk maar marginaal sneller zijn en soms helemaal niet, ligt helemaal aan wat voor een programma's je gebruikt of je er iets aan gaat hebben. Zelfde verhaal als in het begin met DRR1 single channel vs dual channel maakte ook niet zoveel uit, theoretisch was het 2x zo snel, praktijk meestal maar paar procent, soms was dual channel zelfs trager dan singel channel. |
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussie tools | |
| Weergave | |
|
|