|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Prijsdalingen en twee nieuwe quadcores bij Intel
Intel heeft de prijs van een aantal quadcore processors en notebookchips verlaagd. Daarnaast komt de chipgigant met twee nieuwe 45nm quadcore modellen voor socket 775. De twee nieuwe quadcores gaan door het leven als de Q8400 en Q8400S en werken beid ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Member
|
0 score
Blijf het raar vinden dat ze twee smaken van één en dezelfde processor uitbrengen.
Het is toch juist beter als je modellen minder verbruiken maar hetzelfde presteren. |
|
|
|
|
#3 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
Ben benieuwd wat de uiteindelijke winkelprijzen worden. Die S serie vind ik wel interessant, maar momenteel (en volgens mij zelfs na prijsdaling nog steeds) is het prijsverschil tussen de S versie en de normale versie van bijv. de Q8200 of Q9400 wel erg groot.
|
|
|
|
|
#5 |
|
Non-actief
|
0 score
Die top Quadcores liggen qua prijs alleen nog interesant als je al een pc hebt met een 775 mobo die je wilt upgraden, anders kom je al heel snel op core i7 uit.
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
0 score
Als je bedenkt dat een 'gewone' Q9550 zijn werk ook op een heel lage vcore (0,98v) kan doen is het wel een heel groot prijsverschil. Ik zou wel eens willen weten wat de TDP van een Q9550 op 0,98v is. Temperatuur komt dan bij vollast niet hoger dan 38 graden.
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
Waarom niet gelijk allemaal volgens het S model, lijkt mij een betere reclame in deze tijd van de groene hype. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Member
|
0 score
ik had verwacht dat er ook procesors in het budget segment een daling voor de kies kregen
|
|
|
|
|
#9 |
|
Member
|
0 score
Ben alleen maar benieuwt hoe lang het weer duurt voordat het in shops doorkomt,,,,
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Hardware.Info Editor
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Member
|
0 score
Hopelijk werkt deze prijsverlaging ook door in de prijzen van de dualcores; die vind ik namelijk nog altijd relatief duur geprijsd
|
|
|
|
|
#12 |
|
Member
|
0 score
Ik vind het verassend om te zien dat ook de SL, SP en SU procs nog zo duur zijn... Ik zou erg graag een klein, zuinig, niet-atom laptopje willen hebben - maar het prijsverschil tussen het atom platform en een Sx gebaseerd systeem is echt huge. Een redelijke 10 of 11 inch laptop met atom kost 300-400 euro, terwijl je met een Sx proce al snel het drievoudige betaald.
|
|
|
|
|
#13 |
|
Junior Member
|
0 score
We hebben het hier over quadcore's en jij begint over die verschrikkelijke kleine rot laptops nettops, subnotbook, minilaptop of hoe de krengen allemaal heten.
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Member
|
0 score
Jammer dat die "S" quads veel duurder zijn dan hun 95W equivalenten... denk niet dat je zo veel mensen overhaalt om een 65W model te kopen.
|
|
|
|
|
#16 |
|
Senior Member
|
0 score
Als hardware liefhebber kun je zelf ook je processor zuiniger maken door de Vcore te verlagen. Een verlaging van 0,1V bij mijn i7 zorgde ervoor dat het load verbruik gelijk bleef terwijl ik wel van 2,66GHz naar 3,33GHz overgeclockt had. Maar als intel die S series speciaal op mogelijkheid tot lage voltages selecteert gaat zo'n S serie waarschijnlijk wel lager in voltage en zijn de overclockmogelijkheden gemiddeld ook beter.
|
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|