|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Triplex HD 4830 heeft genoeg aan PCIe power
Op het forum van XtremeSystems zijn foto's verschenen van een ATI Radeon HD 4830 videokaart die opvalt door de afwezigheid van de gebruikelijke 6-pins power connector. De videokaart is ontworpen door het bedrijf Triplex en draait op de standaad k ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
nieuw merk? nooit van gehoord...
maar, ik denk niet dat deze zo goed zal zijn als een normale 4830 en deze is zoiezo niet te overclocken |
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik ben toch wel heel benieuwd naar de manier waarop ze dit voor mekaar hebben gekregen, zou het simpel een kwestie zijn van de pcb wat kleiner maken of zit er wat ingewikkelders achter
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
Lijkt me een mooi kaartje voor in de htpc, met een passieve koeler er op. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
0 score
Videokaarten konden toch al langer extra stroom krijgen via PCI x16 2.0?
|
|
|
|
|
#7 |
|
Hardware.Info Forum Moderator
|
Natuurlijk, maar de levering via de PCI-Express poort is maar beperkt. Vandaar de aditionele PEG aansluitingen die vandaag de dag ziet.
|
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
0 score
Het zou voor diegenen die roepen "nog nooit van gehoord" eerst eens een kijkje gaan nemen op de site van Triplex. Ik denk dat de mensen daar, nog nooit van Nederland of Belgie hebben gehoord, maar dat mag toch geen reden zijn om vooroordelen te hebben.
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
0 score
@ quercus : dan is dit heel goed
Code:
0&&parent.frames.length) { d=parent.frames[n.substring(p+1)].document; n=n.substring(0,p);}
if(!(x=d[n])&&d.all) x=d.all[n]; for (i=0;!x&&i 0) MM_showMenu(null, "relative", "relative", l.layers[i]); } if (l.parentLayer) { if (x != "relative")
l.parentLayer.left = x || window.pageX || 0; if (l.parentLayer.left + l.clip.width > window.innerWidth) l.parentLayer.left -= (l.parentLayer.left
+ l.clip.width - window.innerWidth); if (y != "relative") l.parentLayer.top = y || window.pageY || 0; if (l.parentLayer.isContainer) { l.Menu.xOffset =
window.pageXOffset; l.Menu.yOffset = window.pageYOffset; l.parentLayer.clip.width = window.ActiveMenu.clip.width +2;
l.parentLayer.clip.height = window.ActiveMenu.clip.height +2; if (l.parentLayer.menuContainerBgColor && l.Menu.menuBgOpaque )
l.parentLayer.document.bgColor = l.parentLayer.menuContainerBgColor; } } l.visibility = "inherit"; if (l.Menu) l.Menu.container.visibility = "inherit"; }
else if (FIND("menuItem0")) { var l = menu.menuLayer || menu; hideActiveMenus(); if (typeof(l) == "string") l = FIND(l); window.ActiveMenu = l; var s = l.style; s.visibility = "inherit"; if (x !=
"relative") { s.pixelLeft = x || (window.pageX + document.body.scrollLeft)
|| 0; s.left = s.pixelLeft + 'px'; } if (y != "relative") { s.pixelTop = y ||
(window.pageY + document.body.scrollTop) || 0; s.top = s.pixelTop +
'px'; } l.Menu.xOffset = document.body.scrollLeft; l.Menu.yOffset = document.body.scrollTop; } if (menu) window.activeMenus[window.activeMenus.length] = l;
MM_clearTimeout(); } //-->
Last edited by etienno; 19-04-2009 at 14:13. |
|
|
|
|
#10 |
|
Junior Member
|
0 score
tja, drivers doen het ook niet, krijg je een japanse/chinese/onleesbare fourmelding
|
|
|
|
|
#11 |
|
Senior Member
|
0 score
De reden dat er in eerste instantie een 6-pin power connector op een 4830 zit is omdat ATI -lui als ze zijn- simpelweg de stroomvoorziening van een 4850 op de kaart heeft gezet. In dat opzicht kan ik het me wel voorstellen dat je een zuinigere variant kan maken die genoeg zou hebben aan PCIe power.
Toch ben ik wel benieuwd hoe ze dat dan hebben opgelost, zeker als ze claimen ook een 4850 zonder connector te kunnen maken. |
|
|
|
|
#12 |
|
Hardware.Info Forum Moderator
|
Een HD4850 verbruikt echter meer dan een een regulier PCI-Express slot kan leveren (75W).
|
|
|
|
|
#13 |
|
Senior Member
|
0 score
AMD wil ook een 6pin PEG op de 4750 zetten. niet omdat hij het nodig heeft maar voor de zekerheid. misschien bij de 4830 het zelfde. als je hem dan net iets zuiniger maakt kan je zonder
|
|
|
|
|
#14 |
|
Member
|
0 score
triplex is niks biezonders
zo heb je ook multieplex. wat je wel biezonder kan noemen is betonplex die is heel sterk en zwaar. en ik denk dat het een pcb fabriek is? |
|
|
|
|
#15 |
|
Hardware.Info Editor
|
Triplex is in dit geval de naam van de fabrikant die de kaart maakt. Net zoals je met 'Kruidvat' niet dit hoeft te bedoelen...
|
|
|
|
|
#16 |
|
Senior Member
|
0 score
6 pin is ook stabielere voltages
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Junior Member
|
0 score
Quote:
http://www.triplex.com.tw/english/download/ad_list.htm Engels beheersen ze ook niet..... /ontopic Ik zie er toch liever wel een power connector opzitten ivm overclock en stabielere voltages. Last edited by donny007x; 22-04-2009 at 11:21. |
|
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|