|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Super Talent verscheept 512 GB SSD
Bijna een jaar geleden presenteerde Super Talent haar MasterDrive reeks van solid-state drives (SSD), met daarin de DX- en MX-variant. Inmiddels heeft de geheugenfabrikant daar een derde variant aan toegevoegd in de vorm van de RX-serie. Super Talent ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Junior Member
|
0 score
nice!!
meer grotere ssd's = concurentie onder de 512gb straks = prijsdalingen (concurentiestrijd) = 256gb betaalbaar |
|
|
|
|
#3 |
|
Guest
|
Ik kan niet wachten totdat de prijzen acceptabel zijn voor een 512GB flash drive
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
0 score
welke controller gebruikt dit ding? want als dit weer zon jmicron geval is is het misschien leuk om te showen, maar vervelend om te gebruiken...
|
|
|
|
|
#5 |
|
Member
|
0 score
1450 dollars! xD Hmm idd maar effe wachten is het niet?
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
0 score
voor dat geld kun je zowat een nieuwe budget game pc voor kopen
|
|
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
|
0 score
dat is een hoop geld.
als je nou eens twee wd raptor 300 gb schijfjes neemt in raid 0 dan heb je voor veel minder geld een bijna even snelle schijf! maar ja het opent nieuwe werelden he |
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
0 score
@ dmystic : Ik denk niet dat ze na al die problemen nu nog de jmicron controller in nieuwe ssd's gaan gebruiken
@ ikkedefreak : Dit ding gaat toch heel wat sneller dan 2 300 GB raptors in raid 0... Je hebt met ssd geen zoektijden, en waarschijnlijk zijn je gewone schrijf/lees snelheden ook hoger. |
|
|
|
|
#9 |
|
Junior Member
|
0 score
Op naar de toekomst waar er geen schijven met draaiende onderdelen meer zullen zijn...
|
|
|
|
|
#10 |
|
Junior Member
|
0 score
Wat mij opvalt is dat het veel (onbekendere) bedrijven zijn die zelf geen gewone harddisks maken die met SSD komen. Gaan de nu grote harddisk fabrikanten hier de boot niet missen? Daar hoor je namelijk relatief weinig van.
|
|
|
|
|
#11 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik vraag mij in feite af of solide state drives niet meer onderhevig zijn aan slijtage dan gewone drives. K'heb eens gelezen dat flash geheugen vrij rap verslijt...
|
|
|
|
|
#12 |
|
Senior Member
|
0 score
Dat hebben ze, de chip fabrikanten, steeds beter onder controle.
Zo super blij zijn de harddisk fabrikanten volgens mij niet met SSD. Met name de aanzienlijk hogere MTBF van SSD tov. de harddisk verkleint hun markt aanzienlijk. Als de harddisk fabrikanten niet meegaan met de chip technologie missen ze inderdaad de boot. Maar meegaan betekent marktverlies. Daarbij niet meegaan ook. Zou me ook totaal niet verbazen als er behoorlijk wat marktberscherming onder de fabrikanten en chip leveranciers plaats vindt met bijhorende prijsafspraken. Oftewel, de prijzen van SSD's zouden wel eens kunstmatig hoog gehouden kunnen worden. De vraag naar SSD's vanuit de markt is enorm hoog. De prijsdaling door een groter aanbod blijft daarentegen behoorlijk achter. Klopt iets niet. Ik zeg "kom er maar in mevrouw Kroes!" |
|
|
|
|
#13 |
|
Senior Member
|
0 score
aanbod en specificaties (lees, schrijf) wordt steeds beter van SSD, maar... vergeet niet dat een gewone HDD nog veel goedkoper en dat verschil niet opweegt tegen de veel hogere prijs. Vandaar blijft de vraag naar HDD nog steeds veel hoger dan SSD's.
Ik zie dan ook eerder een markt voor kleinere SSD'tje van 64 of 128GB dan de grotere. Kleine SSD's hebben dan ook geen concurrentie van kleinere HDD's omdat die er bijna niet meer zijn. Voor opslag alleen is een SSD nu nog niet zo van belang en volstaat een 512GB, 1TB of 2TB conventionele schijf.... daar heb je dus geen SSD voor nodig. Die komen er wel... maar dat zal niet snel gaan. Er is immers nog een goed alternatief voor een grote SSD... Ik verwacht dat fabrikanten gewoon langzaam overstappen van produktie HDD naar SSD wat betreft grote schijven en dat ook de prijzen niet geweldig snel zullen dalen. Of... er moet écht een prijzenoorlog komen. Dat je over een paar jaar een SSD van 1TB kan kopen voor rond de 100 euro lijkt me vrijwel zeker. |
|
|
|
|
#14 |
|
Junior Member
|
0 score
Laten we hopen dat ze over een paar jaar voor 100 euro per TB te koop zijn
|
|
|
|
|
#15 |
|
Senior Member
|
0 score
Een 146Gb 15K schijf voor servers kost ook nog zeker 500 euro. In de server en mainframe markt zit men met smacht te wachten op een veelvoud in MTBF. Dus het is maar net welke markt de voortgang in ontwikkeling het meest drijft. Voor werkstations en thuis pc's wint de gewone HD voorlopig zeker nog. Maar alleen door de prijs. Wanneer de 512Gb SSD gemeengoed wordt, en dat gebeurt wanneer de prijs acceptabel wordt, dan is het gewoon snel gedaan met de HD.
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
Ben wel benieuwd naar die SLC serie, zal wel zeer prijzig zijn. |
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Als dit zo doorgaat dan is over een paar jaar 1TB ook niet echt veel meer en zit je al weer te denken aan 10TB of meer misschien? Ik kan niet in de toekomst kijken, maar het ligt me voor de hand dat deze ontwikkeling gewoon doorgaat. Een 1TB schijf is dan misschien niet groot meer en voor een SSD een gewoon betaalbare schijf van 100 euro. Maar nogmaals, dit is gissen, maar lijkt me aannemelijk. |
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|