|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
Dualcore Atom moederbord van Gigabyte
Gigabyte heeft de laatste hand gelegd aan een mini-ITX moederbord met de Atom 330 dualcore processor. Het bordje gaat door het leven als de GA-GC330UD en is voorzien van de standaard Intel Atom uitrusting. De Atom 330 processor werkt op 1,6 GHz en be ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
Ziet er wel leuk uit, weet natuurlijk niet wat de prijs wordt. maar het is zeer geschikt voor een simpel email en internete PC.
Of een simpele linux PC. |
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
0 score
Nu nog de fin weg
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
0 score
@ hierboven:
Fan weg? |
|
|
|
|
#5 |
|
Member
|
0 score
Ik ken geen betere fabrikant dan Gigabyte die mooiere mATX & mini-ITX moederborden maakt
Wat zien ze er toch altijd goed uit! |
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
0 score
je ziet cpu fan staan bij de connactor van de fan...
marja de fan koelt de cpu niet eens ja greetz |
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
0 score
kijk... dual-core Atom, da's al weer een stapje beter zo dan de gewone single-core. Nu nog van die oude 945 chipset af en wat moderners op die plank en dan kan het nog eens een leuk platform worden: HTPC of WHS zou dan gezien geluid en energieverbruik erg aantrekkelijk worden. Als gewone PC zie ik dit nog steeds niet zitten. Voor een basic e-mail of internet pc zie ik toch liever een gewone goedkope dual-core AMD of Intel processor. Die hoeven niet zo energiezuinig te zijn en daar verwacht ik wel wat meer power van. Als die Atom een blijvertje is, dan is dit al weer een kleine stap vooruit, maar het is het nog net niet.
|
|
|
|
|
#8 |
|
Member
|
0 score
Ik ga volledig akkoord met amiguito. Ik snap eigenlijk niet waarom het zo moeilijk is om een zuinigere chipset in te monteren.
|
|
|
|
|
#9 |
|
Member
|
0 score
Er zijn bordjes met een zuinigere chipset, industrial boards zogenaamd.
Een ander alternatief is de FIT-PC2 barebone, die verbruikt maximal 8watt ! Voor de duidelijkheid het hele systeem. http://www.hardware.info/nl-NL/news/...met_Atom_Z5xx/ |
|
|
|
|
#10 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik begrijp niet dat wanneer ze dergelijke bordjes klein proberen te maken ze nog steeds een IDE connector erop plaatsen.
Mensen die een dergelijk bord kopen kopen toch ook andere spullen nieuw? Dan koop je toch geen IDE harddisk meer? Je zou dan zelfs een 2.5inch harddisk of SSD moeten gebruiken wegens ruimte besparing en dan zal de keus toch echt een SATA harddisk moeten zijn. |
|
|
|
|
#11 |
|
Member
|
0 score
en de grote misser blijft de chipset
die actief gekoeld moet worden intel had er echt heel veel over blijkbaar wat een rommel ik ga met bovenstaande mee het kan wel zuinig zijn maar volgens mij is de totale performance /watt ratio niet beter dan een simpel AMD setje |
|
|
|
|
#12 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Member
|
0 score
Ben ik toch blij dat ik gekozen heb voor het intel reference board (i.v.m. Gigabit ethernet). Gigabyte uitvoering heeft geen toegevoegde waarde!
http://www.intel.com/products/deskto...d-overview.htm Overigens blijft het jammer dat er maar twee SATA poorten op een Atom moederbord zitten. Ook de actief gekoelde chipset zou niet nodig moeten zijn. Ik heb deze zelf vervangen voor: http://www.informatique.nl/119762 |
|
|
|
|
#14 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Wil je een PC als basis pc voor een beetje internetten of e-mails bekijken, dan zal die misschien een paar uur per dag aan staan, en is een energie zuinige processor niet nodig. Dan kies ik, maar tja persoonlijke keuze, voor iets meer power en zou ik een leuk budget AMD systeem kiezen. Kun je ook nog eens iets meer doen dan alleen surfen en e-mailen. Mocht er een zuinige chipset komen... een dual Atom met wat meer power (bijvoorbeeld 2,0Ghz) en de mogelijkheid om 4Gig geheugen erin te proppen... tja, dan verandert het verhaal weer en is een Atom een zeer goede keuze voor een budget / energiezuinige PC. |
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
Dit lijkt me toch de idiale uitkomst voorals je een simpele pc in een mini itx kastje wilt stoppen aangezien de meeste m-itx bordjes best wel prijzig zijn |
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Junior Member
|
0 score
Ik zie het nut eigenlijk niet in van die Atom.
Je kunt toch net zo goed een pentium III moederbord/processor op marktplaats kopen. Ben je letterlijk 10x goedkoper uit. Veel snelheid zal het niet schelen. Het enige is dat je dan met trager sd-ram zit ipv ddr2, maar ook dat zal op zo'n pc niet heel veel schelen. |
|
|
|
|
#19 | ||
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
Quote:
|
||
|
|
|
|
#20 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Senior Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Member
|
0 score
Quote:
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Junior Member
|
0 score
De high-end PIII's van die tijd verstoken inderdaad meer. Maar de low-end komen op het gebied van zuinigheid dicht in de buurt. Die low-ends zijn wel minder snel dan de Atom, maar ook nog snel genoeg.
|
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|