|
|
#1 |
|
Hardware.Info Editor
|
GMABooster: overkloktool voor onboard Intel GPU's
Deze week verscheen er een nieuw stukje freeware op het wereldwijde web met de naam GMABooster. Dit kleine programmaatje van net iets meer dan één megabyte groot maakt het volgens de ontwikkelaar mogelijk iedere op de Intel GMA 950 geba ... Lees dit bericht |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
0 score
Ziet er handig uit. Jammer dan de GL960/GM965 niet ondersteund worden. Zou leuk zijn om mijn GMA X3100 is van 400mhz naar 500mhz te tillen.
|
|
|
|
|
#3 |
|
Non-actief
|
0 score
Ben al eens opzoek geweest naar zo`n progje! als de nieuwere intel chips ook ondersteunt zullen gaan worden zal GMAbooster nog wel eens een bekende naam kunnen worden denk ik. Goed bezig!
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
0 score
Kijk dat is nou een mooi stukje software! Eens ff testen op mijn NC10!
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
0 score
Hopelijk worden er meer chips ondersteund in de loop van de tijd
Dan zou me laptop er echt aan moeten gloven, |
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
0 score
Super vet _O_
|
|
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
|
0 score
Heeft dit gevolgen voor het afspelen van 720p?
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Hardware.Info Editor
|
Om de auteur even te quoten:
Quote:
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Member
|
0 score
Het energieverbruik gaat wel omhoog. De formule voor energieverbruik is: P(OC)=P(Stock)*(Mhz(OC)/Mhz(Stock))*(Voltage(OC)/Voltage(Stock))^2.
Met P(OC/stock) het gedissipeerde vermogen van de overklokte chip/de chip op standaardsnelheid, Mhz(OC/Stock) de kloksnelheid in MegaHertz van de overklokte chip/de chip op standaardsnelheid en Voltage(OC/Stock) de spanning waarop de overklokte chip/chip op standaardsnelheid draait. Deze formule is natuurlijk erg simpel en dus ook makkelijk te gebruiken, maar het leuke is dat hij nog klopt ook. Een nette afleiding is vast wel ergens op internet te vinden. Ondermeer hier wordt een en ander uitgelegd en waar de algemene versie van de formule,P = C*V^2*f,te vinden is. Zoals te zien schaalt het energieverbruik kwadratisch met een voltageverhoging. Dat het energieverbruik slechts lineair schaalt met de kloksnelheid wil nog niet zeggen dat dit altijd te verwaarlozen is. Het energieverbruik is zelfs 2,4 keer zo hoog, wat toch wel noemenswaardig is, relatief gezien dan. Absoluut maakt het misschien bijna niks uit. |
|
|
|
|
#10 |
|
Junior Member
|
0 score
weet iemand of deze tool ook kan underclocken?
ik wil een servertje bouwen gebaseerd op atom. en de chipset is met afstand de grootste verbruiker.... |
|
|
|
|
#11 |
|
Member
|
0 score
al iemand geprobeerd?
greeetz |
|
|
|
|
#12 |
|
Member
|
0 score
Laat ik nou net een laptop hebben liggen met een 945 chipset
|
|
|
|
|
#13 |
|
Junior Member
|
0 score
Gunstig! Kan ik mijn mac mini even een boost geven!
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Junior Member
|
0 score
Op mijn Acer One D150-1Bw heeft het toch wel wat effect
400 Textures erbij en van 8.9fps naar 12.9fps: Link met results Quote:
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Senior Member
|
0 score
Wat is de reden dat het programma maar 7 dagen achter elkaar te gebruiken is? Of is het een trial versie of iets?..
Dan zou dit misschien concurrerend kunnen worden voor de ATI 3200/3100 en nVidia 9100 GS / 9200 GS ? |
|
|
|
|
#16 |
|
Member
|
0 score
Ja, volgens mij is er ook een betaalde versie van die programma.
|
|
|
|
|
#17 |
|
Junior Member
|
0 score
ik heb hem draaien met m'n 945gm chipset. Merk dat iets sneller is met spelen. Alleen jammer dat je het een 7day trial versie is
Wel raar !!!! op andere plekken op de site zeggen ze dat het een gratis programma'tje is !!! |
|
|
|
|
#18 |
|
Senior Member
|
0 score
grappig... zullen we eens proberen op de Acer Aspire One.
Nu nog een overklok tool voor de Atom? Zodat we die van 1,66 naar 2,00 kunnen tillen? |
|
|
|
|
#19 |
|
Member
|
0 score
gewoon om de7 dagen opnieuw installeren, blijft die gratis...
greeetz |
|
|
|
|
#20 |
|
Member
|
0 score
Het moet toch mogelijk zijn om de overklok semipermanent te maken. Dat je hem niet iedere keer als je opstart zelf hoeft te overklokken. Met het programma kan dit, maar dan moet je wel iedere zeven dagen het programmma opnieuw downloaden of hem kopen. Als het programma dit kan, moet het toch ook mogelijk zijn om dit zelf te doen, zonder het programma.
|
|
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|